باید ها و نباید های مراقبت از پوست

باید و نباید های مراقبت از پوست

پوست نه تنها بزرگترین ارگان بدن محسوب می شود بلکه قابل رؤیت ترین بخش بدن هم می باشد. به همین دلیل اگر می خواهید احساس خوبی داشته باشید باید اول چهره سالمی داشته باشید. اما پوست برای جوان و شاداب ماندن و بی نظیر بودن همیشه با ما همکاری نمی کند. مثلاً در روز عروسیتان ممکن است ناگهان جوش بزنید یا پوست تان زبر و خشک شود و خارش داشته باشد و پوسته پوسته شود. بعضی از مسائل پوست ممکن است به ژنتیک مربوط باشد. اما می توانید با مراقبت از پوست تان و به کار گرفتن توصیه های صحیح، پوست سالمی داشته باشید.


نباید جوش ها را بترکانید.
هر کسی که به شما توصیه می کند جوش را به حال خود رها کنید درست می گوید. ترکاندن جوش، پوست را ملتهب می کند. ممکن است جای آن در صورتتان برای همیشه بماند و در نهایت باعث می شود ظاهر ناخوشایند آن به مدت طولانی تری روی صورتتان بماند. باید به جای ترکاندن جوش روی آن کرمی که حاوی بنزوئیل پراکسید(benzoyl peroxide)  است بمالید. اگر موردتان اورژانسی است (به عنوان مثال روز عروسی) به یک متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک با تزریق مقدار کمی کورتیزون(cortisone)  در نقاط مختلف معمولاً سبب می شود جوش به سرعت خالی شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نباید برای برنزه کردن پوست از سولاریوم استفاده کنید.
تخت های برنزه کردن، بدترین چیز برای پوستتان است. زیرا سولاریوم مقادیری UVA و UVB مصنوعی دارند که خطر ابتلا به سرطان پوست و همچنین پیری پوست را افزایش می دهند. برنزه کردن را کنار بگذارید و اگر می خواهید پوست تان طلایی و براق به نظر برسد، از ژل یا کرم برنزه کننده استفاده کنید.

 

باید قبل از خواب صورت را بشویید.
مهم نیست که چه ساعتی از شب است و یا چقدر حالتان بد است و می خواهید سریع به تخت خواب بروید.  همیشه قبل از رفتن به تختخواب اول صورت خود را بشویید. درست مانند سایر قسمت های بدن پوست تان هم احتیاج به استراحت دارد. اگر صورت تان کثیف یا چرب باشد و منافذ و مجاری پوستتان بسته شده باشد پوست مجبور می شود سخت با آن مبارزه کند و استراحتی نخواهد داشت.

نباید به خود استرس راه بدهید.
حتماً می دانید که استرس برای قلبتان بد است. اما باید بدانید که روی پوستتان هم اثر بدی دارد. استروئید استرس که توسط غدد آدرنال تولید می شوند باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی می شوند. درست است که گفتن این جمله که استرس نداشته باشید آسان تر از انجام دادن آن است اما با برنامه ریزی می توانید به کارهای خودتان برسید و وقتی هم برای رسیدن به خودتان اختصاص دهید.

 نباید رژیم غذایی فرآوری شده داشته باشید.
غذاهای فرآوری شده شامل موادی هستند که می تواند باعث احتباس آب در بدن، نفخ و آلرژی شود. همچنین هضم آن ها برای بدن دشوار است و در نهایت می تواند با واکنش های التهابی، پوست و سایر اندام ها را تحت تأثیر قرار دهد. این غذاهای نامطلوب در رژیم غذایی موجب تقویت سلامتی تان نمی شود. غذاهایی بخورید که ویتامین های ضروری و مواد مغذی بدن و پوست تان را تأمین کند.

نباید بیش از حد قند مصرف کنید.
مصرف زیاد قند باعث ترشح انسولین در بدن می شود. وجود قند و انسولین در جریان خون، برای بدن و پوستتان مضر است. وقتی که قند خونتان بسیار بالا باشد، می تواند منجر به واکنشهای هورمونی شود که باعث آکنه یا التهاب پوست می شود. از مصرف بیش از حد قند خودداری کنید به خصوص اگر در تلاش برای از بین بردن آکنه پوست تان هستید.

باید به اندازه بخوابید
وقتی مادرتان می گوید بخوابید حق دارد زیرا می داند با خوابیدن به اندازه کافی، زیباتر می شوید. خواب به پوست استراحت می دهد و برای مدتی آن را از آلودگی های زیست محیطی، اشعه ماوراء بنفش، عوامل عفونت زا و آلرژی زا دور می کند. پوست بدون داشتن زمانی برای تازه شدن و تجدید سلول ها عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. خواب کافی همچنین به کاهش استرس و از بین بردن بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

نباید با آب داغ دوش بگیرید
دوش آب داغ باعث گرم و سرخ شدن ناگهانی پوست می شود و هنگامی که پوست در تلاش برای خنک کردن خود است، مویرگ ها پاره می شوند. همیشه با آب ولرم دوش بگیرید. همچنین برای کاهش درجه حرارت، کمتر از 6 دقیقه زیر دوش بمانید. اگر زمان زیادی زیر دوش بمانید چربی طبیعی پوستتان کاهش می یابد که منجر به خشکی و خارش پوست می شود. همچنین از یک صابون ملایم استفاده کنید و در عرض 15 دقیقه از حمام خارج شوید.

باید به میزان کافی آب بنوشید
اگر هدفتان داشتن پوستی سالم است، به مقدار کافی آب بنوشید چون در غیر این صورت پوست رطوبت خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می رود و پوستتان شل و چروک می شود. حتما روزی 8 لیوان آب بخورید و حداقل روزی یک بار و بعد از حمام از مرطوب کننده استفاده کنید و به این ترتیب آب رسانی به پوست را هم از داخل بدن و هم از روی پوست انجام دهید.

منبع:

ehow

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments