بوتاکس مو چیست و بهترین محصولات بوتاکس مو کدامند؟ (بخش سوم)

چه مواد تشکیل دهنده ای در بوتاکس مو وجود دارد؟

مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو
  • روغن خاویار
  • ویتامین B5
  • ویتامین E
  • روغن آرگان
  • روغن نارگیل
  • کلاژن
  • گلیوکسیلیک (جایگزین جدید فرمالدئید)
  • نانو کراتین

در بوتاکس مو هیچ پارابنی به کار نرفته است. پارابن، یک ماده شیمیایی نگهدارنده است که عموما در محصولات مراقبت از مو به کار می رود.

این درست است که پارابن موجود در محصولات مراقبت از مو سبب توقف رشد قارچ ها، باکتری ها و سایر میکروب های موجود در سر می شود؛ اما این ماده همچنین می تواند شما را در معرض خطرات بزرگی قرار دهد. بر همین اساس، سازمان غذا و دارو نسبت به استفاده آن در محصولات زیبایی هشدار داده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نتیجه این که بوتاکس مو با فرمولاسیون بدون پارابن و بدون

بوتاکس مو در منزل

فرمالدئید، درمان بی خطری برای موهای آسیب دیده و تضمین سلامت آن محسوب می شود.

 

چطور می توان بوتاکس مو را در منزل انجام داد؟

ملزومات انجام بوتاکس در منزل عبارتند از:

  • یک شامپوی پاکسازی کننده قوی برای قبل از درمان
  • کراتینِ درمانی
  • اتوی موی مناسبی که تا 220 درجه سانتی گراد گرم شود
  • شامپو مناسب برای مو های کراتینه شده
  • کاسه، دستکش و برس اپلیکاتور

شما همچنین به فضایی نیاز دارید که دارای تهویه مناسب باشد.

موارد ذکر شده را آماده کنید و دستورالعمل محصول را به دقت مطالعه کنید تا ابهامات تان بر طرف شود.

موهای خود را دو بار با شامپوی پاکسازی کننده بشویید تا مواد شیمیایی باقی مانده پاک شده و از تمیزی موها و آماده بودن آن‌ ها برای انجام روش درمانی بوتاکس مو اطمینان حاصل کنید. تمام سرتان را آبکشی کنید. در این مرحله لازم نیست که از نرم کننده استفاده کنید.

موهای خود را با حوله کاملا خشک کرده تا رطوبت و آب اضافی آن گرفته شود. سپس با سشوار موهای خود را خشک کنید. به یاد داشته باشید که از گرمای متوسط سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید تا موهای شما تقریبا 80 درصد خشک شوند. گره موهای خود را باز کنید.

مقدار کافی از محلول بوتاکس را در داخل یک کاسه بریزید. مقداری آب گرم به آن بیافزایید. مقدار آن به نوع درمان و نتیجه‌ ای که می ‌خواهید به آن برسید بستگی دارد. سپس با استفاده از برس اپلیکارتور یا قلم مو این محلول را هم بزنید تا یک مایع نسبتا چسبناک خامه ‌ای شکل حاصل شود.

موهای خود را به 4 دسته تقسیم کنید. با استفاده از برس اپلیکارتور از ریشه موهای پشت سر شروع کرده و محلول را به موها بمالید. در پوشاندن موها زیاده روی نکنید. با استفاده از اپلیکارتور محلول را در سراسر موهای خود پخش کنید طوری که همه قسمت ‌های سر به یک اندازه به محلول آغشته شده باشند. مطمئن شوید که هر دسته از مو کاملا به محلول درمانی آغشته شده باشد.

پس از آن‌ که تمام موها را به محلول آغشته کردید، اجازه دهید 45 دقیقه روی سرتان باقی بماند و اگر موهای شما فردار و مجعد است بهتر است این زمان افزایش یابد. یک کلاه حمام را روی سر گذاشته و هوای گرم سشوار را به مدت 15 دقیقه روی موهای ‌تان بگیرید.

بعد از 45 دقیقه یا بیشتر 50 تا 80 درصد از محلول را از روی موهای ‌تان بشویید و 20 تا 50 درصد باقیمانده را برای سشوار کشیدن باقی بگذارید.

با استفاده از برس و سشوار، موهای خود را خشک کنید. از یک اتوی مو برای تثبیت بوتاکس استفاده کنید. دمای اتوی را در 210 تا 230 درجه‌  سانتی‌ گراد قرار دهید. برای موهای ظریف و سفید بهتر است دمای اتو 180 درجه سانتی ‌گراد باشد.

 

و اما نتیجه بوتاکس مو در منزل را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

ماندگاری بوتاکس مو برای چه مدت است؟

ماندگاری بوتاکس مو

بسته به نوع و جنس مو هایتان و همچنین مراقبت های پس از درمان، شاهد نتایج تضمین شده بوتاکس مو تا 3 ماه خواهید بود. از آنجایی که هر فرد دارای موی منحصر به فردی است، ممکن است ماندگاری این درمان در برخی کوتاه تر و در برخی دیگر طولانی تر باشد.

هرچه بوتاکس مو را نزدیک تر به فرق سر استفاده کنید، پس از گذشت 3 ماه، مو های صاف تر و درخشان تری خواهید داشت.

 

هر چند وقت یک بار به درمان بازسازی کننده بوتاکس مو نیاز است؟

درمان بازسازی کننده مو

به افرادی که موی خود را زیاد رنگ می کنند یا از سشوار و اتوی مو زیاد استفاده می کنند، انجام بوتاکس مو شدیدا توصیه می شود.

انجام هر سه ماه یک بار آن بسیار ایده آل است. این زمان برای افرادی که زیاد موی خود را مورد پردازش قرار نمی دهند، هر 4 تا 6 ماه است.

چنانچه پس از انجام درمان بوتاکس مو از شامپو ها و نرم کننده های بدون سولفات استفاده کنید، ماندگاری درمان افزایش پیدا خواهد کرد.

شامپو ها و نرم کننده های بدون سولفات، بسیار ملایم هستند و کراتین و رنگ مو را از بین نمی برند.

 

چه اتفاقی می افتد اگر بوتاکس مو را پیش یا پس از رنگ کردن مو انجام دهیم؟

بوتاکس مو

چنانچه پیش از انجام بوتاکس مو، مو هایتان را رنگ کنید، رنگ تان روشن تر و زیبا تر می شود. پس از بوتاکس تا کراتین کردن مو، هایلات های تان مشهود تر خواهند شد. درخشش فوق العاده مو هایتان، رنگ هایلات تان را بهبود می بخشد و رنگ مو با کراتین ثبیت شده و ظاهری طبیعی تر با ماندگاری ببیشتر به مو ها می بخشد.

نتیجه این که رنگ کردن مو پیش از درمان بوتاکس مو هیچ اثر منفی روی مو نخواهد داشت. و بالعکس مو را زیبا تر و طبیعی تر با ماندگاری بیشتری جلوه می دهد.

چنانچه پس از انجام بوتاکس مو، مو هایتان را رنگ کنید، شرایط را برای رنگ کردن مو های سفید بیشتر فراهم می کنید. جهت حصول نتایج بهتر، پیش از رنگ کردن مو هایتان، 2 هفته صبر کنید. به گفته برخی افراد، رنگ مو های دائمی، اثر خوبی پس از کراتین درمانی ندارند. این در حالی است که برخی دیگر با این نظر مخالفند. نظر کارشناسانه این است که همه این ها به نوع موی شما و کیفیت رنگ مویی که به کار می برید، بستگی دارد.

جهت اطمینان خاطر بیشتر، توصیه می کنیم که قبل از رنگ کردن کامل، رنگ را روی دسته ای از مو هایتان امتحان کنید. اگر نتیجه خوب بود، کار را ادامه دهید و اگر بد بود، آن را به زمان دیگری موکول کنید.

به گفته سالی هرشبرگر، یکی از آرایشگران هالیوود، کراتین سبب بهبود رنگ موی درمان شده می گردد و کمک می کند رنگ روی مو تثبیت شود.

جهت حصول نتایج مطلوب تر، بهتر است رنگ و هایلایت را پیش از بوتاکس مو انجام دهید. در غیر این صورت، 2 هفته صبر کنید و بعد این کار را انجام دهید.

 

اما چرا باید 2 هفته صبر کرد؟

بوتاکس مو

بوتاکس مو به دلیل این که لایه محافظی از پروتئین روی مو هایتان ایجاد می کند، سبب رفع خشکی و شکنندگی مو می شود. این لایه محافظ، مانع از نفوذ عوامل رنگ به داخل کوتیکول مو می شود. به همین دلیل، رنگ کردن مو طی 2 هفته اولیه بوتاکس مو، نوعی اتلاف وقت است. این که فورا پس از بوتاکس مو جهت رنگ کردن مو نیز اقدام کنید، سختی و سنگینی را به مو هایتان تحمیل می کنید. زیرا لایه های زیادی به ساقه های مویتان اضافه می کنید.

توصیه کارشناسانه ما این است که پس از درمان بوتاکس مو به مدت 2 هفته صبر کنید و اجازه دهید پروتئین کراتین به خورد مو هایتان برود. پس از این مدت، مو پذیرای رنگ مو خواهد بود.

 

ترجمه و تحقیق: مینو زرفش

منابع:

http://www.botoxforhair.net

https://www.youtube.com/

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments