کجا بوتاکس بزنیم؟ | چه موقع بوتاکس بزنیم؟| خطرات تزریق بوتاکس

تاثیرات مخرب ماده بوتولينوم نوروتوكسين ( بوتاکس ) بر سیستم عصبی انسان

تزریق بوتاکس

براساس یافته های محققان و متخصصین مغز و اعصاب در دانشگاه کوئینزلند، ماده بوتولينوم نوروتوكسين ( پي زهر (تاكسين كه اعصاب را تباه مي كند) که معمولا با عنوان بوتاکس شناخته میشود،  از طریق عبور از اعصاب بدن به سیستم مرکزی اعصاب و مقصد در نظر گرفته شده میرسد.

از آنجایی که این ترکیب برای رفع از کار افتادگی، خوابیدگی و حالت انقباضی مقطعی و بلند مدت عضلاتی که زمانی فوق العاده فعال بودند، مورد استفاده قرار می گیرد، دهه هاست که از ماده تاکسین ( toxin ) برای درمان شرایط مختلف پوستی و مقاصد زیبایی و آرایشی استفاده می گردد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بوتولینوم

مشاهدات نشان می دهد که ماده تاکسین که به صورت تزریق وارد پوست می گردد، توانایی عبور از سلسله اعصاب بدن و مغز را دارد و با توجه به تاثیرگذاری و قدرت فوق العاده ترکیب شیمیایی تاکسین،  همین مسئله بسیار نگران کننده است. با این وجود، تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر اثرات مخرب تاکسین در اثر عبور از سلسله اعصاب بدن گزارش نشده است، بنابراین، کاربرد بوتاکس برای مصارف مختلف آرایشی و زیبایی کاملا ایمن و بی خطر است.

تاثیر بوتاکس

البته ناگفته نماند که مطالعات و تحقیقات بیشتر بر روی ماده تاکسین راه را برای کشف روش های درمانی جدید در مقابل بیماری های چون هاری که در انها ویروس از طریق سلسله اعصاب بدن به مغز انتقال پیدا می کند، هموار می کند. از نظر پزشکی، هیچگونه عوارض جانبی برای بوتاکس در نظر گرفته نشده است. با این وجود، کشف نحوه عبور ماده سریع انتقال تاکسین از سیستم مرکزی اعصاب بسیار ضروری و مهم است، زیرا راه عبور این ترکیب شیمیایی توسط ویروس های عامل بیماری هاری نیز مورد حمله واقع شده است.

تزریق سوزنی بوتاکس

برای اولین بار دانشمندان قادر بودند که چگونگی و نحوه عبور مولکول های تشکیل دهنده ماده فوق العاده سریع النتقال بوتولینوم تاکسین از سلسله اعصاب بدن را مشاهده و پیش بینی کنند. براساس تجسمات فکری و مشاهدات، برخی از تاکسین های فوق العاده سریع از مسیر اصلی حرکت خود منحرف شده و سلول های اطراف خود را مسموم و زهرزرده می کنند. البته این مدل آزمایش تنها بر روی حیوانات صورت گرفته است و  هیچ ارتباطی با نمونه انسانی آن ندارد. سالهاست که ماده بوتولينوم تاکسین برای مصارف مختلف آرایشی و زیبایی و همین طور درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است و تاکنون هیچ عوار جانبی از سوی این ماده مشاهده نشده است.

منبع:

http://professionalbeauty.co.uk

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments