این مطالب راجع به جراحی رینوپلاستی رو هیچ کجا نمیخونید!

جراحی رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی رو میشناسین؟ 

اجازه بدین یه موضوع رو درست و حسابی مشخص کنیم: اگه بینی شما مشکل داره، قوز داره یا کلا از شکلش راضی نیستین، بهتره که جراحی رینوپلاستی رو انجام بدین! اینکه به این موضوع چنگ بزنین که آدم باید نچرال و طبیعی باشه، فقط موجب آزار و اذیت خودتون خواهد شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

میدونین تا حالا چند تا کیس جراحی رینوپلاستی داشتیم که به خاطر فرم بینی هاشون افسرده بودن و حال بدی داشتن؟ این افراد بعد از جراحی بینی، علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری کلی تغییر میکنن، از جنبه ی روحی و روانی هم آدم‌های سالم تری میشن. بنابراین این پروپاگاندا رو فراموش کنین که جراحی بینی برای افرادیه که خودشون رو نپذیرفتن و اعتماد به نفس ندارن! گاهی لازمه که برای کسب اعتماد به نفس، یه تغییر بزرگ انجام بدین.

البته منظور ما این نیست که توی انجام عمل های زیبایی افراط کنین! همه چیز به قاعده و رسمش!

حالا با این مقدمه می خوایم سراغ توضیحات یه سری نکات راجع به جراحی رینوپلاستی بریم. اگه علاقه مند هستید که که ادامه ی این متن رو بخونین، به پایین اسکرول کنین.

جراحی رینوپلاستی چیست؟

جراحی رینوپلاستی چیست؟ نوعی عمل جراحی زیباییه که تحت بیهوشی عمومی انجام میشه و در طولش، استخوان، غضروف یا گوشت اضافه ای که روی بینی وجود داره رو برمیدارن. به این ترتیب شکل و فرم جدیدی برای بینی ساخته میشه که با کلیت چهره ی افراد همخوانی داره.

جراحی رینوپلاستی

حالا ممکنه این جراحی برای مشکلات مختلفی انجام بشه که بعضی از اون ها شامل موارد زیر هستن:

  • قوز بینی
  • بینی های پهن و گوشتی
  • فاصله ی کم میان بینی و لب
  • فاصله زیاد نوک بینی تا صورت
  • بینی هایی با سوراخ های بزرگ
  • عدم قرینگی بینی
  • ترمیم جراحی قبلی بینی

به هر دلیلی که می خواین این جراحی رو انجام بدین، باید حواستون به یه سری نکات و مسائل باشه که در ادامه بهشون اشاره می کنیم.

شرح عمل رینوپلاستی

اما اگه قراره جراحی بینی انجام بدین باید شرح عمل رینوپلاستی رو هم بدونین! در طول این جراحی ابتدا پزشک جراح، بیمار رو بیهوش خواهد کرد. بعد از آن، بسته به نوع جراحی بینی ( برداشتن غضروف یا استخوان یا گوشت ) شروع به کار میکنه.

این جراحی معمولا یک ساعت الی 90 دقیقه طول میکشه و بعد از به هوش آمدن بیمار، به بخش منتقل میشه. باید بدونین که جراحی بینی معمولا درد زیادی نداره اما بعد از به هوش اومدن، ممکنه که مقداری درد داشته باشید که با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک میتونین این درد رو اندکی تسکین بدین.

اگه اوضاع عمومی شما خوب باشه، احتمالا یک روز بعد از جراحی، میتونین بیمارستان رو ترک کنین اما مراقبت های بعد از عمل رینوپلاستی رو فراموش نکنین.

جراحی رینوپلاستی

مراقبت هایی مثل:

  • مصرف سیگار رو ترک کنید
  • چیزهای سنگین رو بلند نکنین که به بینی تون فشار نیاد.
  • ورزش سنگین موقوف!
  • برای باز کردن گچ روی بینی، حتما سراغ پزشک برید و خودتون دست به کار نشین!
  • حواستون باشه که ضربه و آسیب به بینی نخوره!

رینوپلاستی بینی گوشتی چیست

معمولا زمانی که پوست روی بینی بیش از حد ضخیم باشه، بینی گوشتی میشه و در نتیجه ممکنه ظاهر خیلی خوشایندی نداشته باشه.

امروزه برخلاف اون چه که گفته میشه، جراحی رینوپلاستی بینی گوشتی هم انجام میشه و پزشک با کار کردن روی بافت سخت بینی، تلاش میکنه که ظاهر خوبی برای بینی دربیاره. خیلی ها فکر می کنن که در رینوپلاستی بینی گوشتی در واقع پوست بینی برداشته میشه. اما این راهکار می تونه حسابی آسیب رسان باشه و پوست بینی رو از بین ببره!

بنابراین کار کردن روی بافت سفت و سخت بینی، هنوز هم بهترین راهکاره!

عمل رینوپلاستی بینی استخوانی

یکی دیگه از روش های جراحی بینی، همل رینوپلاستی بینی استخوانی هستش که همون طور که از اسمش هم مشخصه، بیشتر به درد بینی هایی می خوره که استخونی هستن. به این معنی که پوست روی بینی اونها نازک تره و بافت سخت بینی این دسته از افراد بیشتره!

این عمل میتونه خیلی ساده تر و راحت تر از عمل بینی های گوشتی انجام بشه! اما باز هم نباید فراموش کنین که بهترین جراح متخصص رینوپلاستی رو انتخاب کنین و به توصیه هاش گوش بدید.

رینوپلاستی بینی بدون عمل جراحی چیست

یه نوعی از پروسیجر زیبایی بینی هم هست که بدون نیاز به جراحی انجام میشه و برای رفع مشکلات کوچیک بینی موثر خواهد بود.

در واقع با روش های مختلفی میشه، فرم بینی رو عوض کرد بدون این که نیازی به جراحی زیبایی داشته باشه. برخی از این روش ها شامل موارد زیر هستن:

  • تزریق بوتاکس
  • تزریق فیلر
  • لیفت بینی با نخ
  • تزریق آنزیم
  • پلاسما جت بینی

البته که باز هم باید اشاره کنیم که رینوپلاستی بینی بدون جراحی فقط برای یه سری از مشکلات بینی جواب میده. در ضمن بیشتر این روش ها، موقتی هستن و بعد از یه مدتی، دوباره بینی رو به شکل و حالت اولیه برمیگردونن. بنابراین اگه دنبال یه روش درمانی موثر و دائمی هستین، جراحی رینوپلاستی رو در نظر داشته باشین.

هزینه رینوپلاستی

اما از هر چی که بگذریم، بحث هزینه رینوپلاستی رو نمیشه خیلی ساده ازش گذشت. اول از هر چیزی باید بدونین که جراحی رینوپلاستی ارزون قیمت، ممکنه بدجوری به ضررتون تموم بشه.

بارها و بارها پیش اومده که جراحی بینی درست از آب درنیومده و حسابی مشکل درست کرده. واسه همین فرد ناچار میشه که برای ترمیم جراحی، دوباره رینوپلاستی انجام بده. اما خیلی از جراحان اصلا حاضر نیستن که ترمیم رینوپلاستی انجام بدن و اگه هم حاضر باشن، هزینه های خیلی گزافی میگیرن.

اما به طور کلی، هزینه رینوپلاستی ممکنه از 8 الی 10 میلیون شروع بشه و بالاتر بره! همه چیز به مهارت پزشک جراح، شرایط بینی شما و نوع عمل رینوپلاستی بستگی داره.

تفاوت رینوپلاستی با جراحی بینی

اجازه بدین یه موضوع رو روشن کنیم. جراحی رینوپلاستی، نام علمی و انگلیسی جراحی بینی هستش و هیچ فرقی با هم ندارن. بنابراین هر جا که چنین اسمی رو شنیدین، بدونین که منظور همون جراحی بینی هستش!

سوالات رایج جراحی رینوپلاستی

تصمیم داریم به یه سری سوالات رایج در مورد عمل جراحی رینوپلاستی جواب بدیم. سوالات زیر رو مطالعه کنین، شاید جواب خودتون رو هم دریافت کردین:

جراحی رینوپلاستی

بعد از جراحی، کمی نفس تنگی دارم. حل میشه؟

اگر هنوز یک ماه هم از جراحی شما نگذشته، احتمالا طبیعی است که دچار نفس تنگی بشین. چون که هنوز ورم بافت های داخلی بینی از بین نرفته! اما اگه این مشکل ادامه دار شد، بهتره که سراغ پزشکتون بریم و از ایشون راهنمایی بگیرید.

 

قبل از عمل هم لازمه که سیگار نکشم؟

قطعا! توصیه میشه یکی دو ماه قبل از جراحی هم مصرف سیگار رو قطع کنین. چون که مصرف سیگار باعث غلیظ شدن خون میشه و مشکلات زیادی در حین جراحی به وجود میاره.

 

تا چه مدت باید چسب بینی استفاده کنم؟

معمولا مدت زمان استفاده از چسب بینی رو پزشکتون مشخص میکنه. اما غالب مواقع تا یک سال هم جایزه که از چسب بینی استفاده کنین.

 

سخن آخر

اما در آخر می خوایم یه مرکز رینوپلاستی خیلی خوب به شما معرفی کنیم:

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، یکی از بهترین جراحان رینوپلاستی رو داره که میتونه بهترین نتایج رو براتون به ارمغان بیاره. اگه میخواین اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع به دست بیارید، توصیه می کنیم سری به صفحه تماس با ما بزنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments