بهترین مزایای جراحی پیوند مو | مزایا و معایب پیوند مو | بهترین مرکز پیوند مو

جلوگیری از ریزش مو | بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو| کاشت مو

جلوگیری از ریزش مو | بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو| کاشت مو

جلوگیری از ریزش مو | بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو| کاشت مو

جلوگیری از ریزش مو با رعایت بعضی موارد تا حدی با مصرف غذاها امکان پذیر است.  حتماً وقتی که متوجه می شوید که موهای تان  درحال ریزش هستند و خط موها عقب رفته نگران می شوید.  حتی نگران تر از زمانی که اولین چروک ها را بر روی پوست صورت خود می بیند.

یکی از رایج ترین علل ریزش مو ، ژنتیک است. و شما نمی توانید ژن های خود را تغییر دهید ، اما ممکن است بتوانید روند ریزش موهای خود را بهبود ببخشید و یا آن را آهسته کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وقتی که بدن شما دچار کمبود ویتامین های مهم و ترکیباتی که به آنها نیاز دارد ، می شود ، موهای تان ممکن است دچار ریزش بشوند.  در این وضعیت موها آسیب پذیر به نظر می رسند و شادابی خود را از دست می دهند.

موهای ما مانند سایر بخش های بدن مان باید تغذیه بشوند.  تغذیه سالم باعث جلوگیری از ریزش موها می شود.  به وجود آوردن تغییراتی در رژیم غذایی ممکن است به کاهش یا حتی توقف ریزش موها حتی ریزش موی ژنتیکی کمک کند.

به علاوه با پیروی از یک رژِیم غذایی مناسب شما سلامت بدن خود را هم تضمین می کیند.  این یک روش برنده – برنده است.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

غذاها یی برای پیشگیری از ریزش موها  

جلوگیری از ریزش مو | بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو| کاشت مو
اسفناج درمان ریزش مو

غذاها ی حاوی آهن  Iron

اگر کمبود آهن دارید ، مصرف غذاهای غنی از آهن به خصوص برای مردان میان سال و زنانی که یائسه شده اند ، ممکن است به شما کمک کند.  پس ابتدا سطح آهن بدن تان را بررسی کنید و در صورت کمبود آهن ، هر چه زودتر مقدار زیادی آهن به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

یکی از منابع خوب آهن اسفناج است.  اسفناج علاوه بر آهن پر از سایر مواد معدنی عالی و ویتامین هایی است که به حفظ سلامت فولیکول های مو کمک می کند.  مصرف گوشت یکی دیگر از راه های فوق العاده برای اضافه کردن آهن به رژیم غذایی شما است

 

غذاها ی حاوی روی Zinc

اینطور به نظر می رسد که روی یا زینک یک ماده مغذی فوق العاده برای کمک به پیشگیری و درمان ریزش مو است.  مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به ریزش مو به طور معمول دارای سطوح پایین روی هستند. اگر صدف دوست دارید ، خیلی خوش شانس هستید.  چون هیچ غذایی وجود ندارد که بیشتر از صدف زینک داشته باشد.

اگر صدف خوراکی مورد علاقه شما نیست ،  می توانید به جای آن از خوردن اسفناج ، گوشت قرمز ، حبوبات مانند انواع لوبیا و تخم مرغ لذت ببرید.  چیز خوبی در مورد این غذاها این است که چندین خاصیت متفاوت دارند.  در نتیجه شما با یک تیر و دو نشان می زنید!

 

غذاها ی حاوی ویتامین A

غذاهای غنی از ویتامین A سرشار از بتا کاروتن هستند. خوردن غذاهای غنی از ویتامین A  علاوه بر موهای شما به طور کلی برای سلامت بدن شما نیز مناسب خواهد بود. بتا کاروتن برای بینایی ، سیستم ایمنی بدن ، و کمک به پیشگیری از سرطان مفید است.

برای افزایش مصرف بتا کاروتن ، بر روی مصرف مواد غذایی نارنجی تمرکز کنید. هویج ، سیب زمینی شیرین ، اسکواش زمستانی و دوست قدیمی ما اسفناج سرشار از بتا کاروتن بالا هستند.

تا جایی که می توانید این مواد غذایی را به صورت خام مصرف کنید. (در صورت امکان) ، زیرا فرایند پخت و پز میزان بتا کاروتن موجود را در غذاها کاهش می دهد.

غذاها

ویتامین  D

ویتامین D یک مکمل مهم است. بدن شما ویتامین D خود را هنگامی که شما در معرض آفتاب قرار می گیرید ، تأمین می کند. این فوق العاده است ، مگر برای افرادی که وقت زیادی را در خارج از خانه سپری نمی کنند و یا با مصرف کرم های ضد آفتاب مانع از دریافت ویتامین D  می شوند.

سایر غذاها با سطح بالایی از ویتامین D شامل ماهی تن و ماهی آزاد ، جگر ، گوشت گاو و زرده تخم مرغ است.

شیر ، غلات و آب پرتقال های موجود در بازار با ویتامین D غنی می شود. اما شما اگر می توانید  سعی کنید این ویتامین را از غذا و نور آفتاب دریافت کنید.

 

غذاها ی حاوی سلنیوم

مصرف سلنیوم در بسیاری از سطوح از جمله ریزش مو و تقویت سیستم ایمنی مؤثر می باشد.  کمبود سلنیوم  می تواند به علت کم کاری تیرویید ، HIV ،  دیالیز یا بیماری های سیستم گوارشی مانند کرون باشد.

با مصرف آجیل می توانید به راحتی سلنیوم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.  مصرف بیش از حد مکمل سلنیوم مانند کمبود آن برای ما مضر است.

 

غذاها ی حاوی بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین های خانواده B است. و به عنوان B7 شناخته می شود.  کمبود این ویتامین می تواند باعث ریزش مو ، آسیب عصبی و آسیب پوست شود. مقدار زیادی از بیوتین را در مواد غذایی مانند تخم مرغ ، سیب زمینی شیرین و دوست قدیمی ما ، اسفناج  پیدا خواهید کرد.

بیوتین بر میزان کارآیی برخی داروها تاثیر می گذارد.  به همین دلیل بهتر است قبل از شروع این مکمل  با پزشک خود مشورت کنید. خوردن غذاهای دارای بیوتین مشکل آفرین نیست.

تا اینجا اسفناج مقام اول را در بین مواد غذایی که برای درمان و تقویت ریزش مو مؤثر هستند ، کسب کرده است.

 

غذاها ی حاوی روغن های امگا

حتماً شما هم شنیده اید که امگا 3 و 6 برای قلب و مغز شما عالی هستند. شواهدی وجود دارد که این اسید های چرب برای جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار عالی هستند و ممکن است به رشد مجدد موها کمک کنند.

مصرف ماهی سالمون و قزل آلا  یک راه عالی برای تأمین امگا 3 بدن است. اگر ماهی را دوست نداشته باشید می توانید از آجیل ، دانه ها و روغن های گیاهی ، تخمه آفتابگردان ، کنجد ، کدو تنبل و نارگیل استفاده کنید که سرشار از امگا 3 می باشند.

در یک مطالعه انجام شده مردانی که روزانه 400 ميلی گرم روغن دانه کدو را به مدت 24 هفته مصرف کردند ، افزايش رشد موی 40 درصد داشتند.

 

غذاها ی حاوی روغن های ضروری

وقتی که بدن شما دچار کمبود ویتامین های مهم و ترکیباتی که به آنها نیاز دارد ، می شود ، موهای تان ممکن است دچار ریزش بشوند. در این وضعیت موها آسیب پذیر به نظر می رسند و شادابی خود را از دست می دهند.

روغن های ضروری تقطیر شده و بسیار غلیظ هستند.  شما می توانید از آنها در آشپزی استفاده کنید و به عنوان محصولات مراقبت از پوست نیز عالی هستند. به نظر می رسد روغن رزماری آنتی اکسیدان  و ضد التهاب است.

ماساژ چند قطره روغن رزماری به پوست پس از دوش گرفتن ممکن است نتایج فوق العاده ای داشته باشد.  تجربه نشان داده است که تأثیر مصرف روغن رزماری به اندازه داروی روگین (منوکسیدیل) در جلوگیری از ریزش موها مؤثر است.  و استفاده از این روغن موجب خارش پوست سر هم نمی شود.   از اسانس نعناع هم برای افزایش رشد مو استفاده می شود.

غذاها

عسل

عسل ، روغن زیتون و دارچین یک درمان قدیمی خانگی برای رشد موها هستند. شواهدی وجود دارد که این معجون به درمان سرگیجه و شوره سر کمک می کند.  اما این معجون را نخورید.  آن را به پوست سر خود بمالید!

½ C روغن زیتون را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری عسل و دارچین (از هر کدام) به آن اضافه کنید.  آن را با یک تخم مرغ  ترکیب کرده و به موهای مرطوب خود بمالید.  بگذارید برای 10 دقیقه بماند و پس از آن موها را  شامپو کنید.  اگر روغن زیتون را خیلی داغ کنید تخم مرغ در آن می پزد.

غذاها

ماست یونانی

و بالاخره ماست یونانی. فرق نمی کند  که آیا شما ماست یونانی را می خورید و یا آن را به پوست سر خود ماساژ می دهید.  ماست یونان پر از ویتامین B5 و ویتامین D است. هر دو این ویتامین ها به تقویت فولیکول های مو مرتبط هستند.

همچنین پروتئین و کلسیم ماست یونانی بالا است و این نیز با سلامت موها و استخوان ها ارتباط دارد.  اگر می خواهید ماست را بخورید می توانید نوع کم چرب آن را تهیه کنید.

 

نتیجه گیری

آیا تمام این غذاها به بهبود رشد مجدد مو کمک می کنند یا ریزش موها را متوقف می کنند؟ شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تقریباً در هر دسته بندی ، برنده اسفناج است. حتی اگر دچار ریزش مو هم نباشید با مصرف اسفناج سالم تر خواهید بود ، موهای شما قوی تر خواهد شد ، و شما احساس خوبی خواهید داشت.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای تزریقات زیبایی و لیزر موهای زائد و عمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments