بهترین روش از بین بردن چروک صورت

15 واقعیت عجیب در باره بوتاکس که باید بدانید!

 

تزریق بوتاکس
واقعیت های عجیب در باره بوتاکس

15 واقعیت عجیب در باره بوتاکس که باید بدانید!

با توجه به روش ها و فن آوری های موجود که به معنای واقعی کلمه شما را سال ها جوان تر نشان می دهد ، در حال حاضر بوتاکس یکی از جزئی ترین روش های زیبایی شناخته شده است.  اینطور به نظر می رسد که  تزریق بوتاکس به پوست برای کاهش خطوط و چین و چروک روشی بی خطر است. با این وجود ، این روش همیشه مورد توجه قرار نگرفته است و بوتاکس از اهداف زیبایی استفاده می کند که بسیاری از مردم از آن بی اطلاعند.

با این حال واقعیت های عجیبی در مورد بوتاکس وجود دارد که مردم نمی دانند و واقعاً شما را متعجب خواهد کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1 – آیا بوتاکس به درمان آکنه کمک می کند؟

بسیاری از بیماران با دیدن اثرات بوتاکس برای درمان سایر مشکلات کنجکاو هستند که بدانند آیا بوتاکس می تواند باعث کاهش اسکار آکنه شود ؟ حقیقت این است که بوتاکس نمی تواند به رفع این مشکل کمک کند.

آنچه که بوتاکس انجام می دهد این است که با پیشگیری از انقباض عضلات ، خطوط و چین و چروک روی صورت شما را کاهش می دهد.

اسکار آکنه  یک فرایند استاتیک است که شامل پوست و کلاژن و چربی زیر پوست می شود.  به این معنی که  تزریق بوتاکس هیچ تأثیری بر اسکار آکنه ندارد.  یعنی اسکار آکنه را نه تشدید می کند و نه تأثیری در بهبود آن دارد.

آکنه در پوست بسیار عمیق تر از قدرت نفوذ بوتاکس در پوست است.  به طور کلی نمی شود بوتاکس را به عنوان گزینه ای برای درمان اسکار آکنه در نظر گرفت.

انتخاب بوتاکس به عنوان گزینه درمان اسکار آکنه مناسب نیست چرا که در حالی که ظاهر زخم را بد تر نمی کند ، اما قطعاً  باعث نمی شود که اسکارهای آکنه بهتر شوند.

2 – بوتاکس از توکسین باکتریایی گرفته می شود.

ترسناک به نظر می رسد که یک توکسین باکتریایی به پوست شما تزریق شود و حقیقتاً هم ترسناک است.  آنچه که ما به عنوان “بوتاکس” می شناسیم، در واقع یک پروتئین عصبی به نام “سم بوتولینوم” یا BTX است.

3- بوتاکس کشنده است.

بوتاکس از تحریک عضلات توسط عصب جلوگیری می کند. اما در موارد نادر، سم به سایر نقاط بدن گسترش می یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، می تواند موجب فلج تنفسی ، بلعیدن دشوار، خشکی دهان ، اختلال در صحبت کردن ، افتادگی پلک ها ، ضعف عضلانی و حتی مرگ شود.

در حالی که بسته اطلاعاتی توسط FDA ، از جمله خطرات و هشدارها در مورد استفاده از بوتاکس با خود محصول همراه است، اما همیشه برای عموم قابل دسترس نیست. از این گذشته ، پیش از این  هشدارهای زیادی در مورد محصول صورت گرفته است و نسبتاً موفق بوده است.

4 – بوتاکس از سال 2002 برای اهداف زیبایی استفاده شده است.

زیبایی بیشتر با بوتاکس صورت

23 سال پیش ، دانشمندان ابتدا پیشنهاد کردند که توکسین بوتولینوم می تواند برای از بین بردن ظاهر چین و چروک و خطوط ریز استفاده شود. قبل از اینکه برای این اهداف مورد استفاده قرار گیرد ،  توسط FDA برای درمان اسپاسم گردن و شانه در سال 2000 تأیید شد. سپس در سال 2002 ، به طور رسمی توسط FDA برای استفاده بالینی تأیید شد.

بوتاکس تنها پس از یک سال که برای استفاده زیبایی در دسترس بود ، تنها در ایالات متحده فروش بیش از 440 میلیون دلار داشت. از آن به بعد استفاده از این محصول برای استفاده های بیشتر مورد تأیید قرار گرفت .

5- همه چیز با مسمومیت غذایی آغاز شد.  

چه کسی تصور می کرد که مسمومیت به علت خوردن سوسیس فاسد در دهه 1800 می تواند منجر به کشف “داروی معجزه”  زیبایی شود که امروز ما آن را “بوتاکس” می نامیم؟

در دهه   1820 ، دکتر جاستین کرنر مطالعه ای در مورد سوسیس های سمی انجام داد که چندین نفر از مردم آلمان را کشت.  این سم سوسیس همان چیزی است که ما اکنون به عنوان بوتولیسم می شناسیم  که بیماری مرگبار ناشی از مصرف نادرست سم بوتولینوم است.

6 – بوتاکس تقریبا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی مورد استفاده قرار گرفت.

تصور اینکه ماده ای که برای جوان تر شدن مردم به کار می رود ، می تواند بسیار کشنده باشد ، وحشتناک است. در دهه 1940 ، زمانی که دولت ایالات متحده شروع به تحقیق در مورد سلاح های زیستی برای مبارزه با دشمنان خود کرد ، استفاده از سم بوتولینوم در خط مقدم این تحقیق بود.

7 – یکی از اولین درمان ها با استفاده از بوتاکس ، رفع انحراف چشم بوده است.

درمان استرابیسم یا انحراف چشم می تواند یک مشکل چالش برانگیز باشد ، اما تزریق این ماده  یکی از چند روش بسیار مؤثر در تنظیم بینایی افراد مبتلا به انحراف چشم می باشد.

در سال 1989 ، اولین محصول بوتاکس تأیید شده توسط FDA برای درمان استرابیسم و اسپاسم چشم به بازار عرضه شد.

8 – بوتاکس  یک روش مؤثر برای کاهش تعریق است.

بوتاکس برای کاهش تعریق

میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان مبتلا به تعریق بیش از حد هستند. بوتاکس را می توان در مناطقی با غدد عرقی بیش از حد فعال (مانند پوست سر، زیر بغل ، کف دست و پا) تزریق کرد تا این وضعیت را درمان کند.

بنابر وب سایت بوتاکس ، فقط یک درمان با این ماده می تواند تا 201 روز (6.7 ماه) مانع تعریق بیش از حد بشود. زیرا علاوه بر اینکه برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد ، مزایایی نیز برای سلامتی دارد.

9 – بوتاکس تأثیری بر روی چروک های ناشی از آسیب خورشید ندارد.  

بوتاکس مانع ظاهر شدن چین و چروک در عضلات می شود که بدین معنی نیست که می تواند چروک های بدون حرکت را درمان کند.  بوتاکس بر روی چروک های ناشی از حرکت عضلات کار می کند ، اما متأسفانه بر روی چین و چروک های ناشی از آسیب خورشید تأثیری ندارد.

هنگامی که پوست به علت آسیب های ناشی از نور خورشید چروک می شود ، چروک ها بر روی سطح پوست ظاهر می شوند. این ماده فقط بر روی عضلات زیر سطح پوست کار می کند و بنابراین برای کاهش چین و چروک های ناشی از آسیب خورشید موثر نیست.

10 – درمان با بوتاکس دائمی نیست.

بسیاری از افراد بر این باورند که پس از یکبار تزریق بوتاکس ، دیگر نیازی به تزریق ندارد.  حقیقت این است که نتایج تزریق دارو برای اکثر افراد به مدت چهار تا شش ماه طول می کشد. بنابراین اگر شما می خواهید صورتی بدون چین و چروک داشته باشید ، باید به طور مرتب تزریق را تمدید کنید.

البته در این صورت فاصله زمانی میان تزریق ها طولانی تر خواهد شد.  خوشبختانه این روش درمان گاهی اوقات فقط چند دقیقه (بسته به اندازه منطقه ای که درمان می کنید) طول می کشد و شما می توانید بلافاصله فعالیت های طبیعی عادی خود را از سر بگیرید.

11 – بوتاکس یک درمان مورد تأیید برای مثانه بیش فعال است.

در سال 2013 ، سازمان غذا و دارو FDA  اعلامیه مطبوعاتی منتشر کرد و توضیح داد که بوتاکس برای استفاده در بزرگسالانی که از مثانه بیش فعال رنج می برند و با استفاده از داروهای دیگر نتوانسته اند با این بیماری  مقابله کنند ، تأیید شده است.

مطالعات بالینی نشان داده است که بوتاکس بطور قابل توجهی توانایی کاهش بی اختیاری ادرار را دارد. همچنین یک گزینه مهم برای درمان سردرد های میگرنی می باشد  که 33 میلیون نفر از مردان و زنان در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد.

“چه کسی می دانست که یک سم در جهان بتواند اینقدر مزیت داشته باشد؟”

12 – برخی از مردم از بوتاکس برای رفع لبخند لثه ای استفاده می کنند. 

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس
اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس

اصلاح لبخند لثه ای از مواردی است که بوتاکس انجام می دهد. اما از آنجایی که توسط FDA تأیید نشده است ، اکثر پزشکان تزریق این ماده برای اصلاح “لبخند های لثه ای” را توصیه نمی کنند. با وجود این برخی از کاربران این کار را انجام می دهند.

لب بعضی از افراد موقع لبخند زدن آنقدر بالا میرود که لثه های شان دیده می شود.  به همین منظور می خواهند با تزریق بوتاکس این مشکل را برطرف کنند.  یک جراح بورلی هیلز توضیح می دهد: ” پزشکان تازه وارد و افراد غیر متخصص نباید این نوع تزریق را انجام دهند زیرا اگر تزریق به صورت نامتقارن انجام شود ، ممکن است یک لبخند نامتقارن خنده دار داشته باشید.”

جولیا رابرتز بازیگر مشهور هالیوود از افرادی است که از بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای خود استفاده می کند.

13 – اگر از میگرن مزمن رنج می برید بوتاکس می تواند به شما کمک کند.

به نظر می رسد آخرین چیزی که برای درمان میگرن به فکرتان می رسد  تزریق بوتاکس به سر تان است.   اما در حقیقت تزریق آن می تواند یک ابزار واقعاً مؤثر برای بیماران مبتلا به میگرن باشد. در سال  2010، FDA تزریق این ماده را برای استفاده در درمان میگرن های مزمن تأیید کرد و گفته می شود که نتایج بسیار مؤثر است.

14- سلبریتی هایی که از بوتاکس برای برخی موارد باور نکردنی استفاده می کنند. 

بر طبق گفته یک جراح مشهور ، افراد مشهور از بوتاکس استفاده هایی می کنند که شما هرگز به آن  فکر نکرده اید.  ظاهراً سلبریتی ها از تزریق این ماده برای پیشگیری از پا درد ناشی از پوشیدن کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند.

آنها همچنین ادعا می کنند که تزریق بوتاکس در خط سینه حجم پستان ها را به طور موقت “افزایش” می دهند.

دکتر گلکاپ معتقد است که : “تزریق بوتاکس تقریباً برای هر نوع  بهبود فیزیولوژیکی و آناتومی مؤثر است به شرط آنکه  شخص مورد نظر عاقلانه از یک شات استفاده کند.”

15- همه افراد مشهور بوتاکس را تأیید نمی کنند.

اغلب ما فکر می کنیم که بیشتر افراد مشهور برای بیشتر زیبا تر دیده شدن به متخصصین زیبایی روی می آورند.  اما برخی از سلبریتی ها علاقه ای به این کار ندارند.  بازیگر نقش اول زن سریال معروف “زنان خانه دار نا امید”  داستان ترسناک خود در ارتباط با بوتاکس را با مجله پریونشن در میان گذاشت.  منظور او پیشگیری از بروز این اتفاق برای دیگران بود.

“چیزی که هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند ، خطای دکتر است. هفت سال پیش ، من هرگز حتی یک کلمه در باره بوتاکس نشنیده بودم. متخصص پوستم گفت : ” باید آن را امتحان کنید. ” او در پیشانی من تزریق انجام داد.  عصب پیشانی ام صدمه دید  و یک هماتوم بزرگ ایجاد شد.

از آن زمان این عصب مرده است و  این مشکل روی عضله چشم راست من تأثیر گذاشته و چشمم افتادگی پیدا کرده است. میدانم که با افشای این راز از این به بعد همه بیشتر به چشم های من نگاه می کنند زیرا تقارن صورتم به هم خورده است.

تأثیر بوتاکس در درمان افسردگی

مطالعات جدید نشان می دهد که بوتاکس در درمان افسردگی مؤثر می باشد.  در سال 2014 دانشمندان به 73 بیمار مبتلا به اختلال افسردگی شدید  بوتاکس تزریق کردند.  پس از شش هفته علائم افسردگی در 52٪ این افراد کاهش یافت.

این مطالعه نشان می دهد کارآیی این ماده به دلیل محدود کردن توانایی بدن در کاهش سیگنال هایی است که به مغز ارسال می شود و می تواند باعث افسردگی شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

منبع انگلیسی برای مطالعه بیشتر : fda.gov، webmd.com، shape.com، nytimes.com

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.thetalko.com/15-surprising-facts-about-botox/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.mcleanclinic.com/blog/category/botox/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.asds.net/Acne-Scars/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید