12 کاری که نباید پس از جلسه اول لیزر موهای زائد انجام بدهیم | آدرس مرکز لیزر و زیبایی برکه

برای از بین بردن موهای زائد، اپیلاسیون بهتر است یا لیزر؟

مقایسه اپیلاسیون و لیزر
اپیلاسیون یا لیزر

یکی از عمده ترین دغدغه های افراد، از بین بردن موهای زائد است. برخی از محبوب ترین اشکال حذف موقتی موهای زائد اصلاح با تیغ، اپیلاسیون، موچین، بند انداختن و استفاده از کرم های موبر است. دو روش حذف دائمی موهای زائد لیزر و الکترولیز میباشد. از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر و الکترولیز، به این دلیل جزء روش های دائمی محسوب میشوند که در فواصل طولانی مدت بین جلسات، مو رشد نمیکند، در حالیکه در روش های موقتی، مستلزم نگهداری منظم است.

 

روش کار

در اپیلاسیون، موهای زائد بواسطه درگیر شدن با یک ماده چسبنده، یعنی موم، از بین میروند و ریشه و ساقه به راحتی از سطح پوست، بیرون کشیده میشوند. رشد جدید موهای زائد، پس از گذشت 2 هفته ظاهر میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در لیزر، گرمای شدید به فولیکول های مو هدایت میشود و رویش موهای زائد جدید را تقریبا بعید میکند. اگرچه لیزر، جزء روش های دائمی در نظر گرفته میشود اما معمولا رشد مجدد اتفاق می افتد.

 

نتیجه کار

در اپیلاسیون، پوست تا 2 هفته نرم و صاف است. پس از یکبار اپیلاسیون، رشد مجدد مو بسیار ظریف و نازک تر رخ میدهد.

لیزر موهای زائد سبب میشود پوست برای مدت زمان طولانی تری صاف باقی بماند. این مدت، در هر فرد متفاوت است. اما در بسیاری از افراد، این مدت هر 6 ماه تا یکسال است. پس از درمان با لیزر، رشد مجدد مو بسیار ظریف تر، نازک تر و کمرنگ تر است.

 

دسترسی

اپیلاسیون بسیار در دسترس تر از خدمات لیزر است. اکثر سالن های زیبایی، خدمات اپیلاسیون را ارائه میدهند. دسترسی آسان موم در مغازه ها و داروخانه ها سبب شده است که افراد به راحتی آنرا خریداری کرده و در منازل خود اپیلاسیون را انجام دهند.

لیزر موهای زائد حتما باید در یک مرکز دارای مجوز و توسط افراد آموزش دیده صورت پذیرد. چنین امکاناتی معمولا بیشتر در شهرهای بزرگ وجود دارد و این موضوع سبب ایجاد ناراحتی و افزایش زمان تردد خواهد شد.

 

هزینه

هر جلسه اپیلاسیون به مراتب هزینه کمتری در بر دارد، اما هزینه آن در دراز مدت بسیار بیشتر از لیزر میشود. اگرچه لیزر نیز چندین جلسه بطول می انجامد و نتایج موفقیت آمیزی دارد، اما بودجه اختصاص داده شده به آن در مقایسه با هزینه های اپیلاسیون بسیار کمتر است.

 

مشکلات و معایب

مشکلات مرتبط با اپیلاسیون شامل سوختگی، پوست ریزی، کبودی، رشد موهای زیر پوستی، عفونت پوست ثانویه و درد در محل درمان میباشد.

مشکلات مرتبط با لیزر شامل سوزش پوست، پوسته پوسته شدن، زخم و دلمه شدن، تغییر در رنگ پوست، تاول، اسکار و تغییر در بافت پوست میباشد.

 

منبع: http://www.livestrong.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments