با لیزر به راحتی از شر خالکوبی های قدیمی تان راحت شوید

پاک کردن تاتو با لیزر
پاک کردن تاتو با لیزر

حدود سی در صد از مردم آمریکا حداقل یک تاتو بروی بدن خود دارند و نیمی از متولدین سالهای 2000 به بعد هم تاتو را زیبا می‌دانند و طرحهای متفاوتی را بروی بدن خود خالکوبی کرده‌اند .البته حدود 25 درصد از این جمعیت نیز از این اقدام خود پشیمان شده و سعی دارند که از شر تاتوهای سر سخت راحت شوند .اگر شما هم در میان این دسته قرار دارید ؛به شما پاک کردن تاتو با لیزر را پیشنهاد میکنیم .

پاک کردن تاتو با لیزر و نحوه عمل‌کرد آن

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پرتوهای پرانرژی لیزر رنگ‌های رنگ دانه‌های ناشی از جوهر تاتو را نابود میکنند .رنگدانه های مشکی تاتو تمام طول موج‌های پرتوهای لیزر را جذب میکنند و از آنجایی که رنگ بیشتر تاتوها تیره است ؛ پاک کردن تاتو با لیزر فرایند موثری است .البته امکان رفع سایر تاتوها نیز با انتخاب درست لیزر متناسب وجود دارد .
ابتدا شما باید با یک متخصص حرفه‌ای مشورت کنید تا وضعیت خالکوبی شما را بررسی کند و توصیه‌هایی در خصوص روند درمانی به شما ارائه دهد .تعداد جلسات درمانی برای پاک کرن تاتو با لیزر با توجه به قدمت ،اندازه و رنگ تاتو تعیین می‌شود .البته رنگ پوست شما و میزان اثر بخشی لیزر در رفع این رنگدانه های نیز میتواند نتایج نهایی را تعیین کند .

به طور کلی در طی جلسات پاک کردن تاتو با لیزر این مراحل اجرا می‌شوند :

-به شما یک عینک محفاظ میدهند
-متخصص مربوطه نحوه واکنش پوست شما به لیزر را بررسی کرده تا بهترین و مناسب‌ترین لیزر را برای شما انتخاب نماید .
– پالسهای پرتوهای پرانرژی لیزر از لایه‌های فوقانی پوست شما گذر کرده و فقط توسط رنگدانه های تاتو جذب می‌شود .

پاک کردن تاتو های کوچک‌تر به پالس های کمتری نیاز دارد و رفع انواع بزرگ‌تر آن نیز با پالس بیشتری صورت میگیرد .در هر صورت پاک کردن تاتو توسط لیزر در طی چندین جلسه درمانی صورت میگیرد و پس از هر جلسه شما شاهد روشنی رنگ تاتوها خواهید بود .

پاک کردت تاتو با لیزر کمی دردناک است ولی بیشتر افراد نیازی به مصرف کرمهای بی حسی ندارند .میتوانید با توجه به ناحیه درمانی مورد نظر ،کمی از کرمهای بی حسی موضعی را استفاده کنید .
حتماً پس از درمان یک بسته یخ را بروی ناحیه درمانی قرار دهیدو سپس یک کرم انتی بیوتیک و یا پماد و بانداژ را برای حفاظت از آن به کار ببرید .همچنین حتماً در صورتی که از خانه خارج می‌شوید ،از کرم ضد آفتاب برای ناحیه درمانی استفاده کنید .

پاک کردن تاتو با لیزر و خطرات آن

لیزر به نسبت سایر روش‌های رفع تاتو ،ایمن تر است مانند درمابراسیون ،برش یا سالابراسیون زیرا لیزر خود رنگدانه های پوستی را هدف قرار داده و پس از گزینش ،انها را رفع میکند .البته پاک کردن تاتو با لیزر با خطراتی نیز همراه است .بهتر است حتماً قبل از آغاز روند درمانی و تصمیم گیری در این زمینه به این نکات توجه کنید :

-این احتمال وجود دارد که ناحیه درمان شده با لیزر در مراحل بعدی عفونت کند .حتی ممکن است در مواردی نادر زخم های پوستی هم بوجود ایند .
-نمیتوان تاتو را به طور کامل با لیزر پاک کرد .در اغلب موارد رفع انواعی از رنگ‌ها ساده‌تر از سایر انهاست .به عنوان مثال اثر بخشی لیزر در رفع تاتوهای مشکی و آبی بیش از سایر رنگهاست .
-شاید پس از جلسات درمانی شما متوجه تغییر رنگ پوست خود شوید .در این حالت رنگ پوست شما روشن‌تر شده و تفاوتی با پوست اطراف خود دارد .تعدادی نیز تیرگی پوست در ناحیه درمانی را تجربه میکنند .
-تاتوهای زیبایی مانند تاتوی خط لب ،خط چشم و ابروها هم پس از درمان کمی تیره تر می‌شوند .درمان آن‌ها در طی جلسات بیشتری صورت میگیرد .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments