با مراقت های خانگی و طب گیاهی جدید جوش های سر سیاه را فراری دهید!

از بین بردن جوش سر سیاه

به طور کلی جوش های سر سیاه زمانی بروز پیدا می کنند که منافذ پوست توسط چربی پوست و سلول های مرده پوست مسدود می شوند. تفاوت میان جوش های سر سیاه و سر سفید در این است که آیا منافذ مسدود هستند یا خیر. زمانی که منفذ پوست باز است، چربی پوست یا پوست مرده در تماس با اکسیژن هوا اکسیده شده و سیاه می شود. جوش های سر سیاه به علت چرک بودن و وجود مواد آلوده بر روی سطح پوست بوجود نمی آیند. مطمئنا، پاکسازی دائمی پوست راه حل مناسبی برای رفع جوش های سر سیاه نیست و تنها این فرآیند سبب خشک شدن پوست و عوارض جانبی دیگر می گردد. در نتیجه، حتی دیگر قادر به آرایش کردید هم نیستید زیرا مواد آرایشی به سرعت از سطح صورت پاک می شوند. به همین علت، تنها برای دو یا سه هفته روش های زیر را امتحان کنید. در ابتدا این کار غیر ممکن و دشوار به نظر می رسد، اما صورت پس از مدتی صورت شما مانند سطح آینه درخشان و زیبا خواهد شد!

ماسک خاک رس

  • استفاده از ماسک خاک رس

بنتونيت یا كلوخ درآشام (كلوخ متخلخل كه از وانهش سنگ هاى آتشفشاني به وجود مي آيد و ميتواند آب زيادى به خود جذب كند و باد كند) حاوی مقادیر فراوانی مواد معدنی شفا بخش و التیام بخش بوده و قرن هاست که از آن برای درمان  بیماری ها و زخم های پوستی استفاده می گردد. زمانی که بنتونيت یا كلوخ درآشام خیس می شود، مولکول های سازنده آن خاصیت الکتریکی پیدا می کنند که روغن، چربی پوست و سایر آلودگی های محبوس در سطح پوست را بیرون می کشند و به طور کامل پاکسازی می کنند. زمانی که ماسک خاک رس را بر روی صورت قرار می دهید، پوست تمام مواد معدنی مورد نیاز  پوست از آن تامین می شود و همزمان جوش های سر سیاه نیز از بین میروند. این ماسک به بهتر شدن جریان خون در پوست صورت کمک می کند. شما می توانید خاک رس را با آب ولرم یا سرکه ( سرکه سیب، سرکه سفید ) مخلوط کنید. در صورت حساسیت به برخی محلول ها یا برخی ترکیبات مانند سرکه، گزینه آب ولرم مورد مناسبی است. همان طور که ماسک را بر روی صورت می گذارید، احساس می کنید بتدریج صورت در حال خشک شدن و ترک برداشتن است، اما این فقط یک احساس است! در این زمان هیچ کاری انجام ندهید و اجازه دهید که ماسک خوب خشک شود. کافی است پس از اتمام کار پوست صورت را با یک کرم مرطوب کننده با مارک تجاری معتبر ماساز دهید.

مواد لازم:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یک قاشق بنتونيت یا كلوخ درآشام

آب یا سرکه

مراحل انجام کار:

مقدار موردنیاز از آب یا سرکه را همراه با خاک رس مخلوط کنید تا خمیری چسبناک و سفت بدست آید اما سختی خمیر باید به گونه ای باشد که قابل اعمال بر روی صورت باشد. با نوک انگشتان با مقداری از خمیر تمام سطح صورت را بپوشانید. برای ده تا 25 دقیقه صبر کنید، بسته به مدت زمانی که اجازه می دهید ماسک خشک گردد، سبب صورت را با آب ولرم بشویید و پس از ان از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای رفع جو سر سیاه

  • ماسک سفیده تخم مرغ

از سفیده تخم مرغ به راحتی می توان ماسکی تهیه کرد که از آن برای مسدود کردن یا کیپ کردن موقتی منافذ پوست و جلوگیری از بروز جوش های سرسیاه احتمالی استفاده کرد.  سفیده تخم مرغ منبع سرشاری از مواد مغذی و موردنیاز صورت است و ماسک آن کمتر سبب خشکی پوست صورت می گردد.

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ

دستمال کاغذی

یک کاسه کوچک

یک حوله تمیز

مراحل انجام کار:

ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا ساخته و سپس صورت خود را بشویید. پس از خشک کردن صورت با حوله تمیز، لایه نازکی از سفیده تخم مرغ را روی صورت بریزید. از اینجا به بعد دو راه پیش روی شماست:

یا می توانید دستمال کاغذی را روی صورت قرار دهید و بعد سفیده تخم مرغ را جوری روی صورت فشار دهید یا بریزید که سفیده با صورت تماس پیدا کند. اول لایه نازکی را بریزید و بگذارید تا کاملا خشک گردد و سپس لایه دوم را اضافه کنید. با نو انگشت دستمال کاغذی را به سطح پوست فشار دهید. دوباره پس از خشک شدن کامل لایه دوم، لایه نازک سوم را اضافه کنید. وقتی که ماسک سفیده تخم مرغ کاملا خشک شد، ممکن است در ابتدا پوست کمی کشیده به نظر برسد به گونه ای که حرکات دادن عضلات صورت مشکل باشد. پس از مدتی دستمال کاغذی را بردارید و صورت را با آب ولرم بشویید. ماساژ دادن صورت با کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

در حالت جایگزین، شما می توانید دستکال کاغذی را کنار بگذارید و سفیده تخم مرغ را مستقیما روی صورت بگذارید. فقط اطمینان حاصل کنید که پیش از افزودن لایه جدید، لایه پیشین کاملا خشک شده باشد. اگر ماسک به طور کامل خشک شود، اثری بر صورت نخواهد داشت.

ماسک شیر و عسل برای رفع جوش سر سیاه

  • ماسک شیر و عسل

ماسک و شیر خواص و فوایدی دارند که برای تقویت پوست مفید می باشند. عسل خاصیت آنتی باکتریال دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر به صافی، درخشش و لطافت پوست کمک می کند.

مواد لازم:

یک قاشق عسل ارگانیک خالص

یک قاشق شیر

یک بسته پنبه برای پاکسازی صورت

مراحل انجام کار:

یک قاشق عسل ارگانیک خالص را با یک قاشق شیر مخلوط می کنید. مخلوط را 5 تا 10 ثانیه در داخل مایکروویو حرارت می دهید و برای بار دیگر آن دو را کاملا به هم می زنید و مخلوط می کنید. زمانی که مخلوط حرارت دیده به دمای مناسبی رسید، لایه نازکی از آن را روی جوش های سر سیاه می گذارید و پنبه تمیز را محکم روی آنها فشار می دهید. برای 2 دقیقه صبر می کنید تا ماسک کاملا خشک گردد. سپس صورت را با آب سر بشویید. ماساژ دادن صورت با کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

ماسک دارچین و عسل برای رفع جوش سر سیاه

  • ماسک دارچین و عسل

آب نبات ها و بیسکویت های دارچینی به نظر خوشمزه و خوش طعم به نظر می رسند، اما مخلوط عسل و دارچین ترکیب معجزه آسایی برای از بین بردن جوش های سر سیاه هستند. خاصیت آنتی باکتریالی عسل آلودگی ها را از سطح پوست پاک می کند و بروز آکنه نیز جلوگیری می کند. دارچین به گردش بهتر خون  و نیز لطافت پوست کمک می کند.

مواد لازم:

یک پیمانه پودر دارچین

یک پیمانه عسل ارگانیک و خالص

پنبه

مراحل انجام کار:

مخلوط دارچین و عسل را آنقدر به هم بزنید تا یک دست شود و خمیر مانندی بدست آید. لایه نازکی از مخلوط را روی جوش های سر سیاه قرار دهید و با پنبه به روی آنها فشار وارد کنید.  برای 3 تا 5 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سر بشویید. ماساژ دادن صورت با کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

اگرچه ماسک های گیاهی تاثیر بسزایی بر کیفیت و سلامت پوست می گذارند، اما استفاده از انها تنها برای دو بار در هفته جایز است زیرا بیش از این مقدار آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد میشود.  تنها کاری که شما خواننده عزیز باید روزانه انجام دهید این است که صورت را روزی دو بار با آب ولرم بشویید. این کار سبب از بین رفتن پوست های مرده و چربی اضافی پوست می شود. . ماساژ دادن صورت با کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

آب لیمو برای رفع جوش سر سیاه

  • افزایش خاصیت ارتجاعی صورت و رفع جوش های سرسیاه با لیمو

از آنجایی که جوش های سر سیاه بعلت تماس منافذ باز پوست با اکسیژن هوا بروز پیدا می کنند، تنها کار اصلی که باید انجام داد این است که منافذ پوست را حتی الامکان تنگ کرد. آب لیمو یک نوع ماده  مولد انقباض و مانع ترشح ( داروی همکش و بند آور ) است. با این وجود، آب لیمو بعلت روشن کردن پوست به طور موقتی سبب آسیب پذیری پوست در برابر نور خورشید می گردد. بنابراین، هموراه پیش از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب مناسب مورد تایید پزشک و متخصص پوست استفاده کنید.

مواد لازم:

یک عدد لیمو

پنبه

یک بطری خالی

مراحل انجام کار:

در ابتدا صورت را با آب ولرم بشویید تا آلودگی ها از سطح پوست پاک شود و آن را با حوله تمیز خشک کنید. آب لیمو را بگیرید و آن را داخل بطری بریزید. آب لیمو به قدری باشد که بتوان پنبه را به آن آغشته کرد. هر هفته سه یا چهار بار آب لیمو را در موقع خواب روی جوش های سر سیاه بمالید. باقی مانده آب لیموی تازه را برای هفته دیگه در فریز نگاه دارید.

 جوش شیرین و آب برای رفع جوش سر سیاه

  • جوش شیرین و آب

حتی مقداری جوش شیرین می تواند تاثیر بسزایی در رفع جوش های سر سیاه داشته باشد، اما در این کار زیاده روی نکنید. بعلت حالت شوری جوش شیرین، مصرف بیش از اندازه آن پوست را خشک می کند. اگرچه هنوز معلوم نیست که pH صورت نقشی در بروز جوش های سر سیاه ایفاد می کند یا خیر، یکی از فواید مهم جوش شیرین این است که چون دانه های جوش شیرین کوچک و ریز است می توان از آن برای لایه برداری پوست و منفاذ بسته پوست استفاده کرد.

مواد لازم:

یک پیمانه جوش شیرین

آب تازه

مراحل انجام کار:

آب و جوش شیرین  را خوب با هم در می آمیزید تا یک دست شوند و مخلوطی خمیر مانند بدست آید. به صورت دایره وار خمیر را روی صورت ماساژ می دهید. صورت را با آب بشویید و آن را با حوله تمیز خشک کنید و پس از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بهترین راه رفع جوش های سرسیاه پوستی استفاده از بخورهای گیاهی است. استفاده از بخورهای گیاهی مثل بابونه، گل ختمی و گیاهان معطر تا ۶۰ درصد در رفع جوش های سرسیاه صورت و به خصوص در نواحی بینی، پیشانی، دور لب و چانه موثر است و باعث شفافیت و لطافت پوست نیز میشود.

بخار رازیانه

  • بستن منافذ پوست با بخار رازیانه

استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست است. اگرچه استفاده از بخورها به طور کلی منجر به گشودگی منافذ پوست مي‌شود اما این بخور به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد. برای استفاده از این بخور کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. استفاده از این بخور دوبار در هفته به بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت مي‌شود، کمک مي‌کند.

بخار گل بابونه

  • بخور گیاهی گل بابونه

یکی از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌های سرسیاه صورت بسیار قوی عمل مي‌کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه این بخور تنها کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون 2لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگيريد. فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت‌تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت 10 دقیقه با کمک بخار گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت‌تان را بشویید. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از گل‌های خیس خورده بابونه روی پوست به پاکسازی کمک مي‌کند.

 

منبع:

http://everydayroots.com/blackhead-remedies

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری تماس با متخصصین و مشاورین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به فحه تماس با ما مراجعه فرمایید!

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments