جراحی هموروئید چه تأثیری در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد؟ بهترین جراح هموروئید

جراحی هموروئید چه تأثیری در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد؟ بهترین جراح هموروئید

جراحی هموروئید چه تأثیری در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد؟ بهترین جراح هموروئید

هموروئید ، تورم رگ ها است که می تواند داخلی باشد ، به این معنی که هموروئیدها در داخل رکتوم هستند. یا می تواند خارجی باشند ، به این معنی که هموروئیدها خارج از رکتوم هستند.

بیشتر هموروئیدها در طول دو هفته اول بدون نیاز به هیچ درمانی به طور موقت درمان می شوند.  خوردن رژیم غذایی با فیبر بالا و نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز معمولاً می تواند به شما کمک کند تا علائم هموروئید را کنترل کنید و حرکات روده را نرم تر و منظم تر می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همچنین ممکن است شما نیاز به استفاده از ملین ها به منظور کاهش فشار در هنگام حرکات روده داشته باشید.  زیرا فشار زیاد باعث بدتر شدن هموروئید می شود.  پزشک تان ممکن است از پماد موضعی  بدون نسخه استفاده کند تا خارش ، درد یا تورم گاه به گاه شما کاهش یابد.

 

کم خونی فقر آهن چیست؟

جراحی هموروئید چه تأثیری در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد؟ بهترین جراح هموروئید

یکی از عوارض هموروئید بیماری کم خونی فقر آهن است که میزان آهن موجود در بدن پایین است و مانع از تولید گلبول های قرمز خون می شود. این سلول ها برای سلامتی کلی بدن حیاتی هستند.  زیرا کار اصلی آنها انتقال اکسیژن به اندام ها است.  وقتی که تعداد گلبول های قرمز کافی نباشد ، اکسیژن را به اعضای بدن نمی رساند.  این می تواند چندین مشکل ایجاد کند.  از جمله :

  • خستگی ،
  • ضعف ،
  • تحریک پذیری ،
  • سردرد ،
  • سرگیجه ،
  • پوست رنگپریده ،
  • سردی اندام ها.

اگر کم خونی فقر آهن درمان نشود ، در نهایت می تواند به عوارض جدی مانند نارسایی اندام منجر شود. هموروئید یکی از عواملی است که ممکن است در کم خونی فقر آهن نقش داشته باشد.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

علت کم خونی ناشی از کمبود آهن چیست؟

کم خونی فقر آهن می تواند به علت بسیاری از بیماری ها از جمله خونریزی ، عدم توانایی جذب آهن و حتی حاملگی باشد.  یکی دیگر از علل کم خونی فقر آهن نخوردن مقدار مناسب غذاهای غنی از آهن می باشد.  برخی از مشکلات بهداشتی مانند زخم ، پولیپ یا هموروئید می تواند موجب کم خونی فقر آهن شود.

به طور مثال هموروئید عامل اصلی کم خونی نیست ، اما گاهی این اتفاق می افتد.  خونریزی رکتال به علت هموروئید می تواند منجر به خونروی زیادی از بدن شود.  اگر شما نگران آنمی کمبود آهن هستید ، با یک متخصص هموروئید تماس بگیرید.

کم خونی فقر آهن تنها با انجام آزمایش خون تشخیص داده می شود.  پزشک شما به دنبال شمارش کامل خون یا CBC خواهد بود تا سطوح هموگلوبین و هماتوکریت بدن را بررسی کند. همچنین ممکن است آزمایش های ثانویه ای مانند کولونوسکوپی را برای جلوگیری از علایم احتمالی کم خونی کمبود آهن انجام دهند.

 

هموروئید چیست؟

جراحی هموروئید چه تأثیری در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد؟ بهترین جراح هموروئید

هموروئید یک رگ و یا گروهی از رگ هایی است که در نزدیکی مقعد واقع شده اند.  آنها شبیه به وریدهای واریسی هستند ، و معمولاً متورم و برآمده هستند. دو نوع هموروئید وجود دارد.

هموروئید داخلی در داخل رکتوم قرار دارد ، در حالی که هموروئید خارجی زیر پوست در خارج از مقعد قرار می گیرد.  شما همیشه نمی توانید یک هموروئید داخلی را احساس کنید.  با این حال ، هموروئید خارجی معمولاً با معاینه رکتوم احساس می شود.  صرف نظر از اینکه آیا هموروئیدها داخلی یا خارجی هستند ، باعث ایجاد درد ، خارش و خونریزی می شوند.

هموروئیدها به دلایل مختلف از جمله مدفوع سفت یا مکرر ایجاد می شوند. هموروئیدها همچنین می توانند ناشی از فشار اضافی در ناحیه مقعد به علت شرایطی مانند بارداری یا نشستن برای مدت زمان طولانی مدت باشد.

هموروئید یک بیماری بسیار شایع است و تقریبا 75٪ از افراد بزرگسال حداقل یک بار گرفتار آن می شوند.  اگر شما نگران هستید که ممکن است هموروئید داشته باشید ، می توانید با پزشک خود تماس بگیرید.

پزشکان یک معاینه فیزیکی را برای تأیید وجود هموروئید انجام می دهند. به عنوان مثال چون هموروئید باعث خونریزی قابل توجهی می شود ، پزشک یک آزمایش خون برای بررسی کم خونی کمبود آهن انجام می دهد.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 چگونه می توان کم خونی فقر آهن را درمان کرد؟

مهم است که بلافاصله درمان کمبود آهن را شروع کنید.  زیرا کم خونی طولانی مدت می تواند به عوارض ناخوشایند و حتی خطرناک منجر شود و سلامتی شما را تهدید کند.  درمان کم خونی شامل افزایش مصرف آهن می شود.  بسیاری از غذاها غنی از آهن هستند.  از جمله :

  • تخم مرغ ،
  • لوبیا ،
  • آجیل و دانه ها ،
  • جگر ،
  • گوشت قرمز، ماهی یا توفو ،
  • برنج قهوه ای ،
  • کشمش ، آلو بخارا و زردآلو.

پزشک شما همچنین ممکن است یک مکمل آهن برای افزایش ذخیره آهن بدن بیمار تجویز کند.  درمان عامل ایجاد کم خونی نیز به اندازه درمان کم خونی اهمیت دارد.  راه های زیادی برای درمان هموروئید وجود دارد.  این شامل درمان های خانگی ، روش های پزشکی ، یا در موارد شدید ، جراحی می باشد.

 

درمان های خانگی برای درمان هموروئید

جراحی هموروئید چه تأثیری در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد؟ بهترین جراح هموروئید

مصرف فیبر را افزایش دهید

مصرف فیبر به نرم شدن مدفوع  کمک می کند. در نتیجه مدفوع به آسانی دفع می شود.  مواد غذایی با فیبر بالا شامل میوه ها و سبزیجات و دانه های کامل است.  راه دیگری برای به دست آوردن فیبر بیشتر از طریق مکمل های فیبر است.  مصرف مکمل فیبر می تواند برای کسانی که نمی توانند فیبر کافی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنند یا کسانی که از سفت بودن مدفوع رنج می برند مفید باشد.

  • نوشیدن آب کافی نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به نرم شدن مدفوع کمک کند.
  • فعال بودن فعالیت منظم بدن شما را در حرکت نگه می دارد. این کار می تواند سیستم گوارش شما را فعال و منظم نگه دارد.
  • اجابت مزاج هنگامی که احساس می کنید نیاز به دستشویی دارید آن را نگه ندارید. زیرا نگه داشتن باعث سفت شدن مدفوع می شود.
  • استفاده از پمادهای ضد هموروئید استفاده از پمادهای ضد هموروئید می تواند به کاهش درد و خارش مرتبط با هموروئید کمک کند.
  • نشستن در لگن آب گرم نشستن در یک لگن آب گرم می تواند به درمان سریع تر هموروئید کمک کند.

اگر درمان های خانگی در از بین بردن هموروئید مؤثر نباشد و خونریزی ادامه پیدا کند ، می توان گزینه های دیگری را در نظر گرفت.

  • انعقاد ، تزریق یا بستن با باند لاستیکی (رابر بند) : این روش ها باید توسط پزشک شما انجام شود و روش هایی هستند که به درمان هموروئید بدون عمل جراحی کمک می کند. .
  • حذف هموروئید یا هموروئید استاپلر : حذف هموروئید یا هموروئید استاپلر هر دو روش های جراحی هستند. اما ممکن است بهترین گزینه برای کسانی باشد که درمان های دیگری را انجام داده اند و همچنان از هموروئید رنج می برند.
متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

در پایان

اگر شما  کسی را می شناسید که از هموروئید و یا  کم خونی فقر آهن رنج می برد ، بهتر است با مراجعه به پزشک یا متخصص جراحی به دنبال درمان سریع تر آن باشید.  پزشکان همکار ما به بیماران کمک می کنند تا بهترین درمان را برای وضعیت منحصر به فرد شما تعیین کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments