روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

با تزریق بوتاکس جوانتر شوید

با تزریق بوتاکس جوانتر شوید

سم بوتولینوم که به نام بوتاکس نیز شناخته می شود ، امروزه در بین افراد به روشی محبوب و پرطرفدار برای رفع چین و چروک ها و جوان سازی صورت تبدیل شده است.

 

تزریق بوتاکس بسیار ساده و به سرعت انجام می شود و نیازی به سپری شدن زمان برای بهبودی کامل ندارد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سم بوتولینوم توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. هنگامی که مقدار کمی از بوتاکس داخل عضله تزریق می شود ، سیگنال های عصبی انقباض کننده عضلات مسدود می شوند .

 

بوتاکس به طور موقت عضلات صورت را تضعیف یا فلج  می کند و به مدت چندین ماه باعث صاف شدن و از بین رفتن چین و چروک های پوست می شود . تزریق بوتاکس تنها در عرض چند دقیقه صورت می گیرد.

 

بهتر است بعد از 2 تا 3 ساعت پس از تزرق ناحیه تحت درمان را نمالید . پس از آن ، می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید .

 

پس از سپری شدن 3 تا 4 روز بعد از درمان تاثیر بوتاکس قابل مشاهده است. اما به طور کلی نتایج تزریق بوتاکس ممکن است تا 1 هفته بطول بیانجامد . به طور متوسط اثر ماندگاری بوتاکس 3 تا 4 ماه است اما گاهی اوقات تا 6 ماه نیز ماندگاری دارد . پس از آن چین و چروک ها مجددا ظاهر می شوند .

 

 

استفاده از سم بوتولینوم توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای رفع خطوط اخم در افراد کمتر از 65 سال تایید شده است .همچنین تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک های صورت ، گردن ، خطوط پیشانی و لبخند استفاده می شود .

 

سم بوتولینوم در درمان طیف گسترده ای از بیماری ها همچون سردرد های میگرنی، اختلالات عضلات چشم  و سفتی عضلات نیز کاربرد دارد  .

 

شایع ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس عبارتند از :

 

افتادگی پلک

سردرد

کبودی

 

علائمی شبیه سرماخوردگی، تهوع، درد موقت در صورت، قرمزی در محل تزریق، کاهش تعداد دفعات پلک زدن و ضعف عضلات صورت از دیگر عوارض جانبی تزریق بوتاکس محسوب می شوند .

 

اگر سم بوتولینوم به درستی تزریق نشود و یا اگر جابه جا شود ممکن است  موجب مشکلات عدیده و پیامدهای ناگواری همچون مشکل در بلع و تنفس شود. این مشکلات ممکن است در عرض یک ساعت یا چند هفته بعد از تزریق ظاهر شود  و در نهایت  به مرگ منجر شود.

 

تزریق بوتاکس نسبت به سایر روشهای جوان سازی صورت (درم ابریژن، لیزر درمانی ) آسان تر و فاقد درد می باشد. به خاطر داشته باشید که اثر تزریق بوتاکس تنها چندین ماه ماندگاری دارد و برای ماندگاری اثر بوتاکس  باید چندین مرتبه در سال تزریق را تمدید کرد .

[divider]

مترجم مرضیه کبیری فر

لینک منبع

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments