با این غذاها از قلب خود مراقبت کنید

مراقبت  از قلب

درست غذا خوردن و داشتن وزن مناسب فاکتورهای بسیار مهم در مراقبت از قلب هستند. در اینجا به چند نمونه غذای سالم که برای قلب بسیار مفید هستند، اشاره می کنیم.

ماهی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ماهی های چرب – مانند ماهی آزاد، ماهی تن و قزل آلا – سزشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که دارای اثرات ضدالتهاب و کاهنده ی تری گلیسیرید هستند. حداقل دو وعده در هفته ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید.

مقداری سبزی با برگهای سبز تیره، گوجه فرنگی انگوری، لوبیاسبز، پیاز قرمز خرد شده و ماهی تن را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به ترکیب به آرامی روعن زیتون و کمی سرکه اضافه کنید.

با ترکیب تن ماهی یا ماهی آزاد با پیاز قرمز خرد شده، یک چهارم فنجان جو، یک عدد تخم مرغ و کم آبلیمو برگر ماهی درست کنید. از فلفل سیاه و جعفری به عنوان چاشنی آن استفاده کنید. ترکیب را به شکل صفحات برگر در آورده و آن را روی آتش بپزید تا هر دو طرف به رنگ قهوه ای روشن در آید. سپس می توانید غذا را با کمی کاهو و گوجه فرنگی سرو کنید.

آجیل و مغزها

مغزی جات یک منبع غنی از فیبر،  چربی های سالم برای قلب، پروتئین و انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. چربی های سالم در آجیل می توانند به کم کردن سطح کلسترول خون و افزایش میزان HDL کلسترول کمک کنند.

از یک بسته بادام، گردو و پسته دارای 100 کالری به عنوان یک میان وعده ی سالم استفاده کنید. می توانید آجیل خرد شده را روی میوه ی پخته، بلغور و یا ماست بپاشید.

 برگ های سبز تیره

برگ های سبز تیره مانند برگ چغندر، کلم پیچ و اسفناج، منبع خوبی از فیبر و ویتامین های A، C و K هستند که همه ی اینها از سیستم قلبی و عروقی محافظت می کنند.

می توانید برگ های تیره را به غذاهایی مانند پاستا، سوپ و سالاد مخلوط اضافه کنید یا یک سالاد اسفناج با فندق، کشکش طلائی و پنیر بز درست کنید.

جو

فیبر موجود در جو برای پایین آوردن کلسترول مضر و کنترل سطح قند خون مفید می باشد.

در غذاهای خود جو پخت سریع را جایگزین پودر سوخاری کنید. در برخی دستورهای غذایی گاهی به جای آرد می توانید از جو استفاده کنید، به ویژه غذاهای فاقد گلوتن. می توانید برای استفاده از جو در غذاهای خود آن را آسیاب کرده و به شکل آرد در آورید.

انواع توت ها

توت ها سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنتی اکسیدان های موجود در توت ها می توانند به کاهش کلسترول، کاهش التهاب بدن و جلوگیری از تجمع پلاک ها در بدن جلوگیری کنند.

ماست یا پنیر کم چرب و پر چرب با انواع توت های تازه و منجمد بسیار مفید هستند. می توانید توت ها را با غلات سرد و گرم ترکیب کنید یا با سالاد استفاده کنید.

کدو

کدوی زمستانی

کدوی زمستانی سرشار از ویتامین A و کاروتنوئید است که ثابت شده برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد. بین گزینه های موجود از جمله بلوط و کدو و کره می توانید موردی را که دوست دارید انتخاب کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments