بهترین روش رفع موهای زائد

بهترین روش برای رفع موهای زائد کدام است؟

بهترین روش رفع موهای زائد
رفع موهای زائد

بسیاری از افراد دارای موهای زائد در بخش های مختلف بدنشون هستند. روش های رفع موهای زائد هم مختلف است که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم و شما می توانید آنها را با هم مقایسه کرده و در مورد بهترین روش تصمیم بگیرید.

شیو کردن

شیو کردن آسان ترین روش برای رفع موهای زائد دست ها، صورت و پاهاست. این روش سریع انجام می شود، اما موهای زائد نیز به سرعت رشد می کنند و همچنین میزان موهای زیر پوستی خیلی زیاد خواهد بود، به ویژه در ناحیه تناسلی.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اصلاح کردن با نخ

اصلاح با نخ نیز روش دیگری است که موهای زائد دیرتر از شیو کردن رشد می کنند و اگر میزان موهای زائدتان کم باشد، الاح کردن یک روش موثر محسوب می شود. اصلاح با نخ و یا استفاده از موچین برای اطراف ابرو و موهای زائد روی صورت موثر است که موها کم و نازک هستند، برای بخش های دیگر بدن روش خوبی نیست. اصلاح با نخ برای بخش های بزرگ بدن روش خوبی نیست و باعث رشد موهای زیر پوستی می شود.

کرم های موبر

کرم های موبر نیز در داروخانه ها و دیگر فروشگاه های لوازم بهداشتی به فروش می رسند و همه آنها مثل هم نیستند. بنابراین قبل از استفاده حتما نوشته های روی بسته بندی را مطالعه کنید. به هیچ عنوان نباید از کرم موبری که برای بدن ساخته شده برای رفع موهای زائد صورت استفاده کرد.

ترکیبات موجود در این کرم ها ساقه مو را در خود حل می کنند و حاوی مواد شیمیایی هستند. استفاده نادرست از این کرم ها – به عنوان مثال قرار دادن کرم برای مدت طولانی بر روی پوست – باعث سوختگی پوست می شود. اگر سابقه حساسیت پوستی دارید، بهتر است ابتدا کمی از کرم مورد نظر را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از واکنش پوست نسبت به کرم اطمینان حاصل کنید. حتما طبق دستورالعمل های کرم از آن استفاده کنید.

استفاده از وکس

برای استفاده از وکس می توانید به سالن های اپیلاسیون بروید و یا خودتان در خانه استفاده کنید. استفاده از وکس کمی دردناک است و با کثیف شدن پوست همراه است، به علاوه ممکن است بعضی از موهای زائد نادیده گرفته شوند. یکی از عوارض مربوط به وکس عفونت است. اگر وکس خیلی داغ باشد، احتمال سوختگی پوست وجود دارد. به علاوه اگر از داروها و کرم های ضد جوش یا ایزوترتینوئین استفاده می کنید، نمی توانید از وکس استفاده کنید، زیرا پوست خیلی نازک و حساس شده است.

به علاوه وکس هم باعث بروز موهای زیر پوستی شده و برای استفاده از وکس باید منتظر بمانید تا موهای زائد به اندازه کافی بلند شوند تا بتوانید از وکس استفاده کنید.

لیزر موهای زائد

لیزر یکی از پرطرفدارترین روش ها برای رفع موهای زائد است. برای رسیدن به نتیجه در این روش 4 تا 7 جلسه لیزر درمانی نیاز خواهد بود که فاصله بین جلسات نیز 4 تا 6 هفته خواهد بود. این روش به ویژه بر روی موهای تیره موثر است.

در استفاده از لیزر پرتوهای لیزر فولیکول های مو را هدف قرار داده و آنها ر می سوزانند. این روش نیز کمی دردناک است، اما برای تمام قسمت های بدن استفاده می شود (به جز اطراف چشم ها و بالای گونه ها) و عوارضی مانند عفونت و موهای زیر پوستی در پی نخواهد داشت.

لیزر برای مدت طولانی موها را غیر فعال می کند و موی زائد روی بدن رشد نمی کند. پس از اینکه موی جدید رشد کند، بسیار نازکتر و روشن تر از موی قبل خواهد بود. با اتمام دوره درمان لیزر می توانید سالانه فقط یک بار یا دوبار لیزر درمانی را انجام دهیدو و برای همیشه از موهای زائد خود رها شوید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.webmd.com/beauty/cosmetic-procedures-hair-removal” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید