برای صاف شدن پوست صورت چه باید کرد

برای صاف شدن پوست صورت چه باید کرد | راههای زیبا شدن پوست صورت

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

متوقف کردن روند پیری و زندگی جاویدان، یکی از خواسته های دیرینه بشر تا به امروز بوده است و از اینرو فراعنه مصر، امپراطوران چین باستان و خوان پونسه د لئون در جستجوی سرچشمه جوانی بودند. به واسطه پزشکی زیبایی، تعدادی روش های غیر جراحی ارائه شده است که می تواند اثرات تابش نور خورشید و گذر ایام را پوشش دهد. به نظر می رسد این روش ها در مقایسه با روش های جراحی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

در ادامه به بررسی اجمالی برخی از رایج ترین روش های زیبایی غیر جراحی برای پوست صورت پرداخته ایم. چنانچه نمی دانید برای صاف شدن پوست صورت چه باید کرد یا در حال تحقیق در خصوص راههای زیبا شدن پوست صورت هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تزریق بوتاکس

بوتاکس ارزان
تزریق بوتاکس

سه شکل مختلف از سم بوتولینوم (Botox Cosmetic ، Dysport و Xeomin) برای تزریق به عضلات صورت موجود است. این پروتئین باکتریایی به طور موقت عضله ای را که تزریق در آن صورت گرفته است، فلج می کند. تزریق بوتاکس در برخی از چین و چروک ها مانند نواحی پیشانی و گوشه های چشم، بیشترین کاربرد را در زمینه زیبا شدن پوست صورت دارد. بوتاکس به واسطه یک سوزن نازک و حجم کمی از سم تزریق می شود. درد تزریق بوتاکس بسیار ناچیز است.

اثر بوتاکس بعد از چند روز

تصاویر بوتاکس
اثر بوتاکس بعد از چند روز

پس از تزریق سم، به طور تدریجی کنترل عضلات از بین می رود و معمولاً حداکثر یک هفته طول می کشد تا به حداکثر اثر خود برسد. نواحی تزریق شده پوست صورت آرام و بی حالت به نظر می رسد. اثر بوتاکس حدود چهار ماه طول می کشد، بنابراین باید جهت حفظ و نگهداری از اثر آن، در فواصل منظم تزریق را ادامه دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق بوتاکس اینجا کلیک کنید.

هزینه بوتاکس دائمی

لایه برداری شیمیایی: لایه برداری عمیق پوست

لایه برداری شیمیایی
لایه برداری عمیق پوست

در لایه برداری شیمیایی جهت لایه برداری سطوح بیرونی پوست صورت از مواد مختلفی استفاده می شود. عمق لایه برداری پوست صورت به نوع ماده شیمیایی، غلظت آن و مدت زمان ماندگاری آن روی پوست بستگی دارد. گلیکولیک اسید، اسید لاکتیک، اسید سالیسیلیک، تری کلرواستیک اسید (TCA) و فنول برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در لایه برداری های زیبایی هستند. پس از دوره بهبودی لایه برداری پوست صورت، پوست همچنان به ترمیم و بازسازی خود ادامه می دهد.

نکات مهم لایه برداری شیمیایی

لایه برداری عمیق پوست
عکس قبل و بعد از لایه برداری شیمیایی

برای اثر گذاری مطلوب تر، می توانید لایه برداری ملایم را هر چند هفته یکبار تکرار کنید. لایه برداری عمیق پوست ممکن است باعث ناراحتی های ابتدایی و همچنین تورم و پوسته شدن پوست صورت شود. لایه برداری متوسط ​​یا عمیق صورت را می توان در فواصل شش تا 12 ماه تکرار کرد. انتخاب یک پزشک که تجربه زیادی با این روش انتخابی داشته باشد برای بیماران بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا نتایج حاصل از لایه برداری شیمیایی شدیدا به تکنیک آن وابسته است. پزشک قادر خواهد بود برای مشکلات زیبایی خاص شما بهترین روش را انتخاب کند.

فیس آپ یک جایگزین کم تهاجمی به جای لایه برداری های تهاجمی

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن بهتر است یا میکرونیدلینگ
میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی است که به موجب آن کریستال های سیلیکونی (دانه های ماسه ای) با فشار هوا بر روی سطح پوست هدایت می شوند و مقدار کمی التهاب از خود بر جای می گذارد. حداقل تورم حاصل از این تکنیک می تواند ظاهر چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد. نتایج این روش، در حد متوسط و موقتی است و باید در فواصل مکرر تکرار شود. از طرف دیگر، عوارض جانبی کمی دارد.

فیلم میکرودرم ابریژن

معایب میکرودرم ابریژن

 میکرودرم ابریژن
معایب میکرودرم ابریژن

سوزش ناشی از میکرودرم ابریژن در ابتدا مانند آفتاب سوختگی به نظر می رسد و ممکن است احساس خشکی و سفتی در پوست صورت تان کنید، اما این اثر طی یک روز از بین می رود. جهت رسیدن به نتایج بهتر، ممکن است چندین جلسه درمان لازم باشد.

فیس آپ یک جایگزین کم تهاجمی به جای میکرودرم ابریژن

جدیدترین روش جوانسازی دور چشم با دستگاه آر اف ترماژ

جدیدترین روش جوانسازی دور چشم
دستگاه آر اف ترماژ

امواج رادیویی می توانند آسیب های ظاهری پوست صورت که از قرار گیری در معرض نور خورشید نشات می گیرند را بهبود بخشد. اعتقاد بر این است که تغییراتی که توسط حرارت دادن مستقیم کلاژن روی پوست صورت ایجاد می شود، هم منجر به سفت شدن شلی پوست می شود، و هم کلاژن جدیدی که پس از حرارت دیدن سنتز می شود، مسئول بهبود تولید کلاژن و پوست می باشد. دستگاه هایی که برای تولید انرژی رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند (به عنوان مثال ترماژ)، می توانند در حدی گرما در پوست ایجاد کنند که دردناک باشد، اما یک جلسه درمان تنها چیزی است که به طور کلی مورد نیاز است.

درمان افتادگی ابرو و پلک با ترماژ

افتادگی پلک ها یکی از شرایطی است که اغلب توسط ترماژ درمان می شود. نتایج حاصل از این روش زیبایی تا چهار الی شش ماه پس از انجام قابل مشاهده نیستند.

پلاسما جت پلک بهترین روش درمان افتادگی و جوانسازی پلک

جوانسازی پوست صورت با لیزر فراکسل (Fraxel)

جوانسازی پوست صورت
لیزر Fraxel

ایده لیزر های غیر ابلتیو مانند فراکسل (یا فرکسل)، محافظت از لایه های بیرونی پوست (اپیدرم) است و در عین حال تنها به درم عمیق تر آسیب می رساند. بی حسی موضعی، درد ناشی از این فرایند را کاهش می دهد. از آنجا که لایه های سطحی حفظ می شوند در حالی که لایه های عمیق تر پوست صورت آسیب می بینند، احتمال ایجاد زخم و اسکار وجود ندارد و کلاژن جدید نیز تولید می شود.

مزایای لیزر fraxel

جوانسازی پوست صورت با لیزر فراکسل

یكی از مزایای لیزر درمانی غیر ابلتیو این است که نیاز به زمان قابل توجهی از كار افتادگی (دوران نقاهت) یا کناره گیری از فعالیت های روزانه ندارد. ممکن است بعد از درمان، پوست صورت کمی قرمز شود، اما به سرعت بهبود می یابد. بیشتر افراد طی یک دوره زمانی چند ماهه (چهار تا شش ماه) تحت درمان لیزر فرکسل قرار می گیرند.

از بین بردن لک ملاسما

از بین بردن لک ملاسما

استفاده از لیزر فراکسل تنها یکی از رویکردهای بسیار متعدد آن برای درمان لکه های قهوه ای پوست صورت ، از جمله “ماسک بارداری یا ملاسما” است. پزشک بسته به رنگ پوست بیمار، میزان تغییر رنگ و تجربه خود، بهترین روش درمانی را تعیین خواهد کرد.

 

لیزر با دستگاه دایود

مضرات دستگاه لیزر دایود
لیزر با دستگاه دایود

روشی که لیزر دایود جهت صاف و درخشنده شدن پوست صورت به کار می گیرد، از بین بردن غدد تولید کننده چربی در مبتلایان به آکنه شدید است. لیزر دایود نیز مشابه لیزر فراکسل، بدون آسیب رساندن به بیرونی ترین لایه سطحی به عمق پوست صورت نفوذ می کند. اثرات جانبی لیزر دایود موقتی هستند و شامل قرمزی و التهاب می شوند.

کلینیک لیزر با دستگاه دایود

نحوه کار با دستگاه لیزر دایود
کلینیک لیزر با دستگاه دایود

لیزر درمانی با دستگاه دایود برای آکنه ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشد. در تصویر فوق وضعیت یک پوست صورت را مشاهده می کنید که پس از یک سری درمان پنج جلسه ای با لیزر دایود بهبود یافته است.

برای اطلاع از بهترین کلینیک لیزر با دستگاه دایود لطفاً اینجا کلیک کنید.

لیزر IPL برای لک صورت

عکس دستگاه لیزر ipl
لیزر IPL برای لک صورت

فن آوری نور پالسی شدید (IPL) بافت های انسانی را در معرض منابع نوری با طیف گسترده (غیر لیزری) قرار می دهد که باعث تولید گرمای کافی برای از بین بردن مولکول های رنگی می شود که می تواند نور را جذب کنند. بنابراین، آی پی ال، لیزر نیست. در مورد بافت انسان، این شامل ملانین (رنگدانه پوست) و هموگلوبین (رنگدانه خون) می شود. در صورت استفاده مناسب از IPL بر روی پوست صورت فرسوده یا تغییر رنگ داده شده، می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.

تکنولوژی IPL

هزینه آی پی ال
تکنولوژی IPL

از آنجا که IPL به جذب هموگلوبین و ملانین متکی است ، می تواند روی تغییر رنگ های (لک های پوستی) قرمز یا قهوه ای کار کند. این تکنولوژی ممکن است در خصوص بیماران دارای لکه های تیره (ملاسما)، قرمزی (روزاسه) ، رگ های خونی متصاعد و پیری پوست موثر باشد. IPL همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند.

 

فیلر های زیبایی

تزریق فیلر برای خط خنده
فیلر

پرکننده یا فیلر های آرایشی، ترکیباتی هستند برای لیفت مناطقی از صورت که در حال چروک شدن هستند، به پوست صورت اضافه می کنند. با استفاده از این تکنیک می توان چین و چروک های خاص، اسکار های فشرده و حفره های موجود روی پوست صورت را پنهان کرد. مواد مورد استفاده در فیلرها متنوع بوده و شامل چربی یا فیبروبلاست های خود فرد، اسید پلی ال لاکتیک، اسید هیالورونیک، هیدروکسی آپاتیت کلسیم، دانه های پلی متیل متاکریلات و حتی سیلیکون می باشد. برخی از این مواد با تقویت کلاژن در ناحیه تزریق شده، بهبودی حاصل می کنند. بدین ترتیب که باعث افزایش حجم بافت در زیر پوست صورت می شوند و به صاف شدن ظاهر خطوط یا چین و چروک ها کمک می کنند.

هزینه تزریق فیلر

تفاوت فیلر لب با ژل لب
هزینه تزریق فیلر

اثر بسیاری از فیلر ها، اما نه همه آنها، در طی یک دوره چند ماهه از بین می رود ، بنابراین برای حفظ نتیجه مطلوب لازم است هر چند وقت یکبار تزریق فیلر را تجدید کنید. تزریق با سلول های چربی اغلب نتایج دائمی تری به همراه دارد. پلی متیل متاکریلات پر کننده دیگری است که نتایج دائمی را به جای می گذارد.

جهت اطلاع از هزینه تزریق فیلر لطفاً اینجا کلیک کنید.

میکرونیدلینگ چروک

معجزه میکرونیدلینگ
اثرات میکرونیدلینگ روی پوست

برخی متخصصین پوست معتقدند میکرونیدلینگ همچنین گزینه بسیار خوبی برای به حداقل رساندن چروک و ترک های پوستی است. میکرونیدلینگ با ایجاد حفره های بسیار ریزی در پوست منجر به بهبود رنگ و ظاهر ترک های پوستی می شود. پوست با تولید کلاژن جدید و پر کردن لایه های پوستی دارای چروک به این درمان پاسخ می دهد. با گسترش و تعریض لایه های پوستی، رنگ غیر طبیعی بافت محو می شود.

 

تصمیم گیری: بهترین روش جوانسازی پوست

کدام روش جوانسازی بهتر است
بهترین روش جوانسازی پوست

تشخیص این که روش های غیر جراحی زیبایی پوست صورت نسبت به جراحی های متداول از ریسک کمتری برخوردار باشند یا کدام روش جوانسازی بهتر است به طور کاملاً دقیق مشخص نیست. انتخاب بهترین روش برای برطرف کردن یک مشکل خاص در پوست صورت، مستلزم بررسی های دقیق هم بیمار و هم پزشک می باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که بیمار در مورد نتیجه انواع روش های زیبایی، انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد.

 

بهترین کلینیک زیبایی در تهران

بهترین کلینیک زیبایی در تهران
مرکز زیبایی برکه

چنانچه در صدد لایه برداری، پاکسازی و جوانسازی پوست خود هستید و به دنبال یک راه حل موثر، امن، بی خطر و غیر تهاجمی می گردید، به شما مرکز زیبایی برکه را معرفی می کنیم. مرکز برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید. جهت مشاهده لیست تمام کلینیک های زیبایی تهران نیز اینجا کلیک کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

لینک پیوند

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments