تجربه رویا از لیزر موهای زائد در مطب دکتر مهسا سعیدیان در اصفهان (قسمت دوم)

 لیزر رفع موهای زائد در اصفهان: ادامه تجربه های رویا از دو مرکز متفاوت

 

 لیزر رفع موهای زائد: تجربه خوب رویا از مطب دکتر مهسا سعیدیان در اصفهان

سلام دوستان. در قسمت اول یک مصاحبه با رویا درباره تشخیص مراکز معتبر و نامعتبر لیزر رفع موهای زائد داشتیم. رویا از دو تجربه تلخ و شیرین دو مطب در اصفهان برای ما می گوید. به کمک رویا، روش لیزر رفع موهای زائد در مطب خانم دکتر سعیدیان رو به عنوان نمونه انتخاب می کنیم.

در قسمت اول، از لابلای صحبت های رویا نکات زیر رو بیرون کشیدیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل پرمویی خانم ها و چند راه درمان

لزوم تعیین تیپ پوستی و تعیین درجه فولیکول مو قبل از لیزر.

سوال و جواب درباره تفاوت یا شباهت فاز رشد موها در نواحی زیر بغل، ژنیتال، صورت و پاها

دو لیزر اکس 755 نانومتری و دایود 810 نانومتری در مطب خانم دکتر مهسا سعیدیان در اصفهان

نکاتی درباره امکان یا عدم امکان لیزر همزمان چند نقطه از بدن در یک جلسه. ماده بی حسی موضعی

تناسب هر طول موج با تیپ پوستی معین (تیپ 1 تا 3 و میان 3 و 4) و تیپ 4 تا 6.

لیزر رفع موهای زائد: نکات تهران اسکین درباره موهای بسیار روشن

حالا بیایم ببینیم مریم چه نکات جدیدی پیدا کرده.

  1. قبلا لیزرها برای افرادی با پوست روشن و موی تیره بیشتر جواب می داد. امروزه مدل های متنوعی بازار آمده که پوست های روشن با موهای روشن تر نیز تا درصدی قابل رفع هستند.
  2. فریب لیزر رفع صد در صد موهای زائد روشن را نخورید. فولیکول موهایی با رنگدانه خاکستری، سفید، بلوند با دستگاه الکترولیز یا کرم های مثل وانیکا قابل رفع هستند. فقط اگر ریشه موهای خیلی روشن یا بی رنگ سیاه باشد لیزر کمک می کند. لیزر فقط فولیکول موی رنگدانه دار را هدف می گیرد و بر رنگ پوست نباید اثری بگذارد. هدف گیری لیزر باید خیلی دقیق باشد.
  3. کاری که لیزر انجام می دهد نابودی رنگدانه مو است نه نابودی کامل ریشه همه موها. لیزر کاری می کند که موها ریز و کمرنگ می شوند و دیده نمی شوند.
  4. انرژی لیزر به فولیکول موی زائد گرمای زیادی می دهد. با لیزر رگ خونی که ریشه مو را تغذیه می کند بسته می شود. مو فقط با جریان خون دوباره رشد می کند.
  5. لیزر روی فولیکول موهای بلوند، سفید و خاکستری جواب نمی دهد. اگه جایی ادعا کردند با رادیوفرکانسی و IPL می توانند موهای روشن و بلوند زائد را رفع کنند واقعیت ندارد. البته مقالاتی نوشته شده که می گویند موهای روشن را با ماده ملادین (meladine)  می زنند تا لیزر بر آن ها اثر کند!

لیزر رفع موهای زائد: نکاتی از زبان رویا درباره لیزر توسط دکتر مهسا سعیدیان در اصفهان

نمونه کار رفع موهای زائد با لیزر

من رویا هستم. یکی از مراجعین به مطب خانم دکتر سعیدیان. قبلا به سایت تهران اسکین گفتم که تجربه خوبی از لیزر موی زائد نداشتم. ولی الان خوشحالم. در مطب خانم دکتر مهسا سعیدیان، جلسه اول کامل به مشاوره اختصاص دارد. خوشرویی و حوصله پزشک برای من یکی خیلی مهمه. مطب قبلی اصلا وقت کافی برا من نذاشتن. بیشتر به جیبم نیگاه می کردن. اما خانم دکتر مهسا با صدای آرام و شمرده و چهره ای خوشرو تمام نکات لیزر قبل، حین و بعدش را توضیح دادن.

یه تفاوت با مرکز اولی این بود که دو تا تست حساسیت پوست من به لیزر و درجه فولیکول مو رو انجام دادن.

چیزی که خوشم اومد تمیزی و آرامش محیط لیزر بود. فقط ظاهر مطب توجه منو جلب نکرد. زیبایی درون مجموعه تاثیر زیادی روی من گذاشت. تعهد، اهمیت به سلامت بیمار، دستگاههای پیشرفته لیزر، پزشک کاربلد و دقیق بودن از خصوصیات مرکز دومی بود. جلسه مشاوره رایگان بود. جلسه اول لیزر حوله تمیز می دن. بهداشت خیلی رعایت می شه. یه تفاوت با مرکز اولی وجود داشت. با مداد مخصوص نواحی پوست تحت لیزر خط کشی می شه. این طوری خطا در هدف گیری پرتو لیزر و آسیب به بافت های اطراف پیش نمی یاد.

به قول رویا، تمامی نکات زیر در مطب دکتر سعیدیان رعایت می شود.

از یکی دو روز قبل از جلسه مشاوره به بیمار گفته می شود که موهایش را شیو (اصلاح نکند). این توصیه برای بررسی ضخامت و تراکم مو است.

پزشک داده های پزشکی-فیزیکی-محیطی-روحی فرد مراجعه کننده را جمع آوری می کند.

پزشک انتظارات فرد را ارزیابی می کند. زیرا هر چه فولیکول مو روشن تر باشد نابودی آن با لیزر سخت تر است.

◄ تداوم به موقع جلسات لیزر و همکاری با پزشک به لحاظ تذکرات دارویی، تغذیه و سبک زندگی تاکید می شود.

از سابقه بیماری، بارداری، مصرف دارو و تداخلات دارویی می پرسد.مصرف دارو نیز در میزا رشد مو نقش دارد.

حساسیت های پوستی و بدنی بیمار را در نظر می گیرد.

از سابقه لیزر قبلی و زمان آن می پرسد.

شرایط پوست و موی بیمار را بررسی می کند. ضخامت، تراکم و رنگدانه موی شخص بررسی می شود. پزشک توضیح می دهد که فولیکول مو در زمان لیزر باید پیدا باشد. وگرنه لیزر قادر به هدف گیری درست آن نمی باشد.

همچنین، تعیین تیپ پوستی و  تست درجه فولیکول مو انجام می شود.

پزشک به بیمار می گوید که قبل، حین و بعد از لیزر چه نکاتی باید رعایت شود.

درباره نقش هورمون ها و داروها و نیز رژیم غذایی در رشد موی دوباره پس از لیزر توضیحاتی ارایه می شود.

تیپ پوستی و رنگدانه فولیکول موی شخص توسط خانم دکتر سعیدیان تعیین می گردد.

دکتر سعیدیان پس از تعیین درجه فولیکول مو نوع دستگاه (الکس یا دایود) را برای لیزر انتخاب می کنند.

درباره ترس بیمار از عارضه هایی مانند کمی سوختگی یا درد حاصل از لیزر صحبت می شود. پزشک می گوید خنک سازی پوست در حین لیزر از درد و سوختگی جلوگیری می کند.

تفاوت لیزر رفع موهای زائد توسط خانم دکتر سعیدیان با خیلی از مطب های دیگر:

من مریم پژوهشگر تهران اسکین هستم. نکته جالبی از زبان رویا شنیدم. دکتر سعیدیان توصیه می کنند که حتما بین 24 تا 48 ساعت قبل از لیزر شیو انجام نشود. تا فولیکول مو توسط لیزر دقیق تر هدف گیری شود. مطب های دیگه همون روز لیزر روی تخت مریض شیو رو انجام می دن. که فایده چندانی نداره. چون فولیکول مو باید پیدا باشه. دکتر در جلسات بعدی فاز رشد فولیکول های مو در هر ناحیه رو بررسی می کنند. معمولا بین 4 تا 6 هفته طول می کشه تا جلسه لیزر بعدی فرا برسد.

راستش وقتی دیدم رویا از کار خانم دکتر مهسا سعیدیان راضی هست. تشویق شدم خودم یه سری سوال از طریق تلگرام ازشون بپرسم.

لیزر رفع موهای زائد: سوال و جواب از دکتر مهسا سعیدیان در اصفهان

چند سوال از خانم دکتر سعیدیان پرسیدم که پاسخ ها را در زیر می بینید.

خانم دکتر آیا در مطب شما لیزر موهای زائدِ چند ناحیه از بدن به طور همزمان انجام می شود؟

باید بگویم بستگی دارد. در جلسه اول معمولا تمام نواحی مورد نظر بیمار با هم لیزر می شود. البته در مقدار ماده بی حسی موضعی باید دقت کرد که ناگهان محلول یا پماد زیادی جذب بدن نشود. از جلسه دوم به بعد، فاز رشد موها متفاوت می شود. ممکن است ببینیم موهای زیربغل در نیامده و لیزر به یک ماه بعد موکول شود. ممکن است لیزر موهای ساق پا در همان جلسه انجام شود. در نظر گرفتن فاز رشد فولیکول های مو اهمیت دارد. در اغلب افراد، چرخه رشد فولیکول های نواحی صورت، ژنیتال (تناسلی) و زیر بغل شبیه هم هست.

نکته: برای خواندن مطلب چرخه رشد مو اینجا کلیک نمایید.

از چه نوع دستگاه هایی برای لیزر موهای زائد استفاده می کنید؟

تیپ پوستی 1 تا 3 (از روشن تا گندمی یا سبزه غیربرنزه) با دستگاه الکس 755 نانومتر لیزر می شود. موهای تیپ پوستی 4 تا 6 با دستگاه دایود 810 نانومتری لیزر می شود. نوعی تیپ پوستی سبزه غیر برنزه در میانه تیپ های 3 و 4 قرار دارد که می توان با هر دو  طول موج انجام داد.

خیلی ها از هزینه لیزر رفع موهای زائد می پرسند.

هزینه ها در سایت درج شده. هزینه های ما بسیار منصفانه و معقول است. دستگاههای لیزر ما درجه یک و از کمپانی سایناشور آمریکا تهیه شده اند. دستگاه زیبایی پوست و مو  الکس رنکینگ یک را در سطح جهانی دارد. که خوشبختانه ما این دستگاه را داریم. جشنواره لیزر هم در فواصل زمانی خاصی برگزار می شود که تخفیف های ویژه ای برای بانوان عزیز در نظر گرفته شده است. مزیت ما استفاده همزمان از دو دستگاه با دو طول موج متناسب با افراد مختلف است.

آیا دستگاه مکنده دود لیزر به عنوان یک دستگاه کمکی لیزر در ایران استفاده می شود؟

بله. انشالله به زودی در مطب ما هم دستگاه مکنده دود لیزر را تهیه می کنیم. در حین لیزر یک سری بخارات و دود ایجاد می شود که به کمک این دستگاه بخارات در همان لحظه تولید از بین می روند.

خانم دکتر آیا می توان  لیزر رفع موهای زائد را هر دو یا سه هفته یکبار انجام داد؟

خیر. لیزر زودهنگام خود سبب عارضه میشود. رشد موها هم کاهش پیدا نمی کند و باید دوباره لیزر انجام بدهید. در یک زمان خاصی می شه فولیکول مو را با لیزر هدف گرفت و نابود کرد. اگر زمان مناسب نباشد، موهای زائد هم از بین نمی روند.

واکنش پوست به لیزر (حساسیت) رو چگونه بررسی می کنید؟

با دستگاه درجه های مختلف (برای مثال، الکس) رو روی پوست بیمار امتحان می کنیم. واکنش پوست (حساسیت) مشخص می شود. بر اساس همین واکنش، طول موج و انرژی پالس لیزر و منطقه تحت پوشش رو تعیین می کنیم.

از چه پمادهایی قبل و بعد از لیزر رفع موهای زائد استفاده می کنید؟

از پماد لیدوکائین قبل از لیزر استفاده میشود. پماد بیست دقیقه روی پوست می ماند.  من به افراد می گم حتما پماد رو از سطح پوستشون قبل از لیزر شستشو بدن. این رو از طریق یک مقاله معتبر کنفراسی متوجه شدم. پماد نباید روی پوست بمونه چون عارضه هایی مثل لک یا سوختگی میاره.

بعد از لیزر پماد کلوبتازول (Clobetasol) و زینک برای ممانعت از خارش، جوش، و تورم پوست تجویز می شه.ضمن اینکه حتما نکات مهم بعد از لیزر گوشزد میشه. ما وضعیت بیمارانمون رو پیگیری می کنیم. رضایت مراجعان برای ما اهمیت دارد.

دوستای خوبم: بحث درباره لیزر موهای زائد خیلی فراتر از یک مطلب است. هدف ما آشنایی شما با انواع لیزرها، مطب های خوب و تجهیزات استاندارد هست. دنیای امروز هوشمند شده و ایران عزیزمون هم روز به روز پیشرفت می کند. امیدوارم با سخن از واقعیات و بر مبنای منابع درست فضای انرژی های مثبت را بزرگتر کنیم.

تجربه های تلخ و شیرین رویا از دو مرکز معتبر و نامعتبر لیزر رفع موهای زائد در اصفهان موضوع امروز ما بود. در آینده به مطب های دیگر ایران زمین سر می زنیم. و پژوهش های خود را ادامه می دهیم.

برای دسترسی به بانک خدمات و اطلاعات لیزر تهران اسکین درب این جعبه طلایی را باز کنید.

                                        لینک جعبه طلایی خدمات لیزر موهای زائد تهران اسکین

پژوهشگر: مریم اکبری زاده (با تشکر از رویا و دکتر مهسا سعیدیان ساکنین جهان شهر اصفهان)

برای اطلاعات درباره هر کدام از تجهیزات لیزری و غیر لیزری جوانسازی پوست اینجا کلیک نمایید.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید