بهبودی و مراقبت ها و خطرات بعد از عمل همورئید |عوارض عمل بواسیر

بهبودی و مراقبت ها و خطرات بعد از عمل همورئید |عوارض عمل بواسیر + عکس

بهبودی و مراقبت ها و خطرات بعد از عمل همورئید |عوارض عمل بواسیر + عکس

بهبودی و مراقبت ها و خطرات بعد از عمل همورئید |عوارض عمل بواسیر

برای برخی افراد  رژیم غذایی سالم و سبک زندگی و داروهای بدون نسخه برای درمان هموروئید کافی نیستند. باید به دوران بهبودی و مراقبت های بعد از عمل توجه داشته باشید.

البته روش هایی وجود دارد که هموروئید ها را کوچک می کند و یا آنها را از بین می برد. مانند استفاده از لیزر که می تواند در مطب دکتر شما انجام شود.  اگر چه لیزر کردن هموروئیدها ممکن است آسیب کمتری برساند و عوارض کمتری داشته باشد ، اما جراحی انتخاب خوبی برای درازمدت می باشد. به خصوص اگر هموروئید شما بزرگ و بسیار دردناك یا همراه با خونریزی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جراحی هموروئید اکثراً روشی مطمئن و مؤثر است.  اما پس از عمل ، شما هنوز هم نیاز به خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا ، جلوگیری از یبوست ،  و مراقبت از خود برای کمک به بهبودی و جلوگیری از بازگشت هموروئید دارید.

با پزشک خود صحبت کنید تا گزینه مناسب جراحی را برای شما انتخاب کند.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

هموروئیدکتومی

بهبودی و مراقبت ها و خطرات بعد از عمل همورئید |عوارض عمل بواسیر

جراحی برای از بین بردن هموروئید ، هموروئیدکتومی نام دارد. در این روش جراح برش های کوچکی در اطراف مقعد ایجاد می کند تا بتواند هموروئید ها را بردارد.  برای این عمل شما ممکن است بیهوشی موضعی و یا بیهوشی عمومی بگیرید.  هموروئیدکتومی در اغلب موارد یک روش سرپایی است و بیمار معمولاً در همان روز می تواند به خانه برود.

از آنجایی که این منطقه بسیار حساس است و به علت برش های ایجاد شده که نیاز به بخیه دارند بعد از عمل درد خواهید داشت.

دوره بهبودی اغلب حدود 2 هفته طول می کشد.  اما بعضی وقت ها ممکن است  3 تا 6 هفته طول  بکشد تا شما احساس کنید که به حالت عادی بازگشته اید.

 

روش عمل پرولاپس و هموروئید (PPH)

در PPH   روش پرولاپس و هموروئید که هموروئیدکتومی استاپلر نیز نامیده می شود ، پزشک از یک دستگاه شبیه استاپلر برای انتقال هموروئیدها استفاده می کند و خون رسانی به هموروئیدها را قطع می کند. هموروئید ها بدون داشتن منبع خون ، کوچک شده و از بین می روند.

از این روش برای بهبودی و درمان هموروئید هایی که پرولاپس داده اند و یا بیرون مقعد هستند استفاده می شود.

در این روش جراحی ، هموروئیدها به جایی که انتهای عصب کمتری وجود دارد ، منتقل می شوند.  به همین دلیل درد آن کمتر از روش های کلاسیک است.  هموروئیدکتومی استاپلر معمولاً عوارض کمتری دارد و بیمار سریع تر بهبود می یابد و خونریزی و خارش کمتری دارد.

 

پس از جراحی هموروئید

شایع ترین شکایت بعد از جراحی بواسیر درد است.  به ویژه هنگامی که بیمار به توالت می رود.  شما می توانید با نظر پزشک معالج خود داروهای ضد درد مانند استامینوفن ، آسپیرین یا ایبوپروفن را مصرف کنید.  نشستن در وان آب گرم نیز ممکن است به بهبودی و درمان کمک کننده باشد.  همچنین مصرف ملین می تواند حرکات روده را راحت تر و آسان تر کند.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

خطرات جراحی بواسیر

با وجودی که عمل بواسیر بسیار متداول است و روشی مطمئن است اما مانند هر عمل دیگری ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.   برخی از خطرات پس از عمل بواسیر عبارتند از :

  • خون ریزی ،
  • عفونت ،
  • واکنش به بیهوشی.

ممکن است بعد از عمل به علت تورم یا اسپاسم عضلانی توالت رفتن برای بیمار مشکل داشته باشد.  اگر اسفنکتر مقعدی شما در حین جراحی آسیب دیده باشد ، ممکن است بدون اراده دفع گاز یا مدفوع داشته باشید.  این وضعیتی  به نام بی اختیاری مدفوع شناخته می شود.

در صورت مشاهده موارد زیر بلافاصله به پزشک اطلاع دهید :

  • خونریزی زیاد ،
  • قطع ادرار یا مدفوع ،
  • تب داشتن.

 

بهبودی بعد از عمل جراحی بواسیر

بهبودی و مراقبت پس از جراحی هموروئید  با توجه  به نوع درمان ، شدت هموروئید ها و تعداد برداشت ها به طور معمول یک تا سه هفته طول می کشد. بسیاری از بیماران اظهار کرده اند که دوران بهبودی پس از این نوع جراحی بسیار دردناک است و درد و ناراحتی در دو تا سه هفته بعد از عمل انتظار می رود.

اکثر بیماران در پایان هفته اول بهتر می شوند ، به خصوص اگر بیمار بتواند حرکت روده خود را نرم و یا کمی شل کند.

اگر مدفوع دچار سختی شود یا اگر فشار برای حرکت روده لازم باشد ، درد می تواند قابل توجه باشد. در طول دوره بهبودی ، باید هر زمان که لازم باشد از یبوست اجتناب شود. به یاد داشته باشید که داروهای ضد درد که اغلب برای دوره بهبودی تجویز می شوند نیز عاملی برای  یبوست شناخته شده اند.  بنابراین فردی که به طور معمول داروهای یبوست را مصرف می کند ، ممکن است به منظور پیشگیری از یبوست به بیش از رژیم معمولی خود به ملین نیاز داشته باشد.

بیماران معمولی می تواند در هفته بعد از درمان به فعالیت های غیر قابل بازگشت بازگردند و در طول دو تا سه هفته فعالیت های طبیعی را از سر بگیرند.

 

دوران ریکاوری

دوران ریکاوری پس از جراحی هموروئید یک روند تدریجی است.  زمان بازیابی بسته به روش درمان ، نوع بیهوشی ، سلامت عمومی بیمار ، سن و سایر عوامل متفاوت است.  دانستن آنچه در دوران بهبودی انتظار می رود به شما کمک می کند تا زودتر به زندگی روزمره خود بازگردید.

جراحی هموروئید در بیمارستان و سرپایی انجام می شود.  در طول عمل شما خواب هستید.  هنگامی که بهوش می آیید در بخش ریکاوری خواهید بود.  و تا زمانی که علائم حیاتی شما ثابت بشوند ، در این بخش می مانید.

بخیه های شما ممکن است جذبی و یا کشیدنی باشند.  همچنین  یک پانسمان زخم ها را می پوشاند.

قبل از رفتن به خانه باید حتماً ادرار کنید.  احتباس ادرار یک عارضه رایج پس از جراحی هموروئید است.  بیماران به طور معمول در همان روز به خانه می روند ، اما در بعضی موارد ممکن است یک روز در بیمارستان بمانند.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از جراحان ما در مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

کنترل درد

بهبودی و مراقبت ها و خطرات بعد از عمل همورئید |عوارض عمل بواسیر

بعد از جراحی ، منطقه مقعد شما حساس می شود. دکتر برای شما مسکن تجویز می کند و شما فقط باید استراحت کنید.  در نظر داشته باشید که جلوگیری از درد روش آسان تری است.  با پیروی از دستورالعمل پزشکان تان برای مصرف داروهای ضد درد ، سعی کنید از بروز درد پیشگیری کنید.

پزشک شما برای کمک به کم شدن درد و التهاب ، احتمالاً توصیه می کند که چند بار در روز از وان آب گرم استفاده کنید.

اگر در هنگام نشستن احساس ناراحتی می کنید،  سعی کنید بر روی بالش نرم یا بالش دونات شکل بنشینید تا فشار روی زخم خود را کاهش دهید.

 

مراقبت از زخم ها

منطقه مقعد خود را تمیز و خشک نگه دارید.  پس از هر بار دفع  در آب گرم بنشینید و یا دوش بگیرید تا ناحیه جراحی شده نرم باقی بماند.  از پاک کردن بیش از حد خود اجتناب کنید.  به جای استفاده از کاغذ توالت ، که می تواند تحریک کننده باشد ، از دستمال مرطوب بچه برای تمیز کردن پایین تنه خود استفاده کنید.  با بدن خود با مهربانی رفتار کنید!

پس از جراحی حذف هموروئید  خونریزی یا تخلیه مواد مخاطی برای چند روز رایج است.  شما همچنین ممکن است مقدار کمی نشت مدفوع داشته باشید.  استفاده از گاز نرم ، یا استفاده از  پوشک بزرگسالان ، و نوار بهداشتی برای تمیز نگه داشتن موضع عمل لازم است.

 

محدودیت فعالیت پس از عمل هموروئید

تا چند روز پس از جراحی برداشتن هموروئید باید استراحت کنید و زیاد فعالیت نداشته باشید. در دوره بهبودی و استراحت جراح به شما توصیه می کند که چند قدم راه بروید.  اما از انجام فعالیت هایی مانند بلند کردن وسایل ، کشیدن ، و فعالیت های شدید خودداری کنید.

همچنین از زور زدن و فشار آوردن به خود در هنگام  حرکات روده یا هنگام ادرار کردن اجتناب کنید.  پزشک شما یک نرم کننده مدفوع برای تان تجویز می کند تا حرکت روده شما را آسان تر کند.

اکثر افراد در حدود 7 تا 10 روز پس از جراحی حذف هموروئید قادر به بازگشت به کار و فعالیت های دیگر می باشند.  بازیابی کامل ممکن است 2 تا 4 هفته طول بکشد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments