انواع روش های اتوپلاستی | بهترین مرکز جراحی پلاستیک گوش ایران

انواع روش های اتوپلاستی | بهترین مرکز جراحی پلاستیک گوش ایران

انواع روش های اتوپلاستی | بهترین مرکز جراحی پلاستیک گوش ایران

انواع روش های اتوپلاستی | بهترین مرکز جراحی پلاستیک گوش ایران

بسیاری از افراد از دوران کودکی از سایز یا شکل گوش خود ناراحت هستند.   گوش های بعضی ها  بیشتر از آنچه که باید بزرگ است.  یا گوش های آویزان و بل بلی دارند.  کودکان ممکن است در مدرسه مسخره بشوند و بزرگسالان برای پنهان کردن نقص گوش های خود کلاه به سر می گذارند یا موهایشان را بلند می کند تا گوش شان را بپوشانند.  خوشبختانه جراحی پلاستیک گوش یا اتوپلاستی  otoplasty یا جراحی پلاستیک گوش به راحتی زیبایی را به گوش برمی گرداند.

این روش باید فقط توسط یک جراح پلاستیک با تجربه و ماهر انجام شود و می تواند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر فرد ، اعتماد به نفس و کیفیت کلی زندگی داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این جراحی اصلاح کننده در بزرگسالان و کودکان بسیار محبوب است. اگر شما علاقه مند به جراحی پلاستیک گوش هستید ، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد عمل از جزئیات آن مطلع شوید.  از شما دعوت می کنم به خواندن مقاله ادامه دهید تا با درمان این مشکل آشنا شوید و بتوانید تصمیم بگیرید که آیا جراحی زیبایی گوش برای شما مناسب است یا نه.

 

روش جراحی پلاستیک گوش

Otoplasty  یا جراحی زیبایی گوش برای تغییر یک یا هر دو گوش استفاده می شود.  بیمارانی که از اندازه ، شکل یا جهت گوش شان ناراضی هستند ، می توانند ظاهر گوش خود را با جراحی و به صورت سرپایی تغییر دهند.  روش جراحی پلاستیک گوش شامل کوچک کردن گوش ، نرمه گوش earbone و عمل جراحی گوش گل کلمی برای حذف و برداشتن پوست و غضروف اضافی انجام می شود.

از آنجا که بعضی از گوش ها بسیار برجسته هستند ، اعتماد به نفس بسیاری از بیماران پس از جراحی زیبایی گوش به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.    

 

جراحی پلاستیک برای بازسازی گوش

جراحی پلاستیک برای بازسازی گوش

جراحی پلاستیک گوش برای بازسازی معمولاً با بی حسی موضعی همراه با تزریق وریدی آرام بخش برای بزرگسالان و بیهوشی عمومی برای کودکان انجام می شود.

برای شروع عمل جراحی پلاستیک گوش های برجسته ، جراح ابتدا پشت گوش را برش می دهد تا بتواند غضروف اضافه را بردارد.  سپس غضروف تغییر شکل داده می شود و پوست اضافه برداشته می شود.  در نهایت و در صورت لزوم  گوش به سمت سر نزدیک تر می شود و برش با بخیه  بسته می شود.

جراحی پلاستیک گوش معمولاً  بین یک تا دو ساعت طول می کشد.

 

جراحی پینینگ گوش  

اگر بیماری گوش های برجسته داشته باشد ، جراحی پینینگ گوش برای نزدیک تر کردن گوش ها به سر بیمار انجام می شود.

جراحی پینینگ گوش روشی ترکیبی است برای برداشتن پوست اضافه پشت گوش ، و روش تغییر سایز گوش .  تلفیق این تکنیک ها به جراح کمک می کند تا شکل ایده آل و موقعیت مناسب برای گوش های بیمار ایجاد کند.

تکنیک های مختلفی وجود دارد که برای انجام عمل گوش در طول عمل جراحی اتوپلاستی انجام می شود.  تکنیک جراحی که پزشک انتخاب می کند بستگی به میزان اصلاح گوش های بیمار دارد.  روش های مختلف پینینگ گوش و تغییر شکل گوش را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد:

  • اصلاح فرم گوش ،
  • اصلاح سایز گوش.

 

تکنیک اصلاح فرم گوش

تکنیک اصلاح فرم گوش شامل ایجاد برش در غضروف برای تنظیم مجدد و اضافه کردن یا حذف بافت اضافی است.  وقتی این تکنیک ها استفاده می شود خطر زخم شدن وجود دارد ، اما زخم ها یا همان جای بخیه ها در معرض دید نیستند.

 

تکنیک اصلاح سایز گوش

تکنیک اصلاح سایز گوش با استفاده از بخیه برای تغییر وضعیت و شکل گوش انجام می شود.  اتوپلاستی برای اصلاح سایز گوش یک روش غير تهاجمی است که نتیجه آن انحنای صاف و طبیعی گوش می شود.

 

جراحی بازسازی گوش

جراحی بازسازی گوش یک نوع اتوپلاستی است که از آن برای اصلاح بدشکلی و یا آسیب دیدگی گوش استفاده می شود. این تکنیک معمولاً برای تصحیح میکروتیا  Microtia، که نوعی نقص مادرزادی گوش است انجام می شود.  میکروتیا برای سه مورد از هر 10،000 نوزادی که متولد می شوند ،   اتفاق می افتد.

مواردی از جراحات گوش که نیاز به جراحی بازسازی گوش دارند عبارتند از :

  • سوختگی گوش ،
  • بریدگی و زخم گوش ،
  • عفونت ،
  • پارگی.

جراحی بازسازی گوش تلفیقی از انواع تکنیک های جراحی و سایر روش های ترمیمی برای بازسازی  گوش به صورت طبیعی است.  در برخی موارد می شود غضروف را از دنده های بیمار برداشته و گوش را تقویت کرد.  این کار به ظاهر طبیعی تر گوش کمک می کند. اگر پیوند پوست ضروری باشد ، بافت معمولاُ از ناحیه بالای باسن برداشته می شود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

اتوپلاستی دو طرفه چیست؟

در حالی که برخی از بیماران فقط نیاز به اصلاح یک گوش دارند ، بسیاری از بیماران نگران زیبایی هر دو گوش خود هستند. اتوپلاستی دو طرفه جراحی پینینگ گوش و جراحی تغییر فرم گوش بر روی هر دو گوش انجام می شود.

اتوپلاستی دو طرفه همان روشی است که عمل جراحی برای يک گوش با همان روش انجام می شود و همان زمان بهبودی ، عوارض بالقوه و مزایا را دارد.  اگر چه عوارض جانبی مانند خاراندن و گزگز کردن پس از عمل جراحی دوطرفه ممکن است بیشتر باشد ، اما درد و ناراحتی باید کمتر باشد.

 

جراحی کوچک کردن گوش

جراحی کوچک کردن گوش

بعضی از بیماران بیشتر به اندازه و شکل گوش شان توجه دارند تا برجسته بودن و بیرون زدگی گوش ها.  نوعی از اتوپلاستی  otoplasty که به نام جراحی کوچک کردن گوش شناخته می شود ، برای کوچک کردن گوش های بزرگ انجام می شود که ظاهر گوش ها را طبیعی تر می کند.

جراحی کوچک کردن گوش یک روش سرپایی است و می تواند بر روی کودکان و بزرگسالان انجام شود.  در طول جراحی جراح غضروف  و پوست اضافه را حذف می کند و با ایجاد یک اندازه کوچک تر، گوش طبیعی تر به نظر می رسد.  جراحی کوچک کردن گوش می تواند تعادل و تقارن را به صورت و گوش ها ارائه دهد و اغلب همراه با جراحی پینینگ گوش انجام می شود.

 

آماده شدن برای جراحی پلاستیک گوش

برای رسیدن به بهترین نتایج از هفته ها قبل باید برای جراحی پلاستیک گوش آماده بشوید.  این روند با پیدا کردن جراحی که با او راحت تر هستید شروع می شود.  آماده شدن برای جراحی نیاز به اطلاعات زیادی دارد. انتظارات واقعی از نتیجه و برخی از ملاحظات عملی مثل اینکه بعد از عمل چه لباسی باید بپوشید.

 

مشاوره با جراح پیش از جراحی پلاستیک گوش 

پس از بررسی دقیق روش جراحی پلاستیک گوش و پیدا کردن یک جراح واجد شرایط ، بیماران آینده نگر باید یک مشاوره اولیه با جراح داشته باشند که برای این روش حتماً لازم است.  جراح به دقت گوش های بیمار را معاینه کرده و روش های مختلف برای اصلاح مشکل را مورد بحث قرار می دهد. مشاوره اولیه برای اولین بار تعیین خواهد کرد که آیا اتوپلاستی بهترین روش برای بیمار است یا خیر.

اگر اتوپلاستی به عنوان یک گزینه درمان مناسب تشخیص داده شود ، جراح جزئیات روش جراحی گوش را با بیمار درمیان می گذارد.   این بحث به احتمال زیاد شامل جزئیات مربوط به بیهوشی ، سابقه پزشکی بیمار و هزینه های مرتبط با جراحی خواهد بود. این مشاوره اولیه زمان خوبی برای بیماران آینده نگر است تا در مورد مزایای جراحی گوش و همچنین هر گونه خطرات و عوارض احتمالی این روش تحقیق کنند.

 

مراقبت های قبل از جراحی پلاستیک گوش

در هفته های قبل از عمل جراحی پلاسیتک گوش ، والدین باید به احساسات کودک که قرار است عمل شود ، توجه داشته باشند.  والدین باید با فرزند خود در مورد جراحی گوش و تمام جزئیات روش عمل و دوران بهبودی صحبت کنند و انتظارات منطقی از جراحی داشته باشند.

بیمارانی که برای عمل جراحی اتوپلاستی بیهوشی عمومی می گیرند  نباید بعد از نیمه شب قبل  یا صبح عمل جراحی چیزی بخورند یا بنوشند.  آخرین وعده غذایی شب قبل از جراحی باید بسیار سبک باشد.   حداقل برای شب اول بعد از جراحی بیمار باید تحت مراقبت فرد دیگری قرار گیرد. مگر اینکه به توصیه پزشک به یک شب اقامت در بیمارستان نیاز داشته باشد.

  • مصرف آسپیرین برای همه بیماران حداقل دو هفته قبل از جراحی قطع شود.
  • استفاده از سیگار کشیدن نیز به شدت توسط پزشک ممنوع می شود.

 

روز جراحی پلاستیک گوش

روز مراجعه به مرکز جراحی بیماران اتوپلاستی باید لباس های راحت و گشاد بپوشند.  لباس های یقه بسته و یا تی شرت هایی که باید از سر بپوشید را استفاده نکنید.  به ویژه برای کودکان که بعد از عمل نباید هیچ چیزی با گوش شان برخورد کند.   بیماران بزرگسال هم باید صبح روز عمل دوش بگیرند و موهای شان را شامپو کنند.   مردها باید قبل از عمل موهای شان را کوتاه کنند.

جراحی پلاستیک گوش با بیهوشی عمومی برای کودکان و با بی حسی موضعی با آرام بخش برای بیماران بزرگسال انجام می شود. عمل جراحی  اتوپلاستی otoplasty   به طور معمول در کمتر از دو ساعت انجام می شود.  بعضی از پزشکان توصیه می کنند که بچه ها یک شب در بیمارستان بستری باشند  و بزرگسالان نیز در صورتی که عمل آنها پیچیده تر از اتوپلاستی معمولی باشد ، ممکن است به مدت یک شب در بیمارستان بستری شوند.

 

کاندیداهای جراحی پلاستیک گوش

کاندیداهای جراحی پلاستیک گوش

گوش ها یکی از اعضای بدن هستند که همیشه در معرض دید هستند.  و شما نمی توانید آنها را بپوشانید.    البته موهای بلند گاهی اوقات آنها را می پوشاند.  اما همیشه نمی توانید گوش خود را بپوشانید.  گوش ها به خصوص گوش های خانم ها با گوشواره هایی که آویزان می کنند.  برای همین است که افراد از بد فرمی و بزرگ بودن سایز گوش خود احساس ناراحتی می کنند.

این باعث شده که جراحی زیبایی گوش بتواند برای بسیاری از مردم اینقدر مورد استقبال واقع بشود.    كودكانی كه به طور مداوم توسط همسالان شان مسخره و آزار می شوند ، بزرگسالانی كه اعتماد به نفسشان را از دست داده اند ، یا افرادی كه به گوش های شان آسیب رسیده است ، تنها نمونه هایی از افرادی هستند كه به دنبال جراحی زیبایی گوش هستند.

بعضی از کودکان هم که با نقص های شدید گوش متولد می شوند ،  ممکن است کاندیدای عالی برای اتوپلاستی ترمیمی باشند.  اگر می خواهید بدانید که آیا شما یا فرزند تان احتمالاً در گروه کاندیداهای اتوپلاستی قرار می گیرید ، اطلاعات زیر می توانند به شما کمک کند.

بعضی از کودکان هم که با نقص های شدید گوش متولد می شوند

 

جراحی سنتی گوش در مقابل جراحی ترمیمی گوش

جراحی سنتی گوش یا پینینگ گوش برای گوش های بزرگ و برجسته انجام می شود.

Otoplasty  جراحی بازسازی گوش یا اتوپلاستی ترمیمی برای نقص های شدید گوش که ممکن است از زمان تولد و یا به علت آسیب های بیرونی باشد ، انجام می شود.

برخی از نقص هایی که می توان با اتوپلاستی ترمیمی اصلاح کرد عبارتند از :

 

نقص های مادرزادی  

  • گوش کاگوت Cagot Ear که  بیمار از زمان تولد لاله گوش ندارد.
  • گوش گربه ای یا جنی که لبه های بالای گوش به سمت داخل پیچیده شده درست شبیه به گوش گربه.
  • گوش اسکرولی یا فنجانی که لاله گوش به سمت داخل پیچیده شده درست شبیه به یک طومار.
  • گوش ویلدرموت که انحنای بالای گوش ها معکوس شده و به سمت سر بیمار است.
  • شکل اشتال Stahl که در یک سوم بالایی گوش برآمدگی تیز یا برجستگی وجود دارد.
  • گوش آویزان که یک سوم بالایی گوش به سمت پایین تاخوردگی دارد.
  • گوش برجسته که گوش به اندازه ا سانتیمتر با سر فاصله داشته باشد.
  • گوش شبیه به علامت سؤال.
  • میکروتیا نقص مادرزادی که گوش کوچک و رشد نیافته است.
  • ماکروتیا Microtia گوش به صورت غیر عادی بزرگ است.
  • گوش گل کلمی به علت آسیب های مکرر به گوش به خصوص در ورزش های تماسی مانند کشتی اتفاق می افتد.
  • سرطان پوست و ملانوم بدخیم. در این مورد معمولاً اتوپلاستی بجای اهداف زیبایی برای  حذف پوست انجام می شود و بافت سرطانی برداشته می شود.

اگر چه بسیاری از این وضعیت ها می تواند به عنوان نقص مادرزادی جدی ظاهر شود ، برخی از مردم از اینکه که گوش های شان خیلی برجسته یا خیلی بزرگ هستند ، خیلی ناراحت می شوند.  این افراد به احتمال زیاد کاندیداهای مناسبی برای اتوپلاستی سنتی هستند.  اما باید با جراح صحبت کنند تا ببینند آیا واقعاً برای این عمل مناسب هستند یا خیر.

به خاطر داشته باشید که جراحی زیبایی گوش otoplasty  معجزه نمی کند و  گوش ای فوق العاده ای به افراد نمی دهد.  بنابراین مهم است که این روش را جدی بگیریم و نتایج واقعی و خطرات مربوط را درک کنیم.
یک مقاله جالب دیگر در باره جراحی زیبایی گوش بخوانید

کودکان و اتوپلاستی

کودکان بین پنج تا چهارده ساله نامزدهای معمول اتوپلاستی هستند. کودکان زیر 5 سال معمولاً عمل  نمی شوند ، زیرا گوش های شان هنوز در حال رشد است.

اما استثناهایی برای این وضعیت وجود دارد.  اگر فرزند شما دارای نقص شدید باشد بدون در نظر گرفتن سن یک نامزد قابل قبول برای اتوپلاستی است.

 

مزایای جراحی پلاستیک گوش

مزایای جراحی پلاستیک گوش

مزایای جراحی پلاستیک گوش عبارتند از :

  • این روش بی خطر است. تقریباً هیچ خطری ندارد.
  • جراحی پلاستیک گوش طیف گسترده ای از نقص های گوش را اصلاح می کند.
  • بچه ها می توانند از مسخره شدن توسط هم کلاسی ها خلاص بشوند.
  • افزایش اعتماد به نفس.
  • حداقل زمان ریکاوری تقریباً در حدود یک هفته.
  • بهبود شرایط احساسی و روانی.
  • حداقل زخم بعد از بهبودی.
  • نتایج طبیعی هستند.

 

عوارض عادی جراحی پلاستیک گوش

پس از جراحی پلاستیک گوش عوارض زیر اتفاق می افتد که با گذشت زمان برطرف می شوند :

  • یک جای بخیه کوچک پشت هر گوش ،
  • خون مردگی کمرنگ در اطراف گوش ،
  • درد ، بی حسی ، و احساس سوزش و خارش در گوش ها ،

 

عوارض و خطرات جراحی پلاستیک گوش

جراحی پلاستیک گوش گاهی منجر به عوارض زیر می شود :

  • التهاب در غضروف گوش ،
  • تشکیل لخته خون در زیر پوست گوش ،
  • سفت شدن گوش برای چند ماه و پس از آن گوش ها نرم و انعطاف پذیر می شوند ،
  • نامتقارن شدن گوش ها ،
  • موفقیت آمیز نبودن جراحی و گوش ها دوباره برجسته می شوند.

بعضی از عوارض هم ممکن است بعد از هر عمل جراحی اتفاق بیفتد از جمله :

  • خونریزی بیش از حد ،
  • واکنش آلرژِیک به بیهوشی.

جراح توضیحات لازم را در باره عوارض جانبی و روش درمان آنها به شما خواهد داد.

اگر درد شدید یا هر گونه علائم غیرمنتظره دارید ، باید بلافاصله با پزشک معالج تان و یا با کلینیکی که جراحی را آنجا انجام داده اید ، تماس بگیرید. جراحی که شما را عمل کرده باید از هر گونه عوارض عمل شما مطلع شود.

 

آیا از نتیجه جراحی پلاستیک گوش راضی هستید؟

نتایج جراحی زیبایی گاهی اوقات می تواند اشتباه شود و یا ممکن است نتیجه جراحی آن چیزی نباشد که شما انتظار داشته اید.

اگر عمل جراحی اصلاحی گوش داشته اید و از نتایج راضی نیستید یا تصور می کنید که این روش به درستی انجام نشده ، باید موضوع را با جراح و بیمارستان یا کلینیکی که در آن تحت درمان قرار گرفته اید ، در میان بگذارید.

گاهی اوقات بخیه ها ممکن است به سطح پوست برسند یا باعث ناراحتی گوش شوند. درد و ناراحتی با داروهای ضد درد مانند پاراستامول یا ایبوپروفن درمان می شود.

شما باید برای چندین هفته از شنا کردن و فعالیت هایی که گوش را در معرض خطر آسیب دیدگی قرار می دهند مانند جودو یا راگبی اجتناب کنید.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments