ترفندهای آرایشی پیرایشی که باعث میشوند شما جوانتر و زیباتر به نظر برسید

سلام زیبارویان تهران اسکینی

توجه کرده اید گاهی اوقات هرکاری میکنید چهره تان خسته، گرفته و سن بالا به نظر می آید و برای  آن که ظاهرتان را حفظ کنید روی آن آرایش میکنید و نتیجه برعکس میشود و  بیش تر از پیش  شکسته و تکیده به نظر می آیید؟ امروز میخواهیم راجع به ترفندهای آرایشی پیرایشی صحبت کنیم که به شما ظاهری جوانتر و زیباتر میبخشد . با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

بهبود حالت و فرم چشم
بهبود حالت و فرم چشم

شروع آرایش با پرایمر( Primer)

اگر شما به سنی رسیدید که به  اندازه کافی خط خنده روی چهرتان نمایان شده باشد، تغییر اساسی در  نحوه مصرف وسائل مراقبت از پوست شما می تواند برایتان  ظاهری تازه تر، جوان تر به ارمغان بیاورد. پوست ما با افزایش سن خشک و نازک میشود، بنابراین محصولات مورد استفاده پنج سال پیش ممکن است امروز کاملا از مد افتاده باشد.

به گفته رابین ریلانت، آرایشگر ستاره هایی چون سلین دیون ، بهترین ترفند آرایشی که به صورت روتین و روزانه میتوان بر روی پوست از آن بهره برد استفاده از پرایمراست.یک پرایمر با کیفیت بالا چین و چروک های کوچک را پر کرده و کاری میکند که  آنها کمتر قابل مشاهده باشند.پس با یک پرایمر خوب شروع کنید.

با پرایمر آرایش خود را آغاز کنید
پرایمر

از زیرسازی (Foundation) غلیظ با کرم پودر خوددای کنید

اگر شما همچنان و کما فی سابق  کرم پودر را به طور مستقیم بر روی پوست سالخورده خود قراردهید، شک نکنید سالها به سنتان اضافه شده و ظاهری پیر به خود میگیرید.

این غشای ضخیم و غلیظ کرم پودر تمایل به شکستن شکاف های عمیق دارد که به مراتب بدتر از خطوط خنده و چین و چروکهایی است که شما در حال تلاش برای پنهان کردن آن هستید. در عوض با استفاده از یک رطوبت دهنده خوب، پرایمر و سپس یک لایه نازک از یک کرم پودر سبک  رطوبت  لازم به پوست خود ببخشید.  ترفند آرایشی که ریانت پیشنهاد می کند  این است که که  کرم پودر را به آرامی با یک اسفنج به صورت حرکات آهسته پیوسته روی صورت خود بزنید،و آن را روی صورت خود نسابیید.

از زدن کرم پودر های غلیظ بپرهیزید
کرم پودر غلیظ

از آرایش چشم دلقک طور بپرهیزید

به کاربردن لوازم آرایشی برای چشم مستلزم دقت و مهارت خاصی است. متاسفانه، بینایی با افزایش سن کاهش می یابد.

رینت می گوید: “اگر شما مثل سابق نمیبینید ، ممکن است آرایش را به درستی انجام ندهید.” و نتیجه میتواند شامل یک سایه چشم دلقک وار و یا خط چشم بریده بریده و نامناسب باشد.. دور چشمانتان را با سایه و مداد و خط چشم سیاه نکنید خسته و وحشتناک به نظر خواهیید رسید .یک ترفند آرایشی این است که : “یک آینه بزرگ کننده  تصویر برای خود بگیرید”.

از آزایش چشم دلقک وار خودداری کنید
آرایش چشم دلقک وار

بهبود حالت چشم

هرچقدر که سنمان بالاتر میرود ، پلک ها تمایل بیشتری به افتادن پیدا میکنند ، بنابراین هدف  ما باید این باشد  که توجه را از پلک ها به سمت چشم ها متمرکز کنیم. خط چشم خط کلید است. آن را به صورت یک خط نازک در بالا و پایین درامتداد خط رویش مژه ها بکشید.  این کار سبب این میشود که  شکل چشم هایتان فرم و حالت قشنگتری بگیردو توهم مژه های ضخیم و پرپشت برای دیگران ایجاد میکند . هنگام استفاده از سایه چشم،  حواستان باشد که از سایه های روشن و سبک استفاده کنید.

بهبود حالت و فرم چشم
بهبود حالت و فرم چشم

ابروهایتان را پر پشت نشان بدهید

رایانت می گوید: “ابروها بسیار مهم هستند زیرا قاب چهره را تشکیل میدهد.” اما ابروها با افزایش سن رشد کنتری خواهند داشت و رفته رفته نازک ترو خاکستری ترمی شوند.

ترفند آرایشی که رایانت “برای پر پشت نشان دادن ابروها توصیه می کند  این است که برای تکمیل فرم ابروهایتان از مداد ابرو هم رنگ موی ابرویتان استفاده کنید. زدن پودربه مداد باعث ماندگاری  بیشترآن میشود.

برخی  مردم انتخابشان داشتن ابروی خالکوبی (تتو) شده ی دائمی است، اما گزارشات FDA و مصرف کنندگان  نشانگر افزایش نگرانی ها و دلواپسیهای در خصوص سلامتی وایمنی در مورد این روش است.

پرپشت نشان دادن ابروها
پرپشت نشان دادن ابروهاپرپشت نشان دادن ابروها

انتخاب رنگ رژ مناسب برای لب ها

اجازه ندهید لب ها خون آلود به نظر بیایند. چیزهای کوچکی هستند که باعث میشوند توجه افراد به چین و چروکهایتان جلب شود و یکی از آنها رنگ رژ لب قرمر به رنگ خون است.از آنجایی که رژها اصولا چرب و کرم مانند هستند تمایل زیادی به لغزیدن و سر خوردن به  سمت چروکهای اطراف لب دارند و زمانی که این اتفاق می افتد چهره شما حالتی زشت و زننده به خود میگیرد. برای  جلوگیری از زاه گرفتن رژ لب هایتان بعد از اینکه از مرطوب کننده ی لب استفاده کردید با کمی کرم پودر سطح لب ها را پوشانده و از پنکیک کمی روی آن بزنید و در نهایت رژ لب خود را بزنید.

انتخاب رنگ مناسب رژ لب
انتخاب رنگ مناسب رژ لب

برجسته کردن لب ها

رایانت سه گام برای داشتن  لب هایی برجسته و ظاهری جوان تر ارائه می دهد. با پوشاندن لب ها با foundation ( پایه کرم پودر) شروع کنید. بعد، خط لب بکشید و آنها را به طور کامل با مداد پر کنید. در نهایت، از یک برس رژ لب برای زدن و برجسته کردن استفاده کنید و کاملا لب هایتان رابپوشانید. رایانت نتایج  را خوب را می داند، هرچند گزارش های  برخی مصرف کننده نشان می دهد که برحستگی متوسطی ممکن است رخ دهد اما انتخاب رژ با رنگدانه های کافی برای رژ میتواند مسمر ثمر واقع شود.

برجسته کردن لب ها
برجسته کردن لب ها

لب هایتان را مرطوب نگه دارید

رایانت می گوید : “حتی بهترین و با کیفیت ترین آرایش هم به سختی میتواند لب های خشک و پوسته پوسته شما را پنهان کند.. به همین دلیل ضروری است که همیشه مرطوب شود. مرطوب کننده های لب (lip Balm) با کره شیا، ژل مشتقات نفت( وازلین) و یا ویتامین E در این خصوص به خوبی عمل می کنند و رطوبت لازم را به لب ها میبخشند”.

برای محافظت از اثر خشك کنندگی خورشید، محصولی با كرم ضد آفتاب داشته باشید. اگر از رژهای با ماندگاری بالا استفاده می کنید، قبل از اعمال بالم لب،به خاطر داشته باشید که حتما خشک شده باشند و بعد بزنید.

مرطوب کننده ی (بالم) لب ها
مرطوب کننده ی (پالم) لب ها

سفید کردن و از بین بردن لک دندان ها

 

خمیر دندان های سفید کننده می تواند به حذف لکه های سطحی کمک کند، بنابراین دندان هایتان یک درجه روشنتر به نظر می آیند . برای اثر عمیق تر،  ژل یا نوارهای سفید کننده بر پایه پراکسید را امتحان کنید. این محصولات مینای دندان هایتان را سفید می کند تابتواانید رنگ طبیعی  دندان های خود را تغییر دهید. برای رسیدن به  قابل توجه ترین نتایج ، روش درمانی سفیدکردن دندانها در مطب دندان پزشکی می تواند دندان ها را کمتر از یک ساعت بطور واضح روشنتر کند. برای رسیدن به درجه سفییدی مورد نظر، ممکن است چند جلسه درمان مورد نیاز باشد. از لیزر دندان ها نیز میتوانید بهره ببرید.

سفید کردن دندان ها
سفید کردن دندان ها

جوانسازی چشم های خسته

اگر چشم شما خسته باشد، واضح ترین راه حل ممکن است ایناست که بیشتر استراحت کنید. اصولا محرکهای خواب موجب آزاد شدن هورمون هایی می شود که به پوست کمک می کند محکم تر و انعطاف پذیر تر شود. برای کاهش پف چشم، روی آن نمک بریزید و  بگذارید به خوبی هیدراته شود. شما همچنین برای تسکین و آرامش بخشی  چشم های متورم از برش های خیار و یا کیسه های مرطوب چای استفاده کنید.

جوانسازی چشم های خسته
جوانسازی چشم های خسته

کاهش تیرگی دور چشم

به اندازه کافی خوابیدن می تواند حلفه های تیره و سیاهی زیر چشم را به حداقل برساند. اما در بعضی از مردم، تغییر رنگ به علت داشتن پیگمنتهای ( رنگدانه های ) زیاد در پوست است. در این موردبه خصوص ، کرم هایی حاوی عوامل روشن کننده مانند رتینول، هیدروکینون، چای سبز یا ویتامین C میتواند کمک کننده باشد. برای پوشاندن  و استتارسیاهی های زیر چشم از یک کانسیلر یک درجه روشنتر از رنگ خود با تن زرد استفاده کنید. روزانه کرم ضد آفتاب SPF 30بزنید.

کاهش تیرگی دور جشم
کاهش تیرگی دور جشم

عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی وظیفه ایی سه گانه ، در قبال بخشیدن ظاهری جوان تر به ما دارد.. یک عینک افتابی خوب از پوست ظریف اطراف چشم  در برابر آسیب های خودشید محافظت می کند.

همچنین شما را ازمالیدن و، حرکات سایشی  که می تواند چین و چروک های اضافی را در طول زمان دور چشم  ایجاد کند دور می کند . در نهایت، عینک آفتابیآب مروارید را  به تاخیر میاندازد

قرار گرفتن در معرض  اشعه ی خورشید در طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که عینک هایتان  لنز UV 400 داشته باشند.

عینک آفتابی بزنید
عینک آفتابی بزنید

تقویت و حجم دادن موهای نازک

شما می توانید موهای نازک خود  را با استفاده ازترفندهای ساده جوری شکل بدهید که  توهم پر بودن در جسم موها ایجاد کند. .  از یک برس بزرگ  سرگرد برای پوش دادن و حجیم کردن موهایتان استفاده کنید. برای مدل دادن  ، از دکمه خنک  کننده در سشوار استفاده کنید..استفاده از بیگودی های گرم  یک گزینه ی خوب دیگر میتواند باشد. اگر شما به دنبال یک روش راحت برای حجیم کردن موها هستید،رایانت پیشنهادش این است که موهایتان  فر کنید .

حجم دادن به موهای نازک
حجم دادن به موهای نازک

پوشاندن موهای خاکستری با رنگ

رنگ موها تاثیر به سزایی در جوان بخشی ظاهرتان دارد.از اینرو هنگامی که موهای سفید و خاکستری در سر شما پدیدار میشود چهره پیرتر به نظر میرسد. سعی کنید با رنگ موهای دائمی موهای خود را بپوشانید و رنگهای تیره تر شما را جوان و شاداب نشان میدهد. برای انتخاب رنگ موهایتان از آرایشگر خود مشورت بگیرید و به سالن های حرفه ایی برای رنگ مو مراجعه کنید.

 

موهای خاکستری و سفید را با رنگ بپوشانید
موهای خاکستری و سفید را با رنگ بپوشانید

لایه برداری کنید

لایه برداری باعث خلاصی ا از سلول های مرده و خشک پوست شده و موجب نمایان شدن  پوست تازه تر زیرین میشود . شما می توانید با یک  لیف حمام و پاک کننده و لایه بردار پوست ، به آرامی پوست  صورت و بدن خود را بسایبد. لایه برداری به طور مرتب به حذف پوستهای مات، کسل و پوسته پوسته شده  کمک خواهد کرد. اما مراقب باشید که خیلی محکم نسابید به این نحو میتوانید پوستی خشک و تحریک شده به جا بگذارید.

لایه برداری کنید
لایه برداری کنید

با رتینوئید چروکهارا هدف بگیرید

این ماده شیمیایی از خانواده ی ویتامین A می تواند نمود چروک های عمیق را برای داشتن ظاهری جوان تر کاهش دهد. کرم هایی که به نسخه نیاز دارند بهترین پیشینه پیگیری را شامل می شوند، از جمله ترتینوئین، تارازوتن و ورژن های  متفاوت با نام های تجاری دیگر .

یک فرم ضعیفتر OTC نیز موجود است که به نام رتینول شناخته می شود. بهترین نتایج در طول چند هفته یا ماه  بعد از مصرف به طور منظم مشاهده می شود.  اما همه ی این کرم ها  می توانند سبب قرمزی، سوزش، لایه برداری، شده و  و پوست شما را به خورشید حساس تر کنند.

از بین بردن چروک ها با رتینوئید
از بین بردن چروک ها با رتینوئید

مبارزه با چروک های پنجه  کلاغی چشم با AHAs

آلفا هیدروکسی  اسید (AHAs) در میوه ها، نیشکر، شیر و دیگر مواد غذایی یافت می شود. هنگامی که به طور موضعی استفاده می شود، ا لایه بیرونی سلول های مرده پوست را لایه برداری کرده و میتواند باعث کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها شود. نتایج بیشتر در پوست نازک اطراف چشم ظاهر می شود. ممکن است باعث تحریک  ملایم پوست و قرمزی شود و پوست شما در هنگام استفاده از AHAs ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به خورشید داشته باشد.

از بین بردن چروک های پنجه کلاغی با AHA
از بین بردن چروک های پنجه کلاغی با AHA

محو کردن لکه های پیری با هیدروکینون

هیدروکینون ماده فعال متداول در کرم های سفید کننده است. هیدروکینون در روند تولید ملانین پوست (رنگدانه هایی که به لک های پیری رنگ میبخشند )  مداخله میکند. هیدروکینون در داروخانه ها ازائه میشودو غلظت های قوی تر آن را با  تجویز نسخه میتوان دریافت کرد. می شود. اسید کوجیک یکی دیگر از روشن کننده های پوستی است که در  داروخانه ها با نسخه یا بی  نسخه در اختیارتان قرار میگیرد.

از بین بردن لک های پیری
از بین بردن لک های پیری

با آنتی اکسیدان ها به جنگ آسیب دیدگی ها بروید

آنتی اکسیدان ها ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند با آسیب های ناشی از بدن و پوست شما توسط رادیکال های آزاد مقابله کنند. شما می توانید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها را بخورید یا کرم های آنتی اکسیدان را مستقیما به پوست برسانید. مطالعات نشان می دهد که ویتامین C موضعی به ویژه برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها مفید است. با یک متخصص پوست در مورد اثر بخشی محصولاتی که حاوی کافئین ویتامین C هستند صحبت کنید

مبارزه با آسیب دیدگی ها با مصرف آنتی اکسیدان ها
مبارزه با آسیب دیدگی ها با مصرف آنتی اکسیدان ها

خوردن ماهی سالمون برای داشتن پوستی صاف

 

ماهی سالمون گنجینه ی ارزشمندی از مواد مغذی برای پوست عرضه می کند. با پروتئینی که توده ی ساختاری حیاتی پوست سالم را تشکیل میدهد  عجین شده  است. وهماننددیگر ماهی های چرب، در اسیدهای چرب امگا 3 غنی است. امگا 3 میتواند با چین و چروک پوست مبارزه کرده و به پر شدن و برجسته شدن پوست کمک کند.

خوردن سالمون برای داشتن پوستی صاف
خوردن سالمون برای داشتن پوستی صاف

به دست های خود رسیدگی کنید

پوست دست  ها بافت چربی بسیار کمی دارد و در هنگام خشک شدن می تواند به آسانی به دستی پر چین وشکن تبدیل شود. استفاده از مرطوب کننده در طول روز می تواند آب را به پوست برساند تا به دستان جلوه ای صاف تر و  جوان تر بدهد. به دنبال یک مرطوب کننده که حاوی  گلیسیرین، اسید هیالورونیک، کره شیا، یا روغن دانه آفتابگردان هستند باشید. شما همچنین می توانید از کرم های روشن کننده برای محو کردن لک های قهوه ایی سن استفاده کنید.

به دستانتان لطافت ببخشید
به دستانتان لطافت ببخشید

ناخن هایتان را تقویت کنید

برای جلوگیری از داشتن ناخن های شکننده از  مصرف صابون های ناملایم  دست اجتناب کرده و  با استفاده از کرم های غلیظ و یا وازلین  آنها را مرطوب کنید.  مکمل های ویتامین B7،که به نام بیوتینهم شناخته میشوند، میتواند به ناخن های شکننده و ناخوشایند کمک کرده و ظاهری لطیف و صاف ببخشد. از متخص مراقبتهای بهداشتی و زیبایی در مورد میزان مورد نیاز خود سوال کنید. برای جلوگیری از داشتن ناخن های ناخوشایند و ریشه ناخن های بد منظر ، مطمئن شوید که ناخن های خود را به درستی میگیرید.از ناخن گیرها در امتداد منحنی طبیعی ناخن استفاده کنید  وبرای داشن ظاهری زیبا به این شکل ناخن هایتان را بگیرید. ازمحصولات تقویت کننده ی ناخن و یا روغن نارگیل و بادام برای درخشانی ناخن هایتان استفاده کنید.

 

تقویت ناخن ها
تقویت ناخن ها

 

 به کف پاهای خود لطافت ببخشید

پس از دهه ها پیاده روی، اکثر مردم شاهد ایجاد لایه های ضخیم پوست  روی پاشنه ها و پنجه پاها میباشند. اگر چه  بعید به نظر می رسد  نرمی  درکف پا که در جوانی داشتید را  به دست آورید،  اما می توانید اقداماتی را برای کاهش و کوچک کردن پینه های پاهایتان انجام دهید.

ابتدا سعی کنید  پای خود را در آب گرم گذاشته و بخیسانید . هنگامی که پوست مرده مرطوب میشود،  میتوانید تا حد زیادی  برخی از پوستهای مرده  پا را با اسکراب کردن  (سابیدن) با سنگ پا از بین ببرید..

صاف کردن پاشنه پا
صاف کردن پاشنه پا

سیگار نکشید

یکی از روش های مطمئن برای محافظت در مقابل آسیب پوست، اجتناب از سیگار است. تحقیق بر روی دوقلوها نشان می دهد پوست افراد سیگاری  دارای چروک بیشتر و 40٪ نازک تر از افراد غیر سیگاری است. محققان بر این باورند که دود  تنباکو  آنزیمی را تولید می کند که کلاژن و الاستین را از بین می برد،که این ترکیبات که برای ساختار و  حالت کشسانی پوست حیاتی هستند.

سیگار نکشید
سیگار نکشید

از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید

شما احتمالا می دانید که کرم های ضد آفتاب می توانند از طریق مسدود کردن اشعه های مضر خورشید، از چین و چروک جلوگیری کنند. اما آیا می دانستید که SPF تنها به حفاظت در برابر اشعه های ماوراء بنفش B می پردازد؟ به نظر می رسد که اشعه ماوراء بنفش A میتواند نقش مهمی در ایجاد چین و چروک داشته باشد. برای مسدود کردن هر دو اشعه UVA و UVB روی پوستتان، به دنبال یک  کرم ضدآفتاب با طیف گسترده  یا چند طیفی باشید.

ضد آفتاب بزنید
ضد آفتاب بزنید

برای نتایج بیشتر و واضح تر از متخصص پوست کمک بگیرید

اگر مراقبت ها پوستی خانگی به شما آن ظاهری که مورد نظزتان است نمی دهد با جراحی و دیگر رویه های زیبایی می توانید نتایج چشمگیرتری به دست آورید. متخصص پوست می تواند خطوط  عمیق خنده را با تزریق فیلر پر کند و با این ترفند  آن ها را کم کم محو کند. تزریق مشتقات توکسین بوتولینوم( بوتاکس) برای ناحیه پیشانی و ابروها مناسب هستند ،علی رغم به یدک کشیدن اسم سم ، آنها اصلا هم سمی و مضر نیستند. لایه برداری شیمیایی  پوست و  همینطور درما ابریژن ها می توانند خطوط مشخص و عمیق صورت و لکه های  تیره سن را بهبود ببخشد. و لیزر برای درمان چین و چروک و تغییر رنگ  پوست موثر است.

تزریق فیلر
تزریق فیلر

منبع:

محقق و مترجم :محجوبه فاموری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments