ترکیبات کرمهای ضد چروک خوب را بشناسید

ترکیبات کرم های ضد چروک

اثر کرم های ضد چروک به ماده ی فعال و تشکیل دهنده ی آن بستگی دارد. اینجا به برخی از موادی که می توانند تأثیری روی کاهش چین و چروک داشته باشند اشاره می کنیم:

رتینولRetinol: رتینول یکی از ترکیبات ویتامین A می باشد، اولین آنتی اکسیدانی که به مقدار زیاد در کرم های ضد چروک استفاده می شود. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن اثر رادیکالهای آزاد( مولکولهای اکسیژن ناپایدار که باعث شکسته شدن سلولهای پوست و ایجاد چین و چروک می شوند) کمک می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اسید اسکوربیک L-ascorbic acid:اسید اسکوربیک فقط یک کلمه فانتری از ویتامین C می باشد. اگرچه ویتامین C یک ماده تقویت کننده خوب برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد ، اما وقتی حرف از تأثیر آن برروی پوست می شود کمی پیچیده تر می شود. ویتامین C  یکی دیگر از آنتی اکسیدانهای قوی می باشد که در برابر آسیب های آفتاب از پوست محافظت می کند، قبل و حین استفاده از کرم های ضد چروک حاوی ویتامین C  باید بدانید که این نوع کرم را باید از هوا و تابش آفتاب دور نگه دارید، زیرا ویتامین C بسیار فرار و بی ثبات می باشد.

آووبنزون Avobenzone: اگر یک محصول مراقبتی خوب برای پوست وجود داشته باشد، آن ضد آفتاب می باشد. آوو بنزون یک ماده شیمیایی رایج در کرم های ضد آفتاب می باشد که  با اشعه های آفتاب مقابله می کند. که ممکن است در کرم های ضد چروک نیز استفاده شود.

کوآنزیم Q10: این ماده نیز می توانید به کاهش چین و چروک زیر چشم و حفاظت از اسیب های آفتاب به پوست کمک کند.

عصاره چای: عصاره چای سبز، سفید و اولانگ حاوی ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشند. البته استفاده عصاره چای سبز بیشتر رایج می باشد.

عصاره هسته  انگورGrape seed extract: علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، در بهبود سریع زخم نیز تأثیر مثبت دارد.

نیاسینامید Niacinamide: یکی آنتی اکسیدان قوی که با ویتامین B3( نیاسین) مرتبط است. به کاهش از دست دادن آب پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

فاکتور رشد اپیدرمی Epidermal growth factor: یعنی تحریک تجدید سلولی و تولید کلاژن در پوست و تقویت ساختار و قابلیت ارتجاعی پوست. از این فاکتور برای کاهش خطوط ریز، بهبود زخم و التهاب پوست در این نوع کرمها بهره می گیرند.

هیدروکسی اسید Hydroxy acids: اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHA) و بتا هیدروکسی اسید و سایر لایه بردار های شیمیایی  به جدا شدن سلولهای مرده از پوست کمک می کنند نیز در این کرمها استفاده می شود، AHA  ها به دلیل لایه برداری از سطح اپیدرم پوست سلولهای مرده را بر می دارند و پوست جدید و درخشان تری به شما می دهند. البته در برخی موارد می توانند سبب تحریک پوست و قرمزی و پوسته پوسته شدن  شوند.

منبع:

thehealthsite

2.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments