اگر پوستی جوان و زیبا می خواهید، تغذیه را جدی بگیرید

 

اگر پوستی جوان و زیبا می خواهید، بخوانیدقدیمی ها می گفتند پوست شما خوب می گوید شما چه چیزهایی می خورید. پر کردن شکم خود با کر بوهیدرات های تصفیه شده، قند و چربی ترانس فکر می کنید با پوست شما چه می کند؟

در واقع باید بدانید تغذیه نامناسب به اندازه مصرف سیگار برای پوست شما بد است. رژیم غذایی نامناسب می تواند سبب التهاب، آسیب به کلاژن و DNA شود و شما را پیرتر به نظر برساند. اینجا به چند مورد از این غذاها اشاره می شود:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کیک برنج

کیک ها سبب می شوند قند خون شما به اوج برسد  وقتی قند خون بالا می رود، رادیکال های آزادی تولید می شوند که چربی ها را اکسید می کنند و چربی اکسید شده ماده مضری برای بدن است.  این امر سرعت ایجاد چین و چروک را بالا می برد.

آبنبات

شکر مجود در آبنبات ها، میزان کلاژن و الاستین( پروتئینی که در لطافت،نرمی و ارتجاع پوست نقش دارد) کاهش می دهد. و این امر ظاهر پوست را پیرتر نشان می دهد.

غلات غنی شده

فریب بسته بندی های پر زرق و برق را نخورید، غلات کامل میزان قند پایینی دارند، بعلاوه حاوی فیبر و … می باشند. اما غلات سفید که غنی شده اند اغلب تصفیه شده هستند و قند مصنوعی در آنها بکار رفته است. و این به معنی گلوکز بیشتر و چین و چروک بیشتر می باشد. سعی کنید غلات کامل را تهیه و مصرف کنید. غذا های فراوری شده ، سبب تحریک تولید هورمونهایی در بدن می شوند که انها نیز در تحریک تولید چربی بیشتر نقش دارند و به این ترتیب منافذ پوست با چربی پوشیده می شود و ظاهر پوست را ناصاف و پیر به نظر می رساند.

 

چیپس

طبق مطالعات، کربوهیدرات های تصفیه شده، نقش زیادی در افزایش آکنه بزرگسالان دارند. بعلاوه کربوهیدرات های تصفیه شده در افزایش التهاب و تخریب کلاژن نقش دارند.

 

اسموتی هایی با قند های نامعلوم

حتماً شما هم بیرون از منزل نوشیدنی هایی را تهیه کرده و می خورید. قند طبیعی میوه های مشکلی ایجاد نمی کند و برای بدن حتی لازم می باشند.اما آیا اطمینان دارید که آب میوه های بیرون، آب میوه خالص می باشند؟

 

کافئین

کافئین در از دست رفتن آب بدن نقش دارد، بعلاوه در افزایش کورتیزول  نیز نقش دارد. تولید بیش از حد کورتیزول روند پیری و نازک شدن پوست را تسریع می کند.

 

نمک

به خصوص نمک های ید دار (فرآوری شده با ید) برای پوست وحشتناک مضر می باشد. این نمک ها در ورم پوست و پف کرده دیده شدن پوست شما نقش دارد، بعلاوه در تشدید آکنه های صورت نیز تأثیر دارد.

 

گوشت های صنعتی

حیوانات در کشاورزی صنعتی اغلب با ترکیبات استروئیدی و هورمون های رشد و آنتی بیوتیک تغذیه می شوند. بعلاوه تغذیه گیاه خواری طبیعی نیز ندارد. ترکیبات این نوع گوشت ها می تواند در عدم تعادل هورمونی بدن، بروز آکنه، التهاب نقش داشته باشد. علاوه بر این گوشت حیوانات سخت هضم می باشند، حال فرض کنید اگر در رژیم غذایی خود فیبر کافی  و آب کافی مصرف نمی کنید، این روند چقدر دشوارتر می شود . موا د سمی تا چه میزان در بدن می مانند؟

منبع:

prevention

livestrong

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments