اگر می خواهید لیزر موهای زائد انجام دهید ، این نکات ایمنی را رعایت کنید!

اگر می خواهید لیزر موهای زائد انجام دهید ، این نکات ایمنی را رعایت کنید!

اگر می خواهید لیزر موهای زائد انجام دهید ، این نکات ایمنی را رعایت کنید!

درمان های لیزر موهای زائد به طور معمول هنگامی که توسط تکنسین های آموزش دیده و با تجربه انجام می شود ، ایمن هستند.  از آنجایی که لیزرها خطرناک هستند و می توانند صدمات جدی ایجاد کنند. بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد درمان های لیزر موهای زائد جنبه های ایمنی کار حتماً باید  مورد توجه قرار گیرد. ایمنی لیزر بستگی به تکنسین لیزر دارد.  و باید مطمئن باشید که قبل از انجام هر گونه لیزر درمانی در مورد این پروسه آگاهی لازم را داشته باشید.

 

رعایت ایمنی و سلامت چشم ها

رعایت ایمنی و سلامت چشم ها

چشم ها مناطقی از بدن هستند که هنگام لیزر درمانی باید مورد توجهات خاصی قرار بگیرند. محفاظت از چشم ها کاملاً ضروری است و باید در طول درمان های حذف موهای زائد توسط لیزر به این نکته توجه شود.  حفاظت از چشم ها به دلیل طول موج لیزر مورد استفاده شده باید خاص باشد.  در غیر این صورت  کاربر در معرض خطر قرار خواهد داشت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد  برای نفوذ به عمق پوست به منظور رسیدن به فولیکول های مو طراحی شده اند و کیفیت جذب قوی دارند. بنابراین در صورتی که چشم های کاربر در معرض لیزر قرار بگیرند ، احتمال آسیب به شبکیه وجود دارد.

درمان حذف موهای زائد توسط لیزر به طور معمول برای زیر ابرو  توصیه نمی شود و یا به طور کلی انجام نمی شود. همچنین استفاده از عینک های محافظ چشم خطر آسیب دیدگی چشم را به حداقل می رساند.

 

دستگاه های خنک کننده

استفاده از دستگاه های خنک کننده در درمان لیزر موهای زائد

با استفاده از دستگاه های خنک کننده  پس از درمان لیزر موهای زائد می تواند از عفونت ها پیشگیری کنید. این کار را می توان از طریق ضد عفونی قطعات دستگاه لیزر پس از استفاده با پوست هر کاربر نیز انجام داد.  اگرچه خطر ابتلا به عفونت به این صورت بسیار اندک است. اما هنوز هم ممکن است عفونت اتفاق بیفتد و اقدامات بهداشتی مناسب برای جلوگیری از این امر بسیار مهم می باشد.

همچنین احتمال یک خطر اندک دیگر نیز وجود دارد.  و آن این است که ممکن است مشتری دچار سوختگی های کرایوژنیک بهعلت استفاده از سیستم های خنک کننده دینامیکی خاص (Candela) شود. هایپرپیگمنتیشن نیز یک عارضه و نگرانی دیگر ناشی از لیزر درمانی می باشد.  افراد با پوست هایی با  تون های تیره تر بیشتر از افرادی که پوست روشن دارند ، در معرض عوارضی مانند میکروپیگمنتیشن قرار دارند.  این موارد را می توان با احتیاط و نظارت کردن بر نحوه استفاده از دستگاه های خنک کننده به منظور جلوگیری از استفاده بیش از حد بر روی پوست کاربر پیشگیری کرد.

 

بوی نامطبوع

پروسه درمان موهای زائد با لیزر بوی نامطبوعی دارد. این بو شبیه به بوی گوگرد می باشد. هنگامی که پروسه لیزر موهای زائد منطقه بزرگی را شامل می شود ، این بوی گوگرد مانند می تواند دستگاه تنفسی (بینی، گلو و غیره) را تحریک کند. برای جلوگیری از این اتفاق به مراکز درمانی لیزر موهای زائد توصیه می شود که در اتاق های درمانی خود از هواکش های مناسب و تهویه خوب استفاده کنند.

 

بالا بودن دانش ایمنی تکنسین لیزر

لیزر موهای زائد باید توسط چه کسانی انجام شود؟

رعایت اصول ایمنی در هنگام لیزر درمانی توسط تکنسین لیزر ضروری می باشد.  تکنسین های لیزر  باید به درستی از خطرات لیزر آگاهی داشته باشند. و باید اطلاعات کافی در مورد تمام روش های لیزر   و مسائل مربوط به ایمنی را به مراجعه کنندگان ارائه بدهند.  همچنین مهم است که متخصص لیزر شما قبل از درمان شما را از عوارض و مزایای مرتبط با روش انتخابی تان مطلع کند. این اطلاعات می تواند در قالب یک بحث در مشاوره اولیه شما ، یا در نمودارها و فیلم ها و اسلاید های گرفته شده در حین درمان به کاربر نمایش داده شود. و یا در یک بروشور یا جزوه به کاربران ارائه شود.

 

مشاور فنی حفاظت از دستگاه لیزر

مشاور فنی حفاظت از دستگاه لیزر باید زیر نظر کلینیک حذف موهای زائد توسط لیزر به کار منصوب شود. نقش مشاور نظارت و حفاظت  در مورد مسائل ایمنی لیزر ، اطمینان از استفاده بی خطر از لیزرها و همچنین ارائه کمک در دستیابی به مقررات ایمنی لیزری قابل اجرا و ارائه  نظارت قابل قبول می باشد.

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments