با خطرات پنهان ناشی از لاک ناخن آشنا شوید!

با خطرات پنهان ناشی از لاک ناخن آشنا شوید!
علاقمندان به لاک ناخن درسراسردنیا بسیارزیاد شده اند و تعداد سالن های زیبایی ناخن روزبروزبیشترمی شود. اما مطالعات نشان می دهد که افرادی که دراین سالن ها کارمی کنند بیش ازسایرین با خطرات پنهان ناشی ازلاک ناخن روبرو هستند و بمرورزمان سلامتی خود را ازدست خواهند داد.

تصویر مرتبط

لاک ناخن و 3 ماده ی خطرناک در آن

اکثرلاک های ناخن حاوی ترکیبات شیمیایی سرطان زا مانند فرمالدئید و یا موادی هستند که کارسیستم غدد درون ریز را مختل می کنند. سه ماده شیمیایی موجود درلاک تولوئن، فرمالدئید ودبوتیل فتالات است که تأثیرات بدی بر سلامتی کارکنان سالن ها افراد دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ازماده شیمیایی تولوئن معمولاً به عنوان حلال استفاده می شود که باعث می شود مواد و رنگدانه جدا ازیکدیگردرظرف لاک بمانند اما این ماده شیمیایی می تواند برروی سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و باعث آسیب سیستم باروری شود. استفاده اصلی تولوئن به عنوان افزودنی دربنزین است.

فرمالدئید یک ماده سرطانزای شناخته شده است که برای سفت کردن و ضد عفونی کردن و مراقبت از ناخن ازآن استفاده می شود.

قرار گرفتن درمعرض دبوتیل فتالات که برای انعطاف پذیری به لاک ناخن اضافه می شود با مشکلات باروری مرتبط است. علاوه بر این سه ماده، بسیاری از مواد شیمیایی مضر دیگر در محصولات مراقبت از ناخن مورد استفاده قرارمی گیرد.

عوارض قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی

بسیاری از سالن های ناخن فاقد تهویه مناسب و یا پنجره های کافی هستند و هوای مناسب در محیط داخلی سالن وجود ندارد. به همین علت مواد شیمیایی موجود در محصولات ناخن اغلب در فضای داخلی سالن وجود دارد و کارکنان به طور مداوم در معرض آنها قراردارند.

افزایش آگاهی ازخطرات بهداشتی ایجاد شده توسط مواد شیمیایی در محصولات مراقبت از ناخن موجب شده که تولید کنندگان برای ایجاد جایگزین های ایمن تر تحت فشارقراربگیرند.

قرار گرفتن در معرض این محصولات و مواد شیمیایی مضر موجود درآنها عوارضی مانند تحریک پوست، آسیب های چشمی، واکنش های آلرژیک، نشانه های شناختی و عصبی ، تهوع، مشکلات تنفسی، سرطان و انقباضات عضلانی غیرقابل کنترل به اختلال باروری ایجاد می کند و به همین علت کارکنان سالن های ناخن باید هزینه زیادی برای سلامتی خود پرداخت کنند.

با بررسی محیط کاری و اثرات بهداشتی کارکنان سالن های ناخن متوجه شدیم که این افراد همچنین به علائمی مانند سردردهای مزمن و موارد غم انگیزی مانند عوارض سرطان و مشکلات بارداری دچارمی شوند.

با پوشیدن دستکش خطرات پنهان ناشی ازلاک ناخن براثر تماس مستقیم با مواد شیمیایی به حداقل می رسد و با بکارگیری تهویه مناسب درسالن ها برای بهبود کیفیت هوا ازعوارض شغلی کارکنان کاسته خواهد شد.

همچنین اگرمصرف کنندگان ازخرید محصولات ناخن حاوی فرمالدئید، تولوئن و فتالات خودداری کنند ممکن است با فشار برتولید کنندگان محصولات سالمتری جایگزین این فراورده ها شود.

تصویر مرتبط

منبع: http://www.webmd.com/

مترجم و نگارنده: مینو شفیعی

گروه پزشکان تهران اسکین 

تهران اسکین ارائه دهنده بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های جدید و مختلفی استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب به مراجعین می دهد.

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments