بهترین لیزر موهای زائد براساس رنگ پوست مردم شهرهای مختلف ایران کدام نوع است؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست شهرهای مختلف ایران

 

تفاوت رنگ پوست ایرانیان و اروپایی ها

برای دانستن اینکه بهترین لیزر موهای زائد برای رنگ پوست مردم شهرهای مختلف ایران کدام نوع لیزر است ابتدا باید انواع لیزر ها و انواع رنگ پوست ها را بشناسیم.

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تایپ های مختلف پوستی

مقیاس فیتزپاتریک یک نمودار طبقه بندی عددی برای رنگ پوست انسان می باشد. این طرح در سال 1975 توسط توماس فیتزپاتریک، یک متخصص پوست در هاروارد، به عنوان روشی برای طبقه بندی پاسخ انواع پ.ست به اشعه ی ماوراء بنفش مطرح شد. نمودار فیتزپاتریک به عنوان یک ابزار شناخته شده برای تحقیقات پوست در مورد رنگ پوست انسان باقی ماند.

مقیاس فیتزپاتریک (براساس شکل فوق) :

  • نوع 1 ( امتیاز6 – 0): سفید رنگ پریده؛ موهای بور یا قرمز، چشمان آبی – همیشه می سوزند، هیچ وقت نباید آفتاب بگیرند، این افراد اصلا برنزه نمی شوند.
  • نوع 2 ( امتیاز 13 – 7 ): سفید مناسب، موهای بور یا قرمز، چشم های آبی، سبز یا عسلی – معمولا می سوزند و کمی برنزه می شوند.
  • نوع 3 ( امتیاز 20 – 14): دارای پوست گندمی، رنگ چشم یا مو هر رنگی می تواند باشد، کاملا رایج – گاهی دچار سوختگی خفیف می شوندف معمولا برنزه می شوند.
  • نوع 4 ( امتیاز 27 – 21): سبزه ی روشن، رنگ پوست مدیترانه ای – به ندرت دچار سوختگی می شوند و همیشه به خوبی برنزه می شوند.
  • نوع 5 ( امتیاز 38 – 24): سبزه ی تیره، رنگ پوست از نوع خاورمیانه – خیلی به ندرت دچار سوختگی می شوند و به راحتی هم برنزه می شوند.
  • نوع 6 ( امتیاز 35 به بالا): قهوه ای بسیار تیره مایل به سیاه – هیچوقت دچار سوختگی نمی شود، به راحتی می تواند آفتاب بگیرد.

همانگونه که میتوانید حدس بزنید رنگ پوست اغلب ایرانی ها در معیار فوق بین نوع 2 تا نوع 5 متغیر است و البته رایجترین رنگ پوست ایرانیان رنگ های پوستی تایپ 3 و 4 هستند.

اغلب مردم ایران تایپ پوستی 3 و 4 دارند.
طبق نقشه فوق اغلب مردم ایران تایپ پوستی 3 دارند.

تایپ پوستی نوع 1 در نژاد ایرانی دیده نمی شود.


حالا به بررسی انواع دستگاههای لیزر می پردازیم:

دستگاههای غیراختصاصی شبه لیزر (IPL,I2PL) و…

(دقت کنید که تقریبا هراسمی بجز دایود و لیزر یاگ و لیزر الکساندرایت یعنی آی پی ال) این دستگاهها غیر اختصاصی اند و بر روی همه انواع تایپ های پوستی بجز پوست های خیلی تیره تاثیر یکسانی دارند.

ولی این دستگاهها با دلیل درد بیشتر و عوارض جانبی نسبتا بیشتر توصیه نمی شوند. البته لیزر با دستگاههای آی پی ال ممکن است به ازای هرجلسه ارزانتر باشد ولی به دلیل نیاز به تکرار بیشتر جلسات این نوع روش معمولا در مجموع گران تر از انواع دیگر لیزر اختصاصی تمام می شود. هم چنین این دستگاه ها با توجه به اینکه تکنولوژی لیزر نیستند به پوست آسیب می رسانند و ممکن است موجب سوختگ شوند. در حالت کلی می توان گفت انجام لیزر با این گونه دستگاه ها مانند اپیلاسیون می باشد.

دستگاه لیزر دایود (Diode Laser)

این نوع دستگاه لیزر بیشترین طیف اثرش را روی پوست های تیپ 2 تا 5 دارد و برای نژاد ایرانی معمولا بهترین گزینه لیزر است. در دستگاههای دایود نسل جدید درد بسیار کاهش یافته و مدت زمان لیزر نیز کوتاه تر شده است. عیب دستگاه دایود اثر کمتر آن روی تایپ های پوستی بسیار روشن (تایپ پوستی نوع1 ) است.

دستگاه لیزر الکساندرایت (الکس  Alexandrite)

این نوع لیزر عمدتا در اروپا و آمریکا کاربرد دارد و برای تایپ های پوستی نوع 1 و 2 مناسب است. البته اینطور نیست که در تایپ های پوستی بالاتر موثر نباشد اما بیشترین تاثیر لیزر الکساندرایت در پوست های بسیار روشن با موهای تیره است.

دستگاه لیزر ان-دی-یاگ (N-D-YAG)

این نوع لیزر عمدتا برای پوست های بسیار تیره یعنی تایپ های پوستی 4 تا 6 مناسب است.


بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای موهای نازک و کرکی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در تهران

موهای برخی نقاط بدن خانم ها مانند قفسه سینه، بالای نیم تنه پشت، بازوها و ران ها در برخی خانم ها و… نازک و کرکی می باشد که گاهی آزار دهنده می باشد و افراد تمایل به حذف همین موهای به ظاهر کرکی و نازک را دارند.
در حال حاضر برندهای مختلف دستگاه های لیزر در ایران مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ کدام تکنولوژی و طول موج لازم برای حذف این موهای نازک را ندارد، تنها دستگاهی که برای حذف این موها مناسب می باشد دستگاه اسکلپیون (مدیواستار) ساخت کمپانی زایس آلمان می باشد. با توجه به اینکه موهای نازک نیز طیف دارد معمولا این موها در مرکز قبل از انجام لیزر بررسی می شوند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدون درد

بهترین دستگاه لیزر مو بدون درد

دستگاه های لیزر با تکنولوژی قدیمی معمولا دردناک همراه با التهابات زیاد پوستی می باشند. تورم پوست، قرمزی زیاد، درد پوست و… همگی آثار لیزر با دستگاه های قدیمی می باشد. درد در برخی نواحی مانند ناحیه تناسلی و زیر بغل در حدی می باشد که افراد ناچارند از کرم های بی حس کننده استفاده نمایند که خود این کرم ها احتمال سوختگی پوستی را افزایش می دهند.
هم چنین چون پوست بی حس می شود واکنش طبیعی نسبت به درجه دستگاه نشان نمی دهد و اپراتور مربوطه گاها به اشتباه درجه دستگاه را بالاتر تنظیم می کند که ممکن است مشکلات پوستی برای فرد رخ دهد.
اما دستگاه اسکلپیون (مدیواستار) با توجه به تکنولوژی جدید نه التهابات پوستی دستگاه های قدیمی را دارد و نه دردناک می باشد که فرد مجبور به استفاده از کرم بی حس کننده باشد.

بهداشتی ترین دستگاه لیزر موهای زائد

علاوه بر اثر بخشی و کیفیت دستگاه لیزر، بحث بهداشت دستگاه نیز نکته ی مهم و حائز اهمیت می باشد. دستگاه های لیزر حال حاضر معمولا به این صورت می باشند که اپراتور بعد از هر فرد مراجعه کننده باید سر هندپیس را با الکل ضد عفونی نماید که این اقدام از جهاتی خوب و موثر می باشد و برخی آلودگی ها را از اطراف هندپیس حذف می نماید اما ویروس های مانند زگیل تناسلی با الکل از بین نمی روند و امکان انتقال این ویروس ها در صورت عدم رعایت بهداشت می باشد.
تکنولوژی جدید اسکلپیون (مدیواستار) به علت استفاده سلفون دور هندپیس برای هر شخص مجزا موجب شده این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها از نظر بهداشتی مطمئن تر و بهداشتی تر باشد و امکان انتقال هیچ گونه ویروسی از فردی به فردی دیگر نباشد.

طبقه بندی مردم ایران براساس تایپ پوستی:

مردم شهرهای شمالی ایران (رشت،ساری،آمل،چالوس،بابل،بابلسر،رامسر،انزلی و…) و شهرهای شمال غربی کشور( تبریز،ارومیه،سراب،اردبیل و…) عمدتا تایپ پوستی 2 و3 و 4 دارند.

مردم شهرهای مرکزی ایران (تهران،قم،کرج،قزوین،اصفهان،یزد،اراک،همدان ،کرمانشاه،زنجان،سمنان،مشهد،شاهرود و…) عمدتا تایپ پوستی 3 و 4 دارند.

مردم شهرهای جنوبی ایران (بوشهر،زاهدان،زابل،اهواز،خرمشهر،کرمان و…) عمدتا تایپ پوستی 4 دارند (البته در بعضی شهرها مانند اهواز و دزفول تایپ های پوستی 2 و3 نیز به وفور یافت می شود که عمدتا به دلیل مهاجرت درگذشته بوده است)

 نتیجه گیری:

با توجه به نوشته های فوق بهترین لیزر موهای زائد برای نژاد ایرانیان و برای اغلب شهرهای ایران به ترتیب از بهترین گزینه به بدترین گزینه :

1- لیزر دایود

2- لیزر الکساندرایت

3- لیزر آی پی ال

4- لیزر ان-دی-یاگ

البته همیشه نظر متخصص پوست ارجح است و ممکن است بسته به تشخیص متخصص گاهی حتی لیزرهای غیراختصاصی برای برخی افراد به تشخیص متخصص پوست مناسب تر باشند.

 

 

گروه پزشکان تهران اسکین


جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1


برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
پرسه
پرسه
7 years ago

این طبقه بندی چنذان با واقعیت همخوانی ندارد، من که سال هاست در مازندران زندگی کردم به ندرت افرادی با تیپ پوستی 2 دیده ام!!!!! حتی افرادی که ساکن کوهستان های خوش آب و هوای این خطه هستنددارای تیپ پوستی 5 می باشند. بسیاری از افراد در غرب کشور تیپ پوستی 2 دارند از جمله در شهرهای کردستان، همدان و کرمانشاه، همچنین افراد خوزستانی دارای تیپ پوستی 2 افراد بومی استان از جمله دزفولی، بختیاری و شوشتری ها هستند نه مهاجر! اینکه خوزستانی ها همگی پوست بسیار تیره دارند فقط در فیلم هاست نه در واقعیت.

فاطیما
فاطیما
5 years ago

منم آبادانی ام و تیپ پوستی ۳ دارم بومی هم هستم!واقعا فقط تو فیلماس این حرفا?اکثر دوستانم هم بومی و گندمی و سفید ینی تیپ ۲ و ۳هستن

مریم اکبری زاده
Editor
پاسخ به  فاطیما

سلام دوست عزیزم. این مقاله کلی نوشته شده و منظور ما تیپ غالب بوده. منظورمون این نبوده که حتما همه آبادانی ها تیپ پوستی 3 یا 4 دارند. اما شرایط آب و هوایی هر منطقه سبب ایجاد یک سری تیپ های پوستی مشترک می شود. نژادهای بشر در اثر مهاجرت آنقدر در هم آمیخته شده که نمی توان یک تیپ پوستی خاص را به یک شهر نسبت داد اما در کل، هر شهری تعدادی تیپ های پوستی غالب دارد. کلمه ی “عمدتا” نیز تاکید شده.
از همراهی شما با تهران اسکین خرسندم و آرزوی سلامتی و شادی برای شما دارم.

مریم اکبری زاده
Editor
پاسخ به  فاطیما

سلام گلم. این مقاله کل جمعیت یک شهر را در نظر میگیرد. هر منطقه آب و هوایی یک سری تیپ های پوستی “غالب” دارد. اگر چه در کل نژادهای بشر آنقدر آمیخته شده که نمی توان به قطع یک تیپ پوستی خاص را به همه مردمان یک منطقه نسبت داد. کلمه ی “عمدتا” در مقاله درج شده. موفق و پر از لبخند باشین.

zahra
zahra
5 years ago

ممنون از راهنمایی تون

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  zahra

سلام دوست عزیز
از توجه تان سپاسگزاریم