جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی!

جراحی زیبایی واژن

زندگی یک زن همواره دستخوش تغییرات بزرگی است. از بلوغ و عادت ماهیانه گرفته تا ازدواج و زایمان! بدن زن همیشه در حال تغییر است. زمانی که در دوران بلوغ قرار داد، هورمون های زنانه اش با قدرت بیشتری تولید می شوند و باعث رشد اندام های مختلفی مثل سینه ها می شوند.

زمانی که ازدواج می کند، از دوشیزگی خارج می شود و باز هم تغییری در آناتومی بدن وی رخ می دهد. زمانی هم که باردار می شود و سپس زایمان می کند نیز کاملا تغییر می کند و به شکل و فرم دیگری درمی آید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این تغییرات مداوم بیش از هر چیزی بر آلت زنانه اثر می گذارد و طبیعتا آن را از فرم و شکل عادی اش خارج می کند.

در این مقاله از وب سایت تهران اسکین می خواهیم به یکی از جراحی های رایج که با نام جراحی زیبایی واژن یا همان لابیاپلاستی معروف است بپردازیم. اگر به این موضوع علاقه دارید یا این که می خواهید این جراحی را انجام بدهید، توصیه می کنیم حتما این متن را تا انتها مطالعه کنید.

علت بزرگ شدن لبه های واژن چیست

در صورتی که می خواهید جراحی زیبایی واژن را انجام دهید، شاید بد نباشد در مورد علت بزرگ شدن لبه های واژن نیز صحبت کنیم. لب های بیرونی واژن را ماژور و لب های داخلی آن را مینور می نامند. حال باید بدانید که زیباترین شکل واژن در شرایطی است که لب های ماژور، لب های مینور را کاملا بپوشانند.

اما خب در همه ی مواقع چنین شرایط ایده آلی وجود ندارد. اما چرا؟ به چه علت لبه های واژن بزرگ تر می شوند یا حالتی افتاده پیدا می کنند؟

  • اختلال در ترش هورمون های زنانه و مردانه: در بدن هر انسانی، میزان مشخصی از هورمون های زنانه و مردانه وجود دارد. حال اگر در بدن یک زن، هورمون های مردانه بیش از اندازه ترشح شوند منجر به بزرگ شدن لابیا می شوند.
  • دوران بلوغ: از دیگر دلایل رشد بیش از حد لابیا، دوران بلوغ و به هم ریختن تعادل هورمونی در دختران است.
  • از دست دادن ذخیره چربی: در هر قسمتی از بدن، زمانی که چربی های خود را از دست می دهیم، پوست دچار افتادگی و شُلی می شود. لبه های واژن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین زمانی که چربی این قسمت از بدن( به دلایل مختلف) کم می شود، حالتی آویزان و بزرگ به خود می گیرند.
  • زایمان های مکرر طبیعی: به هنگام زایمان، دهانه ی واژن زن به اندازه ی 10 سانتی متر باز خواهد شد. گرچه بعد از اتمام زایمان، تا حدی به حالت اول خود برمی گردد اما هرگز زیبایی سابق را پیدا نمی کند. به خصوص اگر چندین زایمان داشته باشید.
جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

در وهله ی اول باید پاسخ بدهیم که این جراحی چیست و چگونه انجام می شود؟جراحی لابیاپلاستی در واقع برای اصلاح طول و اندازه ی لب های بیرونی یا داخلی واژن صورت می گیرد. این جراحی به دو صورت انجام می شود:

  • جراحی تریم(Trim) : در طول این جراحی، لب های بیرونی از یک طرف یا هر دو طرف بریده می شوند و سپس بخیه خواهند شد. کل این جراحی در کمتر از 1 ساعت طول می کشد.
  • جراحی Wedge: در طول این تکنیک از جراحی لابیاپلاستی، قسمتی از لبه های بیرونی واژن را به حالت کلمه ی V انگلیسی می برند و سپس لبه ها را به هم بخیه می کنند. معمولا این تکنیک جراحی زیبایی واژن بیشتر طول می کشد اما نتایج بهتر و ماندگارتری دارد.

این جراحی می تواند ظاهر واژن را زیباتر نشان دهد و در کیفیت زندگی زناشویی اثر مثبت داشته باشد. به همین دلیل است که خیلی از بانوان بین 30 الی 55 سال، این جراحی زیبایی را در نظر می گیرند.

جراحی زیبایی واژن

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی

بعد از این که جراحی زیبایی واژن به اتمام رسید باید مراقبت هایی که پزشک دستور می دهد را جدی بگیرید تا بهترین نتیجه حاصل شود. برخی از کلی ترین مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که تا سه روز بعد از انجام جراحی زیبایی واژن درد داشتید، از داروهای مسکن استفاده کنید.

  • کمپرس آب یخ تا یک روز بعد از جراحی را فراموش نکنید.
  • دوش گرفتن تا 24 ساعت بعد از اتمام جراحی ممنوع!
  • لباس های راحت و گشاد بپوشید( بهترین گزینه دامن است)
  • برای اجتناب از تورم نواحی لابیا، مصرف غذاهای چرب و پرنمک را تا مدتی کنار بگذارید.
  • تمرینات ورزشی را تا زمان بهبود کامل به تعویض بندازید.

سوالات رایج در مورد جراحی زیبایی واژن

تلاش کرده ایم در این بخش، به برخی از سوالات رایج در مورد زیبایی واژن پاسخ بدهیم.

  • تا چند وقت بعد از جراحی لابیاپلاستی می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

بهتر است تا زمان بهبود کامل زخم های لابیا، از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید. اما معمولا 6 تا 8 هفته بعد، می توانید رابطه خود را آغاز کنید.

  • آیا جراحی لابیاپلاستی، منجر به تنگ شدن واژن هم می شود؟

اگر واژن فرد خیلی گشاد باشد، باید به سراغ روش های جراحی تنگ کردن واژن برود. در غیر این صورت، جراحی لابیاپلاستی تا حدی می تواند منجر به تنگ کردن واژن نیز شود.

جراحی زیبایی واژن
  • من مبتلا به زگیل تناسلی هستم. آیا می توانم جراحی زیبایی واژن را انجام بدهم؟

انجام جراحی لابیاپلاستی برای تمام کسانی که دارای عفونت های فعال مثل زگیل تناسلی هستند، ممنوع است. چرا که منجر به افزایش این زگیل ها خواهد شد.

  • من 60 دارم، می توانم جراحی لابیاپلاستی را انجام بدهم؟

در سنین بالا، میزان افتادگی لابیا ممکن است بیشتر شود. علاوه بر این امکان جوش خوردن زخم های بدن کمتر می شود و  در نتیجه خطراتی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود که زنان بالاتر از 55 سال، از انجام جراحی لابیاپلاستی اجتناب کنند.

  • من یک نوجوان 17 ساله هستم که لبه های واژن خیلی بزرگی دارم. آیا می توانم لابیاپلاستی را انجام بدهم؟

خیر! انجام این جراحی برای افراد زیر 20 سال توصیه نمی شود.

  • آیا با انجام جراحی زیبایی واژن، میل جنسی کم یا زیاد می شود؟

عصب های تحریک کننده واژن، در نقطه جی یا کلیتوریس هستند و روی لابیا قرار ندارند. بنابراین انجام جراحی لابیاپلاستی به طور مستقیم اثر خاصی روی میل جنسی نخواهد گذاشت.

سخن آخر

در نهایت باید اشاره کنیم که جراحی لابیاپلاستی یکی از مواردی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی میان بانوان پیدا کرده است و توانسته اثرگذاری مطلوبی در کیفیت روابط جنسی زوجین داشته باشد.

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، به عنوان یکی از مراکز معتبر پایتخت، جراحی زیبایی واژن را به یکی از ماهرترین پزشکان خود می سپارد و شما با استفاده از تجربه این پزشک، می توانید آسوده خاطر باشید که بهترین نتیجه به دست می آید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع و اخذ نوبت مشاوره رایگان با جراح متخصص، به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments