جراحی افتادگی پلک مادرزادی

جراحی افتادگی پلک مادرزادی

جراحی افتادگی پلک مادرزادی

افتادگی پلک شایع ترین عارضه در مورد پلک هاست. این عارضه می تواند علتهای گوناگونی داشته باشد که یکی از آنها مادرزادی بودن آن است. جراحی افتادگی پلک مادرزادی بهترین راه درمانی برای آن است. این مورد از افتادگی پلک در کودکان بیشتر به چشم می خورد.
جراحی افتادگی پلک مادرزادی
جراحی افتادگی پلک مادرزادی

مرکز برکه با در اختیار داشتن متخصصین حرفه ای و کارآزموده آماده ی ارائه ی خدمات جراحی افتادگی پلک مادرزادی به مراجعین عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید برای مشاوره و درمان از اینجا با ما تماس بگیرید.

در ادامه بهتر است بیشتر با جراحی افتادگی پلک مادرزادی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افتادگی پلک چیست؟

عارضه ی افتادگی پلک بالا را توسیس نیز می نامند . در عارضه ی افتادگی پلک، پلک ممکن است تنها کمی افتادگی داشته باشد یا افتادگی ممکن است شدید باشد و پلک روی قرنیه بیاید و دید فرد را مسدود کند. افتادگی پلک می تواند بر روی یک یا هر دو پلک تاثیر بگذارد. در برخی موارد، افتادگی پلک می تواند بینایی را حتی به طور کامل محدود و مختل کند. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

گاهی اوقات افتادگی پلک مادرزادی است، درحالی که در موارد دیگر می تواند ناشی از آسیب های وارد آمده به پلک یا ناشی از بیماری باشد.

افتادگی پلک معمولا با جراحی درمان می شود.

علائم و نشانه های افتادگی پلک

واضح ترین نشانه ی افتادگی پلک در کودکان این است که پلک از بدو تولد به طور واضحی دچار افتادگی است. فرزند شما اگر دچار افتادگی پلک باشد  ممکن است علائم زیر را داشته باشد:

  • افتادگی یک یا هر دو پلک
  • افزایش آب آوردن یا اشک چشم
  • ایجاد تداخل در دایره ی دید( اگر افتادگی پلک شدید باشد)

کودکان مبتلا به افتادگی پلک اغلب سر خود را به سمت چانه و به عقب بر می گردانند تا بتوانند از زیر پلک بالایی خود ببینند و یا ممکن است تلاش زیادی کنند تا ابرو ها را بالا ببرند تا بتوانند خوب ببینند. طی سالها ، موقعیت های غیر طبیعی سر ناشی از اختلال دید حاصل از افتادگی پلک مادرزادی، ممکن است باعث ایجاد کژحالتی (دفورم شدن) در سر و گردن شود. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید؟

چنانچه گمان می کنید فرزندتان دچار افتادگی پلک است، به پزشک مراجعه کنید. پزشک عمومی احتمالا شما را به متخصص چشم ارجاع می دهد. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

درمان افتادگی پلک مادرزادی

اگر یک کودک با افتادگی پلک متوسط تا شدید متولد شود، برای رشد صحیح بینایی به درمان نیاز خواهد بود. اگر این عارضه ی مادرزادی تصحیح نگردد،  کودک ممکن است دچار وضعیتی به نام آمبلیوپی (تنبلی چشم) شود. تنبلی چشم به معنی بینایی ضعیف چشم است که علائم آن در اوایل دوران کودکی مشاهده نمیشود. اگر تنبلی چشم درمان نشده باقی بماند، می تواند منجر به ضعف دید دائمی شود. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

بهترین روش درمان افتادگی پلک در دوران کودکی معمولا جراحی است، اگرچه چند بیماری نادر وجود دارند که می توانند بدون جراحی و تنها با استفاده از دارو درمان شوند. چشم پزشک وضعیت کودک شما را ارزیابی می کند و تعیین می کند که آیا جراحی مورد نیاز است یا نه. این ارزیابی براساس معیار های زیر انجام می شود:

  • سن فرزند شما
  • آیا یک یا هر دو پلک درگیر هستند؟
  • اندازه گیری ارتفاع پلک
  • قدرت عضلات پلک برای بلند کردن و بستن پلک
  • مشاهده حرکات چشم.

در طول جراحی، عضلات پلک (عضلاتی که پلک را بلند می کنند)، تنگ تر و کشیده تر خواهند شد. در صورت وجود افتادگی پلک شدید، هنگامی که عضلات کششی پلک بسیار ضعیف باشند، پلک را می توان به زیر ابرو متصل کرد یا به حالت معلق درآورد تا عضلات پیشانی بتوانند آن را بلند کنند و عملا جای عضلات طبیعی و ضعیف خودش را بگیرند. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

علت افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک معمولا به علت ضعف عضلات مسئول بلند کردن پلک، صدمه به اعصابی که آن عضلات را کنترل می کند یا پوست شل و سنگین پلک های بالایی ایجاد می شود. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

افتادگی پلک می تواند ناشی از اختلالات مادرزادی (در هنگام تولد) باشد یا بعدا به علت آسیب یا بیماری ایجاد شود. افتادگی پلکی که از هنگام تولد وجود داشته باشد افتادگی پلک مادرزادی است. اگر چه معمولا یک مشکل جداگانه به حساب می آید، اما یک کودک مبتلا به افتادگی پلک مادرزادی ممکن است مشکلات زیر را هم داشته باشد:

  • ناهنجاری های حرکات چشم
  • بیماری های عضلانی
  • تومورهای پلک
  • اختلالات عصبی
  • خطاهای انکساری (دید چشم ضعیف، به عنوان مثال، نزدیک یا دور بینی)

نکات مهم درمورد افتادگی پلک

  • افتادگی پلک ممکن است از هنگام تولد وجود داشته باشد یا بعدا به دلیل آسیب یا بیماری ایجاد شود.
  • اگر افتادگی پلک در یک کودک درمان نشده باقی بماند، ممکن است منجر به آمبلیوپی (تنبلی چشم) شود. اگر تنبلی چشمدر اوایل دوران کودکی درمان نشود، می تواند منجر به دشواری بینایی دائمی شود. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)
  • افتادگی پلک می تواند با عمل جراحی، برای بهبود بینایی و زیبایی ظاهری درمان شود.
جراحی افتادگی پلک مادرزادی
جراحی افتادگی پلک مادرزادی

سوالات متداول درمورد جراحی افتادگی پلک

فرزند من مبتلا به افتادگی پلک خفیف است. آیا با بزرگتر شدنش خود به خود درمان می شود؟

افتادگی پلک خفیف، زمانی که کودک شما بیدار و پر از انرژی است، اغلب اتفاق قابل توجهی نیست. این می تواند با خسته تر شدن آنها در طول روز واضح تر و عیان تر شود. همه موارد افتادگی پلک نیاز به درمان با عمل جراحی ندارند، اما شما باید درمورد همه گزینه های درمانی با متخصص چشم کودک مشورت کنید تا بهترین شیوه ی درمانی را پیدا کنید. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

آیا پس از درمان وضعیت پلک فرزند من به حالت کاملا طبیعی باز می گردد؟

درمان با جراحی معمولا در بازسازی ظاهر و عملکرد پلک ها بسیار موفق است، هرچند پلک ها ممکن است کاملا متقارن نباشند. در موارد نادر، حتی پس از عمل هم توانایی حرکت کامل پلک باز نمی گردد. گاهی اوقات ممکن است به بیش از یک عمل نیاز باشد. (جراحی افتادگی پلک مادرزادی)

هزینه ی جراحی افتادگی پلک مادرزادی

هزینه ی جراحی پلک مادرزادی به وضعیت کودک، شدت آن، وضعیت عضلانی پلک ها و غیره که دقت و سختی عمل را تعیین می کنند بستگی کامل دارد. علاوه بر آن مرکز و پزشکی که انتخاب می کنید، کیفیت کارش و تضمین های درمانی هم می توانند در تعیین هزینه ی این عمل موثر باشند. به یاد داشته باشید که بدون مشاوره حضوری نمیتوان وضعیت کودک را به درستی ارزیابی نمود و هزینه ی دقیقی تعیین کرد.

علاوه بر آن ببینید آیا بیمه شما هزینه ی این عمل را تقبل می کند یا خیر. که البته در اکثر مواقع این کار را می کند.

عوارض عمل افتادگی پلک مادرزادی

عوارض این عمل مانند هر عمل دیگری شامل موارد عمومی مانند ورم، قرمزی، التهاب، درد خفیف، زخم و در موارد نادر عوارضی مانند عفونت می شود. اما معمولا عوارض این عمل جای نگرانی ندارد، چون زودتر از آنچه فکرش را می کنید از بین می روند.

درمان افتادگی پلک بدون جراحی

روش های زیادی برای درمان افتادگی پلک وجود دارند، که  جراحی معمولا موثرترین آنها است، روش هایی همچون لیزر پلک و لیفت پلک با نخ هم در دسترس هستند.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments