بعد از عمل زیبایی بینی انتظار این 4 مشکل را داشته باشید! انتظارات شما از عمل رینوپلاستی

بعد از عمل زیبایی بینی انتظار این 4 مشکل را داشته باشید! انتظارات شما از عمل رینوپلاستی

بعد از عمل زیبایی بینی انتظار این 4 مشکل را داشته باشید! انتظارات شما از عمل رینوپلاستی

بعد از عمل زیبایی بینی انتظار این 4 مشکل را داشته باشید! انتظارات شما از عمل رینوپلاستی

قبل از عمل زیبایی بینی پزشک شما تمام مراحل بهبودی بعد از عمل زیبایی بینی را برایتان توضیح می دهد تا کاملاً متوجه مشکلات بعد از عمل بشوید. و اینکه بدانید پروسه بهبودی چه مدت طول خواهد کشید. دوره ریکاوری بعد از عمل رینوپلاستی برای هر بیماری متفاوت است.

در اینجا ما یک درک کلی از آنچه پس از جراحی زیبایی بینی انتظار می رود را برای شما شرح می دهیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به طور کلی ، زمان متوسط ​​بهبودی حدود دو تا سه هفته است. به یاد داشته باشید که این زمان می تواند بسته به میزان جراحی و عوامل دیگر متفاوت باشد.

جراحی معمولاً بین یک تا چند ساعت طول می کشد.  و شما معمولاً در همان روز مرخص شده و به خانه می روید.  بعد از اینکه کار جراح تمام شد ، شما به اتاق ریکاوری منتقل می شوید.  و تا بیدار شدن کامل در آنجا از شما مراقبت می کنند.   پس از آن مرخص شده و به خانه برمی گردید.

با توجه به اینکه بدن شما نسبت به بیهوشی چگونه واکنش نشان بدهد ، ممکن است بعد از عمل ، حالت تهوع داشته باشید.   همینطور احساس ناراحتی ، گرفتگی ، خستگی و حساسیت در داخل و اطراف بینی نیز خواهید داشت.

سایر علائم رایج بعد از عمل عبارتند از :

  • درد ،
  • تورم ،
  • گرفتگی بینی.

شما نباید ترشحات بینی خود را تا حدود یک هفته پس از جراحی خالی کنید.  فشار آوردن به بینی هنگام فین کردن می تواند روند بهبودی را مختل کند. و حتی می تواند بخیه هایی را که در طول عمل جراحی زده شده باز کند.

                    جراحی زیبایی بینی توسط پزشکان متخصص و ماهر

در این مقاله برخی از علائم را به طور دقیق بحث خواهیم کرد که ممکن است پس از عمل جراحی بروز کند.  و شما می توانید با در نظر گرفتن آنها زمان بندی شروع فعالیت های روزمره طبیعی خود را انجام دهید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

4 مشکل اصلی بعد از عمل زیبایی بینی 

  1. درد

پس از جراحی ، ممکن است احساس درد داشته باشید یا اینکه درد نداشته باشید.  این همه بستگی به عمل شما دارد.  و زمانی که اثر بیهوشی از بین می رود و شما بیدار می شوید.  اما بیشتر افرادی که این عمل را انجام داده اند می گویند که درد بعد از عمل کمتر از آن چیزی است که تصورش را می کرده اند.

پزشک شما داروهای ضد درد را برای کاهش درد بعد از عمل برای تان تجویز می کند.  به طور کلی ، داروها برای چند روز اول استفاده می شود.  بسیار مهم است که در هنگام مصرف داروهای ضد درد ، از دستورالعمل های دقیق دکتر خود  پیروی کنید.

اگر درد شما حتی در صورت مصرف مسکن بیشتر شد و یا تا هفته ها پس از عمل جراحی افزایش یافت ، لطفاً بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

 

  1. تورم

تورم یک علامت شایع بعد از عمل جراحی زیبایی بینی است.  تورم می تواند روزها یا هفته ها طول بکشد.  همانطور که قبل از این اشاره شد ، بستگی دارد که بدن شما چگونه به روند بهبودی واکنش نشان می دهد.  تورم همچنین ممکن است همراه با کبودی یا سیاهی دور چشم ها همراه باشد.

 مشکل اصلی بعد از عمل زیبایی بینی

پس از جراحی شما متوجه می شوید که صورت و چشم های تان پف کرده است.  لبخند زدن هم برای تان مشکل می شود. اما بعد از 3 تا 4 هفته می توانید به طور معمول لبخند بزنید.

طبیعی است که درد و یا بی حسی در سقف دهان و دندان های جلویی خود داشته باشید.   تورم بعد از چند روز کاهش می یابد. اما گاهی تورم خفیف می تواند ماه ها ادامه داشته باشد.

 

  1. خونریزی از بینی

خونریزی از بینی در چند روز اول بعد از عمل عادی است.  تغییر دادن پد زیر بینی برای هر 10 دقیقه تا 4 ساعت طبیعی است.  اما در این مرحله اصلاً نباید فین کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، دمیدن بینی می تواند برش یا بخیه ها را باز کند.  جریان دائمی خون از بینی طبیعی نیست و باید با پزشک خود تماس بگیرید.  بعد از یک هفته ترشحات بینی کم رنگ تر می شوند و مقدار آن هم کم می شود.

 

  1. احساس کسالت و سردرد

Stuffiness  احساس کسالت و سردرد بعد از عمل جراحی زیبایی بینی رایج است و scabbing شکل می گیرد. بسته به اینکه در عمل جراحی بینی چه کاری انجام شده و چگونه بدن شما به بیهوشی عمومی واکنش نشان داده ، ممکن است بعد از عمل جراحی سردرد رخ دهد.

قبل از مصرف هر داروی مسکن بدون نسخه با پزشک خود مشورت کنید.  زیرا ایبوپروفن و آسپرین می توانند خون را رقیق کنند.  و باعث خونریزی بیش از حد می شود که می تواند بر روند درمان تأثیر منفی بگذارد.

شما می توانید جلسات پیگیری بعد از عمل را با دکتر خود برنامه ریزی کنید.  پزشک می تواند گرفتگی بینی را تخلیه کتد و پوسته های اضافی را بردارد.  این به شما کمک می کند تا کمتر احساس احتقان و گرفتگی بینی داشته باشید.

لیستی که در بالا ذکر شد ، بعضی از نشانه های رایج تر هستند که شما بعد از جراحی تجربه خواهید کرد. علائم دیگری نیز وجود دارد که می تواند موجب تأخیر در روند بهبودی شما بشود.  مانند :

  • عفونت ،
  • خونریزی بیش از حد ،
  • درد بیش از حد ،
  • سایر موارد.

عوارض بعد از عمل جراحی زیبایی بینی بستگی به خود شما دارد که چگونه دستورالعمل های پزشک را رعایت می کنید.  و بدن تان چگونه به عمل جراحی واکنش نشان می دهد.

 

نکاتی برای بهبودی سریع تر بعد از عمل رینوپلاستی

اکنون که شما از برخی نشانه های رایج بعد از جراحی رینوپلاستی خبردارید ، در اینجا چند راهنمایی برای بهبودی سریع تر بعد از جراحی رینوپلاستی به شما ارائه می دهیم.  استراحت یکی از ضروری ترین قسمت های بعد از جراحی زیبایی بینی است که بدن به آن نیاز دارد.

 

استراحت بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

 استراحت بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

  • استراحت کردن بعد از عمل اغلب کمک بزرگی در طول بهبودی خواهد بود. هنگام استراحت ، سعی کنید سرتان را در موقعیت بالا تر از بدن خود قرار بدهید تا از فشار اضافی روی بینی جلوگیری شود.
  • همچنین مهم است که به اندازه کافی آب بنوشید تا بدن تان هیدراته باقی بماند. نوشیدن آب کافی موجب کاهش درد و افزایش سرعت بهبودی شما خواهد شد.
  • قرار دادن بسته یخ یا فشرده سازی سرد بر روی چشم ها و قسمت بالای بینی برای 15 دقیقه چند بار در روز به مدت 3 روز می تواند تورم را کاهش دهد.
  • از هر گونه فعالیت شدید ورزشی و هر گونه ورزش های تماسی خودداری کنید.
  • اگر سیگاری هستید ، سعی کنید از هر نوع دود اجتناب کنید. زیرا ممکن است در روند بهبودی تأخیر ایجاد کند.

اگر چه ممکن است بتوانید در عرض دو هفته به فعالیت های عادی خود بازگردید ، اما بینی شما برای مدت طولانی حساس می باشد. حساسیت و تورم جزئی می تواند گاهی اوقات چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد.  تا زمانی که بینی بتواند شکل جدید خود را پیدا کند.

پزشک شما نقش مهمی در تمام دوره جراحی رینوپلاستی شما ایفا می کند. به یاد داشته باشید که تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط دکتر خود را برای موفقیت بیشتر رعایت کنید.  افراد مختلف علائم به شدت متفاوتی از آنچه در بالا گفته شد را تجربه می کنند.

بعضی همه این علائم را تجربه می کنند.  در حالی که دیگران علائم محدودی را تجربه می کنند.  معمولاً بهبودی پس از عمل رینوپلاستی دو تا سه هفته طول می کشد. اما فرآیند کامل می تواند تا یک سال طول بکشد.

در صورت هر گونه علائم غیر معمول که توسط پزشک مشخص شده است ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.  پس از جراحی لازم است که  چندین بار به پزشک مراجعه شود.  زیرا او دقیقاً روند بهبودی بینی شما را پیگیری می کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز لیزر و زیبایی برکه تماس بگیرید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments