تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس| ماندگاری تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟ماندگاری تزریق بوتاکس

بوتاکس
بوتاکس چیست

سلام به همه کاربران عزیز، امروز سعی کردیم مقاله ای کامل درباره تزریق بوتاکس برای شما آماده کنیم که امیدواریم پاسخگوی تمام سوالات شما باشد. در اینجا ما انواع بوتاکس هایی که در صورت انجام می گیرد را  با تمام جزئیات برای شما توضیح می دهیم.

به بیانی ساده، وقتی شما می خندید، اخم می کنید و یا هر تغییر دیگری در صورت خود بوجود می آورید بعد از مدتی خطوطی در آن ناحیه از صورتتان پدید می آید که برای رفع آنها و جوانتر به نظر آمدن بوتاکس راه حلی ایده آل می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بوتاکس داروئی است که به ماهیچه های صورت تزریق می شود و باعث رفع چین و چروک و در نتیجه صافی آن قسمت از صورت می شود و این باعث می شود که افراد حس جوان تر شدن را تجربه کنند، اما بوتاکس خاصیت درمانی نیز دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

کاربرد های درمانی بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس
درمان میگرن با بوتاکس

اکثر افرادی که دچار سردردهای میگرنی می شوند برای بهتر شدن آن سعی می کنند ساعاتی را در یک جای تاریک و خلوت بمانند یا از داروهای مسکن استفاده می کنند و یا راه های دیگر، اما برخی نیز به دنبال بوتاکس می روند و از این طریق درمان می شوند. اما بوتاکس درمانی کاملا قطعی نیست بلکه باعث کمتر شدن شدت سردرد و یا کمتر شدن دفعات آن می شود.

در سال 2010 آزمایش ها نشان دادند که بوتاکس علاوه بر رفع چین و چروک باعث بهتر شدن سردردهای میگرنی هم می شود. اما چگونه؟ هنوز دلیل اثبات شده ای برای این درمان وجود ندارد اما طبق برخی از نظریه ها این روند به این صورت انجام می شود که ماده ی بوتاکس باعث کمتر شدن اسپاسم ماهیچه ها می شود!

بوتاکس زیربغل

بوتاکس زیر بغل
بوتاکس زیربغل

بوتاکس به عنوان راهی برای جوان تر به نظر آمدن و زیبایی بوجود آمد اما بعد ها خاصیت درمانی آن نیز توسط سازمان غذا و دارو به اثبات رسید. به صورتی که این ماده با بی حس کردن ماهیچه ها و تاثیر گذاشتن روی غدد تعریق باعث توقف تعریق در آن قسمت می شود. این ماده را برای جلوگیری از تعریق به زیر بغل تزریق می کنند و باعث فلج شدن عصب آن ناحیه می شود.

نقاط تزریق بوتاکس

بوتاکس در صورت تزریق می شود تا چین و چروک ها را از بین ببرد، کاربردی ترین نقاط برای تزریق بوتاکس عبارتند از:

خطوط کنار چشم( خطوط پنجه کلاغی):

بوتاکس کنار چشم
نقاط تزریق بوتاکس

وقتی شما می خندید، گریه می کنید و یا هر تغییری که در صورتتان بوجود می آید، به مرور زمان خطوطی کنار چشم ها پدیدار می شود که برای از بین بردن این چین و چروک ها بوتاکس راه حلی است که بین 3 الی 4 ماه شما را از شر آنها خلاص می کند.

خطوط بین دو ابرو(خطوط اخم):

بوتاکس
نقاط تزریق بوتاکس

هرگونه تغییری در صورت شما اعم از، خنده، گریه، اخم کردن ویا هر حالت دیگری ماهیچه های اطراف ابرو ی شما را درگیر می کند و با گذشت زمان موجب پدید آمدن خطوط اخم می شوند. با بوتاکس به راحتی می توان این خطوط را از بین برد.

خطوط پیشانی:

بوتاکس پیشانی
نقاط تزریق بوتاکس

این خطوط که به( خطوط متعجب) نیز شناخته می شوند، در پی بالا و پایین بردن ماهیچه های پیشانی و هر تغییر حالتی پدید می آیند و به مرور زمان عمیق تر می شوند. برای از بین بردن آنها و جوان تر به نظر آمدن بوتاکس راه حلی است که به شما پیشنهاد می دهیم.

چقدر بوتاکس نیاز داریم؟

 

بوتاکس و مقدار آن
چقدر بوتاکس نیاز داریم؟

مقدار بوتاکس برای هر ناحیه از صورت متفاوت است که ما برای شما تعداد واحد مورد نیاز برای هر بخش را توضیح می دهیم. اما بدانید که مقداری که قرار است ذکر شود یک مقدار کلی است و بهتر است در این بخش اول با متخصص خود مشورت کنید.

تعداد واحد مورد نیاز برای پیشانی:

مجموعا 20 واحد( 4واحد در 5 بخش از پیشانی تزریق می شود.)

تعداد واحد مورد نیاز برای خط اخم:

مجموعا 20 واحد (4 واحد در 5 بخش در میان 2 ابرو تزریق می شود.)

تعداد واحد مورد نیاز برای خطوط پنجه کلاغی کنار چشم:

مجموعا 24 واحد (4 واحد در 3 بخش برای چشم سمت راست و 4 واحد در 3 بخش برای چشم سمت چپ)

بوتاکس لب

بوتاکس لب
بوتاکس لب

بوتاکس لب گونه ی آرایشی بوتولینوم توکسین(ماده ی تشکیل دهنده ی بوتاکس) می باشد که به لب ها تزریق شده و ماهیچه های اطراف آن را بی حس می کند و این تاثیر بین 3 الی 4 ماه ماندگار خواهد بود.

مزایا ی بوتاکس لب:

  • کاهش چین چروک بالا و پایین لب ها
  • بالا بردن گوشه های لب ها
  • از بین بردن خطوطی که در گوشه های لب وجود دارند و به سمت پایین به مرور زمان بیشتر می شوند.
  • زیباتر کردن لبخند

بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم
بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس دور چشم باعث کاهش چین و چروک های اطراف چشم و خطوط اخم می شود. اما در حال حاضر مجوزی برای تزریق در زیر چشم تائید نشده است.

تزریق بوتاکس در مناطق تائید نشده خطر ابتلا به موارد زیر را در پی دارد:

  • سختی در بستن چشم ها
  • بی حسی چشم ها
  • افتادگی چشم ها
  • تورم پلک پایین

و مواردی که درصد کمی از افراد به آن مبتلا می شوند:

  • خونریزی
  • کبودی
  • سرگیجه
  • قرمزی در محل تزریق شده
  • درد در ناحیه تزریق شده

بوتاکس خط خنده

بوتاکس خط خنده
بوتاکس خط خنده

خطوط خنده که از کناره های بینی تا گوشه ی لب ها کشیده می شوند، با افزایش سن عمیق تر می شوند. اما آیا بوتاکس راه حل ایده آل برای رفع آنها است؟ در پاسخ باید بگوییم که خط لبخند با در هم شکسته شدن کلاژن ها بر اثر بالا رفتن سن ایجاد می شوند، در صورتی که کارایی بوتاکس بی حس کردن ماهیچه ها و عصب ها می باشد.در نتیجه بوتاکس گزینه ی خوبی برای از بین بردن آنها نیست.

مزایای بوتاکس

مزایای بوتاکس
مزایا ی بوتاکس

از مزایای بوتاکس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1.بوتاکس، درمانی موقت می باشد و این امکان را به شما می دهد که اگر به هر دلیلی شما تمایل به ادامه ی آن نداشتید می توانید درمان را متوقف کنید و پوست شما بعد از گذشت مدت مشخصی دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد.

2.اگر بوتاکس به خوبی عمل کند شما می توانید نتیجه را بعد از گذشت چند ساعت مشاهده کنید، یعنی درمانی سریع می باشد.

3.در این درمان خطری وجود ندارد، بجز افرادی که باردار هستند و به آنها در این دوره توصیه شده که بوتاکس را انجام ندهند.

عوارض بوتاکس

جوانب منفی بوتاکس
عوارض بوتاکس

1.بسته به هدف شما از انجام بوتاکس  چون این یک درمان موقت است شما دائما تا زمانی که می خواهید چین و چروکی نداشته باشید  طی فواصل زمانی باید درمان خود را تمدید کنید.

2.برخی از افراد که آنتی بیوتیک مصرف می کنند ممکن است به بدنشان به این دارو حساسیت نشان دهد که در حال حاضر این مورد قابل درمان است.

3.با انجام بوتاکس شما نمی توانید ماهیچه های آن ناحیه از صورت خود را تغییر حالت بدهید زیرا دارو ماهیچه های آن قسمت را بی حس کرده است.

هزینه ی تزریق بوتاکس

بوتاکس
هزینه ی تزریق بوتاکس

بسته به ناحیه ی مورد درمان هزینه های بوتاکس متفاوت است. اما ممکن است به مراکزی مراجعه کنید که قیمت هایی بسیار پایین دارند که این ممکن است به دلیل کیفیت پایین مواد دارویی آنها باشد و یا مراکزی با قیمت های بسیار بالا که آن هم منطقی نمی باشد.پس در انتخاب مرکز درمانی خود پرس و جوهای لازم را از افراد متخصص و یا مجرب انجام دهید و مراکزی با کیفیت عالی و هزینه ی متناسب پیدا کنید.

بوتاکس و بارداری

بوتاکس و بارداری
بوتاکس و بارداری

به دلیل نبود مدارک کافی توصیه پزشکان این است که بوتاکس در دوران بارداری انجام نگیرد زیرا این ماده به انتهای عصب ماهیچه ی شما می رود و آن را منقبض می کند.

طبق آزمایشاتی که بر روی حیوانات باردار انجام گرفته است انجام بوتاکس در برخی از آنها باعث زایمان زود رس، نوزادی با وزن بسیار کم و یا حتی از دست دادن آن شده است، بنابراین تا تکمیل شدن اطلاعات لازم بانوان باردار باید از این امر خودداری کنند.

بهترین مارک بوتاکس

بهترین مارک بوتاکس
بهترین مارک بوتاکس

یکی از متداول ترین سوالات درباره بوتاکس درباره برند آن است. در پاسخ به این سوال باید گفت که نام بوتاکس به تنهایی یک مارک می باشد که از بوتالینوم توکسین بوجود می آید و توسط شرکت آلرگان تولید شده است. برند های دیگری نیز تشکیل شده از بتالینوم توکسین وجود دارند که عبارتند از:

بوتاکس دیسپورت:

انواع بوتاکس ها از بوتولینوم توکسین بوجود می آیند که دیسپورت نیز گونه ای از آنها می باشد. این نوع از بوتاکس نیز مناسب برای رفع چین و چروک از طریق غیر فعال کردن ماهیچه ها می باشد. اما dysport برای رفع خطوط بین در ابرو بکار می رود.

بوتاکس مسپورت:

بوتاکس مسپورت نیز نوعی دیگر از بوتولینوم توکسین می باشد که عملکرد آن همانند دیگر برند های بوتاکس به این صورت است که از طریق بی حس و فلج کردن ماهیچه ی ناحیه مورد نظر موجب رفع چین و چروک آن می شود.

بوتاکس مسپورت برندی ایرانی است که توانسته تاکنون رضایت همه ی مراجعه کنندگانی که از آن استفاده کرده اند را به خود جلب کند. اما این مسئله وجود دارد که به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به دیگر مارک های بوتاکس دارد، نسبت به آن شبهه هایی پیش می آید، که در پاسخ به آن می توان گفت که دلیل آن این است که این محصول تولید داخلی کشور می باشد.

بوتاکس زئومین:

این نوع بوتاکس نیز از بوتولینوم توکسین بوجود می آیند، و برای چروک های پیشانی و بین دو ابرو مناسب است. اما نکته اینجاست که زئومین عمق خطوط بوجود آمده را پر نمی کند بلکه باعث توقف حرکت ماهیچه ها شده و از بیشتر شدن چین چروک ها و بیشتر شدن عمق خطوطی که از قبل پیش آمده جلوگیری میکند.

بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

بوتاکس برای افراد

1.باردار

2.افرادی که سابقه حساسیت به بوتولینوم توکسین را دارند.

3.به شیر حساسیت دارند

4.سن آنها بالاتر از 65 سال است، مناسب نمی باشد.

مراقبت قبل از تزریق بوتاکس

بوتاکس
مراقبت قبل از تزریق بوتاکس

برای آمادگی جهت تزریق بوتاکس باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون، سرما خوردگی، داروهای خواب آور و داروهای حساسیت یا آلرژی زا خودداری شود.

سن مناسب تزریق بوتاکس

سن مناسب بوتاکس
سن مناسب تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس سن خاصی بیان نشده اما عموما برای افراد زیر 20 الی 25 سال این کار توصیه نمی شود. سن مناسب بستگی به شرایط مختلفی دارد، مانند ژنتیک که ممکن است فردی زود تر دچار چین و چروک شود، یا رنگ پوست: افرادی که دارای پوست های تیره هستند دیر تر از افرادی با پوست روشن دچار چین و چروک می شوند اما باز هم این به نوع زندگی ویا ژنتیک افراد بستگی دارد.

افرادی که بیش از اندازه عادت به اخم کردن و یا خندیدن دارند، افرادی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند و حتی بسته به میزان آسیب رسانی آفتاب عمق خطوط آنها بیشتر است. اما در کل بهترین سن برای تزریق بوتاکس 30 الی 35 سالگی می باشد ولی بهتر است برای انجام آن با متخصص خود مشورت کنید.

تزریق بوتاکس نی نی سایت

تزریق بوتاکس نی نی سایت
تزریق بوتاکس نی نی سایت

پیش از هر نوع اقدام برای زیباتر شدن اعم از بوتاکس افراد پرس و جوهایی درباره آن انجام می دهند و یا سعی می کنند با افرادی که آن اقدام را انجام داده اند مشورت کنند و متخصصان ومراکز معتبر را پیدا کنند. این کار خوب است اما نه با استفاده از سایت ها و افراد مجازی که شما شناختی از آنها ندارید و یا برای مثال ممکن است دیدگاه شما نسبت به زیبایی با دیدگاه دیگری تفاوت داشته باشد، پس در انتخاب مشاور خود دقت لازم را به عمل آورید.

ماندگاری تزریق بوتاکس

دیدن نتیجه ی کامل بوتاکس بعد از تزریق ممکن است بین 7 تا 14 روز بسته به نوع پوست و یا نوع موادی که تزریق می شود زمان ببرد، اما ماندگاری بوتاکس بین 3 الی 4 ماه می باشد، اما در برخی از افراد این ماندگاری تا 6 ماه نیز طول کشیده است. در هر صورت این می تواند مزیتی خوب برای افرادی باشد که تا به حال این کار را انجام نداده اند و می توانند در صورت عدم تمایل بوتاکس خود را تمدید نکنند.

حتی بعد از گذشت طول ماندگاری بوتاکس ممکن است شما شاهد این باشید که عمق برخی از چین و چروک های شما کمتر شده و این به این دلیل است که این ماده ماهیچه های شما را غیر فعال کرده است!

اما عواملی مانند متابولیسم (سوخت و ساز) بدن هم می تواند نقش مهمی در ماندگاری بوتاکس داشته باشند، در افراد با metabolism بالا ممکن است ماندگاری کمتری باشد و آنها زودتر برای درمان بعدی خود مراجعه میکنند

علائم حساسیت به تزریق بوتاکس

حساسیت به بوتاکس
علائم حساسیت به تزریق بوتاکس

بوتاکس یک ماده تزریقی است که برای افراد بالای 65 سال و یا پایین تر از آن جهت از بین بردن چین و چروک استفاده می شود، اما این ماده ممکن است عوارض و یا علائم حساسیت به آن را داشته باشد. پس در صورت مشاهده هرگونه از این علائم با پزشک خود مشورت نمائید:

سردرد، تهوع، از دست دادن اشتها، خارش، احساس درد در ناحیه گردن یا کمر، اسهال، ضعف ماهیچه ای در ناحیه ای که تزریق انجام شده، خشکی و سفتی ماهیچه ای که به آن تزریق شده، خشکی دهان، بلع، دل درد، تب، گلو درد، آبزیزش بینی، علائم آنفولانزا، سرگیجه، خواب آلودگی، احساس خستگی، خشکی چشم، زنگ زدن گوش، افزایش حساسیت به نور، ورم یا کبودی پلک.

آیا تزریق بوتاکس موجب سرطان می شود؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، بوتاکس از بوتالینوم توکسین تشکیل شده که این ماده از سم تشکیل می شود، اما این سم در دوز بسیار پایین در محیطی کاملا استریل شده تولید شده و به پادزهر تبدیل می شود. و در تزریق مقدار بسیار کمی از آن را وارد بدن می کنند.تاکنون هیچ آماری از ضرر برای این ماده گزارش نشده است.

بهترین مرکز بوتاکس در تهران

بهترین مرکز تزریق بوتاکس
بهترین مرکز بوتاکس در تهران

اگر به دنبال انجام بوتاکس در مرکزی مطمئن، معتبر، آرام، کاملا بهداشتی و به روز هستید، ما مرکز بوتاکس برکه را به شما معرفی می کنیم که تاکنون توانسته نظر افراد زیادی را به دلیل دارا بودن تمام استاندارد های یک مرکز خوب به خود جلب کند!

شما می توانید برای انجام بوتاکس، کسب اطلاعات بیشتر و یا هرگونه مشاوره در این زمینه با ما در ارتباط باشید. برای ارتباط با بهترین مرکز بوتاکس اینجا کلیک کنید.

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

منبع 5

منبع 6

منبع 7

گرد آورنده و مترجم: مهدیه ستاری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments