بوتاکس زیربغل

بوتاکس زیربغل | 9 روش کاهش تعریق زیربغل | بهترین مرکز تزریق بوتاکس زیربغل

“9 روش کاهش تعریق زیربغل”

چه غذا هایی سبب کاهش و چه غذا هایی سبب افزایش تعریق بدن می شوند؟

اگر بیش از حد عرق می کنید و این مسئله شما را می رنجاند، احتمالا دئودرانت و مام های مختلفی را استفاده کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید. تعریق بیش از حد زیربغل آزار دهنده است، لیکن مسئله اجتناب ناپذیری نیست. روش های بسیاری وجود دارد که می توان آن ها را در خانه بکار گرفت تا از عرق کردن بدن جلوگیری نمود.

 

بوتاکس زیربغل
بوتاکس زیربغل

 

چطور می توانم از تعریق بیش از حد بدنم جلوگیری کنم؟

روش های درمانی بدون نسخه و طبیعی بسیاری وجود دارند که سبب کاهش و یا برطرف نمودن تعریق بیش از حد بدن می شوند. برخی از این روش های درمانی عبارتند از :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

  • استفاده از مام های ضد تعریق موضعی

آیا از مشاهده لک های عرق روی لباس خود خسته شده اید؟ از دئودورانتی که همیشه استفاده می کنید، دست بکشید و به مام های ضد عرق روی بیاورید. ممکن است دئودورانت ها بوی نامطبوع زیربغل را از بین ببرند، لیکن طوری طراحی نشده اند که کاملا از عرق کردن شما جلوگیری کنند.

مام ضد تعریق علاوه بر از بین بردن باکتری ای که سبب بوی نامطبوع زیربغل می شود، فعالیت غدد تعریق زیربغل را محدود می نماید. در نتیجه زیربغل کمتر عرق می کند. این امر آزردگی و ناراحتی شما را از این مسئله کم می کند.

گرچه مام های ضد تعریق بدون نسخه گزینه مناسبی برای برخی افراد نیست. اگر متوجه شدید مام ضد تعریقی که همیشه از آن استفاده می کنید نتیجه خوبی بهمراه ندارد، بدنبال مام قوی تری باشید که کلرید آلومینیوم بیشتری دارد. مقدار کلرید آلومینیوم مام می بایست حداقل 13 درصد باشد. در صورتی که این مام نیز برایتام موثر نبود، با پزشک خود مشورت کنید تا مام قوی تری به شما معرفی کند.

 

استفاده از مام ضد تعریق
استفاده از مام ضد تعریق

 

نکته مهم این است که از مام به درستی استفاده کنید. یعنی شما می بایست :

  • هنگامی که پوست تان خشک و تمیز است، از مام استفاده کنید. (اگر زیربغل تان عرق کرده و یا تازه دوش گرفته اید و زیربغل تان نمناک است، از مام استفاده نکنید.)
  •  شب هنگام پس از حمام کردن از مام استفاده کنید. زیرا در این زمان بدن تان از هر وقت دیگری خنک تر است. این امر سبب می شود که ذرات فعال مام بیشترین اثر بخشی را داشته باشند.
  • مو های زیربغل خود را اصلاح کنید. زیرا مو ها اجازه نمی دهند که مام تاثیر خود را بگذارد. (با این حال مواظب باشید که پس از اصلاح، از مام استفاده نکنید. زیرا ممکن است ترکیبات مام پوست تازه اصلاح شده تان را تحریک کند.)
  • صبر کنید تا مام تاثیر خود را بگذارد. ممکن است 4 روز زمان ببرد تا شاهد تاثیر کامل مام باشید.
  • پس از حمام کردن و یا دوش گرفتن، بلافاصله لباس نپوشید.

پس از دوش گرفتن، چند دقیقه صبر کنید و سپس لباس بپوشید. این نکته بسیار مهم است؛ خصوصا برای افرادی که دوش آب داغ می گیرند و یا در مناطق گرم و شرجی زندگی می کنند. قبل از این که لباس بپوشید اجازه دهید که بدن تان خشک و خنک شود. این مسئله سبب جلوگیری از تعریق بدن خصوصا ناحیه زیربغل پس از حمام کردن می شود.

 

بهترین مرکز تزریق بوتاکس زیربغل در تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

  • زیربغل خود را اصلاح کنید.

اصلاح زیربغل تاثیر بسزایی در کاهش تعریق بیش از حد پوست دارد. مو ها رطوبت را در خود نگه می دارند و موی زیربغل نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر زیربغل تان بیش از حد عرق می کند، اصلاح آن امری ضروری است. همچنین اگر دائما علاوه بر کاهش تعریق زیربغل تلاش می کنید که بوی بدن تان را نیز از بین ببرید، اصلاح آن به کاهش و یا از بین بردن بوی بدن نیز کمک می کند.

 

اصلاح زیربغل
اصلاح زیربغل

 

  • از خوردن غذا هایی که سبب عرق کردن بدن می شوند، خودداری نمایید.

آیا می دانستید رژیم غذایی می تواند بر میزان عرق کردن بدن تان تاثیر بگذارد؟ علاوه بر این، برخی مواد غذایی باعث می شوند که بدن تان عرق بیشتری تولید کند. اگر احساس می کنید که بدن تان بیش از حد عرق می کند، سعی کنید خوردن غذا هایی را که سبب افزایش تعریق بدن تان می شود، کم کرده و یا حذف نمایید.

غذا هایی که حاوی فیبر پایینی هستند، سیستم هضم غذا را وادار کرده تا فعالیت بیشتری داشته باشد. در نتیجه مولکول های غذا شکسته می شود. رژیم غذایی حاوی سدیم به این معناست که بدن شما تمامی نمک موجود در غذا را بشکل اوره و قند اضافی، از خود خارج می کند. به عبارتی بدن سم زدایی می شود. خوردن غذا های چرب نیز باعث بالا رفتن حرارت داخل بدن می شود. چرا که بدن تان شروع به چاق شدن می کند.

برخی دیگر از غذا ها و نوشیدنی هایی که می تواند به افزایش تعریق زیربغل ها کمک کند، عبارتند از:
  • غذا های فرآوری شده
  • مشروبات الکلی و آبجو
  • سیر و پیاز
  • غذا هایی که کالری و چربی بالایی دارند.
  • کافئین
  • غذا هایی تند و پر ادویه
  • بستنی
  • سعی کنید بیشتر غذا هایی را بخورید که سبب کاهش تعریق زیربغل می شوند.

در حقیقت برخی مواد غذایی سبب کاهش تعریق بدن می شوند. همچنین فعالیت غدد تعریق را که فوق العاده فعال هستند، کم می کند. اگر می خواهید با تغییر رژیم غذایی خود، تعریق بدن تان را کاهش دهید، می بایست مواد غذایی را که روی سیستم هضم تان فشاری وارد نمی کند، حذف کنید. همچنین می بایست از خوردن غذا هایی که سیستم عصبی تان را بیش از حد تحریک می کند، اجتناب کنید. در عوض غذا هایی را انتخاب کنید که سبب آرامش شما می شوند.

 

در اینجا به معرفی برخی مواد غذایی که سبب کاهش تعریق زیربغل می شوند، می پردازیم:
  • آب
  • غذا هایی که کلسیم بالایی دارند. (مانند محصولات لبنی و پنیر)
  • بادام
  • موز
  • کشک
  • سبزیجات و میوه هایی که حاوی آب فراوانی هستند. (بطور مثال: هندوانه، انگور، طالبی، کلم بروکلی، اسفناج، گل کلم، فلفل دلمه ای، بادنجان، کلم قرمز)
  • روغن زیتون
  • انواع جو
  • چای سبز
  • سیب زمینی شیرین
  • آب فراوان بنوشید.

نوشیدن آب فراوان و خوردن غذا هایی که حاوی آب زیادی هستند، بدن شما را خنک نگه می دارد. همچنین از تعریق زیربغل به مقدار زیاد جلوگیری می کند.

 

کاهش تعریق بدن با نوشیدن آب فراوان
کاهش تعریق بدن با نوشیدن آب فراوان

 

  • سعی کنید لباس های آزاد و گشاد بپوشید.

پوشیدن لباس های تنگ، خصوصا لباس هایی که به زیربغل تان می چسبد، سبب لک شدن ناحیه زیربغل لباس می شود. علاوه بر این می تواند منجر به تعریق بیشتر شما نیز بشود. به جای پوشیدن این گونه لباس ها، سعی کنید لباس های گشاد و آزاد بپوشید که به پوست تان نچسبد. رعایت این نکته باعث می شود که زیربغل هایتان خنک بماند. همچنین از تعریق آن جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد لباس هایتان لک شود.

 

  • از خوردن کافئین خودداری کنید.

خوردن کافئین سبب تحریک سیستم عصبی می شود و در نتیجه بدن بیشتر عرق می کند. همچنین باعث افزایش فشار خون، بالا رفتن ضربان قلب و فعالیت بیش از حد غدد تعریق بدن می شود.

اگر طرفدار پر و پا قرص قهوه و سایر نوشیدنی های داغ کافئین دار هستید، باید بگویم که با نوشیدن این ها لباس تان خیس عرق خواهد شد. چرا که نوشیدنی های داغ دمای بدن تان را بالا برده و تعریق زیربغل را بیشتر خواهد کرد. سعی کنید خوردن کافئین را کم کرده و یا از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

  • سیگار نکشید.

هنگامی که سیگار می کشید، نیکوتینی که وارد بدن تان می شود – درست مانند کافئین – عوارضی بهمراه دارد. نیکوتین سبب افزایش دمای بدن، بالا رفتن ضربان قلب و فعالیت بیش از حد غدد تعریق می گردد. استعمال دخانیات از نظر بهداشتی و سلامت بدن، عوارض بسیاری بهمراه دارد. سیگار کشیدن سبب تنگی نفس، خرابی دندان ها و سرطان می شود. بنابراین اگر می خواهید سلامت عمومی بدن تان را بهبود ببخشید و تعریق بدن تان کاهش پیدا کند، ترک سیگار می تواند راه چاره ای برای شما باشد.

ترک سیگار و کاهش تعریق زیربغل
ترک سیگار و کاهش تعریق زیربغل

 

نکته مهم

این امکان وجود دارد که با تغییر شیوه زندگی و عادات خود، بتوانیم میزان تعریق بدن مان را کاهش دهیم. در صورتی که روش های درمانی خانگی و بدون نسخه برای شما نتیجه مطلوبی بهمراه نداشت، به پزشک مراجعه نمایید. در برخی موارد، ممکن است نیاز به تجویز یک مام و یا ضد تعریق خاص داشته باشید. علاوه بر این روش ها، تزریق بوتاکس نیز می تواند گزینه مناسبی برای درمان تعریق زیربغل باشد. مطمئنا متخصص مربوطه شما را راهنمایی نموده و بهترین روش درمانی را به شما معرفی خواهد کرد.

در برخی موارد، افرادی که بیش از حد عرق می کنند ممکن است دچار بیماری هایپرهیدروسیز شده باشند. هایپرهیدروسیز یا بیماری تعریق بیش از حد که پزشک آن را تشخیص داده و درمان می نماید. افرادی که دچار این بیماری می شوند، نه فقط ناحیه زیربغل بلکه کل بدن شان خیس عرق می شود.

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.healthline.com/health/how-to-stop-sweating-armpits#tips

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments