ایا لیزر موهای زائد میتواند به رشد بیشتر موها منجر شود ؟

لیزر خانگی

این سوال برای بسیاری از کاربران پیش امده است که ایا لیزر موهای زائد میتواندبه رشد بیشتر موها در دراز مدت منجر شود ؟پاسخ ما به این پرسش خیر است .

لیزر باعث میشود تا موها کمتر رشد کنند نه اینکه موهای بیشتری جایگزین شوند .ولی افرادی هم وجود دارند که میگویند پس از لیزر درمانی ,در مناطقی از بدن انها موهایی رشد نموده که قبلا اصلا وجود نداشته است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این مورد از نظر علمی اثبات نشده است ولی ممکن است که لیزر قادر به تحریک ناحیه ای از پوست باشد و در نتیجه این تحریک موهای زائدی در ان نقطه رشد کنند ولی به طور کلی این اتفاق خیلی نادر است .

معمولا لیزر موهای زائد بدن و یا صورت را به صورت کامل از بین میبرد زیرا دارای حرارت بسیاری است که میتواند به فولیکولهای مو اسیب رساند و مانع از رشد مجدد انها شود .

ولی نوعی دیگر از موهای هم وجود دارد که بسیاری روشن است و ممکن است در هر ناحیه ای از بدن دیده شود و نابودی انها دشوار است .البته موهای پراکنده هم دارای همین ویژگی ها میباشند و به سختی درمان میشوند .

بنا بر فرضیه های مطرح شده ,مو های تیره به راحتی پرتوی لیزر را جذب میکنند ولی دیگر انواع موها به دلیل بافت محکم ترشان این اشعه را جذب نکرده و در نتیجه از بین نمیروند .

در  نتیجه فولیکول این موها به مقدار کمتری اسیب میبیند و کاملا ریشه کن نمیشود و پس از مدتی جریان خون ان ناحیه بیشتر شده و این موها سعی میکنند که خود را ترمیم نماید و در نهایت بیشتر رشد میکنند و تیره میشوند .

به طور کلی موها از بدن ما حفاظت میکنند و بدن ما به صورت خودکار این موها را تولید میکند .به نظر میرسد که رفع موهای روشن سخت باشد زیرا انها بدن را گرم کرده و از ان حفاظت میکنند .

پس بهتر است که موهای خیلی روشن را لیزر نکنید زیرا نه تنها از بین نمیروند بلکه پس از مدتی به موهای درشت تری تبدیل میشوند و البته هیچ نیازی هم به لیزر انها ندارید زیرا کاملا نامرئی میباشند .

تعدادی از کلینیک ها هم از لیزر این موها خودداری میکنند .

بهتر است که برای رفع موهای روشن از روش الکترولیز استفاده نمایید .اگرچه این متد گران بوده و وقت گیر است ,ولی بهتر از هر روش دیگر میتواند موهای روشن را از بین ببرد .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

  گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نازنین
نازنین
6 years ago

سلام من لیزر پا رو انجام دادم جواب گرفتم ولی اطراف قسمت های دیگه مو های کلفتی ایجاد شده که قبلا نبوده تو فیلم های خارجی دیدم یه سری نوار مثل چسب میزنن خواستم بدونم شما میدونید چی هست؟