تزریق بوتاکس

با فواید و مضرات تزریق بوتاکس آشنا شوید !

با فواید و مضرات تزریق بوتاکس آشنا شوید !
با فواید و مضرات تزریق بوتاکس آشنا شوید !

یکی ازبرترین مزایای تزریق بوتاکس ، محبوبیت فراوان در مقایسه با سایر روش های جوان سازی پوست است . تزریق بوتاکس موجب رفع چین و چروکها و طراوت پوست می گردد  . در این مقاله می خواهیم شما را با برخی فواید و معایب تزریق بوتاکس اشنا کنیم :

 

چشم ها

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چین و چروک های داینامیک و یا چین و چروک های ناشی از حالات صورت و حرکت ماهیچه به ویژه در اطراف چشم امری شایع محسوب می گردد  که خوشبختانه، این چین و چروک ها به تزریق بوتاکس پاسخ داده و به خوبی برطرف می شوند .

از مزایای تزریق بوتاکس می توان به تضعیف عضلاتی را که مسئول نگاه کردن به این طرف و آن طرف هستند ، اشاره کرد . تزریق بوتاکس تاثیرات مثبتی در رفع و کاهش چین و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم دارد . از آنجا که تزریق بوتاکس فقط عضله اعصاب را تحت تاثیر قرار می دهد  نه حس اعصاب را ، بنابراین بیماران حس ناحیه تحت درمان را از دست نمی دهند .

 

ابرو

لبخند زدن ، خندیدن ، اخم  کردن تماما از عواملی هستند که منجر به چین و چروک دائمی در اطراف و یا مابین ابرو می شوند . از بین بردن چین و چروک مابین ابروها به طور چشمگیری می تواند ظاهر یک فرد اخم آلود و غمگین را به یک فرد مهربان و خوش اخلاق تغییر دهید.

از آنجا که تزریق بوتاکس در بهبود خط اخم متوسط ​​تا شدید بین ابرو بسیار موثر است ، اما بسیاری از بیماران از این روش برای لیفت ابرو استفاده می کنند. معمولا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس پس از چندین  روز قابل مشاهده خواهد بود و اثر ماندگاری بوتاکس 4 ماهه است .

 

پیشانی چین و چروک های 

چین و چروک های پیشانی سن افراد را بالاتر نشان می دهد و موجب می شود صورت افراد غمگین و خسته به نظر برسد  . با افزایش سن ، عضلاتی که برای فرم دادن حالات صورت استفاده می شود موحب ایجاد چین و چروک های دائمی در پوست می گردد . اما با تزریق بوتاکس می توان عضلات صورت را فلج کرده و در نتیجه پوستی نرم و صاف و بدون چین و چروک  داشت .

 

در نواحی مانند پیشانی که در آن چین و چروک های افقی شکل می گیرد ، تزریق بوتاکس مزیت های بسیاری دارد . برخلاف تصور غلط برخی پزشکان که می گویند هر چین و چروکی باید درمان شود ، اما تنها باید عضلات اساسی که باعث چین و چروک می شوند ، درمان شوند. با تزریق بوتاکس ، عضلاتی که معمولا باعث چین و چروک و خطوط های روی پیشانی می گردد ، طی چندین ماه غیر فعال می شوند .

 

مزایای تزریق بوتاکس فقط به درمان چین و چروک ها محدود نمی شود. در اصل سازمان غذا و دارو بوتاکس را برای درمان های غیر زیبایی نیز تایید کرده است ، از جمله  بلفارواسپاسم ، سردردهای میگرنی، و تعریق بیش از حد.

 

تزریق بوتاکس در پیشانی، ابرو، کنار سر و پشت گردن،می تواند به مدت 6 ماه از فرکانس و شدت سردردهای میگرنی بکاهد .  همچنین تزریق بوتاکس می تواند با انسداد فرستنده شیمیایی تعریق بیش از حد را کاهش دهد. کاهش درد های مزمن کمر و کشش فک دو خواص درمانی دیگر بوتاکس هستند .

 

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

 

بی حسی خفیف یا سوزن سوزن شدن در ناحیه تزریق

تورم جزئی و یا کبودی در اطراف ناحیه تزری

واکنش آلرژیک به تزریق بوتاکس

عدم بهبودی پس از درمان

سردرد (به طور موقت)

تهوع

افتادگی ابرو و یا پلک (معمولا موقتی است و در عرض 2 تا 3 هفته از بین می رود)

علائمی شبیه آنفولانزا

 

اگر تکنیک های تزریق به درستی رعایت شود دچار هیچ گونه عوارض جانبی نمی شوید مگر اینکه بیمار ناحیه تحت درمان را بمالد .همچنین عوارض جانبی تزریق بوتاکس را می توان تا حد زیادی با انتخاب یک جراح زیبایی و یا متخصص پوست با تجربه کاهش داد .

نگارنده : مرضیه کبیری فر

لینک منبع

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments