تاثیر فوق العاده روغن نارگیل بر مو

تاثیر فوق العاده روغن نارگیل بر مو
تاثیر فوق العاده روغن نارگیل بر مو

روغن نارگیل برای درست کردن وعده های غذایی سالم ضروری می باشد، اما این روغن برای زیبایی و سلامت مو و پوست نیز مزایای زیادی دارد. استفاده از روغن نارگیل بسیار به صرفه تر از خرید یک کرم کوچک برای پوست و مو می باشد. به علاوه روغن نارگیل در خانه نیز قابل ساختن است. این روغن به طور طبیعی به شکل جامد است، اما وقتی به پوست مالیده می شود، گرم شده و ذوب می شود و پخش آن بر روی پ.ست و مو راحت تر می شود. روغن نارگیل به شکل مایع نیز موجود می باشد.

چرا روغن نارگیل برای پوست و مو مفید می باشد؟

بسیاری از محصولاتی که در فروشگاه ها موجود هستند، در کارخانه تولید می شوند. بنابراین بهتر است برچسب روی محصول را بخوانید تا از محتویات آن مطلع شوید. معمولا خانم ها و آقایان از محصولاتی که اطلاعی در مورد آنها ندارند، استفاده نمی کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روغن نارگیل به طور طبیعی از درخت نارگیل گرفته می شود. به علاوه ماندگاری و دوام روغن نارگیل بسیار زیاد است و یک بطری کوچک آن تا مدت ها قابل استفاده می باشد.

روغن نارگیل دارای خواص زیادی نیز برای پوست دارد. این روغن به پوست آبرسانی می کند و چروک های پوستی را برطرف می سازد. به علاوه باعث بهبود پوست هایی می شود که به اگزما، پسوریازیس، آکنه و دیگر مشکلات پوستی حساس هستند. روغن نارگیل شوره سر را کم می کند و به بهبود خشکی پوست کمک می کند.

انواع مختلفی روغن نارگیل وجود دارد. بهتر است روغن مورد استفاده خود را بشناسید تا از خرید خود ناامید نشوید. روغن نارگیل ناخالص اغلب با نوع دیگری از روغن ترکیب می شود. این مشکل در مورد روغن زیتون نیز وجود دارد. بهتر است در خرید این روغن ها دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید روغن خالص خریداری کنید.

دلایل استفاده از روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل برای انواع موها موثر است. در حقیقت این روغن یکی از موثرترین حالت دهنده های مو می باشد که به رشد مو کمک می کند و موهای آسیب دیده را نیز تقویت می کند. در ادامه به نکات بیشتری در این باره اشاره می کنیم.

ساده و طبیعی

هرکسی دوست دارد موهایی پرپشت و خوش حالت داشته باشد. با این حال در حال حاضر اکثر ما مواد طبیعی و ساده را فراموش کرده ایم. در عوض محصولاتی گران، خطرناک و شیمیایی برای موهای خود استفاده می کنیم. چرا از روغن های ساده و ضروری برای موهای خود اتفاده نمی کنید؟

بسیاری از متخصصان پوست و مو و محققان استفاده از روغن ها را توصیه می کنند. روغن نارگیل یکی از وغن های طبیعی است که سالها در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به مزایای این روغن برای مو پی ببرید، مطمئنا از هیچ محصول دیگری استفاده نخواهید کرد.

مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو به شرح زیر می باشند:

  • روغن نارگیل با رسیدن به عمق فولیکول های مو رشد موها را تحریک می کند.
  • روغن نارگیل از طریق مقابله با مشکلاتی مانند نیش حشرات، شپش و شوره سر به سلامت پوست سر کمک می کند.
  • روغن نارگیل موهای خشک را مرطوب می کند.
  • روغن نارگیل باعث درخشندگی و نرمی موها می شود.
  • روغن نارگیل از شکستگی و موخوره جلوگیری می کند.
  • این روغن ریزش موها را کاهش می دهد.

چگونگی استفاده از روغن نارگیل برای رسیدن به نتیجه مطولب

روغن نارگیل را برای مو و پوست سر استفاده کنید و سپس موها را شانه بزنید تا این روغن به تمام بخش های سر برسد. به علاوه توصیه می شود روغن را قبل از استفاده گرم کنید، آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید در طول شب روی سرتان بماند و صبح روز بعد موهای خود را با شامپو بشویید.

از آنجایی که مو مانند یک استوانه توخالیست، روغن نارگیل به این فضا نفوذ می کند. در نتیجه این فضای خالی پر شده و بدنه بهتری به خود می گیرد. بنابراین موها متراکم تر و کامل تر به نظر خواهند رسید.

به دلیل احتباس و جذب آب و با التهاب و کوتاه شدن الیاف، مو آسیب می بیند. در این شرایط روغن نارگیل در مقابل بروز آسیب های ممکن از مو محافظت می کند.

آیا می دانید موها کاملا تشکیل شده از پروتئین هستند؟ بنابراین کاهش پروتئین منجر به ضعیف شدن مو می شود. روغن نارگیل به شکل قابل ملاحظه ای میزان کاهش پروتئین بدن یا آسیب دیدن موها را درمان می کند. محققان کشف کرده اند که روغن نارگیل تنها روغنی است که چنین مشکلی را جبران می کند.

شرایط داخلی

روغن نارگیل رطوبت را حفظ می کند، بنابراین برای روطبت و تقویت مو ضروریست. این روغن باعث درخشندگی و ابریشمی شدن جنس موها می شود. به علاوه روغن نارگیل موها را از داخل حالت می دهد و از آن در مقابل گرما و آسیب های محیطی محافظت می کند.

روغن نارگیل دارای ویژگی آنتی باکتریال است و حاوی مواد مغذی است که برای مو و پوست سر ضروری هستند. به علاوه خانم هایی که از روغن نارگیل استفاده می کنند، دیرتر از دیگران موی سفید در سر خود مشاهده می کنند.

منبع:

https://www.lucybee.co/blog/news/coconut-oil-for-hair-growth-6-reasons-why-your-hair-100-deserves-it/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments