جدیدترین روش رفع اسکار صورت | فیس آپ

چطور می توان اسکار صورت را از بین برد؟

 

ممکن است اسکار صورت برجسته شده، رنگ آن تیره شده و یا فرو رفته شود. همچنین ممکن است دردناک بوده و همراه با خارش باشد. معمولا اسکار بواسطه جراحی، زخم و یا آکنه روی صورت بوجود می آید. روش های متعددی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا این اسکارها بهبود یافته و یا از بین بروند.

 

رفع اسکار صورت
رفع اسکار صورت

مهم نیست که از چه روشی استفاده می کنید. نکته مهم اینست که پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید چراکه نور خورشید روند بهبود پوست تان را به تعویق می اندازد. علاوه بر این سبب افزایش رنگ دانه اسکار ها می شود. سعی کنید روش های درمان خانگی مانند استفاده از ژل سیلیکونی را بکار بگیرید. و یا به متخصص پوست مراجعه کنید تا روش درمان مناسبی را اتخاذ نماید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

جدیدترین روش رفع اسکار صورت

دستگاه فیس آپ Face UP جدیدترین دستگاه جوانسازی و لایه برداری پوست می باشد. به کمک این دستگاه می توان اسکار و آکنه صورت را نیز از بین برد. مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از دانش روز و جدیدترین دستگاه زیبایی، فیس آپ، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

روش اول

درمان خانگی کاهش اسکار صورت

 

  • از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

برای مراقبت از اسکار و بهبود جای زخم می بایست از پوست خود در مقابل اشعه UV محافظت نمایید. مهم نیست چه روشی را بکار می گیرید؛ همگام با هر روش می بایست هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. از کرم ضد آفتابی استفاده نمایید که SPF آن 30 و یا بالاتر باشد. همچنین طی روز های آفتابی، از کلاه استفاده نمایید. استفاده از محافظ آفتاب مناسب نیز می تواند احتمال تیره شدن و افزایش رنگدانه اسکار ها را کاهش دهد.

 

روش خانگی رفع اسکار صورت
روش خانگی رفع اسکار صورت

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اسکار ها و تابش نور خورشید به آن، می توانید کرم ضد آفتاب را اطراف زخم بسته شده و یا اسکار ماساژ دهید.

 

  • روی اسکار های صورت خود ژل سیلیکونی بمالید.

ژل های سیلیکونی موضعی تاثیر بسزایی در درمان اسکار های بزرگ و همچنین اسکار های فرو رفته دارند. ژل های سیلیکونی شفاف بوده و خود به خود خشک می شوند. بنابراین پس از استعمال آن می توانید به امور روزمره خود رسیدگی کنید. علاوه بر این ورقه و بانداژ های سیلیکونی نیز به کاهش خارش، ضخامت و درد اسکار ها کمک شایانی می کنند.

 این ژل های سیلیکونی  را می توانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب حداقل به مدت سه ماه از ژل سیلیکونی استفاده نمایید. شایان ذکر است سیلیکون اسکار را از بین نمی برد. بلکه فقظ ضخامت، درد و تغییر رنگ آن را کاهش می دهد.

قبل از استعمال ژل های سیلیکونی بدقت راهنمای آن را مطالعه نمایید. همچنین تحقیقات صورت گرفته در این زمینه را نیز بررسی کنید. چراکه ممکن است عوارض جانبی بهمراه داشته باشد.

  • از کرم ها و یا درمان های موضعی استفاده کنید.

کرم ها سبب می شوند اسکار مرطوب و نرم بماند و از خشک شدن آن جلوگیری می کنند. گاهی اوقات پزشکان استفاده از کرم های حاوی ویتامین E را توصیه می کنند. اما شواهد چندانی مبنی بر اثر بخشی این کرم گزارش نشده است. از ماساژ دادن روغن روی زخم باز اجتناب نمایید. از متخصص پوست خود بخواهید تا لوسیون و یا کرم مناسب پوست تان را به شما معرفی کند.

مرطوب نگه داشتن صورت و رفع اسکار
مرطوب نگه داشتن صورت و رفع اسکار

از روش های درمانی گران قیمت که از ترکیبات “معجزه آسا” مانند کره کاکائو و یا ویتامین E بهره می برند، استفاده نکنید. چراکه از نظر علمی تاثیر آن ها مورد تائید قرار نگرفته است.

از ورقه و یا ژل های سیلیکونی جهت صاف و نرم کردن بافت اسکار استفاده می شود.

استفاده از روغن های خاص و یا کرم های روغنی ممکن است آکنه صورت تان را بیشتر نماید. با پزشک و یا متخصص پوست خود درباره بهترین محصول مراقبتی که مناسب پوست صورت تان است، مشورت کنید.

از کرم های بدون عطر و آب رسان استفاده نمایید. چراکه برخی از کرم های روغنی سبب بروز آکنه شده و اجازه نمی دهد اسکار ها بهبود پیدا کنند. قبل از استفاده از این کرم ها، ابتدا صورت خود را شسته و مرطوب نمایید. می توانید از کرم های ضد آفتاب مرطوب کننده نیز استفاده نمایید. روی اسکار ها و یا کل صورت خود پرایمر و یا کانسیلر بمالید.

اگر صورت تان مستعد آکنه است، می توانید از براش و یا پد آرایشی استفاده نمایید. حداقل هفته ای دو بار براش و یا پد آرایشی خود را تمیز کنید.

برای محافظت از پوست خود در مقابل تابش خورشید می توانید از پرایمر حاوی SPF استفاده نمایید.

 

کانسیلر مناسب پوست تان را انتخاب کنید

از کانسیلری استفاده نمایید که با رنگ پوست تان همخوانی دارد. پرایمری که خیلی روشن و یا تیره باشد، اسکار های صورت تان را نمایان می سازد. در صورتی که کانسیلر مناسب رنگ پوست تان را پیدا نکردید، می توانید دو رنگ کانسیلر را با هم ترکیب کنید.

اگر می خواهید هایپرپیگمنتیشن اسکار (افزایش رنگدانه) صورت خود را بپوشانید، از کانسیلر سبز استفاده نمایید. همچنین می توانید از کانسیلر دیگری که با تغییر رنگ پوست تضاد دارد، استفاده کنید.

  • از روش میکرودرم ابریژن خانگی استفاده نمایید.

کیت میکرودرم ابریژن و یا کیت مراقبت از پوست را که حاوی میکرودرم ابریژن است، تهیه نمایید. این کیت ها نسبت به کیت هایی که متخصص پوست از آن استفاده می کند، ارزان تر بوده و شدت کمتری دارند. اگر اسکار صورت تان خیلی شدید نیست و یا پوست حساسی دارید، بهتر است از این روش استفاده نمایید. به سراغ روش هایی مانند درم ابریژن نروید چراکه مناسب این نوع پوست نمی باشد.

کیت میکرودرم ابریژن خانگی و رفع اسکار صورت
کیت میکرودرم ابریژن خانگی و رفع اسکار صورت

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، حتما دستورالعمل داخل کیت را به دقت مطالعه نموده و طبق آن عمل نمایید.

 

بهترین مرکز رفع اسکار در تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

روش دوم

کاهش اسکار صورت به کمک متخصص پوست

 

  • تزریق فیلر و یا بوتاکس طبق دستور پزشک

در صورتی که اسکار صورت تان برجسته و یا فرو رفته است، ممکن است به کمک تزریق فیلر یا بوتاکس بتوانید پوست تان را صاف کنید. متخصص پوست می تواند این کار را در مطب خود انجام دهد. احتمالا نیاز به چند جلسه تزریق دارید. با گذشت زمان جای اسکار ها از بین خواهد رفت.

ممکن است این روش عوارض جانبی بهمراه داشته باشد. بعنوان نمونه نازک شدن پوست، کاهش روند بهبود زخم و یا بروز لک های روشن روی پوست (هایپوپیگمنتیشن).

 

تزریق فیلر یا بوتاکس جهت رفع اسکار صورت
تزریق فیلر یا بوتاکس جهت رفع اسکار صورت

در صورت بروز واکنش های آلرژیک، این روش درمانی را ادامه ندهید.

  • لایه برداری و بازیابی پوست صورت

ممکن است اسکار صورت تان کم عمق و یا فرو رفته باشد و یا آکنه اسکار داشته باشید. می توانید از روش هایی مانند لایه برداری بکمک لیزر، درم ابریژن و یا لایه برداری شیمیایی استفاده نمایید. این تکنیک ها بافت اسکار را از روی صورت تان محو می نماید. در نتیجه پوست جدیدی روی صورت تشکیل می شود.

بنظر می رسد تکنیک های لایه برداری و بازیابی پوست مناسب درمان اسکار های خیلی عمیق و برجسته هستند.

 

لایه برداری به کمک درم ابریژن

اگر درم ابریژن را انتخاب می کنید، متخصص پوست از هد سایشی برای از بین بردن اسکار استفاده می نماید. همچنین ممکن است از سمباده و یا براش سیمی استفاده نماید. از عوارض جانبی درم ابریژن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • قرمزی و متورم شدن پوست
  • بروز آکنه
  • بروز منافذ بزرگ روی پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت و یا زخم روی صورت (در موارد نادر)

 

لایه برداری بکمک لیزر

اگر روش لایه برداری بکمک لیزر را انتخاب می کنید، متخصص پوست لیزر را روی اسکار شما می تاباند.

 

رفع اسکار به کمک لیزر درمانی
رفع اسکار به کمک لیزر درمانی

این روش یک ربع تا یک ساعت و نیم زمان می برد. مدت زمان درمان بستگی به بافت اسکار و اندازه آن دارد. عوارض جانبی این روش عبارتند از :

  • سوختگی و یا جراحت در اثر لیزر
  • ایجاد زخم
  • تغییر رنگ دانه های پوست
  • عفونت
  • فعال سازی دوباره زخم های سرد

 

رفع اسکار صورت به کمک لایه برداری شیمیایی

اگر می خواید از روش لایه برداری شیمیایی استفاده کنید، می بایست محصولات شیمیایی را روی صورت خود بمالید. لایه برداری عمیق نیازمند بیهوشی کامل است که می بایست حداکثر به مدت 6 ماه در معرض نور خورشید قرار نگیرید. عوارض جانبی لایه بردای شیمیایی عبارتند از :

  • قرمزی پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت
  • آسیب به قلب، جگر و کبد
  • بروز زخم (در موارد نادر)
لایه برداری پوست جهت رفع اسکار صورت
لایه برداری پوست جهت رفع اسکار صورت

تکنیک های لایه برداری و بازیابی پوست نیاز به مهارت دارد.

متخصص پوستی را انتخاب نمایید که در این زمینه دانش، مهارت و تجربه کافی را داشته باشد.

  • روش جراحی کرایو

روش جراحی کرایو بدین صورت است که بافت اسکار بکمک نیتروژن مایع فریز می شود. در نتیجه بافت از بین می رود. گاهی اوقات این روش برای از بین برد اسکار های برجسته و شدید توصیه می شود. معمولا توصیه می شود افرادی که پوست روشنی دارند از این روش استفاده کنند. چراکه سبب بروز لک های سفید روی پوست می شود. از عوارض جانبی این روش می توان به این موارد اشاره نمود:

  • تورم پوست
  • سردرد
  • ریزش مو
  • هایپو پیگمنتیشن (بروز لک های روشن روی صورت)
  • بروز تاول
  • جراحی کرایو به نام کرایو تراپی و کرایوابلیشن نیز شناخته می شود.

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.wikihow.com/Reduce-the-Appearance-of-Scars-from-Your-Face

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments