لیزردرمانی

با کاربردهای جدید لیزر درمانی آشنا شوید !!!

[su_note note_color=”#64f173″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

لیزر یا آی پی ال
با کاربردهای جدید لیزر درمانی آشنا شوید !!!

[/su_note]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیش از 40 سال قبل اولین لیزردر درمان بیماری های پوستی استفاده شد .در ابتدا  لیزر آرگون و دی اکسید کربن (CO2)  برای درمان عروق خوش خیم  مادرزادی مانند خال شرابی و همانژیوم مورد استفاده قرار گرفت .

در 20 سال گذشته پیشرفت های عمده ای در تکنولوژی لیزر درمانی حاصل شده است که از آنها در درمان بسیاری از بیماری های پوستی و نقص مادرزادی، از جمله نابهنجاری های عروقی و ضایعات پیگمانته، پاک کردن تاتو و رفع چین و چروک های پوستی استفاده می شود .

امروزه طیف گسترده ای از لیزر و تکنولوژی های نوری پا به عرصه ظهور گذاشته اند که در امر جوان سازی پوست و رفع موهای زائد نیز استفاده می شوند  .

[su_box title=”کاربرد لیزر در درمان ضایعات عروقی” style=”glass” box_color=”#36ff76″ title_color=”#110e0e”]

امروزه لیزر به طور موفقیت آمیزی در درمان انواع ضایعات عروقی از جمله ناهنجاری های سطحی عروقی ، تلانژکتازی صورت ، گرانولوم پیوژنیک، سارکوم کاپوزی و غیره استفاده می شود . لیزرهایی که برای درمان این نوع بیماری ها استفاده می شود ، عبارتند از لیزر آرگون ، argon, APTD, KTP, krypton, copper vapour, copper bromide, و Nd: YAG .

لیزر آرگون (CW) : باعث درجه بالایی از آسیب حرارتی غیر اختصاصی می شود و ليزر آرگون CW اولين سيستم ليزر مورد استفاده در درمان تلانژكتازی بود. اين ليزر نور آبی سبز از خود متسع می كند كه 80% اين امواج طول موج 488-541nm دارند. اگرچه انرژی اين ليزر توسط اكسی هموگلولين جذب می شود ولی به درجاتی ملانين اپيدرم و درم را نيز درگير می كند و بنابراين با تغييرات رنگدانه ای و فيبروز پس از درمان همراه است و برای افراد با پوست تيره مناسب نيست.

لیزر (PDL) : مهمترين ليزر مورد استفاده در درمان ضايعات عروقي جلدی مادرزادی و اكتسابی است. اين ليزر غالباً بهبودی عالی كلينيكی را با كمترين بروز اسكار به همراه دارد. لیزر(PDL) ضایعات بزرگ در اندازه 5 تا 10 میلی متر را با سرعت درمان درمان می کند . از عوارض جانبی لیزر(PDL) می توان به کبودی یا خون مردگی پوست اشاره کرد که ممکن است 1 تا 2 هفته به طول بیانجامد تا بهبود یابد . پوسته پوسته شدن پوست ، تغییرات بافتی، زخم و اسکار به ندرت دیده می شود.

[su_animate type=”flash”]

[/su_animate]

ناهنجاری های عروقی مرتبط با کوچکتر شدن رگ های خونی سطحی تر نسبت به ناهنجاری های عروقی عمیق تر به درمان بهتر پاسخ می دهند . بنابراین بهتراست درمان هر چه سریعتر و در همان مراحل اولیه انجام شود . به طور متوسط حدود 80 درصد از این نابهنجاری های عروقی بعد از 8 تا 10 جلسه لیزر درمانی محو می شوند . اگر این ضایعات مجددا بروز کنند ممکن است نیاز به انجام جلسات بیشتری باشد.

Krypton laser: اين نوع ليزر نور سبز با طول موج 520-530nm و همچنين نور زرد با طول موج 568nm متسع می كند. اين نوع ليزر در درمان تلانژكتازی صورت استفاده شده است. غالباً 3 تا 4 هفته يک بار و تعداد جلسات متعدد لازم است. عوارض جانبی آن شامل قرمزی، تورم و تاول و دلمه خفيف است. [/su_box]

[su_box title=”کاربرد لیزر در درمان و کاهش موهای زائد” style=”glass” box_color=”#36ff76″ title_color=”#110e0e”]

معمولا لیزردرمانی برای رفع موهای زائدی که در اثر هایپرتریکوسیس یا هیرسوتیسم بوجود می آیند ، استفاده می شود . با استفاده از لیزر می توان به سرعت موهای تیره و ضخیم را ازبین برد . معولا جلسات لیزر درمانی 3 تا 6 جلسه با فواصل منظم می باشد گرچه این جلسات به ناحیه تحت درمان ، رنگ پوست و جنس مو نیز بستگی دارد . هرچه نواحی تحت درمان وسیع تر باشد جلسات بیشتری مورد نیاز است . درد حاصل از لیزر درمانی در مقایسه با الکترولیز کمتر بوده و از سرعت بالاتری نیز برخوردار است.

 

عوارض حاصل از لیزر درمانی بسیار نادر است اما احتمال سوختگی های سطحی، تغییرات رنگدانه ای و حتی اسکار نیز وجود دارد . گاهی اوقات افزایش رشد موهای نرم در مناطق نزدیک به نواحی تحت درمان گزارش شده است. همچنین افزایش و کاهش تعریق موضعی پس از لیزر درمانی نیز گزارش شده است.

دستگاه های مناسب برای لیزر موهای زائد عبارتند از؛ لیزر الکساندریت، لیزر دایود ، لیزرNd: YAG و لیزر روبی [/su_box]

[su_box title=”کاربرد لیزر در درمان انواع ضایعات رنگی و لکه های مختلف پوستی مثل کک و مک و نیز انواع خالکوبی ها :” style=”glass” box_color=”#36ff76″ title_color=”#110e0e”]

برای درمان این ضایعات از لیزرهای مختلف همچون QS Nd_YAG و Q_Switch Ruby و Q_Switch Alexandrite استفاده می شود.

[su_animate type=”shake”]

[/su_animate]

از دستگاه های IPL نیز برای درمان ضایعات رنگدانه دار می توان استفاده کرد. اگر فردی قصد پاک کردن خالکوبی خود را داشته باشد قبل از پاک کردن آن به دست فرد آرایشگر با رنگ هم رنگ پوست، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کند تا بتواند اقدام لازم را انجام دهد. [/su_box]

[divider]

مترجم و محقق مرضیه کبیری فر

گروه پزشکان پوست و لیزر موهای زائد

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها !!!

لیزر درمانی فرآیند حساسی است و باید در انتخاب کلینیک حسایت بالایی  داشته باشید.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین با تجربه و آموزش دیده استفاده می شود.

سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

[divider]

[su_button url=” http://www.dermnetnz.org/topics/lasers-in-dermatology/” target=”blank” style=”glass” background=”#26ff9b” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک منبع[/su_button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments