بوتاکس و درمان تعریق بیش از حد بدن

جدیدترین روش درمان تعریق بدن | بوتاکس زیر بغل

چگونه می توان از تعریق بیش از حد بدن

جلوگیری کرد؟؟

 

جدید ترین روش درمان تعریق بدن : بوتاکس زیر بغل

 

بوتاکس زیر بغل
بوتاکس زیر بغل

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس علاوه بر زیبایی، برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز کاربرد دارد. بوتاکس نوعی سم عصبی است که از میکروب هایی که سبب بروز بیماری بوتولیسم می شوند، ساخته می شود. بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی بشمار می رود.

جای هیچ گونه نگرانی نیست! در صورتی که بوتاکس طبق شرایط استاندارد و توسط متخصص مربوطه تزریق شود، روش درمانی بسیار مطمئنی می باشد.

 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کاربرد بوتاکس

بوتاکس کار خود را در زمینه زیبایی استارت زد. بدین صورت که با فلج نمودن موقتی ماهیچه ها، چین و چروک صورت را صاف می نماید. علاوه بر این پزشکان از بوتاکس در زمینه درمان بیماری های ماهیچه ای عصبی استفاده می کنند. از جمله این بیماری ها می توان به سردرد های میگرنی، اسپاسم های ماهیچه ای و هایپرهیدروسیز اشاره نمود.

هایپرهیدروسیز، نوعی اختلال در ترشح غدد تعریق بوده که سبب ترشح بیش از حد عرق بدن می شود. این عارضه اشاره به هر نوع تعریق غیر طبیعی دارد. بطور مثال زمانی که هوا گرم نیست ولی بدن بیش از حد عرق می کند. معمولا افرادی که دچار این عارضه هستند استفاده از مام و یا دئودورانت نیز برایشان فایده ای ندارد.

 

بوتاکس زیر بغل و درمان هایپرهیدروسیز
بوتاکس زیر بغل و درمان هایپرهیدروسیز

 

تزریق بوتاکس روش جدیدی برای درمان تعریق بیش از حد بدن بشمار می رود. اگر تعریق بدن تان با مام و اسپری بهبود پیدا نکرد، شما کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید. تزریق بوتاکس در ناحیه زیربغل برای افرادی که دچار این عارضه هستند، دارای تائیدیه FDA امریکا می باشد. همچنین بصورت OFF-LABEL جهت کاهش تعریق سایر نواحی بدن مانند دست، پا و صورت بکار می رود.

منظور از OFF-LABEL اینست که از دارو برای درمان عارضه ای بجز آنچه مورد تائید قرار گرفته، استفاده شود. بدین معنی که در این زمینه آزمایشات دقیقی صورت نگرفته است. در نتیجه اثربخشی بوتاکس در زمینه درمان تعریق بیش از حد، در سایر نواحی بدن مورد تائید قرار نگرفته است.

 

مکانیسم اثربخشی تزریق بوتاکس

بوتاکس رشته های عصبی ای را که مسئول فعال سازی غدد تعریق بدن هستند، مسدود می نماید. بطور طبیعی زمانی که دمای بدن تان افزایش پیدا می کند، سیستم عصبی سبب فعال شدن غدد تعریق می شود. بدین صورت دمای بدن بطور خودکار  کاهش پیدا می کند. گرچه عصب هایی که به غدد تعریق سیگنال می فرستند، فوق العاده فعال هستند.

هنگامی که بوتاکس مستقیما در قسمتی از بدن که بیش از حد تعریق می کند، تزریق می شود، عصب های بیش فعال فلج می شوند. زمانی که عصب ها قادر به ارسال سیگنال به غدد تعریق نباشند، بدن عرق نمی کند. با این حال، بوتاکس فقط از تعریق قسمتی از بدن که بوتاکس در آن تزریق شده، جلوگیری می کند.

 

بوتاکس در چه قسمت هایی از بدن تزریق می شود؟

در حال حاضر تزریق بوتاکس جهت درمان تعریق زیر بغل دارای تائیدیه FDA می باشد. طبق تحقیقات انجام شده، بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد زیر بغل بسیار موثر است. پزشکان از بوتاکس بصورت OFF-LABEL جهت درمان تعریق سایر قسمت های بدن استفاده می کنند.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که تزریق بوتاکس بطور موفقیت آمیزی سبب درمان تعریق کف دست می شود. طبق آمار بدست آمده 90-80 درصد افرادی که دچار تعریق کف دست بوده اند، با تزریق بوتاکس درمان شده اند. گرچه تاثیر تزریق در این ناحیه، به اندازه زیر بغل ها ماندگار نمی باشد. همچنین براساس تحقیقات انجام شده، بوتاکس به درمان تعریق پیشانی نیز کمک می کند.

تزریق بوتاکس سبب کاهش 75 درصدی تعریق پیشانی به مدت 5 ماه می شود.

محققین بر این باورند که بوتاکس به درمان تعریق کف پا ها نیز کمک می کند. گرچه مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس در پاها نسبت به سایر نواحی بدن بطور قابل توجهی دردناک است.

 

پس از تزریق بوتاکس، ناحیه تزریقی چه شکلی می شود؟

در صورتی که بوتاکس توسط پزشک با تجربه تزریق شود، نتیجه مطلوبی بهمراه خواهد داشت. تزریق بوتاکس خیلی زمان بر نبوده و معمولا در مطب انجام می شود. پزشک با استفاده از یک سوزن نازک، بوتاکس را زیر سطح پوست تان تزریق می کند. روال کار بدین صورت است که اطراف ناحیه مورد نظر چند تزریق (بصورت شبکه ای) انجام می شود. برای این که دردی احساس نکنید ممکن است پزشک به شما کیسه یخ یا ماده بیحس کننده بدهد.

 

بوتاکس زیر بغل
بوتاکس زیر بغل

 

پس از تزریق بوتاکس می توانید به زندگی عادی و یا محل کار خود بازگردید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که برای چکاپ  محل تزریق، دوباره به مطب مراجعه نمایید.

 

قبل از تزریق بوتاکس چه کارهایی باید انجام بدهید؟

تزریق بوتاکس فرآیندی ساده و سریع می باشد که در مطب پزشک انجام می شود. معمولا پزشک به شما توصیه می کند که 3-2 روز قبل از تزریق، زیربغل خود را اصلاح نکنید. در صورتی که داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، پزشک از شما می خواهد چند روز قبل از تزریق بوتاکس، مصرف آن را قطع نمایید. چرا که این کار سبب جلوگیری از کبودی ناحیه تزریقی می شود. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، پزشک خود را مطلع سازید. همچنین مصرف هیچ گونه دارویی را بدون اجازه پزشک خود قطع نکنید.

 

هزینه بوتاکس چقدر است؟

هزینه بوتاکس متغیر بوده و اساسا بستگی به شرایط شما و محل زندگی شما دارد. اگر می خواهید قسمت های مختلفی از بدن خود را بوتاکس کنید، هزینه قابل توجهی بدنبال خواهد داشت.

 

خطرات و عوارض جانبی بوتاکس کدامند؟

مطالعات بسیاری در زمینه بررسی و ارزیابی بی خطر بودن بوتاکس انجام شده است. بسیاری از افراد با این قضیه بخوبی کنار می آیند. برخی از عوارض جانبی بوتاکس عبارتند از :

  • احساس درد و کبودی در ناحیه ای که تزریق انجام شده است.
  • احساس سردرد
  • بروز علائمی شبیه به سرماخوردگی
  • افتادگی پلک ها (در صورتی که بوتاکس در صورت تزریق شود.)
  • خشکی چشم ها و یا اشک ریزی (در صورتی که بوتاکس در صورت تزریق شود.)

 

عوارض جانبی بوتاکس
عوارض جانبی بوتاکس

بروز عوارض جانبی شدید پس از تزریق بوتاکس تقریبا غیر ممکن است. عوارض جانبی شدید زمانی بروز پیدا می کنند که بوتاکس بر کل بدن تان تاثیر بگذارد. این عوارض می تواند ساعت ها، روز ها و یا هفته ها پس از تزریق بوتاکس نمایان شوند.

عوارض جانبی نادر ولی شدید تزریق بوتاکس عبارتند از :

  • ضعف کل ماهیچه های بدن
  • اختلال در بینایی
  • بروز مشکل در تنفس
  • عدم کنترل مثانه

پس از تزریق بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

می توانید خیلی سریع پس از تزریق بوتاکس فعالیت های روزمره و عادی خود را از سر بگیرید. معمولا دو تا هفت روز زمان می برد تا تعریق ناحیه تزریقی قطع شود. همچنین دو هفته زمان می برد تا ناحیه تزریقی کاملا خشک شده و دیگر عرق نکند.

تاثیر بوتاکس موقتی است. این بدین معناست که در آینده می بایست باز هم بوتاکس تزریق کنید.

درباره تعریق زیربغل، می توان گفت که اثر بخشی بوتاکس بین 14-4 ماه ماندگار می باشد.

نتایج تزریق بوتاکس در ناحیه زیربغل به اندازه دست و پاها ماندگار نیست. حتی ممکن است نیاز باشد 6 ماه جلسات درمای خود را تکرار نمایید.

تقریبا پس از گذشت دو هفته از تزریق و بمجرد اینکه تاثیر کامل بوتاکس را مشاهده نمودید، می بایست به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

نکته مهم و کلام آخر:

بوتاکس یک روش درمانی بسیار موثر برای تعریق بیش از حد بشمار می رود. از نظر بسیاری از افراد، تزریق بوتاکس کیفیت زندگی آن ها را بالا می برد. متاسفانه تزریق  بوتاکس هزینه بردار بوده و همیشه تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. می توانید با پزشک خود و یا شرکت بیمه طرف قرارداد صحبت نمایید. تا درباره سقف تعهدات آن ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.healthline.com/health/botox-for-sweating

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments