بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

بهترین دکتر ماموپلاستی در تهران

بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

 

بسیاری از بیماران در مورد مدت زمان بهبودی بعد از جراحی کاهش اندازه سینه سؤال دارند.

وقتی که عمل ماموپلاستی کاهش سایز سینه شما به پایان می رسد ، پانسمان یا باند بر روی برش ها انجام می شود. باند الاستیک یا سینه بند پشتیبانی نیز باید برای کم کردن تورم و حمایت از سینه به هنگام دوران بهبودی استفاده شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یک لوله کوچک و نازک ممکن است به طور موقت زیر پوست سینه قرار داده شود تا هر گونه خونریزی یا مایع اضافی که ممکن است در محل عمل تجمع کند ، تخلیه شود.

دستورالعمل های خاصی برای بهبود و بازیابی سینه داده می شود که شامل موارد زیر می باشد :

  • چگونه پس از جراحی کاهش سینه از سینه های خود مراقبت کنیم ،
  • تجویز دارو برای استفاده موضعی یا مصرف خوراکی برای کمک به بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونت ،
  • نگرانی های خاصی که باید در محل جراحی یا سلامت عمومی خود مراقب آنها باشید ،
  • زمان مراجعه مجدد به مطب جراح و پیگیری درمان.

از جراح  خود پرسش های لازم در مورد آنچه که می توانید در طول دوره بهبودی فردی خود انتظار داشته باشید را بپرسید.

  • پس از عمل جراحی چه موقع مرخص می شوم؟
  • چه داروهایی بعد از جراحی تجویز می شود؟
  • بعد از عمل جراحی پانسمان و باندها چه زمانی حذف خواهند کرد؟
  • آیا بخیه ها کشیدنی است؟ چه زمانی؟
  • چه وقتی می توانم فعالیت عادی و ورزش را ادامه دهم؟
  • چه وقتی برای پیگیری درمان به شما مراجعه کنم؟

نتایج و ماندگاری جراحی کاهش سینه طولانی مدت است.  اندازه جدید سینه شما به زیبایی و جذابیت بیشتر شما کمک می کند. در همین حال اعتماد به نفس شما نیز افزایش می دهد.

با این حال با گذشت زمان و بالا رفتن سن ، سینه های شما به علت پیری ، نوسانات وزن ، عوامل هورمونی و جاذبه زمین تغییراتی خواهند کرد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

بعد از جراحی کاهش پستان چه نتیجه ای باید انتظار داشته باشیم؟

  بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

میزان بهبودی شما پس از جراحی کاهش سینه ، به مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. و این مراقبت ها بر روی نتایج عمل سینه های شما تاثیر می گذارد.  اطلاع داشتن از چگونگی مراقبت از برش های عمل ،  چگونگی کنترل درد و زمان از سرگیری تمرین و فعالیت های دیگر به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه از عمل کاهش سینه دست یابید.

 

ماموپلاستی کاهنده چیست؟

ماموپلاستی کاهنده ، که به نام کاهش سینه شناخته شده است ، یک روش جراحی است که بافت چربی ، غدد لنفاوی و پوست اضافه را از سینه حذف می کند.  این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و مانند هر نوع جراحی دیگر ، جراحی کاهش سینه نیاز به یک دوره بهبودی قابل توجه دارد.

 

بهبودی در هفته اول بعد از جراحی کاهش پستان  

پس از عمل جراحی سینه با یک باند الاستیک یا پانسمان از بیهوشی  بیدار خواهید شد.  در روزهای بعد از عمل جراحی باید از اطرافیان خود کمک بگیرید.  زیرا شما به مراقبت و حمام گرفتن نیاز دارید و بدون کمک دیگری نمی توانید کارهای خود را انجام دهید.

بعد از عمل ، شما بخیه و لوله درین دارید.  لوله های درین حداقل برای یک هفته پس از عمل ، در محل وجود دارند.  پس از برداشتن گاز و پانسمان ، بیمار برای چند هفته بعدی باید از گن ساپورت استفاده کند.  این کار به کنترل تورم و نگه داشتن سینه در فرم مناسب کمک می کند.

 

بهبودی در هفته های بعد از جراحی

بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال  

در عرض دو هفته پس از جراحی ، بخیه های شما برداشته می شوند.  علاوه بر این تورم و خونریزی که وجود داشته به تدریج محو خواهد شد. احتمالا ً خارش و خشکی را نیز در ناحیه جراحی تجربه خواهید کرد.

برای کاهش تورم و درد ، بیماران باید میزان مصرف سدیم خود را کاهش دهند و مصرف آب را افزایش دهند.  این کار به خارج شدن مایعات اضافی از بدن کمک می کند.

پس از حدود دو هفته ، شما می توانید مجدداً به کار بازگردید. به خاطر داشته باشید که تا چندین هفته بعد از عمل از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. و باید حداقل 6 هفته بعد از عمل  فعالیت بدنی را شروع کنید.

 

ملاحظات بعد از ریکاوری  

دوران بهبودی هر بیماری متفاوت است.  به عنوان مثال ، برخی از بیماران ممکن است حساسیت بالای این ناحیه را تجربه کنند.  بعضی از بیماران ممکن است سوزش ناحیه را تا یک سال بعد از جراحی تجربه کنند. و برخی از بیماران هم ممکن است هیچ کدام از این عوارض را نداشته باشند.

همچنین ، چگونگی بهبود جای بخیه نیز در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.  بعد از عمل ، زخم های جای بخیه قابل مشاهده هستند و ممکن است در طول زمان محو شوند. اما معمولاً از بین نمی روند.

پس از عمل ، ممکن است سینه ها در اولین دوره چرخه پریودی بعد از عمل متورم شوند.  بیماران تا چند ماه پس از عمل شاید درد گاه گاهی به ویژه در دوران  قاعدگی را تجربه کنند.

 

اصطلاحاتی که باید در مورد جراحی کاهش سینه بدانید

بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

آرئولا : پوست رنگی اطراف نوک پستان

کاهش اندازه سینه : این جراحی به نام ماموپلاستی کاهنده شناخته می شود ،   mammaplasty، حذف بافت پستان به منظور کاهش اندازه سینه می باشد.

بیهوشی عمومی :  استفاده از داروهای مواد مخدر و یا گازهای مورد استفاده در طول عمل برای از بین بردن درد و بیهوش کردن بیمار است.

هماتوم : جمع شدن خون در زیر پوست

آرام بخش داخل وریدی : داروهای مسکن که از طریق تزریق وریدی به شما کمک می کند تا آرام باشید.

لیپوساکشن : ليپوپلاستی يا ساکشن ليپکتومی روشي است که در آن دستگاه مکنده چربی ها را از زیر سطح پوست خارج کند تا از حجم چربی زیر پوستی کاسته شود.

بی حسی موضعی :  تزریق داروی بی حسی  به طور مستقیم به محل برش در طی یک عمل برای از بین بردن درد است.

ماموگرافی : تصویربرداری با اشعه ایکس از پستان.

MRI  تصویربرداری رزونانس مغناطیسی : تصویربرداری  بدون درد برای دیدن بافت ، شبیه به عکس برداری با  اشعه ایکس.

بخیه : بخیه  دوختی است که جراحان برای نگهداری پوست و بافت در کنار هم از آن استفاده می کنند.

 

پاسخ پزشکان به سؤالات شما

بعد از ماموپلاستی چقدر طول میکشه تا خوب بشم؟ پاسخ پزشکان به این سؤال

ریکاوری بعد از عمل کاهش سینه چقدر طول میکشه و چقدر دردناک است؟

دکتر استفان هندیسیدز :

جراحی کاهش سینه وزن پستان را کاهش می دهد و پستان را لیفت می کند. این عمل معمولاً  یک روش سرپایی برای سینه های بزرگ است که باعث گردن و کمر درد ، بثورات و بروز ناراحتی هایی به علت بزرگ بودن سینه ها می شود.  انواع مختلفی از الگوهای کاهش پستان وجود دارد و به طور کلی احساس راحتی شما از لحاظ جسمی بعد از عمل بسیار بیشتر از درد و ناراحتی عمل است.

اکثر بیماران برای دو یا سه روز پس از عمل از داروهای  ضد درد  استفاده می کنند.  همچنین اکثر بیماران در طول 24 ساعت اول دچار درد و سوزش می شوند ، اما درد غیر قابل تحمل نیست.  از آنجا که کاهش پستان شامل استخوان یا عضله نیست و فقط پوست و بافت پستان جراحی می شوند ، پس این عمل درد شدید ایجاد نمی کند.

دکتر تارا ویتورث :

عمل باز کاهش سینه نیاز به یک برش بزرگ دارد که می تواند دردناک باشد.  خوشبختانه ، پزشک شما قرص های مسکن را برای مصرف در دوران بعد از عمل تجویز می کند.  شب اول بعد از عمل سینه های شما پانسمان خواهد داشت.  رعایت دستورالعمل های مراقبت بعد از عمل ضروری است.   زیرا مهم ترین مسأله بعد از عمل بهبود زخم جای برش است.  در نهایت اطمینان حاصل کنید که استراحت کافی می کنید.

دکتر استارتر A. لیندر جراحی پلاستیک :

بهبودی بعد از عمل کاهش سینه معمولاً 6 تا 8 هفته طول می کشد.  برطرف شدن التهاب و تورم حداقل به مدت 6 هفته طول می کشد. و تازه در این موقع  پستان شروع به نرم و طبیعی شدن می کند.  لوله های درین برای تخلیه مایعات اضافی  معمولاً به مدت 24 ساعت در محل عمل قرار می گیرند و سپس برداشته می شوند.

سپس بخیه ها معمولاً بین 2 تا 3 هفته پس از جراحی از پوست حذف می شوند.  بیماران معمولا می توانند پس از 4 هفته سینه بند معمولی بپوشند و ورزش کنند.  در واقع عمل جراحی کاهش سینه برای اکثر بیماران چندان دردناك نیست.  به یاد داشته باشید ، برخلاف عمل بزرگ کردن سینه که در آن ایمپلنت در پشت عضله قرار می گیرد ، جراحی کاهش سینه شامل برداشتن پوست ، بافت غدد لنفاوی و بافت چربی است که در آن عصب اندکی وجود دارد و بنابراین اکثر بیماران ما درد زیادی را پس از جراحی احساس نمی کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی سینه و لیپوماتیک و سایر درمان های زیبایی و همچنین لیزر موهای زائد با ما تماس بگیرید.  مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

2.2 6 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سعیده
سعیده
8 months ago

سلام وقت بخیر،من ۱۱ روزه جراحی ماموپلاستی کاهشی انجام دادم،دیشب از محل بخیه زیر سینه خونابه میومد دلیلش چیه؟خطرناکه؟
یه سوال دیگه نیپل سینه چپم تو رفته شده ممکنه بعد از دوران نقاهت برگرده یا نیاز به جراحی ترمیمی داره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  سعیده

سلام دوست گرامی
جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود توسط پزشک معالج خود معاینه شوید.