بوتاکس واژن

آیا درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس واژن میسر است؟

واژینیسموس چیست ؟

عکس واژینیسموس

واژینیسموس شرایطی است که در آن واژن یک زن در حین مقاربت جنسی به طرز دردناکی منقبض می شود و مانع از دخول می گردد. این انقباضات غیر ارادی است. به عبارت دیگر ، فردی که واژینیسموس دارد سعی نمی کند عضلات واژینال خود را منقبض کند. بلکه ، این عضلات به خودی خود منقبض می شوند. این انقباض اغلب تلاش برای دخول با انگشتان دست ، آلت تناسلی مرد یا اسباب بازی جنسی را دردناک یا غیر ممکن می سازد. انقباضات واژینیسموس خود به تنهایی می توانند دردناک باشند. این وضعیت حتی می تواند معاینات زنانه را نیز غیر ممکن سازد.

پزشکان هنوز به طور کامل به این درک نرسیده اند که چرا برخی از زنان به واژینیسموس مبتلا می شوند. با این حال این وضعیت در خانم هایی که تجاوز و سایر آسیب های جنسی را تجربه کرده اند بیشتر دیده می شود. همچنین در افرادی که تربیت جنسی سخت گیرانه ای داشته اند نیز بیشتر رویت می شود. به عبارت دیگر ، به نظر می رسد برای برخی افراد بین واژینیسموس و ترس یا نگرانی از داشتن رابطه جنسی ، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. با این حال ، برخی علل جسمی نیز در ایجاد واژینیسموس دخیل است. واژینیسموس همچنین می تواند با انواع مشکلات پزشکی نیز همراه باشد که می تواند منجر به درد در هنگام دخول شود. این موارد شامل برخی از بیماری های منتقله از راه جنسی و مشکلات بهداشتی لگن و همچنین تغییرات طبیعی ناشی از دوران یائسگی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از نظر تاریخی ، تحقیقات نشان داده است که درمان پزشکی و روانشناختی به طور مشابه برای مبتلایان به واژینیسموس عمل می کند. این بدان معنی نیست که واژینیسموس “به طور کامل در ذهن یک فرد شکل می گیرد”. معنای آن این است که برخی از واکنش های بدن به درد و اضطراب را می توان از طریق تکنیک های رفتاری تغییر داد. غالباً ، درمان های روانشناختی واژینیسموس توسط متخصصین زوج درمانی یا سایر متخصصان بهداشت جنسی انجام می شود. با این حال ، درمان عمومی در مورد کاهش اضطراب می تواند در برخی شرایط که واژینیسموس نسبتاً خفیف است مفید باشد.

 

بوتاکس واژن زنان برای درمان واژینیسموس

عکس بوتاکس واژن

یکی از زمینه های جالب در زمینه تحقیقات بهداشت جنسی استفاده از بوتاکس واژن برای معالجه و درمان قطعی واژینیسموس است. بوتاکس معمولاً به دلیل کاربرد آن به منظور کاهش خطوط صورت ، شناخته می شود. با این حال ، بوتاکس ، که مخفف بوتولینوم توکسین (سم بوتولینوم) است ، همچنین برای درمان برخی از بیماری های درد مزمن استفاده می شود. دلیل این امر آن است که بوتاکس ، عضلاتی را که در آن تزریق صورت گرفته ، فلج می کند. این امر مانع از انقباض این دسته از عضلات – چه آگاهانه و چه ناخودآگاه – می گردد. به همین دلیل است که بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک ها مفید می باشد. زیرا فرد دیگر نمی تواند صورت خود را حرکت دهد. همچنین به همین دلیل است که از آن برای بیماری های درد مزمن مانند TMJ (درد فک) ، سردرد ، درد مثانه و واژینیسموس نیز استفاده می شود. کاهش تنش در عضلات مشکل ساز نیز باعث کاهش درد می شود.

بوتاکس می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند. بنابراین ، معمولاً خط مقدم درمان واژینیسموس به شمار نمی رود. با این حال ، برخی از افراد تمایلی ندارند و یا قادر به انجام سایر روش های درمان واژینیسموس نیستند. برای آنها ، تزریق بوتاکس واژن می تواند اثر مثبتی داشته باشد. استفاده از بوتاکس برای درمان قطعی واژینیسموس شامل چندین تزریق است. بوتاکس به نواحی مختلفی از عضله پیازی اسفنجی یا bulbospongiosus تزریق می شود (به عکس بالا توجه کنید). این همان عضله ای است که قسمت ورودی واژن را احاطه کرده است. در صورتی که سایر عضلات نیز در ایجاد اسپاسم واژن دخیل باشند ، ممکن است از تزریق بوتاکس بیشتری برای رهاسازی آنها استفاده شود.

تزریق بوتاکس معمولاً به تنهایی انجام نمی شود. بلکه غالباً با روان درمانی و استفاده از دیلاتور یا گشاد کننده ترکیب می شود تا فرد با جریان دخول احساس راحتی بیشتری کند. اثر تزریق بوتاکس بین 2 تا 4 ماه ماندگار است. با این حال ، اثرات درمان ممکن است طولانی تر از این نیز باشد. این امر احتمالاً به دلیل ترکیبی از کاهش اضطراب و شل شدن عضلات است. بوتاکس آرام سازی اولیه و کاهش درد در هنگام دخول را فراهم می آورد و به بدن اجازه می دهد بدون هیچ گونه تنش به این احساس عادت کند.

 

عوارض بوتاکس واژن

بوتاکس می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند. بنابراین ، معمولاً خط مقدم درمان واژینیسموس به شمار نمی رود. عوارض جانبی استفاده از بوتاکس واژن واژینیسموس می تواند شامل بی اختیاری ادرار و تاری دید باشد.

 

سایر درمان های واژینیسموس

دیلاتور یا گشاد کننده واژن

علاوه بر بوتاکس ، چندین روش درمانی متداول دیگر برای واژینیسموس وجود دارد. این درمان ها شامل اشکال دیگر تزریق ، فیزیوتراپی ، حساسیت زدایی سیستماتیک به استرس حین دخول ، هیپنوتیزم درمانی و درمان شناختی رفتاری است. در حساسیت زدایی سیستماتیک از دستگاه های گشاد کننده برای افزایش تدریجی توانایی فرد در تحمل دخول استفاده می شود. این کار یا توسط پزشک یا توسط خود بیمار ، تحت نظارت کلامی پزشک یا درمانگر انجام می شود.

درمان شناختی رفتاری (CBT) ، به صورت انفرادی یا همراه با همسر ، به طور کلی از یک راهنمای درمانی استفاده می کند. این می تواند به عنوان بخشی از درمان های فردی یا گروهی مورد استفاده قرار گیرد. تا به امروز ، شواهد ، اثربخشی این درمان ها را هنگامی نشان می دهد که با یکدیگر ترکیب شده باشند. به نظر می رسد برخی از افراد از این روش های درمانی کمک می گیرند. با این حال ، مطالعات صورت گرفته اغلب کوچک و با کیفیت پایین هستند.

جالب اینجاست که یک مطالعه نشان داده است که علت واژینیسموس صرفا با نحوه تأثیر انواع درمان های مختلف ارتباطی ندارد. موارد واژینیسموس مرتبط با محرک های پزشکی و روانشناختی به خوبی به درمان های پزشکی و روانشناختی پاسخ مثبت داده اند. این نشان می دهد که تمرکز بر روی درمان انقباضات دردناک واژینیسموس گاهی اوقات ممکن است از تلاش برای شناسایی دلایل آنها کمک کننده تر باشد و از اینرو درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس واژن امری میسر است.

 

سخن پایانی

اگر در طول رابطه جنسی احساس درد می کنید ، یافتن راه چاره می تواند مشکل باشد. همه پزشکان در مورد مشکلات سلامت جنسی راحت و صریح صحبت نمی کنند. همه افراد نیز با پزشکان خود راحت و صریح صحبت نمی کنند. یک گزینه این است که به دنبال یک متخصص بهداشت جنسی باشید. این متخصص می تواند یک پزشک ، یک زوج درمانگر یا یک متخصص بهداشت رفتاری باشد. متخصصان نه تنها منابع اطلاعات خوبی به شمار می روند ، بلکه همچنین در کمک به افراد برای گفتگو درباره موضوعاتی که اغلب ناراحت کننده است و رابطه جنسی آنها را تحت الشعاع قرار داده ، مهارت دارند.

بعضی اوقات افراد نگران این هستند که زوج درمانی چگونه است و چه پیامدهای در بر دارد. این یک کار دستی نیست. در عوض ، متخصصین زوج درمانی در مورد بدن و چگونگی عملکرد جنسی افراد می توانند آموزش هایی ارائه دهند. این می تواند شامل تمریناتی در منزل باشد که به تنهایی یا با شریک جنسی انجام می شود. هنگام مراجعه به یک متخصص زوج درمانی ، معمولاً شما به پزشک دیگری نیز ارجاع داده می شوید تا در مورد مشکلات پزشکی ای که ممکن است در درد شما نقش داشته باشند ، تحقیق کند. سپس پزشک و سکس درمانگر می توانند با همکاری هم به رفع نگرانی های تان کمک کنند.

یک حقیقت وجود دارد که اغلب به اندازه کافی بدان پرداخته نمی شود. رابطه جنسی نباید چیزی باشد که به دلیل درد از آن می ترسید. درد نشانه این است که یک چیز غیر عادی وجود دارد که باید به نحوه ای متفاوت اتفاق بیفتد. بعضی اوقات تغییر پوزیشن در حین رابطه جنسی یا استفاده از روان کننده یا لوبریکانت تنها کاری است که باید انجام داد. اما در برخی موارد ، بهبود مستلزم انجام اقدامات بیشتری خواهد بود. فقط این را بدانید که کارهایی وجود دارد که شما می تواند انجام دهید تا رابطه جنسی کم درد تر و لذت بخش تر را تجربه کنید. اگر این همان چیزی است که شما می خواهید ، به یک متخصص حرفه ای مراجعه کنید. ایجاد هرگونه تغییر اساسی ، همیشه کار آسانی نیست. با این حال ، آنها امتحان آن می تواند بسیار ارزشمند باشد.

چنانچه به دنبال درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس واژن هستید به شما مرکز زیبایی مان واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، پاسداران ، فرمانیه ، تجریش) را پیشنهاد می کنیم.

مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات تزریق بوتاکس ، ژل و چربی را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت ها و تخفیف ها به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کند.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

verywellhealth

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments