تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت : هر آن چه که باید به هنگام انتقال چربی بدانید | مرکز زیبایی برکه

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت

انتقال چربی که هم چنین تزریق چربی نیز نامیده می شود، عملیاتی است که در طول آن از چربی بدن خود فرد برای پُر کردن ناهمواری ها و چاله های پوستی استفاده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در حال حاضر این عملیات یکی از بهترین روش هایی است که برای برطرف کردن مشکلات صورت از قبیل چین و چروک ها به کار می رود.

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت

بیشتر مواقع این عملیات زیبایی برای موارد زیر به کار می رود :

  • برجسته سازی گونه های فرو رفته
  • شیارهای عمیق موجود در کناره های بینی تا گوشه ی دهان
  • پُر کردن و حجم دهی لب ها
  • رفع خطوط اطراف پلک های پایین و گونه ها
علاوه بر این از تزریق چربی برای برطرف کردن ضعف ها و نقص های تزریق قبلی نیز استفاده می شود. به همین خاطر انتخاب یک مرکز زیبایی درست و معتبر، راز دستیابی به یک نتیجه ی فوق العاده می باشد.

در طول این عملیات ، با استفاده از یک سوزن بسیار ریز، چربی هایی از ران یا شکم برداشته شده و به محل مورد نظر تزریق خواهد شد.

یک پزشک ماهر، تلاش می کند که میزان چربی تزریق شده را به شکلی دقیق انتخاب کند تا توسط بافت های سالم احاطه شود. این مسئله موجب می شود که چربی های منتقل شده به درستی با بافت های پیرامونی ارتباط گرفته و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کند.

این درمان چقدر طول می کشد ؟

تقریبا یک ساعت!! طول مدت درمان به سایز ناحیه ی مورد نظر بستگی خواهد داشت

چه نوع بیهوشی در این روند به کار می رود

معمولا برای انجام این عملیات از بی حسی عمومی برای ناحیه ی اهدا کننده چربی و هم چنین محل تزریق استفاده خواهد شد

تزریق چربی به صورت

عوارض جانبی رایج

ناحیه اهدا کننده ی چربی : کبودی، شل شدن تا 24 ساعت پس از رفع اثر بی حسی

ناحیه دریافت کننده ی چربی : کبودی، تورم (مخصوصا در ناحیه ی لب ها) شل شدن

ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است ، بلافاصله پس از اتمام عملیات، دچار تورم خواهد شد مخصوصا اگر این تزریق چربی بر روی لب ها صورت گرفته باشد.به همین خاطر بسیار مهم است که پس از اتمام عملیات، از بسته های یخ و کمپرس آب سرد استفاده کنید تا میزان این تورم کاهش پیدا کند.بسته های یخ حاوی تکه های کوچک یخ یا آب بسیار سرد باید باشد

این تورم تقریبا تا روز سوم، مدام افزایش پیدا خواهد کرد اما پس از آن به تدریج ، فروکش می کند.پس از حدود 1 هفته الی 10 روز، ظاهر فرد به اندازه ای عادی خواهد شد که بتواند از منزل بیرون رفته و زندگی اجتماعی خود را از سر بگیرد.

در صورتی که متوجه هرگونه کبودی روی پوست خود شدید ، ممکن است مدت زمان بیشتری دوام داشته باشند اما می توانید با استفاده از مواد آرایشی به خوبی این کبودی ها را پنهان کنید. پس از چند روز، هیچ گونه منع مصرفی جهت استفاده از مواد و محصولات آرایشی وجود نخواهد داشت

بیماران، باید 5 الی 7 روز پس از تزریق چربی به ملاقات پزشک خود بروند.در این ملاقات عوارض جانبی احتمالی بررسی خواهند شد و پس از اتمام این جلسه، پزشکتان برای 3 هفته ی دیگر نیز به شما وقت ملاقات می دهد. تا آن زمان بیشتر این ورم ها از بین خواهند رفت !!بیشتر مواقع به یک تزریق چربی دوم نیز نیاز است چرا که احتمالا 25 الی 30 درصد از چربی انتقال داده شده ، زنده نخواهند ماند.

نتیجه ی نهایی پس از 3 ماه به صورت کامل تثبیت شده و خود را نشان می دهد. بعد از آن پزشک شما، عکسی از چهره تان خواهد گرفت و با عکس های پیش از تزریق شما مقایسه خواهد کرد.

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت

بهترین مرکز تزریق ژل و چربی

مرکز زیبایی و تزریق ژل و چربی برکه افتخار دارد که کلیه خدمات زیبایی را به شما عزیزان و همراهان همیشگی ارائه کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و هم چنین اخذ نوبت از مرکز برکه به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

تزریق چربی به صورت در بارداری

در صورتی که به هنگام بارداری به یک مرکز زیبایی معتبر مراجعه کنید و در خواست داشته باشید که برایتان تزریق چربی یا ژل را انجام دهند احتمالا با یک پاسخ خیر بزرگ رو به رو خواهید شد!!

اما آیا می دانستید که این مسئله به چه خاطر است و چرا عموم پزشکان ترجیح می دهند که برای زنان باردار این عملیات را انجام ندهند ؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنها دلیلی که عموما برای زنان باردار این عملیات انجام نمی شود، به خاطر وجود برخی شک و شبهه ها می باشد.

در واقع یکی از اصلی ترین دلایل آن، وجود کلاژن در چربی تزریق شده می باشد که عموما گفته می شود که برای زنان باردار چندان قابل اطمینان نیست!!

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی به صورت

پس از اتمام عملیات و تا چند روز بعد از آن، بیمار ممکن است اندکی دچار ناراحتی شود (درد و گرفتگی در ناحیه ی تزریق شده) اما با استفاده از مسکن های ضد درد به راحتی می توان این مشکل را برطرف کرد. می توانید از پزشک خود راجع به بهترین داروی ممکن سوال کنید.

نکته ی خیلی مهم : تزریق چربی چه به بدن باشد و چه به صورت، دوره نقاهت آن بسیار کوتاه خواهد بود گرچه باید انتظار برخی ورم ها و کبودی هایی روی صورت خود داشته باشید که تا یکی دو هفته روی صورت شما باقی می مانند.

مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که تا مدت 2 هفته از انجام هر گونه فعالیت ورزشی سنگین یا نیمه سنگین خودداری نمایید.از پوشاندن صورت خود با ماسک های مختلف نیز پرهیز کنید. برخی افراد برای این که از ظاهر ناخوشایندی که یکی دو هفته بعد از عمل دارند، فرار کنند، ترجیح می دهند که از این گونه ماسک ها استفاده کنند. ولی پوشاندن صورت به معنی تعریق ناحیه ی تزریق شده خواهد بود و همین مسئله منجر به جا به جایی چربی ها خواهد شد

استفاده از مواد آرایشی ، 2 الی 3 روز بعد از اتمام تزریق چربی هیچ گونه منعی نخواهد داشت و می توانید با استفاده از این مواد، به خوبی کبودی ها و ورم های روی صورت خود را بپوشانید!!

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت

در نظر داشته باشید که دوره نقاهت تزریق چربی به صورت نسبت به تزریق چربی به بدن کوتاه تر است!!به همین خاطر گزینه ی بسیار مناسبی جهت آن دسته از افرادی می باشد که فرصت و زمان بسیار کمی در اختیار دارند.

در نهایت این که امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع 

گروه پزشکان و متخصصین پوست و مو تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments