پاسخ به همه سؤال های شما در مورد تزریق بوتاکس ، قیمت ، عوارض و ماندگاری بوتاکس

تزریق ژل یا تزریق بوتاکس؟گفتن ناگفتنی هایی از بوتاکس

تزریق ژل یا تزریق بوتاکس؟گفتن ناگفتنی هایی از بوتاکس

تزریق ژل یا تزریق بوتاکس؟ هنوز تصمیم نگرفتی؟
تزریق ژل یا تزریق بوتاکس؟ هنوز تصمیم نگرفتی؟

بوتاکس

استفاده از سم بوتولونیم یکی از رایج ترین راه ها برای کاهش چین و چروک های صورت ، در سراسر دنیا شناخته شده است. این سم ماده ی تصفیه شده ای است که باکتری کلستریدیوم بوتونولینیوم در آزمایشگاه ها تولید می کند، با تزریق تنها مقدار بسیار کمی از این ماده به ماهیچه ها، ماهیچه ها و مناطق اطراف محل تزریق تا چندین ماه بی حرکت باقی می مانند و فلج می شوند. در نتیجه از ایجاد خطوط در این نواحی جلوگیری می شود و چین و چروک ها کاهش می یابند.

چین و چروک ها به دو دسته تقسیم می شوند

چروک های استاتیک:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حتی زمانیکه پوست در حال استراحت و بی حرکت است، این چروک ها قابل مشاهده هستند. این خطوط به ویژه در اثر نور شدید خورشید و یا ساعت زیادی را در زیر نور خورشید سپری کردن، بوجود می آیند.

چروک های داینامیک و یا پویا:

این خطوط با حرکت ماهیچه ها بر پوست نمایان می شوند. که معمولا در اثر عادات بد غذایی و یا عوامل درونی بوجود می آیند. این چروک ها معمولا در قسمت بالایی صورت دیده می شوند. خطوط ریز دور چشم معمولا با نام پنجه ی پا کلاغی نیز شناخته شده است. همچنین خطوط اخم بین دو ابرو و پیشانی را نیز شامل می شوند.

سم بوتولونیوم و یا بوتاکس برای هر دو نوع چین و چروک مناسب است. معمولا از بوتاکس برای چروک های نوع دوم یعنی چروک های داینامیک استفاده می شود. که با استفاده از سوزنی استریل و بسیار ظریف به عضلات زیر پوست در نواحی مورد نظر تزریق می شود.

ژل

تزریق ژل معمولا در اطراف لب ها است، درست در مناطقی که از بوتاکس و کلاژن و سایر پرکننده ها استفاده می شود. همچنین از این ژل برای شکل دادن به چانه، شقیقه ها، و حتی بینی نیز استفاده می شود.گاهی در درمان چروک های موجود در زیر پلک پایین چشم نیز به کار برده می شود. این روش در ترکیب با لیزر درمانی نیز پاسخ می دهد.

وظایف اصلی ژل

حجم دادن به لب ها، گونه ها و پر کردن خطوط خنده

به منظور پر کردن لب ها و گونه ها و خط خنده، از سه نوع ژل استفاده می شود:

1_ دائمی

2_ نیمه دائم

3_ موقتی

ژل دائمی

این ژل از جنس پلیمر اکلیریک است، که به دلیل بافت بدن، این ژل ممکن است در یک مکان تجمع پیدا کند، بیمار به آن حساسیت داشته باشد و یا شکسته شکسته شود و خطوطی به جا بگذارد.

ژل موقتی

به این دلیل که این ژل از هیالورونیک اسید ساخته شده است. که یکی از آنزیم های بدن است، عوارض ژل دائمی را به همراه ندارد. مگر در مواردی خاص.

ژل نیمه موقت

از این ژل برای پر کردن خطوط عمیق پوست و همچنین لب ها استفاده می شود.

در هر صورت قبل از تزریق بوتاکس و یا ژل با یک پزشک با تجربه و مجرب مشورت کنید.

تزریق بوتاکس: گفتن ناگفتنی هایی از بوتاکس
تزریق بوتاکس: گفتن ناگفتنی هایی از بوتاکس

بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس تنها باید توسط یک متخصص ویا پزشک آموزش دیده انجام شود، حتی زمانی که برای مقاصد زیبایی استفاده می شود.

بوتاکس به ماهیچه تزریق می شود. یک دکتر، پرستار، و یا دیگر ارائه دهندگان مراقبت های زیبایی به شما این ماده را تزریق می کنند. دوزها باید حداقل 3 ماه از هم فاصله داشته باشند.

تزریق بوتاکس شما ممکن است به بیش از یک منطقه به طور همزمان با توجه به شرایط درمانی داده شود.

اگر تصمیم به تزریق بوتاکس به عضلات چشمی گرفته اید، ممکن است، نیاز به استفاده از قطره های چشمی، پماد، یک لنز خاص و یا دستگاه های دیگر برای محافظت از سطح چشم خود داشته باشید. دستورالعمل های دکتر خود را دنبال کنید.

اگر تصمیم به تزریق بوتاکس به عضلات زیر بغل برای رفع تعریق شدید گرفته اید، حتما 24 ساعت قبل زیر بغل خود را بتراشید یا شیو کنید. 24 ساعت قبل از تزریق به هیچ عنوان از ضد عرق ها و یا دئودورانت ها استفاده نکنید. از ورزش و غذاهای گرم و یا نوشیدنی 30 دقیقه قبل از تزریق اجتناب کنید.

اثرات بوتاکس گاهی دو هفته پس از تزریق ننمایان می شود( البته اثرات درمانی و نه زیبایی، چرا که تزریق بوتاکس به لب و یا چروک های اطراف چشم و پیشانی، سریعتر خود را نمایان می کنند.) و به طور کلی بهترین نتایج را در حدود 2 تا 6 هفته پس از تزریق خواهید دید.

اثرات تزریق بوتاکس موقتی هستند. ممکن است بدن پس از تزریق سم بوتولیوم به بدن، پادتن هایی تولید کند، که در مقابل بوتاکس عمل کنند و اثر بوتاکس را پس از تزریق های مجدد از بین ببرند.

اگر این ماده را بیش از پیش مصرف کنید،و پزشک خود را از تزریقات گذشته خود مطلع نکنید، پیامدهای بسیار خطرناکی شمارا تهدید خواهد کرد.

 چه اتفاقی می افتد اگر شما یک دوز را از دست بدهید؟

از آنجا که بوتاکس اثری موقت دارد و در فواصل گسترده ای تزریق می شود، از دست دادن یک دوز به احتمال زیاد مضر نیست.

چه اتفاقی می افتد اگر شما بیش از حد بوتاکس دریافت کنید؟

دنبال مراقبت های پزشکی اورژانس باشید و با آن تماس بگیرید. علائم تزریق بیش از حد ممکن است بلافاصله قابل ملاحظه نباشد، اما می تواند شامل ضعف عضلانی، مشکل در بلع و ضعف در تنفس و یا تعرق باشد.

از چه کارهایی پس از تزریق بوتاکس باید اجتناب کرد؟

تزریق بوتاکس در اطراف چشم ممکن است دید را کمی ضعیف کند و نگاه عمیق و دید عمیقی نداشته باشید. پس از رانندگی در این شرایط اجتناب کنید.

لینک  منبع به این مطلب

محقق و مترجم: میلاد اسد بیگی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments