انواع مختلف موی بدن و تفاوت آن با موی سر

موی ولوس و موی ترمینال و تفاوت آن با موی سر

بدن از انواع مختلفی از مو پوشیده شده است که  به سه دسته لانگو (Lango) – ولوس(Vellus) و ترمینال (Terminal) تقسیم می شود .

لانگو : موی نرم سطح بدن جنین .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ولوس : موی روشن و نرم صورت و دستان کودکان و زنان. که معمولاً بین 2 میلی متر طول دارند. و از موی ترمینال و آندروژنیک که با رشد و رسیدن به بلوغ رشد می کنند متفاوت می باشد.

 

ترمینال یا آندروژنیک : مو هایی که در طول دوره بلوغ و بعد از آن در بدن رشد می کنند. این موها در مقایسه با موهای روشنتر و  ظریف بسیار متمایز و قابل تشخیص می باشد. رشد موی آندروژنیک وابسته به سطح آندروژن ( هورمون مردانه) در هر فرد می باشد. با توجه به سطح بالایی این هورمون در بدن مردان، موها در مردان بیشتر از زنان می باشد.

بعد از دوران کودکی، بدون در نظر گرفتن جنس بیولوژیکی، مو های ولوس تقریباً تمام بدن را پوشش می دهد. به جز لب ها، کف دست و پا، قسمتی از پشت گوش و بخشی از آلت تناسلی و داخل ناف.

تعداد فولیکولهای مو از هر فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. در برخی از مناطق بدن که با موی ولوس پوشیده شده است، کم کم موهای ضخیم تر و تیره تر تولید می شود که از آن جمله می توان به ریش در مردان اشاره کرد.

موی آندروژنیک از همان الگوی رشد موهای سر پیروی می کند. با این تفاوت که فاز آناژن   در این نوع موها کوتاه تر می باشد. و مرحله تلوژن نیز بلندتر می باشد. و مرحله تلوژن نیز بلندتر می باشد.  درحالی که مرحله آناژن برای موهای سر بین 2 تا 6 سال می باشد این مرحله برای موهای آندروژنی چند ماه می باشد. به همین دلیل است که موهای سر بلند تر از موهای سایر قسمت های بدن می باشد. و مرحله تلوژن که برای موهای سر 2 تا 6 هفته می باشد برای موهای آندروژنی یک سال و بیشتر به طول می انجامد. این روند می تواند توضیح و دلیل بلندی موهای سر نسبت به موها ی سایر قسمت های بدن می باشد.

منبع:

wikipedia

wikipedia

3 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments