بهترین مزایای جراحی پیوند مو | مزایا و معایب پیوند مو | بهترین مرکز پیوند مو

بهترین روش کاشت مو | مراحل کاشت مو| درمان ریزش مو در مردان

بهترین روش کاشت مو | مراحل کاشت مو| درمان ریزش مو در مردان

بهترین روش کاشت مو | مراحل کاشت مو| درمان ریزش مو در مردان

کدام روش کاشت مو برای شما مناسب است؟  

بهترین روش کاشت مو برای نتایج بلند مدت چیست؟ ” پیوند مو در پنج سال گذشته مورد استقبال زیادی قرار گرفته و به طور فزاینده ای از لحاظ اجتماعی مورد قبول واقع شده است. سوپر استارهایی مانند وین رونی به راحتی در باره کاشت موهای شان صحبت می کنند.  اما با این حال ، عمل جراحی کاشت مو همیشه باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

 

درمان ریزش مو در مردان

داروها :

با مشاهده  اولین نشانه های ریزش مو، یکی از دو داروی تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی امریکا   FDA  را امتحان کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • ماینوکسیدیل Minoxidil با  نام تجاری روگن  Rogaine، که یک درمان موضعی است که بدون نسخه و به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دارد. 
  • فیناستراید یا Finasteride با نام تجاری پروپشیا  Propecia  که یکی از داروهای خوراکی و تجویزی است که فقط باید توسط پزشکان متخصص تجویز شود. زیرا بعضی از پزشکان  این دارو را  به دلیل هزینه بالا و گران بودن آن تجویز نمی کنند.  

 

ریزش مو پیشرونده است

از آنجا که ریزش مو پیشرونده است ، بنابراین هنگامی که درمان دارویی را شروع می کنید ، دوره درمان باید حداقل دوازده ماه طول بکشد.  اگر برای پیوند مو برنامه ریزی کرده اید ، مصرف این داروها کمک می کند که یک ساختار قوی برای کاشت مو در سرتان داشته باشید.

توجه داشته باشید که برای کاشت مو نباید سریع تصمیم گیری کنید و با درمان ریزش مو های خود احساسی برخورد نکنید.  این درست است که هیچ مردی و همچنین هیچ زنی دوست ندارد موهای خود را از دست بدهد ، اما لازم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام کاشت مو که عمل بسیار گرانی است ، در این مورد خوب تحقیق و بررسی کنید.

 

روش های کاشت مو با هم تفاوت دارند

اسپنسر استیونسن یک متخصص ریزش مو می گوید : ” من تا به حال 11 بار کاشت مو انجام داده ام.  روش من روش آزمون و خطا بود. می خواستم در این مورد تحقیق کنم  اما در این پروسه ها نکات بسیار خوبی یاد گرفتم.  اگر باز هم فرصت کافی داشته باشم ، باز هم بیشتر و بیشتر در این باره تحقیق خواهم کرد.

بهترین روش کاشت مو | مراحل کاشت مو| درمان ریزش مو در مردان

کاشت مو خجالت آور نیست

تعدادی از افراد مشهور به خاطر کاشت مو معروف شده اند.  ستاره فوتبال وین رونی و یک بازیگر انگلیسی به نام جیمز نسبیت   Nesbitt ، از جمله کسانی هستند  که در ستون شایعات بهترین بازیگران در مورد پیوند موهای خود صحبت کرده اند.

 

آیا عمل پیوند مو دردناک است؟

روش پیوند مو توسط بی حسی موضعی انجام می شود.  برخی از بیماران اندکی ناراحتی را گزارش می دهند. اما احساس درد در این روش کاملاً غیر معمول است.  البته پوست سر تا چند روز پس از عمل جراحی حساس خواهد بود و داروهای ضد درد مانند هر جراحی دیگری برای بیماران تجویز می شود.

 

آیا ممکن است پیوند مو ناموفق باشد؟

مانند هر جراحی دیگر احتمال ناموفق بودن این روش نیز ممکن است ؛ اما درصد آن بسیار کم است. عدم موفقیت می تواند به دلیل این باشد که بیمار کاندیدای مناسبی برای این روش نبوده است و یا در نتیجه عملکرد ضعیف جراح اتفاق بیفتد.   بهترین کار این است که برای انجام کاشت مو یک کلینیک معتبر و یک پزشک با تجربه و ماهر را انتخاب کنید.

 

با در نظر داشتن این موارد ، گزینه های جراحی در دسترس عبارت هستند از :

کاشت مو به روش FUE  یا استخراج واحد فولیکولی 

رایج ترین روش پیوند مو FUE  یا استخراج واحد فولیکولی است که بازیگر انگلیسی وین رونی هم برای پیوند موهای خود از این روش استفاده کرده است.   در این روش فولیکول های موی فرد از یک قسمت از سر که در معرض دید قرار ندارند به صورت جداگانه با دستگاه برش تخصصی برداشته شده و پس از آن با استفاده از تیغه های بسیار نازک ، سایت های کوچکی در محل دریافت کننده ایجاد می شود که فولیکول ها در آنها قرار داده می شوند.

اسپنسر می گوید : ” از بی حسی موضعی برای بی حس کردن منطقه استفاده می شود.  پیوند مو در حدود هشت ساعت طول می کشد ، اما هیچ عوارضی ندارد و هیچ جای سر بخیه نمی شود.  این روش کاشت مو جای زخمی ندارد و به همین دلیل گزینه خوبی برای موهای کوتاه یا  تراشیده شده است.”  با اینکه موهای وین رونی  بسیار کوتاه است اما هیچ جای زخمی بر روی سرش دیده نمی شود.

بهترین روش کاشت مو | مراحل کاشت مو| درمان ریزش مو در مردان

نتایج و هزینه استخراج واحد فولیکولیFUE  

استخراج واحد فولیکولی به روش FUE  نیز عمل جراحی محسوب می شود.  اما یک روش کمتر تهاجمی است.  هزینه این عمل بستگی به میزان کار مورد نیاز دارد.  مدت 4 ماه طول می کشد تا موهای کاشته شده به طور کامل رشد کند. و پس از دوازده ماه  نتایج به طور کامل ظاهر می شود.  نتایجی که  باید یک عمر طول بکشد.

 

کاشت مو به روش ATP یا تاتو

اسپنسر می گوید: ” یکی دیگر از گزینه های تهاجمی، درمان جدیدی به نام پیگمنتیشن پیشرفته تریکو  ATP (Advanced Trico Pigmentation)  است . “این روش خالکوبی یا تاتو با سوزن های ریزی است که با نوع خاصی از جوهر بر روی پوست سر انجام می شود و مدت  5-7 سال ماندگاری دارد.  هزینه این روش با توجه به منطقه تحد درمان تعیین می شود.

 

کاشت مو به روش FUT یا نواری

کاشت مو به روش  FUT روش جراحی لایه ای یا نواری است و یکی از اولین روش های کاشت موی طبیعی در دنیا است.  در نهایت FUT (Follicular Unit Transplantation)  وجود دارد که همچنین به عنوان روش برداشت نواری شناخته می شود.

در روش  FUT، از بی حسی موضعی استفاده می شود و یک نوار مو از قسمت هایی از سر شما که هنوز مو دارد ، معمولاً از پشت و دو طرف سر برداشته می شود. این بخش از سر به عنوان تامین کننده یا دهنده شناخته می شود.  پس از آن جراح شما ، در زیر میکروسکوپ ، فولیکول های مو را به گروه های فردی یا گروه های کوچک تقسیم می کند و آنها را مانند روش استخراج واحد فولیکولیFUE  در محل های برش داده شده قرار می دهند.

هر چند که جراح شما با روش  FUT می تواند هزاران فولیکول مو را در سر شما پیوند کند ، اما در ازای هزینه ای که پرداخت می کنید دو برابر مو دریافت می کنید.   اسپنسر می گوید اشکال این روش این است که نسبت به روش های دیگر بیشتر تهاجمی است و یک جای زخم هم بر روی سر شما باقی می گذارد.   هر چند که این جای زخم در زیر باقی مانده موهای شما پنهان است و دیده نمی شود.

عوارض این روش نیز مانند روش استخراج واحد فولیکولیFUE   اندک است و می توان گفت که تقریباً هیچ عارضه ای ندارد.  البته به علت وجود زخم درد و ناراحتی آن کمی بیشتر است و روند بهبودی در این روش حدود 4 هفته می باشد.

 

نتایج و هزینه عمل کاشت مو به روش نواری

نتایج عمل پیوند مو در روش کاشت موی نواری مانند روش  FUE ، در  حدود چهار ماه طول می کشد تا موهای کاشته شده به طور کامل رشد کند. و یک سال هم طول می کشد تا موها به طور کامل ظاهر می شوند.

هزینه این عمل بستگی به مقدار موهای کاشته شده و بزرگی یا کوچکی منطقه پیوند دارد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments