روش ها و تکنیک های مختلف تاتو کردن که نمی دانستید !

روش ها و تکنیک های مختلف تاتو کردن

لاینیگ/ روکوب

لاینیگ یا روکوب روشی است که بوسیله ی آن می توان طرحی کلی بر روی پوست کار شود و کشیده شود. معمولا این خطوط با گروه گرد و دایره واری از سوزن ها انجام می شود. این خطوط از خیلی باریک تا بسیار پهن متغیر و متنوع هستند. گاهی تاتو کاران از روش ایجاد خطوط خیلی نزدیک به یکدیگر برای پهن تر کردن خطوط استفاده می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگرچه این کار بسیار پایه است، اما مهمترین بخش تاتو کردن نیز محسوب می شود. خطوط پایه برای داشتن تاتویی زیبا و حرفه ای نیاز است. در واقع توضیحات پایه و مهم در رابطه با طراحی را در این خطوط میتوان یافت. این خطوط تنها به رنگ سیاه نیستند بلکه برای مشخص کردن محدوده و رنگ آمیزی قسمت های مختلف می توان از رنگ های متنوعی کمک گرفت.

تاتو پروانه با رنگ آمیزی و سایه زنی
تاتو پروانه با رنگ آمیزی و سایه زنی

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی برای پر کردن مناطق خالی موجود در طرح استفاده می شود، که این کار معمولا به سلیقه مشتری و متخصص تاتو بستگی دارد. گاهی برخی از تاتو کاران از رنگ سیاه برای کل کار و یا تنها برای قسمتی از آن  مانند سایه زدن بهره می برند.

رنگ آمیزی معمولا از تیره ترین به سمت روشن ترین رنگ ها است. این طیف رنگ از یک سمت تاتو به سمت دیگر دیده می شود. این کار دلایلی دارد مانند؛ جلوگیری از ادغام رنگ های روشن و تیره و تمیز نگه داشتن سوزن های تاتو بین رنگ ها و جلوگیری از پاک کردن مداوم سر سوزن ها هر 5 دقیقه یکبار.

تاتو مرد عنگبوتی با رنگ آمیزی و سایه زنی
تاتو مرد عنگبوتی با رنگ آمیزی و سایه زنی

سایه زنی

سایه زدن به تاتو یکی از محوری ترین تکنیک ها ست که سبب تشخیص یک هنرمند از دیگری می گردد. کسی که در این کار تبحر دارد، به خوبی عکس ها عمق و زیبایی می بخشد، و بسیاری از افراد را در هنگام نگاه کردن به تاتو جذب تصویر می کند. سایه زدن معمولا با رنگ سیاه و تیره انجام می شود که این سایه روشن ها انواع مختلفی دارند. برای مثال شما با افزایش فشار بر پوست سبب ایجاد سایه هایی روشن تر و با کاهش فشار سایه هایی کم حال تر را بوجود می آورید.

روش های مختلفی برای ایجاد تاتو های روشن و محو وجود دارد، برای مثال می توان از آب یا ترکیب رنگ سفید و ساخت رنگ خاکستری نیز در سایه زنی استفاده نمود.

حروف گذاری

افراد زیادی به حروف گذاری برای تاتو علاقه مندند، بنابراین مهارت در حروف گذاری برای تاتو گامی پر سود و بزرگ برای تاتو کاران محسوب می گردد. سبک ها ممکن است تغییر کنند اما هیچ گاه روال زیبایی تاتو برای حروف و نقل قول ها تغییر نمی یابد. این کار نیاز دارد به درک کامل فاصله ی بین حروف به همان سبک و سیاقی که باب سلیقه ی مشتری و تاتو کار است.

پاک سازی تاتو با لیزر: کنجکاو باشید!!!

حدود 30% از مردم آمریکا، حداقل یک تاتو دارند∙ که حدود 25% از آن ها از تاتویی که زده اند پشیمان هستند∙ اگر شما جزو آن 25% افراد پشیمان هستید، خبر خوب به شما این است که تکنیکی برای رفع تاتوی شما با لیزر با اثرات جانبی ناچیزی وجود دارد.

عملکرد لیزر در پاک سازی تاتو

لیزر با استفاده از شدت بالای پرتوی نور، پیگمنت های رنگی موجود در زیر پوست را شکسته و تفکیک می کند. پیگمنت های تاتو های مشکی و سیاه تمام طول موج های لیزر را جذب می کنند، در نتیجه رنگ سیاه راحت ترین رنگ برای پاکسازی با لیزر است. رنگ های دیگر نیز با توجه به پیگمنت رنگی اشان لیزر مخصوص خود را می طلبند. شما در ابتدا باید با پزشکی متخصص و حرفه ای در این رابطه مشورت کنید، و از فرآیند ها و اتفاقاتی که بر پوست می افتد آگاهی کامل داشته باشید. درمان های پیشنهادی از سوی پزشک بستگی به سن ، اندازه و رنگ های تاتو ی شما دارد. رنگ پوست شما یکی دیگر از مسائلی ست که باید به آن در عمق پیگمنت های تاتو و پاک سازی آن ها توجه نمود.

مواردی که شما در طول پاک سازی تاتو  ممکن است با آن ها روبرو شوید:

  1. شما باید حتما از عینک های محافظ در طول درمان استفاده کنید.
  2. پزشک عکس عمل پوست شما را به لیزر چک می کند و سپس به درمان شما می پردازد.
  3. پزشک پالس هایی از پرتوهای نور شدیدی به سطح بالای پوست که پیگمنت های تاتورا جذب کرده اند می تاباند.

تاتو ها به نسبت اندازه ای که دارند پالس دریافت می کنند. برای خلاصی از شر تاتو به طور کامل از چندین جلسه ی درمانی استفاده می کنند. در پایان هر جلسه، تاتوی شما محوتر می شود.

رفع تاتو با لیزر کنی ناراحت کننده و دردناک است، که البته از بیهوشی به هیچ عنوان استفاده نمی شود. معمولا قبل از انجام پاک سازی از کرم های بی حسی موضعی استفاده می شود.

بلافاصله پس از لیزر از کمپرس آب یخ برای تسکین درد استفاده کنید. از کرم ها و پماد های آنتی بیوتیک و بانداژ برای حفاظت بهره ببرید. حتما در هنگام خارج شدن از منزل و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، مقداری ضد آفتاب بروی آن قسمت بمالید.

پاک سازی تاتو با لیزر
پاک سازی تاتو با لیزر

اثرات جانبی پاک سازی تاتو با لیزر

رفع تاتو با لیزر نسبت به سایر روش ها مانند؛ درم ابریژن، اکسیژن، یا سالا بریژن ایمن تر است. اما با اثرات جانبی روبرو است مانند:

  • قسمتی که توسط لیزر درمان می شود در خطر عفونت قرار دارد، و اسکار خفیفی از خود به جای می گذارد.
  • در موارد زیادی که تاتو ها به رنگ مشکی و یا آبی هستند، لیزر به راحتی بر آن ها اثر می گذارد و سبب رفع کامل آن ها می شود، اما در تاتو های قرمز و در این طیف رنگی تاتو کمی ضعیف عمل می کند.
  • تاتو های آرایشی مانند؛ خط چشم، خط لب، ابرو ها ، محل درمان شده با لیزر کمی تیره تر می شود که نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد.

به دلیل انتخابی بودن تاتو، بیمه به این کار تعلق نمی گیرد.

لینک منبع

لینک منبع

محقق و مترجم :میلاد اسدبیگی

پاسخ سوالاتتان را از ما بخواهید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments