بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی : عمل جراحی پلک

بلفاروپلاستی : عمل جراحی پلک

 

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یکی از رایج ترین عمل های زیبایی صورت است که برای بهبود ظاهر ناحیه ی چشم انجام می شود. اکثر مردم جراحی بلفاروپلاستی را انجام می دهند  تا چشمانشان به نظر کمتر خسته بیاید و یا تقارن صورتشان را بهبود بخشد. دانستن آنچه در طول درمان بلفاروپلاستی اتفاق می افتد  مهم است و می تواند نگرانی شما را در مورد این عمل جراحی کمتر کند.
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

مرکز زیبایی برکه، یکی از بهترین مرکز های جراحی پلک در تهران است. برکه با در اختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از پزشکان متخصص و حرفه ای آماده ی ارائه ی خدمات بلفاروپلاستی یا جراحی پلک به مراجعین عزیز می باشد. شما هماکنون می تواند برای مشاوره رایگان و تعیین نوبت از اینجا با ما تماس بگیرید.

برای فهم  بهتر طول درمان بلفاروپلاستی شامل کارهایی که باید پس از عمل انجام داد، اینکه آیا زخم های خوب شده اند یا خیر و اینکه آیا به جراحی های بیشتری نیاز هست یا نه؟، با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پس از جراحی

ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما هنگامی که پس از عمل جراحی بلفاروپلاستی به هوش می آیید، اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که بینایی شما تار شده است. این تاری دید چیزی نیست که بخواهید نگرانش باشید و به این معنی نیست که عمل جراحی ناموفق بوده است، بلکه به علت پماد آنتی بیوتیک ضخیمی است که در ناحیه چشم به کار می رود تا مانع از خشک شدن سطح پوست شود. این پماد باید برای یک هفته پس از جراحی، چهار بار در روز، در داخل چشم و روی زخم استفاده شود.

برای جلوگیری از خشک شدن چشم، قطره اشک مصنوعی توسط پزشک  تجویز می شود. تا 24 الی 48 ساعت بعد از جراحی، باید از کمپرس یخ های بسته بندی شده  استفاده شود و بیماران نیز باید در حالت نشسته بمانند و در همین حالت بخوابند، برای انجام این کار می توانید از چندین بالش استفاده کنید تا از بروز کبودی ناشی از ممانعت از تجمع مایعات بدن، جلوگیری کنید.

به طور کامل از فعالیت های شدید مانند بلند کردن وزن سنگین یا ورزش برای حداقل 7 روز در طول درمان بلفاروپلاستی اجتناب کنید. با این حال، بیماران بلافاصله بعد از عمل نیاز به حرکت کردن دارند ، بنابراین ما توصیه می کنیم برای شروع ، حرکت را با راه رفتن با سرعت ملایم آغاز کنید.

برای چند هفته ی اول توصیه می شود که از عینک آفتابی تیره برای حفاظت از چشم ها در برابر آلودگی یا باد یا خورشید استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم از آنجاییکه در طول درمان بلفاروپلاستی چشم ها به آسانی خسته می شوند، بهتر است مرتبا تلاش کنید چشمانتان را ببندید و چرت بزنید.

آیا پس از عمل کبودی ایجاد می شود؟

تورم ملایم و کبودی در طول درمان بلفاروپلاستی بسیار طبیعی است، هرچند که شدت آن از فرد به فرد بسیار متفاوت خواهد بود. در صورتی که عمل بلفاروپلاستی شما جراحی پلک بالایی بود ، ورم و کبودی در عرض 1 الی 2 هفته معمولا  کاهش می یابند، در حالی که این بهبودی برای بلوفاروپلاستی پلک های پایینی 2 تا 4 هفته طول می کشد. پس از گذشت این زمان، به طور کلی اصلا مشخص نیست که به تازگی جراحی پلک انجام داده اید. در در تعداد کمی از بیماران، این تورم و کبودی می تواند مدت زمان بیشتری طول بکشد.

در طول درمان بلفاروپلاستی معمولا به بانداژ احتیاجی نیست. هرچند بهتر است در صورت توان چشم را با پاچه ای بپوشانید تا ورم بعد از عمل بهبود یابد.

آیا پس از درمان درد وجود خواهد داشت؟

این عمل دردناک نیست و روند طول درمان بلفاروپلاستی نسبتا آسان است. معمولا دردهای بعد از عمل بلفاروپلاستی خفیف است و با مسکن های معمول قابل رفع است. پس از عمل پزشک این مسکن ها را برایتان تجویز خواهد کرد. اکثر بیماران همچنین قادر خواهند بود تا همان شب یا صبح روز بعد از جراحی، به حالت عادی برگردند و راه بروند.

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

هزینه ی عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

بلفاروپلاستی به هرحال جزو عمل های زیبایی محسوب می شود، لذا نمی توان آن را جزو عمل های ارزان قیمت به حساب آورد. اما از آنطرف در زمره ی عمل های جراحی گران قیمت هم نیست.هزینه ی بلفاروپلاستی به شرایط منحصر به فرد بیمار، پزشک و مرکزی که انتخاب می کند، سختی یا آسانی جراحی و پوشش یا عدم پوشش بیمه بستگی دارد.

عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی هیچ عوارض جدی به همراه ندارد. عوارض بلفاروپلاستی عموما شامل زخم، ورم و کبودی بعد از عمل است که اینها معمولا پس از هر عملی جراحی به وجود می آیند. نگران جای زخم ها و برش های روی پلک هم نباشید، این برش ها بسیار ریز و کوچکند و موازی خط مژه بریده می شوند. بنابراین به سختی قابل رویت هستند.

طول درمان بلفاروستی معمولا چند روز است؟

بسته به اینکه جراحی در پلک بالا انجام شده باشد، یا پلک پایین یا در هر دو پلک، مدت بهبودی تفاوت می کند. اما معمولا در بدترین شرایط بیش از 5 الی 6 هفته طول نمی کشند.

فیلم جراحی پلک بالا

پیش از انجام عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی بهتر است برای رفع هرگونه نگرانی و ریختن ترستان از عمل، فیلم جراحی پلک بالا را ببینید. دیدن این فیلم شما را از اینکه وارد چه روندی می شوید مطمئن می  کند. شما می توانید این فیلم ها را به سادگی هرچه تمامتر در فضای اینترنت جستجو کرده و  ببینید.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی

این عمل جراحی هرچند بسیار حساس است اما جزو عمل های جراحی سنگین نیست. طول عمل بلفاروپلاستی معمولا بیش از نیم ساعت الی یک ساعت(در بدترین شرایط) نیست. پیش از عمل چنانچه به مواد بیهوش کننده حساسیت دارید حتما با پزشک درمیان بگذارید.

بلفاروپلاستی چه روش هایی دارد؟

بلفاروپلاستی در حقیقت یکی از زیرمجموعه های لیفت پلک به حساب می آید. لیفت پلک در واقع با روش هایی از قبیل لیفت پلک با لیزر، لیفت پلک بدون جراحی و جراحی پلک صورت می گیرد. بلفاروپلاستی در واقع نام دیگر جراحی پلک است.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments