توده سخت زیر پوست پس از یک کبودی بد

کبودی

 

تا حالا متوجه شدید بعد از یک ضربه شدید به بدنتان ،دچار کبودی می شوید و زیر همان قسمت ، یک توده حس می کنید ، خبر خوب این است که در اکثر موارد کبودی ها و ایجاد توده زیر پوست جای نگرانی نیست مگر اینکه کبودی روی سر رخ دهد.

کبودی بر اثر آسیب به بافت نرم زیر پوست ایجاد میشود و خون در محل آسیب زیر پوست جمع شده ، در ابتدا به رنگ قرمز وسپس به حالت آبی در زیر پوست تبدیل میشود و به مرور زمان بهبود می یابد و تبدیل به رنگ زرد میشود ودر نهایت بعد از چند هفته بهبود می یابد.
در مواردی که به خصوص کبودی بد است، گاهی تشکیل هماتوم است، هماتوم یک توده سخت است که در محل این کبودیها توسعه می یابد، در واقع مقدار کمی از تجمع خون به بافت های چربی در زیر پوست نفوذ پیدا می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هماتوم ممکن است احساس:

اسفنجی مانند
لاستیک مانند
سختی
ناصافی
مانند هر ترکیبی با این ویژگی ایجاد کند.

هنگامی که شما یک هماتوم را فشارمیدهدید، ممکن است در اطراف و زیر پوست محل آسیب دیده احساس حرکت و ناراحت کننده و دردناکی داشته باشید.اما جای نگرانی نیست در نهایت توسط بدن ، بدون درمان جذب می شود.
درمان کبودی

کبودی به طور کلی خود به خود بهبود می یابد اما درمان ممکن است به هماتوم و زخم کمک کند و سریع تر التیام یابد .

در صورتی که زخم خونریزی داشته باشد بهتر است از یک بسته یخ بر روی محل آسیب دیده استفاده کنید تا خونریزی را کاهش دهد و بعد از آن(  که اکثر پزشکان هم توافق دارند)  استفاده از از یک پد حرارتی است که کمک می کند تا خون سریعتر جذب و فرآیند درمان را سرعت  بخشد.

اگر توده کمی دردناک باشد بهتر است از استامینوفن استفاده کنید.

 

 

منبع:

skincare.lovetoknow.com/Hard_Lump

3 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
آنا رحیمی
آنا رحیمی
2 years ago

سلام دختر من با صورت افتاد زمین وسیله آهنی که داشت به گونه اش خورد و کبودی زیادی ایجاد کرد کبودی ها خیلی کم مونده و همون قسمت فرورفتگی ایجاد کرده و یه کم کبودی داره آیا برطرف میشه یا حتما باید پزشک ببینه یک ماه پیش تاالان هست

علیرضا احمدی
علیرضا احمدی
1 year ago

سلام تصادف کردم ساق پام ضربه دیده بغل پای چپم هست روی ساقم برآمدگی هست ودر ان رنگ زرد هست دور رنگ زرد کبودی قرمز درد نداره ولی روز به روز کبوی زیادمیشه همچنین ورم داره. لطفاً راهنمایی کنید

ماه جبین
ماه جبین
9 months ago

سلام مادرم هنگام پیاده شدن از ماشین قسمت ران پایش ضربه خورده و کبودی آن به رنگ سرخ هست و بخاطریکه ناحیه آسیب خورده بسیار بالا هست نمیخواهد به دکتر مراجعه کند٫لطفا یک نظر بدهید .
تشکر