تفاوتهای الکترولیز و لیزر

تفاوت های الکترولیز و لیزر| الکترولیز چیست؟| بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

آنچه که باید در خصوص تفاوت های الکترولیز و لیزر موهای زائد بدن بدانید

اگرچه شیو کردن، موم انداختن و بند انداختن می ‌تواند موهای زائد را برطرف نماید تعداد زیادی از افراد در حال حاضر به دنبال روشی برای برطرف کردن دائمی موهای زائد خود هستند که آنها را برای همیشه از دردسرهای حاصل از برطرف کردن موهای زائد خلاص کند. الکترولیز و لیزر دو روش رایج برای برطرف کردن موهای زائد هستند که می ‌توانند آنها را برای همیشه از ریشه برطرف نمایند. در این مقاله تصمیم گرفته ایم به بررسی تفاوت های الکترولیز و لیزر موهای زائد بپردازیم با ما همراه باشید.
در هر دو روش فولیکول های مو زیر سطح پوست هدف قرار داده می شوند تا از رشد آنها جلوگیری گردد. اگر چه هنوز هم از الکترولیز برای برطرف کردن موهای زائد استفاده می شود طبق اظهارات انجمن پوست و موی آمریکا در حال حاضر لیزر موهای زائد محبوبیت بیشتری دارد و افراد زیادی متقاضی درمان با این روش هستند. اگر دوست دارید درباره تفاوت‌ های الکترولیز و لیزر موهای زائد اطلاعات لازم را به دست بیاورید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

حقایقی درباره لیزر

حقایقی درباره لیزر

در لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می ‌شود و پرتوهای آن به سمت فولیکول های مو ارسال می گردد تا آنها را از بین ببرد. لیزر با از بین بردن فولیکول های مو از روش آنها جلوگیری می کند و به شما پوست تمیز و لطیف خواهد داد. قبل از آنکه فرایند لیزر موهای زائد شروع شود اپراتور لیزر از شما می خواهد که موهای زائد خود را در منزل شیو کنید سپس به کلینیک لیزر مراجعه نمایید. اپراتور لیزر سپس بر اساس رنگ و ضخامت موهای زائد به تنظیم دستگاه لیزر می پردازد تا موهای زائد همه نقاط مورد نظر را درمان کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برخی از دستگاه های لیزر دارای سیستم خنک کننده هستند و حس خوبی را برای شما در طول درمان به وجود خواهند آورد اما برخی دیگر مجهز به این سیستم نیستند و اپراتور از ژل خنک کننده استفاده خواهد کرد. در برخی از مراکز لیزر از پماد بی حسی موضعی استفاده می شود تا از درد بیمار در طول درمان کاسته شود. استفاده از محافظ چشم در طول درمان با لیزر برای جلوگیری از آسیب دیدگی آن کاملاً ضروری است. پس از درمان با لیزر ممکن است استفاده از کمپرس یخ برای تسکین درد ضروری باشد و در صورتی که شما دچار درد شدید شده باشید استفاده از قرص مسکن توصیه خواهد شد.

اکثر افراد به ۸ جلسه درمان با لیزر نیاز دارند تا نتایج بهتری از لیزر به دست بیاورند و بین هر دو جلسه لیزر موهای زائد ۴ تا ۶ هفته فاصله زمانی وجود دارد. پس از آن که موهای زائد به طور کامل برطرف شدند شما باید سالی یک یا دو بار برای حفظ این نتایج به دست آمده به پزشک مراجعه کنید.
لیزر موهای زائد مزایای متعددی دارد و دقت و سرعت بالا یکی از مهم ‌ترین مزیت ‌های آن است که می تواند در مدت کوتاهی بخش گسترده ای از پوست را درمان کند. پس از آن که موهای زائد لیزر شدند در مرحله بعدی رنگ آنها روشن تر خواهد بود و از تراکم موهای زبر و سیاه شما کاسته خواهد شد. اکثر افراد می ‌توانند پس از ۳ تا ۸ جلسه شاهد نتایج مورد انتظار خود باشند.

حقایقی درباره لیزر
لیزر موهای زائد با معایبی نیز همراه است به عنوان مثال افرادی که رنگ پوست آنها روشن و موهای زائدشان تیره است در مقایسه با افرادی که رنگ پوست و موی آنها تیره است نتایج بهتری را به دست خواهند آورد. تورم پوست، التهاب و قرمزی، تشکیل بافت اسکار و حساسیت پوستی از جمله عوارض جانبی شایع لیزر موهای زائد است که معمولاً طی مدت چند ساعت پس از درمان از بین خواهد رفت.

لیزر می تواند میزان حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش دهد به همین دلیل قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب پس از لیزر می تواند ریسک آسیب پذیری پوست را افزایش دهد و شما باید حدود ۶ هفته قبل از درمان با لیزر از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید اجتناب کنید تا ریسک تغییر رنگ پوست به حداقل برسد. مراجعه به یک مرکز لیزر معتبر در پیشگیری از بروز این عوارض جانبی و به حداقل رساندن آنها تاثیر بسیار زیادی دارد. پس در انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد کاملا دقت داشته باشید.

نکاتی در خصوص الکترولیز

در الکترولیز یک جریان الکتریکی به سمت فولیکول های مو ارسال می شود که باعث آسیب دیدگی فولیکول می شود و از رشد مو جدید جلوگیری خواهد کرد. الکترولیز نیز یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. قبل از انجام الکترولیز باید به یک متخصص پوست و مو که در زمینه الکترولیز موهای زائد تخصص دارد مراجعه کنید تا سلامت و سابقه پزشکی شما را ارزیابی نماید. در این روش یک سوزن بسیار نازک وارد فولیکول های مو می شود و ریشه موها را از بین می برد. پس از الکترولیز اقدامات مراقبتی چندانی وجود ندارد اما معمولاً پوست شما ملتهب و قرمز خواهد شد که این علائم طی مدت چند ساعت بهبود خواهد یافت.

تفاوتهای الکترولیز و لیزر

برای اینکه موهای زائد به صورت دائمی از بین برود شما به چند جلسه درمان با الکترولیز نیاز خواهید داشت زیرا در پوست چندین فولیکول برای هر مو وجود دارد به همین دلیل باید اجازه بدهید تا در فواصل بین جلسات الکترولیز رشد کنند تا بتوانند به فولیکول هایی که به تازگی وارد فاز فعال شده ‌اند را درمان کرد. اکثر افراد باید هر هفته یا یک هفته در میان تحت درمان قرار بگیرد تا موهای زائد آنها برطرف شود. الکترولیز نیز مانند لیزر دارای مزایا و معایب خاص خود است. یکی از مهمترین مسائل در خصوص الکترولیز این است که برای انواع پوست و رنگ موهای مختلف مناسب است و می ‌توان از آن برای برطرف کردن موهای زائد همه نقاط بدن از قبیل ابرو استفاده کرد.

شما پس از درمان با الکترولیز نیاز به استراحت در منزل ندارید و می ‌توانید فوراً به انجام فعالیت ‌های روزمره خود بپردازید. پس از الکترولیز، موهای زائد برای همیشه از بین خواهد رفت و دیگر لازم نیست که موهای خود را شیو کنید و نگران دیده شدن آنها باشید. در کنار این مزایا معایب الکترولیز قابل انکار نیست به عنوان مثال در صورتی که قرار است نقاط بزرگتر بدن از قبیل پا یا کمر درمان شوند شما به جلسات درمانی طولانی تر نیاز خواهید داشت تا همه موهای زائدتان برطرف گردد.

از سوی دیگر برطرف کردن موهای زائد زبر و سیاه برخی از نقاط بدن از قبیل بیکینی نیازمند جلسات بیشتر است به نحوی که ممکن است شما به ۳۰ جلسه درمان نیاز داشته باشید. الکترولیز موهای زائد با احساس درد و ناراحتی همراه است به همین دلیل بهتر است قبل از شروع درمان با الکترولیز از قرص مسکن استفاده کنید. در برخی موارد نادر احتمال بروز عفونت پوستی به علت استفاده از سوزن های غیر استریل وجود دارد و به همین دلیل باید به یک متخصص پوست و موی باتجربه مراجعه کنید.

الکترولیز بهتر است یا لیزر؟

ماندگاری لیزر موهای زائد

در قسمت ‌های بالا به تفاوت‌ های الکترولیز و لیزر موهای زائد اشاره کردیم و اطلاعات لازم و کافی را در این خصوص در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شده اید هر دو روش می توانند به طور دائمی موهای زائد شما را برطرف نمایند. اما آنچه باعث برتری لیزر بر الکترولیز شده است این است که سرعت و دقت بسیار بالایی دارد و جلسات مورد نیاز برای برطرف کردن موهای زائد بسیار کوتاه تر از الکترولیز است.

به طور کلی شما می توانید ضمن مطالعه مطالب بالا به طور کامل و جامع اطلاعات خوبی در خصوص تفاوت های الکترولیز و لیزر موهای زائد به دست بیاورید و برای درمان آماده شوید. با توجه به کوتاه بودن طول درمان با لیزر و سرعت و دقت بالای آن با استفاده از لیزر را برای برطرف کردن موهای زائد به شما پیشنهاد می دهیم.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments