تکنیک های طبیعی جوانسازی

تکنیک های طبیعی جوانسازی
تکنیک های طبیعی جوانسازی

پیری بخش ذاتی و جدایی ناپذیر از چرخه زندگی ماست. این یک فرایند طبیعی است که هر موجود زنده ای، در حقیقت هر سلولی، آن را می گذراند.

بنابراین به جای اینکه اجازه دهیم افزایش سن ما را تغییر دهد یا ما را مجبور کند به جراحی های زیبایی تن دهیم، بهتر است از روش های خلاقانه بهره گرفته و با تکنیک های ساده با علائم پیری مبارزه کنیم. جوانسازی نوعی سبک زندگی است که شامل تکنیک های مختلفی است و هر چه زودتر آن را آغاز کنید، مزایای آن طولانی تر خواهند بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تمام این تکنیک ها با مراقبت از بدن و ذهن خود آغاز می شود. همه ما می دانیم هر آنچه را با عشق از آن محافظت کنیم، در شرایط خوبی خواهد ماند و شکوفا خواهد شد. شما ممکن است از لباس ها، خانه، گیاهان، کودکان، حیوانات خانگی یا روابط خود به خوبی مراقبت کنید.

تکنیک های ضد پیری شامل یک رژیم مناسب برای مراقبت از پوست، رژیم غذایی معقول، اجتناب از استرس و داشتن فعالیت بدنی مناسب می شود. در ادامه به 7 نکته اشاره می کنیم که با رعایت آنها می توانید خیلی سریع و به طور طبیعی جوانی خود را حفظ کنید.

به قدرت ریشه ها اعتماد کنید

جینسنگ که به عنوان شگفتی جهان شناخته شده است، مدت هاست که در چین، ژاپن و کره مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات انجام شده در مورد جینسنگ نشان داده اند که این گیاه به بدن کمک می کند با فشارهای روحی و جسمی مانند گرما، سرما، ویروس ها، خستگی شدید بدن، مواد شیمیایی، شرایط کاری سخت، سر و صدا و آلودگی مقابله کند. این گیاه به افزایش نشاط جنسی، افزایش سطح انرژی، افزایش حافظه و تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه برای بسیاری از بیماری ها مفید است.

غده تیروئید خود را تقویت کنید

با افزایش سن به دلیل کمبود ید، عملکرد غده تیروئید کند می شود. در فرایندهای سوخت و ساز بدن ید دارای نقش حیاتی است و یک عامل کلیدی در تولید سلول های خونی و عملکرد عضلات و عصب محسوب می شود. تیروئید به سلامت و رشد موها و ناخن ها و دندانها و پوست کمک می کند.

می توانید عملکرد تیروئید خود را با مکمل رژیم غذایی غنی شده با ید بهبود بخشید. مصرف غذاهای دریایی باعث تحریک عملکرد تیروئید می شوند. جلبک های دریایی غنی ترین منبع طبیعی ید محسوب می شوند.

یوگا

%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%aa-%db%8c%d9%88%da%af%d8%a7

یوگا به داشتن مزیت های ضد پیری معروف است. در بین تمام حرکات مربوط به یوگا ایستادن روی شانه ها یا Salamba Sarvangasana فوق العاده است. این حرکت تا حد زیادی به عملکرد بهتر تیروئید کمک می کند.

برای انجام این حرکت کاملا صاف به پشت دراز بکشید در حالیکه پاهای خود را کنار یکدیگر نگه داشته اید. پاهای خود را به طرف سقف بالا ببرید تا اینکه در رستای شانه ها و گردنتان یک زاویه راست ایجاد کند و نسبت به زمین عمود باشند. چانه خود را به سمت قفسه سینه متمایل کنید و وزن بدن خود را روی شانه ها و آرنج هایتان قرار دهید و با استفاده از بازوهای خود باسنتان را پشتیبانی کنید.

زمانی که روی شانه هایتان ایستاده اید به اطراف نگاه نکنید زیرا ممکن است به گردنتان آسیب برسد. این حرکت برای غدد تیروئید و پاراتیروئید بسیار مناسب است و جریان خون را به این بخش ها و همچنین به قفسه سینه افزایش می دهد.

نفس کشیدن

تنفس مناسب باعث آرامش و جوانسازی ذهن و بدن می شود. این کار باعث وضوح ذهن شده و احساس راحتی در پی خواهد داشت. در تمرینات تنفسی یوگا یا پرانایاما، تنفس عمیق تمرین می شود که اکسیژن رسانی بیشتری به بدن انجام می دهد.

تکنیک های تنفسی زیادی وجود دارند، اما تکنیک مورد علاقه ما مخصوص جوانسازی می باشد که به بهبود خلق و خود، افزایش انرژی و سم زدایی ذهن و بدن کمک می کند.

خواب برای زیبایی

خواب یکی از مهم ترین عناصر در سبک و رژیم ضد پیری محسوب می شود. خواب خوب شبانه باعث شفافیت و جوانی چهره می شود. خواب خطوط و چروک هایی را که براثر بی خوابی به وجود آمده اند از بین ی برد. در زمان خواب سلول ها خود را ترمیم می کنند و بدن دو هورمون اصلی جوانی را آزاد می کند: هورمون رشد (HGH) و ملاتونین. این دو هورمون هر دو نقش مهمی در بهبود و جوان شدن پوست بازی می کنند. به علاوه این هورمون ها باعث تقویت سیستم ایمنی نیز می شوند.

توصیه می شود حداقل یک ساعت قبل از خواب با استفاده از تکنیک های مدیتیشن ذهن خود را از استرس ها و مشغله ها آزاد کنید یا کاری انجام ندهید که باعث مشغله ذهنی شود.

استفاده از گیاهان دارویی

جعفری باعث افزایش گردش خون به پوست شده و باعث شفافیت آن می شود. علاوه بر تحریک کردن، پاکسازی و تسکین دادن پوست، عصاره جعفری منبع تغذیه ای قابل توجهی است. جعفری سرشار از ویتامین C،  ویتامین V و کلروفیل می باشد.

صورت خود را با عصاره جعفری بشویید و همچنین می توانید آن را بنوشید. جعفری دارای تاثیرات شگفت انگیزی برای بدن است. این سبزی باعث تقویت کلیه ها، مثانه، معده، کبد و ریه ها وهمجنین افزایش عملکرد تیروئید می شود. جعفری به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

حمام سم زدایی

با افزایش سن سموم در اندام داخلی انباشته می شوند که از بازسازی موثر سلول ها جلوگیری می کنند. به علاوه رها کردن بدن از سموم و چربی با انجام منظم حمام های سم زدایی به بازسازی بدن کمک می کند. سم زدایی باعث سفت شدن پوست، ایستادگی بهتر پوست و ضخیم شدن مو می شود.

به علاوه انجام حمام های سم زدائی باعث افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی می شود. همانطور که می دانید فعالیت های جنسی باعث جوانی می شوند.

و در انتها اینکه این گام های ساده را دنبال کنید. مطمئنا از تاثیر آنها شگفت زده خواهید شد.

منبع:

http://www.pureinsideout.com/7-easy-tips-for-natural-rejuvenation.html

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments