بلفاروپلاستی در مطب

بلفاروپلاستی در مطب | از لیفت و جراحی پلک چه می دانید؟

بلفاروپلاستی در مطب

بلفاروپلاستی در مطب

لیفت یا جراحی پلک که با نام بلفاروپلاستی شناخته می شود، درمانی است که برای برداشتن یا حذف کردن پوست یا چربی اضافه ی جمع شده روی پلک انجام می گیرد. واژه لیفت پلک در این درمان ممکن است کمی گمراه کننده باشد چراکه پلک در حقیقت به آن صورتی که تصورش را می کنید لیفت نمی شود!
بلفاروپلاستی می تواند هم روی پلک بالا انجام شود و هم روی پلک پایین. در روند عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، برش هایی که روی پلک بالایی زده می شود به جراح اجازه می دهد تا بتواند پوست یا چربی اضافه را بردارد. پس از انجام عملیات حذف اضافات روی پلک، بخیه های بسیار نازک و باریکی پوست دو طرف پلک باز شده را به هم متصل می کنند و آن را می بندند. جای بخیه عمل بلفاروپلاستی به قدری ریز و باریک است که با چشم عادی دیده نمی شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بلفاروپلاستی در مطب
بلفاروپلاستی در مطب

از آنطرف عمل بلفاروپلاستی پلک پایین اندکی با روند عمل پلک بالا متفاوت است. در هنگام انجام دادن جراحی یا بلفاروپلاستی پلک پایین برش ها مستقیما زیر مژه ها بریده می شوند یا اینکه حتی ممکن است از داخل پلک بریده شوند. وقتی که پزشک درمانگر تصمیم بگیرد برش ها را در زیر یا پشت پلک پایین انجام دهد جای برش ها یا بخیه ها زیر چشم پنهان شده و هرگز قابل رویت نیستند. همچنین این کار دست پزشک برای برداشتن یا حتی اضافه کردن چربی را بازتر می کند.
بلفاروپلاستی یک عمل سرپایی است که معمولا در مطب خود پزشک انجام می شود و نیاز به بستری ندارد. این عمل بیشتر در زمره عمل های زیبایی جای می گیرد اما صرفا به این دلایل انجام نمی شود. عارضه هایی مانند افتادگی پلک می توانند کمی بیشتر از موارد ظاهری شما را آزار داده و دید شما را نیز محدود کنند. البته که رفع افتادگی پلک تنها دلیل انجام بلفاروپلاستی نیست.
با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با این عمل آشنا شوید.

بلفاروپلاستی به چه علت هایی انجام می شود؟

بالا رفتن سن اغلب باعث شل شدن عضلات و سستی آنها می شود. اولین عضلاتی که تحت این تاثیر قرار می گیرند عضلات ظریف سطحی، مخصوصا عضلات پلک هستند. شل شدن عضلات پلک شرایط مطلوبی برای جمع شدن پوست و چربی اضافه روی پلک ایجاد می کند. شرایطی که باعث سنگینی پلک و در نهایت افتادگی آن می شود.
جمع شدن پوست و چربی اضافه روی پلک بالایی می تواند به فرد ظاهری همیشه خسته، ناراحت، سالخورده، پف کرده یا خواب آلود بدهد؛ علاوه بر آنکه افتادگی پلک بالا می تواند زاویه دید فرد را نیز محدود نماید. اگر دقت کرده باشید، اکثر کسانی که دچار افتادگی پلک هستند مجبورند سر خود را کمی بالا نگه دارند تا بتوانند بهتر ببینند. عمل بلفاروپلاستی برای برداشتن این چربی و پوست اضافه است تا فرد بتواند بهتر ببیند و ظاهر مناسب تری داشته باشد.

بلفاروپلاستی در مطب
بلفاروپلاستی در مطب

بلفاروپلاستی دوگانه که همچنین با نام بلفاروپلستی آسیایی هم شناخته می شود، برای بهبود ظاهر پلک بالایی انجام می گیرد. این نوع از عمل جراحی پلک معمولا روی آسیایی هایی انجام می شود که دوست دارند پلک هایشان بیشتر شبیه اروپایی ها باشد.
بلفاروپلاستی پلک پایین، هم می تواند به منظور برداشتن پوست و چربی اضافه مورد استفاده قرار بگیرد، وهم به منظور رفع حالت کیسه ای زیر چشم. این کیسه خودش حاصل جمع شدن چربی یا حتی آب است که به خاطر شل شدن عضلات نگه دارنده اتفاق می افتد. گاهی اوقات برای برداشتن این کیسه زیر چشم باید پلک پایین را کمی کشید.عملی که هم می تواند از طریق لیزر انجام شود و هم به صورت مستقیم با جراحی.
نکته : از آنجایی که در روند بلفاروپلاستی عضلات ناحیه پلک کشیده می شوند، این عمل برای رفع چین و چروک دور چشم هم مفید و موثر است. در حقیقت خیلی ها هستند که برای برطرف کردن چروک های دور چشم بلفاروپلاستی را انجام می دهند.

بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

هرکسی که در شرایط سلامتی نرمال قرار داشته باشد و هیچ بیماری یا مشکل خاصی نداشته باشد، فرد مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی است. به شرطی که انتظارات واقعی از نتیجه این عمل داشته باشد.

بلفاروپلاستی در مطب
بلفاروپلاستی در مطب

دوره بهبودی پس از بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟

بیمارانی که تحت درمان بلفاروپلاستی قرار گرفته اند معمولا پس از مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا می کنند. اگرچه که کبودی و ورم به عنوان رایج ترین عوارض جانبی این عمل ممکن است تا یکی دو روز بعد از جراحی شما را اذیت کنند، اما به زودی خود به خود از بین می روند. در طول 48 ساعت بعد از انجام عمل جراحی، فشار دادن یا کمپرس الکل طبی می تواند کمک زیادی به برطرف کردن کبودی و ورم کند.
تا چند روز بعد از عمل، در واقع تا بهبودی کامل جای بخیه ها روی پلک تحت جراحی بانداژ قرار می گیرد. ممکن است مجبور شوید تا یک هفته یا کمی بیشتر این بانداژ را روی چشم خود نگه دارید. البته گاهی اوقات هم ممکن است پزشک از نخ های جذب شونده برای بخیه شدن استفاده کرده باشد که در این صورت نیازی به کشیدن بخیه نیست.
بیشتر کسانی که بلفاروپلاستی می کنند بعد از 10 روز می توانند به روال عادی کار خود بازگردند. بعد از گذشت دو هفته بیشتر کبودی ها و ورم های ناشی از این عمل بهبود پیدا کرده اند و همین امر باعث می شود تا فرد راحت تر بتواند به زندگی نرمال خود برگردد.

بلفاروپلاستی در مطب
بلفاروپلاستی در مطب

خطرات و پیامد های جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیستند؟

همانطور که در مورد سایر عمل های جراحی هم صدق می کند، بلفاروپلاستی هم خطرات و پیامد های مخصوص به خودش را دارد. عموم خطرات این عمل عبارتند از :
• عفونت
• خونریزی
• زخم
• ناتوانی در بستن چشم
• خشکی چشم
• وضعیت غیر عادی پلک
• دوبینی
• از دست رفتن دید

بلفاروپلاستی در مطب
بلفاروپلاستی در مطب

بهترین مرکز بلفاروپلاستی در تهران

مراکز درمانی و مطب های زیادی در تهران هستند که خدمات بلفاروپلاستی به شما عزیزان ارائه می دهند. اما ازآنجایی که این عمل بسیار حساس و ظریف است و هرگونه اشتباه یا ناشی گری در انجام آن می تواند عوارض و خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد، بهتر است با دقت مرکزی را انتخاب کنید که به پزشک درمانگر حاضر در آن اطمینان کامل دارید.

مرکز برکه در منطقه شمال تهران، با دسترسی آسان از طریق مترو قلهک یکی از بهترین مراکز برای جراحی پلک است. کادری مجرب متشکل از پزشکان ماهر و حرفه ای، در کنار بهره مندی از بهترین فضا و امکانات جراحی در مرکز، برکه را به یکی از معتبرترین و باکیفیت ترین مراکز بلفاروپلاستی در تهران تبدیل کرده است. اما برای اطمینان و کسب اطلاعات بیشتر بهتر است سری به صفحه تماس با ما بزنید و خودتان مستقیما با مرکز تماس بگیرید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments