بهترین انتخاب ها برای صبحانه ای سالم و مقوی

بهترین مواد غذایی برای صبحانهنخوردن صبحانه ممکن است پرخوری در سایر وعده های غذایی را به همراه داشته باشد. از این به بعد وقتی عجله دارید و نمی خواهید صبحانه بخورید این مورد را حتماً به یاد بیاورید. از طرف دیگر، یک وعده ی غذایی سالم، می تواند به شما انرژی لازم  برای کل روز و تصمیم گیریهای عاقلانه را فراهم کند.

صبحانه شما می تواند ترکیبی از کربوهیدارتها و پروتئین ها باشد. اینجا نگاهی به مواد غذایی مفید برای صبحانه خواهیم انداخت:

1)     بلغور جو دوسر

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جو دو سر حاوی بتاگلوکان( یک نوع فیبر) می باشد که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند. بعلاوه حاوی اسید های چرب امگا3، فولات و پتاسیم می باشد. 15 دقیقه قبل از صبحانه جو دو سر را بپزید. از مصرف انواع طعم دار جو که با قندها ترکیب شده اند بپرهیزید. در مقابل می توانید آن را با عسل و میوه و آجیل طعم دار کنید.

2)     ماست یونانی

ماست حاوی کلسیم و مقدار زیادی پروتئین می باشد مصرف ماست برای صبحانه احساس سیری خوبی به شما خواهد داد. بهتر است از انواع بدون چربی آن استفاده کنید  و برخی میوه جات را به آن اضافه کنید .یک راه آسان و خوشمزه برای صبحانه ای عالی.

3)     جوانه گندم

فقط دو قاشق غذاخوری جوانه گندم برای مصرف کل روز شما توصیه می شود. این مقدار جوانه ویتامین E و 10% نیاز شما به فولات را تأمین می کند. می توانید آن را با ماست نیز ترکیب کنید.

4)     گریپ فروت

ایا می خواهید وزن کم کنید؟ خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده ی غذایی ممکن است در تسریع روند لاغری تأثیر داشته باشد. گریپ فروت آب زیادی دارد و رطوبت بدن را تأمین می کند و احساس پری به شما می دهد، بعلاوه حاوی آنتی اکسیدان می باشد. می توانید گریپ فروت را برای صبحانه به همراه تخم مرغ مصرف کنید.

5)     موز

هیچ چیز مانند موز نمی تواند تا اواسط صبح شما را سیر نگه دارد، حاوی نشاسته، پتاسیم و کربوهیدارت های سالم می باشد.

می توانید آن را برش داده و به جو دوسر یا غلات دیگر اضافه کنید. بنابراین به قند دیگری نیاز نخواهید داشت. موز انتخابی خوب برای افرادی می باشد که فشار خون بالا دارند.

6)     تخم مرغ

تخم مرغ منبع سالمی از پروتئین ها و موادد مغذی مانند ویتامین D می باشد. اگر دنبال پروتئین بدون چربی می باشید. تخم مرغ گزینه ای مناسب می باشد.

7)     کره بادام زمینی

آیا تخم مرغ و لبنیات دوست ندارید؟ کره بادام زمینی جایگزین مناسبی می باشد. کره بادام حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع نشده می باشد. و به همراه نان کامل و یک موز یا سیب یک صبحانه کامل و مقوی می باشد.

8)      هندوانه

خوردن هندوانه برای صبحانه یک راه عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن می باشد. مواد مغذی میوه های قرمز و سبزیجات برای بینایی و سلامت قلب و پیشگیری از سرطان مفید است. هنوانه حاوی 40 کالری در هر فنجان می باشد.

9)     تخم کتان

فقط دو قاشق چایخوری تخم کتان 100% برای افرادی که نگران سلامتی قلب هستند و دنبال چربی های مفید می باشند توصیه می شود. غنی از فیبر، اسیدهای چرب امگا3 وآنتی اکسیدانها می باشد. اما بهتر است خودتان تهیه کرده و پودر کرده و در شیشه در بسته در یخجال نگهداری کنید.

10)  بلو بری

بلو برای حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان بود و برای مهارت های مربوط به حافظه بسیار مفید است. می توانید آن را به همراه غلات و ماست مصرف کنید.

منبع:

healthdigezt

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments