بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در زنجان

لیزر موی زائد در زنجان

سلام. من یلدا هستم از مراجعین لیزر موهای زائد در کلینیک زنجان و تا الان 4 جلسه لیزر موهای زائد رو در کلینیک لیزر در زنجان انجام دادم و خیلی راضی هستم. اما چطور با این کلینیک آشنا شدم و چرا تصمیم به لیزر موهای زائد گرفتم؟ قراره در ادامه به طور کامل در مورد این کلینیک و تمام نکات ضروری مربوط به لیزر صحبت کنم.

حدود 6 ماه پیش دچار خشکی شدید پوست شدم و آدرس بهترین متخصص پوست و مو را در زنجان از دوستام پرسیدم و همگی به من توصیه کردند که به مطب تهران اسکین در زنجان برم. دکتر این کلینیک، متخصص پوست، مو و زیبایی و جراحی پوست قبلا برنامه هاشون رو در تلویزیون دیده بودم و وقتی دوستان من هم ایشان را تایید کردند با اطمینان بیشتری به مطب تهران اسکین رفتم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مطب ایشون مراجعین زیادی داشت، اما همه مثل من برای مشکلات پوستی نیامده بودند و خیلی از آنها برای انجام فرایندهای زیبایی دیگه ای به این مطب مراجعه کرده بودند، به ویژه برای لیزر موهای زائد. برای من کمی عجیب بود چون همیشه از لیزر می ترسیدم و تصور من این بود که لیزر باعث آسیب دیدن پوست و بروز سرطان میشه، اما وقتی تعداد زیادی از خانم ها رو که متقاضی استفاده از لیزر بودند کمی تعجب کردم و فکر کردم شاید تصور من در مورد لیزر اشتباه است. در این مدتی که منتظر بودم نوبتم بشه به صحبت های بقیه گوش می دادم و ظاهرا همه راضی بودند و بعضی جلسات دوم یا سوم و حتی بعضی جلسه هفتم بود که به اینجا مراجعه می کردند.

وقتی خودم وارد کلینیک تهران اسکین در زنجان شدم در مورد لیزر باهاشون مشورت کردم و ازشون اجازه گرفتم زمانی که دارند صحبت می کنند صداشون رو ضبط کنم. حالا شما هم می تونید از صحبت ها و راهنمایی های دکتر این کلینیک، متخصص مرکز لیزر موهای کرج، استفاده کنید.

در این مدت یک مجله روی میز بود که در مورد چگونگی عملکرد لیزر توضیح داده بود، این مجله را مطالعه کردم که توضیحاتش به این شرح بود:

دستگاه لیزر پرتو متمرکز شده نور را به بیرون منتشر می کند که دارای انرژی گرمایی است. این انرژی گرمایی به وسیله رنگدانه های موجود در فولیکول مو جذب می شوند و منجر به از بین رفتن ریشه مو می شود. خیلی ساده!!! نور لیزر به زیر پوست نفوذ می کند و عمق زیادی وارد نمی شود.

خانمی زنگ زد که ظاهرا جلسه اول لیزرش بود و در مورد ساعت جلسه با منشی صحبت کرد و منشی بعد از تعیین ساعت توضیحات جالبی در مورد اقدامات قبل از لیزر به این خانم داد که به شرح زیر هستند:

قبل از لیزر موهای زائد چکار کنیم؟

  • 6 هفته قبل از شروع لیزر موهای زائد بخش هایی که قرار است لیزر شوند در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند، از برنزه کردن بدنتون در این مدت و یا استفاده از صندلی های سولار جدا خودداری کنید. استفاده از لیزر موهای زائد برای پوست برنزه احتمال سوختگی رو افزایش می دهد، به علاوه قرار گرفتن در معرض نور آفتاب قبل ز لیزر تحریک پذیری و حساسیت پوست را افزایش می دهد.
  • حداقل 4 هفته قبل از شروع جلسات لیزر درمانی از روش هایی مانند وکس، نخ اصلاح و موکن های برقی برای رفع موهای زائد خود استفاده نکنید. این روش ها ریشه مو را بر می دارند و برای اثر بخشی لیزر ریشه مو لازم است. در این مدت از شیو کردن استفاده کنید.
  • یک روز قبل از هر جلسه موهای زائد خود را شیو کنید تا مویی روی پوست نباشد. بلند بودن موهای زائد و وجود آنها روی پوست باعث می شود لیزر قبل از اینکه به زیر پوست نفوذ کند، در بیرون پوست بر روی موی زائد تاثیر گذاشته و علاوه بر اینکه اثربخشی لیزر کم می شود، احتمال سوختگی پوست هم وجود دارد.
  • توصیه می شود 24 ساعت قبل از هر جلسه کافئین مصرف نکنید (البته فقط یک توصیه است). در زمان انجام فرایند لیزر موهای زائد لازم است که آرام و بدون استرس باشید، اما کافئین میزان تحریک پذیری و استرس را افزایش می دهد.
  • حتما قبل از هر جلسه پوست بخش هایی را که قرار است تحت درمان لیزر قرار بگیرند، کاملا تمیز کنید. در این قسمت ها نباید هیچ گونه ماده آرایشی یا ضد بو وجود داشته باشد. از مصرف مرطوب کننده قبل از لیزر موهای زائد اجتناب کنید. پوست بخش مورد نظر لازم است کاملا تمیز باشد.

در این توصیه ها مسئله ای که برای من خیلی جالب بود شیو کردن موهای زائد قبل از هر جلسه است. برخلاف روش های دیگر، مانند وکس یا استفاده از کرم های موبر و اپیلاسیون، که موی زائد باید به اندازه کافی بلند شده باشد، در استفاده از لیزر موهای زائد باید شیو شده و تمیز باشند و این امر یعنی از همان روزی که تصمیم می گیرید از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید دیگر هیچ موی زائدی نخواهید داشت.

می توانید با مطالعه مقاله پیشنهادی ما اطلعات بیشتری کسب کنید. اینجا کلیک کنید.

بعد از اون یک خانم باردار به مطب آمد و در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی با خانم منشی مشورت کرد. صحبت های خانم منشی به این شرح بود:

  • لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی

استفاده از لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مانعی برای شما ندارد، اما مسئله ای که هست این است که در دوران بارداری پوست بدن شما حساسیت بالاتری پیدا می کند و در نتیجه ممکن است در زمان استفاده از لیزر درد بیشتری احساس کنید. به علاوه تغییرات هورمونی بدن خانم ها در دوران بارداری بسیار بالاست و این تغییرات هورمونی باعث افزایش رشد موهای زائد شده و اثر بخشی لیزر را کم می کند. به علاوه در ماه های آخر بارداری استفاده از لیزر به ویژه در ناحیه شکم توصیه نمی شود.

در دوران شیردهی نیز تا حدی تغییرات هورمونی در بدن مادر رخ می دهد، اما به طور کل استفاده از لیزر در این دوره بی خطر است. مسئله ای که وجود دارد استفاده از پمادهای بی حس کننده و موضعی است که ممکن است جذب بدن شده و وارد شیر مادر شوند و بر روی نوزاد تاثیر بگذارند.

به هرحال توصیه می شود کمی صبر کنید و پس از اتمام دوران بارداری و شیردهی استفاده از لیزر موهای زائد را شروع کنید تا به متیجه مطلوب خود برسید.

تا اینجا همه چیز برام جالب تر شده بود و چندتا سوال برام به وجود آمد که تصمیم گرفتم خودم از خانم منشی بپرسم و ایشون هم خیلی خوب و باحوصله به همه سوال های من جواب دادند:

  • چرا لیزر باید در چند جلسه انجام بشه؟ آیا یک جلسه برای لیزر موهای زائد کافی نیست؟

نه. در یک جلسه بخشی از موهای زائد تحت تاثیر نور لیزر قرار می گیرند. در واقع موهای زائد ما در چند مرحله رشد می کنند، مدتی در مرحله فعالیت و رشد هستند و مدتی در مرحله خواب و عدم رشد. لیزر فقط بر روی موهایی تاثیر می گذارد که در مرحله رشد هستند و همیشه همه موها در مرحله رشد خود نیستند. در هر جلسه استفاده از لیزر تنها 20 تا 30 درصد موها تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند. بنابراین برای از بین بردن کامل موهای زائد و رسیدن به نتیجه مطلوب باید 6 تا 7 جلسه لیزر موهای زائد را انجام دهید و البته فاصله هر دو جلسه از یکدیگر بین 4 تا 6 هفته است.

  • همه خانم ها می تونن از لیزر استفاده کنند؟

بله. تقریبا هم خانم ها و البته آقایان هم می توانند از لیزر استفاده کنند. اما افرادی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند بهترین کانیدا برای لیزر محسوب می شوند. لیزر موهای زائد بر روی این افراد تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. لیزر امروزه خیلی پیشرفت کرده و دستگاه های جدیدتری آمده، اما به هرحال افرادی که دارای پوست تیره هستند و یا کسانی که موهای سفید، روشن و بلوند دارند کاندیدای خوبی برای لیزر محسوب نمی شوند. انرژی لیزر به وسیله رنگدانه های مو جذب می شود، بنابراین افرادی که دارای موی روشن هستند، فولیکول کمتری برای جذب لیزر دارند.

قبل از شروع جلسات لیزر درمانی یک جلسه مشاورره انجام می شود که در این جلسه نوع و رنگ پوست شما و همچنین تراکم و رنگ موهای زائد شما مورد بررسی قرار می گیرند و به این ترتیب نوع دستگاه مناسب برای شما، تعداد جلسات و فاصله جلسات از یکدیگر مشخص می شوند.

  • چه کسانی نمی توانند از لیزر استفاده کنند؟

سوال خوبی پرسیدید. این مسئله هم در جلسه مشاوره مورد بررسی قرار می گیرد. در جلسه مشاوره باید تمام سوابق پزشکی خود و همچنین تمام داروهایی را که در حال مصرف آنها هستید یا اخیرا مصرف کرده اید، حتما به پزشک خود اطلاع می دهید.

ابتلا به برخی بیماری ها و مصرف برخی داروها باعث می شود لیزر موهای زائد به تعویق بیفتد یا کلا ممنوع شود. افرادی که نمی توانند از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند عبارتند از:

  • افراد مبتلا به پلاگر (pellagra) نمی توانند از لیزر مواهی زائد استفاده کنند. پلاگر کمبود ویتامین B3 است که در نتیجه آن فرد حساسیت زیادی به نور پیدا می کند.
  • ابتلا به لوپوس به معنای این است که شما نمی توانید از لیزر استفاده کنید. لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که سیستم ایمنی بدن بافت های سالم خود را مورد حمله قرار می دهد و فرد ممکن است حساسیت به نور داشته باشد و در نتیجه استفاده از لیزر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • افراد مبتلا به پورفیری (porphyria) نیز نمی توانند از لیزر استفاده کنند. پورفیری یک اختلال ارثی در متابولیسم رنگدانه هاست.
  • افراد مبتلا به آرتریت که در حال طلا درمانی هستند و یا افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند، کاندیدهای خوبی برای لیزر نیستند.
  • همیشه توصیه می کنیم خانم هایی که باردار هستند و یا کسانی که قصد باردار شدن دارند و یا در حال شیردهی به نوزاد خود هستند، مدتی صبر کنند و پس از اتمام این دوران لیزر موهای زائد را شروع کنند.
  • افرادی که به اسکارهای کلوئیدی مبتلا هستند یا مشکل در بهبود هیپرتروفیک دارند، نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند.
  • مبتلایان به ویتیلیگو (vitiligo)، شرایطی که باعث از بین رفتن رنگدانه در بخش هایی از پوست می شود، نمی توانند از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند.
  • اگر پوستتان ترک خورده یا آسیب دیده است، بهتر است تا درمان بخش آسیب دیده منتظر بمانید. این مسئله در مورد افرادی که به تازگی جراحی کرده اند هم صدق می کند.
  • همچنین افرادی که به هیستامین حساسیت شدید دارند، نباید از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند.
  • افرادی که دچار صرع هستند و یا تشنج می کنند، کاندیدای خوبی برای لیزر موهای زائد نیستند.

مصرف برخی داروها نیز باعث افزایش خطر عوارض لیزر می شود و در نتیجه اگر از این داروها استفاده می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید و لازم است بین مصرف دارو و شروع لیزر درمانی فاصله باشد: کسانی که در حال استفاده از اسید گلیکولیک، بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک هستند، لازم است قبل از شروع درمان مصرف داروهای ذکر شده را متوقف کنند. کسانی که از هیدروکینون و سایر کرم های سفید کننده بر روی پوست خود استفاده می کنند، باید مصرف آنها را چند روز قبل از شروع درمان متوقف کنند. کسانی که داروهای آکنه قوی، مانند آکوتان، ایزوترتینوئین و رتین A مصرف می کنند، باید 6 ماه قبل از شروع لیزر موهای زائد مصرف این داروها را متوقف کنند.

برخی داروهای دیگر مانند ضدافسردگی ها، از جمله پروزاک، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، مانند ایبوپروفن، آسپیرین و ناپروکسن و بسیاری از آنتی بیوتیک ها حساسیت پوست را به نوز افزایش داده و در زمان انجام لیزر موهای زائد توصیه نمی شوند.

بنابراین باز هم توصیه می کنم اگر دارویی استفاده می کنید و یا بیماری خاصی داشته اید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر اطلاعات بیشتری در این باره می خواهید لطفا اینجا کلیک کنید.

  • در مطب شما چه دستگاه هایی استفاده می شوند؟ آیا جدید هستند؟

بله. دستگاه های لیزر استفاده شده در مرکز لیزر زنجان عبارتند از دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite و ان دی یاگ کلاریتی  Nd:YAG که هر دو دستگاه جدید بوده و مورد تایید FDA امریکا هستند. توضیحی که لازم است در ادامه اقدامات احتیاطی بدهم این است که افرادی که از دستگاه ها الکساندرایت برای رفع موهای زائد استفاده می کنند نباید 4 هفته قبل از شروع لیزر درمانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. در مورد کسانی که از دستگاه ان دی یاگ استفاده کنند، افرادی که دارای پوست تیره تر هستند، 7 روز قبل از شروع درمان بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنند.

  • لیزر موهای زائد بر روی کدام قسمت های بدن بیشترین اثر بخشی را دارد؟

لیزر برای تمام قسمت های بدن مناسب و قابل استفاده است. تنها بخشی که در آن استفاده از لیزر توصیه نمی شود اطراف چشم هاست. با این وجود لیزر موهای زائد بر روی بخش هایی مانند واژینال، بالای لب، چانه و زیر بغل بیشتری اثربخشی را دارد.

  • لیزر موهای زائد برای واژن قابل انجام است واقعا؟ خطرناک نیست؟

بله. لیزر برای ناحیه واژینال هم قابل ستفاده است و هیچ خطری ندارد. موهای زائد این بخش را به راحتی و به طور دائم از بین می برد، تنها ممکن است بر روی غشاء مخاطی تاثیری نداشته باشد. به علاوه لیزر روشی است که مشکلاتی مانند عفونت و التهاب پوستی و بروز موهای زیر پوستی را در پی نخواهد داشت و کاملا تمیز و بهداشتی انجام می شود.

  • چند جلسه برای رسیدن به نتیجه و از بین بردن کامل موهای زائد لازم است؟

تعداد جلسات بستگی به رنگ پوست، رنگ مو، نوع و تراکم موهای زائد دارد. تعداد جلسات برای رسیدن به نتیجه مطلوب معمولا بین 6 تا 8 جلسه خواهد بود که برخی افراد حتی در کمتر از 6 جلسه به نتیجه مورد نظر خود می رسند و برخی دیگر بیشتر از 8 جلسه لازم دارند. در ضمن نتیجه مطلوب به معنای از بین بردن 100 درصدی موهای زائد نیست. لیزر موهای زائد را به میزان 80 تا 90 درصد به طور دائم کاهش می دهد.

  • لیزر واقعا باعث بروز سرطان نمی شود؟

خیر. پرتوهای لیزر آنقدر به عمق پوست نفوذ نمی کنند که به اندام های داخلی آسیب زده و باعث بروز مشکلاتی مانند سرطان شوند. پرتو لیزر دقیقا در زیر پوست به وسیله فولیکول های مو جذب می شود، قبل از اینکه عمق بیشتری را طی کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

  • لیزر را می توانیم برای نوجوان ها هم استفاده کنیم؟

بله البته. لیزر برای تمام سنین و افراد بی خطر است. اما از نظر اثربخشی آن مطمئن صحبت نمی کنم. در بدن نوجوانان هم تغییرات هورمونی زیاد اتفاق می افتد و این مسئله اثربخشی لیزر را کاهش می دهد، به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می شود تا پایان بلوغ صبر کنید و پس از آن لیزر را شروع کنید.

  • هر جلسه لیزر لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

لیزر موهای زائد یک روش سریع و بی خطر است. مدت زمان دقیق هر جلسه به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. به عنوان مثال بالای لب یا زیر بغل تنها 5 تا 10 دقیقه طول می کشد، ناحیه واژن حداکثر 15 دقیقه طول می کشد و نواحی بزرگتر زمان بیشتری لازم است. اما لیزر موهای زائد کل بدن بین 45 تا 1 ساعت طول خواهد کشید. مهم تر اینکه پس از اتمام هر جلسه می توانید به راحتی و بلافاصله به کارهای روزمره خود بپردازید.

  • هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر به دستگاهی که مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین تراکم موها و بخش تحت درمان بستگی دارد. هزینه لیزر ممکن است کمی از روش های سنتی بیشتر به نظر برسد، اما شما این به طور مداوم هزینه نمی کنید، در حالیکه در روش های سنتی ماهانه و مداوم باید هزینه کنید و به علاوه نتیجه ناشی از لیزر به هیچ عنوان قابل مقایسه با نتیجه مربوط به روش های سنتی نیست. لیزر دارای دوام و ماندگاری بیشتر است، آسیبی به پوست نمی رساند و از همه مهم تر موهای زیر پوستی را نیز از بین می برد.

  • آیا استفاده از لیزر موهای زائد عوارض جانبی هم دارد؟
لیزر موهای زائد

خب بله. لیزر هم مانند خیلی از فرایندهای بهداشتی و زیبایی دیگر دارای عوازض جانبی است، اما عوارض ناشی از لیزر موقت هستند و خیلی زود برطرف می شوند. برخی عوارض آن عبارتند از قرمزی و التهاب پوست که کاملا طبیعی بوده و طی چند ساعت بهبود پیدا می کنند. عوارض جدی تر لیزر سوختگی یا تغییر رنگدانه های پوست است. این دو عارضه در صورتی بروز می کنند که اپراتور انجام لیزر بی تجربه باشد و قدرت دستگاه یا نوع دستگاه مناسب پوست شما نباشد و یا دستگاه مورد استفاده قدیمی باشد، بنابراین در انتخاب کلینیک مورد نظر نهایت دقت را داشته باشید.

در همین حال که با منشی در مورد عوارض لیزر صحبت می کردیم خانمی وارد مطب شدند که ظاهرا یک جلسه لیزر درمانی را در جای دیگری انجام داده بودند و دچار سوختگی شده بودند. ایشان برای درمان سوختگی و ادامه جلسات لیزر موهای زائد به کلینیک تهران اسکین آمده بودند. بعد از صحبت با ایشان و گرفتن اطلاعات شان خانم منشی رو به تمام خانم هایی که منتظر نشسته بودند کردند و گفتند: ببینید انتخاب کلینیک لیزر درمانی چقدر مهم است. اگر این خانم در انتخاب کلینیک خود دقت بیشتری می کردند، قبل از شروع درمان در مورد تجربه اپراتور، پزشک و تجهیزات این کلینیک تحقیقات کافی انجام می دادند، مطمئنا کلینیک قبلی را انتخاب نمی کردند و دچار مشکل سوختگی نمی شدند. تجربه اپراتور، نظارت پزشک متخصص و تجهیزات استفاده شده در کلینیک بسیار مهم هستند.

بعد از آن نوبت من شد که وارد اتاق پزشک شوم. ولی تمام این مسائل و صحبت های خانم منشی باعث شده بود نظر من در مورد لیزر موهای زائد عوض شود و با دکتر هم در مورد آن صحبت کردم. وقتی از اتاق دکتر بیرون آمدم از خانم منشی خواستم برای من هم وقت لیزر موهای زائد تعیین کنند و تا به امروز که این مطالب را می نویسم 4 جلسه از لیزر درمانی من می گذرد که از نتیجه آن خیلی راضی هستم و با خود می گویم ای کاش زودتر لیزر موهای زائد را شروع می کردم.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید