بوتاکس درمان جادویی برای زیبایی و سردرد میگرنی | مرکز لیزر و زیبایی برکه

بوتاکس درمان جادویی برای زیبایی و سردرد میگرنی | مرکز لیزر و زیبایی برکه

بوتاکس درمان جادویی برای زیبایی و سردرد میگرنی | مرکز لیزر و زیبایی برکه

بوتاکس درمان جادویی برای زیبایی و سردرد میگرنی | مرکز لیزر و زیبایی برکه

اگر شما اغلب دچار سردرد هایی می شود که میگرن تشخیص داده شده اند ، ممکن است تعجب کنید که روشی برای جلوگیری از این سردرد های میگرنی وجود دارد.

استفاده از OnabotulinumtoxinA ، یا بوتاکس در سال 2010 برای بزرگسالانی که میگرن مزمن دارند مورد تأیید قرار گرفت.  البته در صورتی که دو تا از شرایط زیر را داشته باشید :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • سابقه سردرد میگرنی ،
  • سردرد ( از نوع تنشی) در بیشتر روزها (15 روز یا بیشتر) در هر ماه ،

تزریق بوتاکس در موارد زیر در درمان سردرد های میگرنی مؤثر نیست :

  • اگر در هر ماه 14 روز یا کمتر به سردرد مبتلا می شوید ،
  • اگر سایر انواع سردرد ها مانند سردرد خوشه ای مبتلا هستید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروکسین است که از یک باکتری با نام کلستریدیوم بوتولینوم Clostridium botulinum تهیه می شود. و برای فلج موقت به عضلات تزریق می‌شود. تزریق بوتاکس پرطرفدارترین روش زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. پژوهشگران می گیوند بوتاکس ممکن است خاصیت ضد سرطانی نیز داشته باشد.

سم بوتولینوم به میزان تعیین شده توسط پزشک برای فلج عضلات زیرپوستی و به منظور صاف کردن چین و چروک‌ های صورت و ایجاد ظاهری جوان ‌تر در افراد به کار می‌رود.  مانند چین و چروک‌ های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند و چروک‌های پا کلاغی اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند.

بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان عرق کردن در کف دست‌ ها یا زیر بغل نیز استفاده می‌شود. بوتاکس در درمان لوچی ، بلفارواسپاسم ، میگرن مزمن و دیستونی نیز کاربرد دارد.

محل تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در نواحی مختلف پوست سر می ‌باشد و معمولاً بر اساس منطقه ‌ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد ، انجام می‌شود. این در حالی است که بوتاکس به منظور زیبایی در نواحی پیشانی و اطراف چشم مورد تزریق قرار می‌گیرد. کلفتی پوست ، میزان آفتاب ‌سوختگی آن و عمق چین و چروک ‌ها از جمله مواردی هستند که باید قبل از تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند.

در صورتی که این سم در غذا موجود باشد ، می تواند واکنش مرگباری ایجاد کند.   زیرا اگر با یک غذای فاسد وارد معده شود ، ارسال سیگنال به اعصاب را متوقف می کند و در نتیجه عضلات فلج می شوند.   اما تزریق بوتاکس روشی ایمن است زیرا نیازی به هضم شدن در معده ندارد و همچنیین دوز آن خیلی کمتر از آن مقداری است که ممکن است در یک غذای فاسد وجود داشته باشد.

پزشکان دریافتند که تزریق چند شات از بوتاکس می تواند به برطرف شدن چین و چروک پوست کمک کند.  زیرا عضلات چهره را آرام می کند. همچنین به افرادی که به دلیل بیماری عصبی مانند فلج مغزی دچار تیک و اسپاسم هستند نیز کمک می کند.

وقتی افراد مبتلا به سردرد های میگرنی برای درمان چین و چروک خود از بوتاکس استفاده کردند ، به پزشکان خود گفتند که سردرد شان بهتر شده است. به همین دلیل  پزشکان شروع به مطالعه در مورد بوتاکس به عنوان یک درمان برای سردرد های میگرنی کردند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه تزریق ژل و فیلر و لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید

آیا بوتاکس برای سر درد های میگرنی مؤثر است؟

 بوتاکس درمان جادویی برای زیبایی و سردرد میگرنی | مرکز لیزر و زیبایی برکه

در یک مطالعه که در بزرگ سالان  مبتلا به سردرد های مزمن میگرنی انجام شد ، مشاهده شد که تزریق شات های بوتاکس تعداد روزهای سر درد آنها را کاهش داده و یا حتی انواع سردرد را کاهش می دهد. آنها هر ماه روزهای بیشتری را بدون سر درد  گزارش دادند.

در یکی دیگر از مطالعات ، تقریباً نیمی از افرادی که دو بار بوتاکس تزریق کرده بودند ، گزارش دادند که تعداد روزهایی که در هر ماه سردرد داشتند ، به نصف کاهش یافت. پس از پنج دوره درمان ، این میزان به حدود 70٪ افزایش یافته است.

پزشکان بر این باورند که بوتاکس برای سردردهای میگرنی کار می کند ؛ زیرا یک مواد شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی را که سیگنال های درد را از مغز شما انتقال می دهد ، مسدود می کند.   بوتاکس   این مواد شیمیایی را قبل از رسیدن به انتهای اعصاب اطراف سر و گردن شما متوقف می کند.

 

تزریق بوتاکس برای درمان و یا جلوگیری از سردردهای میگرنی

برای درمان سردرد های میگرنی و یا جلوگیری از سردردهای میگرنی هر 12 هفته یک بار شما چندین شات از بوتاکس در اطراف سر و گردن خود دریافت خواهید کرد.

شما ممکن است نیاز به 30 تا 40 شات داشته باشید و این شات ها را به تعداد مساوی در هر طرف سر خود دریافت خواهید کرد.  اگر درد میگرن در یک نقطه خاص وجود داشته باشد ، ممکن است به شات های بیشتری نیاز داشته باشید. شما می توانید نتایج را 2 تا 3 هفته پس از اولین درمان خود ببینید.

شما باید فقط نوع خاصی از بوتاکس را دریافت کنید که در درمان سردرد های مزمن میگرنی مؤثر هستند.

 

اثرات جانبی تزریق بوتاکس

درد گردن و سردرد شایع ترین عوارض جانبی برای افرادی است که سردرد میگرنی مزمن دارند و از بوتاکس استفاده می کنند.

گاهی نیز ممکن است واکنش آلرژیک به بوتاکس داشته باشید. اما این اتفاق بسیار نادر است. شما می توانید نشانه هایی از قبیل تاول ، تنگی نفس یا تورم در پایین پاهای خود داشته باشید.  اگر چه هیچ مورد تأیید شده ای وجود ندارد که در آن بوتاکس به سایر قسمت های بدن گسترش یابد ، اما ممکن است و می تواند مرگبار باشد. برچسب دارو شامل این هشدارها می شود.

مرور پزشکی WebMD توسط استیون دیل سیسترستین ، دکترای پزشکی در تاریخ 17 ژوئیه 2017،

 

محل های تزریق برای درمان میگرن با بوتاکس

بوتاکس درمان جادویی برای زیبایی و سردرد میگرنی | مرکز لیزر و زیبایی برکه

هنگامی که تحت درمان با بوتاکس قرار می گیرید ، متخصص مغز و اعصاب شما به طور کلی چندین     تزریق به 7 عضله اصلی سر و گردن انجام خواهد داد. این هفت ناحیه عضلات عبارتند از:

  • Corrugator واقع در انتهای داخلی هر ابرو ،
  • Procerus بین ابروها واقع شده است ،
  • Frontalis در جلوی سر (پیشانی) واقع شده است ،
  • Temporalis در دو طرف جمجمه قرار دارد (عضلاتی که برای جویدن از آنها استفاده می شود) ،
  • Occipitalis در نزدیکی پشت جمجمه واقع شده است ،
  • گروه عضلات پارااسپالین گردن : در بالا و پشت گردن اطراف ستون فقرات قرار دارد و نخاع را احاطه کرده است ،
  • Trapezius در بالای پشت و پشت گردن واقع شده است.

این سری از  تزریقات در هفت منطقه عضلانی یک بار در هر 12 هفته تجویز می شود.  هرچند ممکن است حداکثر تأثیر آن  تا شش ماه (یعنی بیش از یک درمان با بوتاکس) باشد.

مقاله در باره رفع سریع عوارض بوتاکس را اینجا بخوانید

برای مشاوره و گرفتن وقت برای تزریق ژل و فیلر و لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments