تفاوت کارایی دستگاه لیزر موهای زائد و دستگاه آی پی ال

دستگاه آی پی ال
دستگاه آی پی ال

آیا با کاربرد های مختلف دستگاه لیزر و آی پی ال آشنا هستید؟ به نظر شما لیزر همان آی پی ال است یا آی پی ال همان دستگاه لیزر است؟

آمار نشان می دهد اغلب افرادی که به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می کنند، اطلاعات کافی درباره فرآیندهای ذکر شده ندارند. گاهی اوقات، انتخاب بهترین گزینه درمانی بسیار دشوار است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

واژه آی پی ال یا IPL همان واژه کوتاه شده نور پالس شدید است و لیزر Laser نیز مخفف تقويت نور از طریق گسیل القایی انرژی تابشی است. نیازی به گفتن نیست که هر دو روش فوق الذکر بدون کمک تابش انرژی نور شدید قابل اجرا نیستند. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر اشاره به کاربردهای مختلف و تفاوت های ظریف هر دو روش لیزر و دستگاه آی پی ال، به زمان مناسب استفاده از هر یک از روش های یاد شده بپردازیم.

پیش از بیان تفاوت ها، ابتدا به موارد مشابه هر دو روش بپردازیم. از دو روش لیزر موهای زائد و دستگاه آی پی ال برای رفع دائمی موهای زائد بدن و صورت استفاده می گردد. در هر یک از این شیوه های نوین زیبایی، پیازک های موی لایه های زیرین پوست از طریق جذب انرژی یا نور توسط رنگدانه های مشکی مو به طور کامل از بین می روند. البته به یاد داشته باشید که در هر دو روش یاد شده، بافت های پوستی همجوار کاملا دست نخورده باقی می مانند و مطمئن باشید که آسیبی به آنها نمی رسد.

آمادگی برای لیزر0

برخلاف دستگاه لیزر که به کمک آن می توان پرتو نور را به طور مستقیم و متمرکز بر سطح پوست ساطع کرد، دستگاه آی پی ال چنین قابلیتی ندارد. به منظور درک بهتر این موضوع، شما می توانید به مقایسه چراغ های جلو اتومبیل ها بپردازید. نور ساطع شده از چراغ جلو ماشین ها در طیف گسترده ای از طول موج با سطوح مختلف نفوذ پذیری و روشنایی قرار می گیرد. از میان این همه پرتو نور با طول موج های مختلف، تنها برخی از آنها بسته به میزان آسیب پذیری پوست، جذب پیازک های مو یا رنگدانه های مشکی مو می شوند.

در ارتباط با دستگاه لیزر، هدف تنها تولید یک طول موج نور با قدرت، انرژی و نفوذ پذیری بالا در لایه های زیرین پوست است؛ بعبارت دیگر لیزر انرژی تولید می کند که پیازک هیا مو را از ریشه میسوزاند و فرآیند رویش مجدد موهای زائد را متوقف می کند.

اگر بخواهیم به مقایسه این دو روش بپردازیم، در رابطه با رفع دائمی موهای زائد، مزایا و میزان اثربخشی دستگاه لیزر بسیار بالاتر و مثبت تر از آی پی ال است. میزان دقت و ظریف کاری دستگاه لیزر در حد شگفت انگیزی بالاتر است چون پرتوهای نور تنها ناحیه مورد درمان را تحت تاثیر قرار می دهد و نواحی مجاور پوست دست نخورده و بدون آسیب پوستی باقی می مانند.

یکی دیگر از فواید فوق العاده لیزر موهای زائد، مدت زمان فرآیند درمان است. یک پالس نور لیزر قابلیت رفع چندین تار مو به طور همزمان را دارد. پس از شرکت در چندین جلسه لیزر مو، درصد بالایی از مردم شاهد رشد موهای زائد و کاهش حجم موها بودند. نکته مهم دیگر این است که میزان انرژی لیزر بسته به تایب پوست، رنگ مو و میزان آسیب پذیری پوست مراجع قابل تنظیم و تعدیل است. در رابطه با میزان نفوذ پذیری دستگاه آی پی ال در لایه های زیرین پوست، مطمئنا در مقایسه با انرژی و نور لیزر بسیار پایین تر است؛ بدین معناست که پیازک های مو که از ضخامت بیشتری برخوردارند یا در لایه های زیرین پوست واقع شده اند، به طور کامل از بین نمی روند.

رفع موهای زائد صورت با دستگاه آی پی ال
رفع موهای زائد صورت با دستگاه آی پی ال

خوب تا اینجا که با کاربردهای مختلف هر دو روش آشنا شدیم، فقط بدانید فن آوری که این دو روش از آن پدید آمدند بسیار متحیر کننده و تاثیرگذار است. جالب است بدانید که شما می توانید هر یک دستگاه های زیر را خریداری کرده و در منزل استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از آن، با نحوه راه اندازی دستگاه آشنایی پیدا کنید.

منبع:

http://laserhairadvice.com/ipl-vs-laser-hair-removal

نگارنده: حدیث بختیاری

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه 92 درصدی لیزر موهای زائد

 

با دستگاه الکساندرایت/ان-دی-یاگ با تکنولوژی آمریکایی و دارای گواهینامه FDA آمریکا

 

لیزر موهای زائد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن لیست قیمت ها اینجا کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نینا
8 years ago

سلام خسته نباشید.من جلسه اول بود که بادستگاه لیزر cxpl انجام دادم قسمت بیکینی رو.آیا ممکنه باعت انتقال بیماری بشه.؟چون دستگاه با پوست تماس پیدا میکرد.